Jälkiehkäisypilleri- KOKEMUKSIA JA APUJA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HUPSHUPS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HUPSHUPS

Vieras
Eli vahinko sattui kp 17 (lauantaina).. Ennen sitä ei oo ollut mitään ovis tuntemuksia, joten oletan ettei ovis ollut tapahtunut viellä ennen tuota. Kävin ostamassa jälkiehkäisyn ja otin sen siis 16 tuntia tuosta (suositushan olisi 12 tunnin sisään, mutta kuitenkin kolmen vuorokauden sisällä viimistään). Otin siis sen pillerin eilen ja tänään tuli tuo kuuluisa limaklöntti (jonka bongaan lähes joka kuukausi ovulaation aikaan). miten teillä on toiminut tuo jälkiehkäisy? Tuonhan pitäisi viivyttää sitä ovulaatiota, mutta miksihän nyt mulla "irtosi tuo lima klöntti".. :O

Pilleristä ei tullut huonoa oloa tms .. Halut on ollut tosi korkeella nyt muutaman päivän (ja tuon vahingon sattuessakin) eli jotenki liittäisin sen siihen ovulaatio ajankohtaan. mies viellä eilen totesin kun mentiin nukkumaan että "voiskohan sitä nyt olla ilman ehkäisyä kun kerta oot tänää tuon pillerin ottanut niin varmaan ehkä tänään vois myös olla sitten" Siis TIEDÄN että tuo ei ole mikään EHKÄISY pilleri joo.. Mutta mutta.. Onko kokemuksia tuosta jälkiehkäisystä ja viivyttääköhän mahdollisesti kuukautisia?

Mulla alkoi viikon kestävä vuoto kuuden päivän päästä pillerin ottamisesta. Ei siis ollut normaali kuukautisvuoto, kun ei ollut vielä sen aika. Lisäksi olin kuukauden aivan mieli maassa, oli kovia masennus ja ahdistus tunnelmia. Toivottavasti ei koskaan enää tarvisi turvautua jälkiehkäisyyn, sen verran se pään sai sekaisin. :(

Jälkiehkäisy ei toimi jos sen ottamisen jälkeen on seksiä eli älkää vaan harrastako!!! Lisää tuplasti riskiä tulla raskaaksi. Hankkikaa nyt kunnon ehkäisy jos ei ole lapsia haaveissa ihan heti.

Mulla jälkiehkäisy viivytti menkkoja ja aiheutti hirveän turvotuksen ja pms-olon ja kamalan henkisen olon. oireet alkoivat kun menkkojen piti alkaa ja jatkuivat ja jatkuivat... meinasin jo seota. Sit vihdoin viimein alkoi menkat ja olo alkoi parantua. En halua moisia pillereitä enää ikinä.

Mulla jälkiehkäisy on toiminut tosi hyvin, ei mitään sen kummempia oireita. Kaksi kertaa olen joutunut ottamaan, lähinnä siksi että olen niin hysteerinen ja pelkään tulevani raskaaksi...

Mä otin viime syyskuussa pari kertaa tuon katumuspillerin, eikä mulle tullut mitään jälkioireita. Ei myöskään raskautta. Tosin, en varmaan ollut vaarassakaan pamahtaa paksuksi, koska sen jälkeen harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä puolisen vuotta, useamman kerran viikossa, eikä mitään tapahtunut.

Oliko teillä muilla tuon pillerin oton jälkeen ovulaatio oireita missäänvaiheessa (limoja tms)?
Ajattelin että onkohan se nyt ihan varma että on estänyt/viivyttänyt sitä ovulaatiota koska kuitenkin tänään tuli limat jne? Entäs jos ovulaatio on ollut esim. muutama päivä ennen yhdyntää jonka jälkeen otetaan se jälkiehkäisy (vaikkapa 2 päivää ovulaation jälkeen) niin miten mahtaa toimia tuo jälkiehkäisy? Onkohan siinä mitään sääntöä missä kierron vaiheessa tuo pilleri toimii paremmin tai huonommin tms?

Oliko teillä muilla tuon pillerin oton jälkeen ovulaatio oireita missäänvaiheessa (limoja tms)?
Ajattelin että onkohan se nyt ihan varma että on estänyt/viivyttänyt sitä ovulaatiota koska kuitenkin tänään tuli limat jne? Entäs jos ovulaatio on ollut esim. muutama päivä ennen yhdyntää jonka jälkeen otetaan se jälkiehkäisy (vaikkapa 2 päivää ovulaation jälkeen) niin miten mahtaa toimia tuo jälkiehkäisy? Onkohan siinä mitään sääntöä missä kierron vaiheessa tuo pilleri toimii paremmin tai huonommin tms?

Jälkiehkäisy myös estää kiinnittymisen kohtuun.

No, saa nähä.
Apteekkari sanoi että tuo jälkiehkäisypilleri ei ole 100% varma (tietenkään, ei kai mikään ole), mutta jos menkkoja ei kuulu niin raskaustesti sitten. Toivotaan kuitenkin että tuo toimisi..

Kuinkahan yleistä tuo on että ei toimisi? Itse onneksi kuitenkin SUHT pian sain otettua tuon pillerin, vaikka en ihan 12 tunnin sisällä, mut ei paljoo ylikään... Huoh..

Siis luin että jos pillerin ottaa 24 tunnin kuluessa teho olisi sillon 95% varma.. Pitääköhän paikkansa? Aika varma siis kuitenkin.
Ja siis pillerin otin päivällä klo 16 ja illalla/yöllä miehen kanssa oltiin viellä ilman ehkäsyä, tosin laukeasi lakanoille ja koitti viellä jatkaa sen jälkeen että jotakin pieniä touhutippoja mahollisesti päässyt, mut miten se voi muka olla niin ettei auttas jos esim. pillerin oton jälkeen "heti" on ilman ehkäsyä, luulis että ehtis senkin viellä "ehkäistä"... :O

se nyt on varma juttu, että jos netistä lukee esim. onko pilleri toiminut niin saat varmasti paljon vastauksia "ei toiminut, meillä 4 vuotias jälkiehkäisypilleri nukkumassa tuolla" tms. Sama, jos kyselet synnytys kokemuksia, tänne vaan tulee suurin osa kertomaan niitä kauheita kokemuksia (nettiin siis) vaikka suurin osa synnytyksistä menee kuitenkin aika kivasti.

Uskon, että tuo pilleri on aika varma oikein otettuna. Eli siis luulen, että enemmänkin HARVINAISTA tulla raskaaksi jos pillerin olet vuorokauhden sisällä ottanut =) Ja tänne nettiinhän voi ihan kuka vaan tulla kirjoittamaan mitä vaan.

Kaksi krt nuoruudessa turvautunut jälkiehkäisyyn ja toimi hyvin kun ajoissa otti.
Lievää huonovointisuutta oli ottamisen jälkeen, siihen auttoi viileän veden runsas siemailu.

Käsittääkseni siinä otetaan kertahuitaisulla koko kuukauden ehkäisyhormoniannos.

Ehkäisy petti just ovulaation aikoihi ja otin jälkiehkäisypillerin 12-13 h päästä tapahtuneesta. Ei ilmaantunut minkäänlaisia oireita. Venasin kaks viikkoa tuskaillen ja pohdiskellen, tein raskaustestin paria päivää ennen kuin oletin menkkojen alkavan, näytti onneks negatiivista. Menkat alkoi ajallaan muutaman päivän kuluttua ja huokaisin helpotuksesta :)) Kyllä noi je-pillerit on nykyään niin tehokkaita, että toimivat suurella todennäköisyydellä, varsinkin jos ottaa 12h sisällä ehkäisyn pettämisestä. Kävin puhumassa asiasta terveydenhoitajan kanssa, koska huoletti niin.

siis jouduit ottaan katumuspillerit ja miehesi ehdottaa et uudestaan panisitte paljaalla????????ei taida arvostaa sua paska vertaa (= (0 kamalin juttu mitä oon kuullut.

harrastin mieheni kanssa seksiä 14 ja 14.6 juuri kun menkkani olivat loppuneet. kortsu oli hajonnut molemmilla kerroilla mutta en ottanut pillereitä vielä silloin koska ei tullut sisälleni. seuraavan kerran harrastimme 22.6 ja kortsu hajosi taas mutta tajusimme sen vasta kun hän oli lauennut sisälleni. menin seuraavana päivänä heti ostamaan pillerin (23.6) parin päivän päästä alkoi kauheat alavatsakivut ja runsas vuoto. ja se ei ole loppunut vielä tähänkään päivään mennessä ja nyt on jo 1.7. minulla kuukautiset kestää norm 2-3päivää ja ovat kivuttomat. särkylääkkeetkään ei auta edes. olen joskus 2v sitten ottanut myös pillerin mutta silloin ei tullut mitään oireita. onko muilla ollut tälläistä? helppiii

ehkäisymme petti juuri menkkojen päättymisen jälkeen.otin pillerin melko pian tapahtuneen jälkeen. seuraavana pvänä kauhee alavatsa kipu jota kesti4 pvää.sitten vkonloppuna kaikki ok.mut sit maanantaina alkoi todella kova vuoto,joka on osittain ns.hyytynyttä....hirvittää!jopa wc:ssä käydessä pytyn vesi on aivan verinen.....olen aiemmin kerran käyttänyt samaa pilleriä ja silloin ei tullut mitään ooireita!pitäneeköhän vaan odottaa loppuuko tämä painajainen?

Itse otin jälkiehkäisyn perjantaina 13.11. 20h sisällä vahingosta. Miesystäväni ei siis lauennut sisälleni vaan huomasimme kortsun hajoamisen heti. Ed.menkat oli alkanu paria päivää hieman liian aikaisin 8.11 ja olivat siis juuri loppuneet. Ehkä vähän normaalia niukemmat mutta jostain syystä jokatoiset menkat on runsaammat mulla joten en huolestunu. No seuraavana maanantaina alkoi ensin rusehtava vuoto mikä runsastui ihan järkyttäväksi (kirkasta verta ja hyytymiä ihan kunnolla) ja kesti melkein 2viikkoa. Nyt kun olisi taas aika menkoille niin ei näy eikä kuulu. 2testiä tehny (olikohan pregcheck merkkiset) 48h välillä ja molemmat antoi puhtaan negan. Missä vaiheessa kannattaa panikoida vai voiko olla kierto näin pielessä? Alavatsa on kyllä pömpömpi mutta muut menkkaoireet uupuu.

Raskautta en oikeastaan epäile... Yhdyntä tapahtui (20.12) 1 päivä menkkojen loppumisesta. Pillerin otin n. 24t siitä. Mutta nää oireet!!! Nyt viikon ollut runsaat "menkat" (alkoi viikko pillerin ottamisesta), välillä aika koviakin alavatsakipuja ja rinnat todella arat. Rautatabletteja varmaan pitää ruveta popsimaan ja soittoa lääkärille ensi viikolla.

"KiertoSekaisin": mikä tällä hetkellä tilanteesi???

Hei! En tiedä mihin tällänen nyt kuuluis mutta kerron nyt kuitenkin. Eli siis jouduin turvautumaan jälkiehkäisyyn maaliskuun alussa... kuukautiset tulivat muutaman päivän aikasemmin kuin tavallisesti johtuen varmaan siitä pilleristä. Mutta nyt huhtikuussa ei ole näkynyt ja ovat noin 3-4 päivää myöhässä. Menkka oireita kyllä on.. Olisikohan testi asiallinen vai voiko je sekoittaa vielä tai jättää tulematta?

Yhteistyössä