Jälkiehkäisy - kuinka paha olo tulee?

• Viestiketjun aloittaja Tööt
  • Ensimmäinen viesti
Tööt
Ehkäisy petti ja ns. katumuspilleri haettu. Kuinka paha olo siitä tulee ja kannattaako se ottaa vasta yötä vasten vai mielummin nyt heti päiväaikaan? Hirvittää että saanko lapset hoidettua jos tulee tosi paha olo, kun mies ei nyt juuri kotosalla.

Hitto...

vieras
Ei tullut paha olo, mutta viikon kuluttua alkoi menkat. Ne kestikin sitten lähes kaksi viikkoa. Seuraavia menkkoja saikin sitten odotella. Muistaakseni kierto oli 37. Eli sotki minulla ainakin hormonitoimintaa.

kävijä
Joskus nuorena olen ottanut. Ensimmäisestä pilleristä ei minulle tullut vielä paha olo. Kun otin toisen pillerin niin muutaman tunnin päästä tuli tosi paha olo. Oksensin.

Yksi vain
Varmasti hyvin yksilöllistä, että tuleeko huono olla vai ei. Minä olen joutunut kolmesti hakemaan katumuspillerit ja ei ole tullut mitään oireita. Nykyään ne taitaa olla sellaisia, ettei oteta kuin yksi pilleri ja thats it.

Ap
Voi hitto jos tulee tosi huono olo. Pelkään itse eniten rytmihäiriöitä, joita yleensä saan kun hormonitasapainossa vaihteluita. Olen joskus vuosia sitten joutunut viimeksi ottamaan pillerit, silloin ei ainakaan tullut huono olo. Mutta silloin otin kaksi pilleriä, nyt olis vaan yksi. Kai se on vaan pakko ottaa se pilsu, vaihtoehtoja ei ole ja raskaus ei nyt sopisi elämäntilanteeseen kun jaloissa vipeltää pienet kaksoset...

j
Hiei, minä oon yhdesti ottanut ehkäisyn pettämisen jälkeen. Viivästytin pillerin ottamisen siihen, että mies oli tullut jo töistä kotiin(kolmelta) ja siis ihan ohjeen mukaisessa aikarajassa otin sen--- mulla oli silloin kaksi pientä lasta ja yhdeksän kuukauden päästä oli sitten kolmaskin! Kun ei kuukautiset sitten alkaneetkaan.... Alkujärkytyksen jälkeen olin jo ihan ookoo ja kun mies sanoi, että kyllä me yhdessä jaksetaan kolmaskin lapsi hoitaa. Pieni neiti tahtoi niin kovasti tulla meille. Selvitin kyllä, että jälkiehkäisypillerin pitäisi estää hedelmöittyneen alkion kiinnittymisen kohtuun vahingoittamatta sitä, jos raskaus siitä huolimatta alkaisikin ja niin kävi meille, vaikka todennäköisyys olisi pitänyt olla hyvin hyvin pieni... Ehkä se pilleri ois pitänyt ottaa just heti aamulla, mutta pelkäsin oireita ja omaa jaksamistani juuri kuin sinäkin.
Mutta tsemppiä sulle kuukautisten odotteluun... kyllä ne alkaa.

yks
käy niin, että sieltä tuleekin vaavi, jos ei halua vaavia. Meillä kävi näin. Tosi onnellisia ollaan pienokaisesta. Otin tab. 24 t sisään, mutta kun siinä mietittiin mitä tehdää,niin viivästyi. tabletin toimivuuden "aikaraja" on 72 tuntia "vahingosta". Mutta ei siis riittänyt meilläkään tuo 24 t.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
käy niin, että sieltä tuleekin vaavi, jos ei halua vaavia. Meillä kävi näin. Tosi onnellisia ollaan pienokaisesta. Otin tab. 24 t sisään, mutta kun siinä mietittiin mitä tehdää,niin viivästyi. tabletin toimivuuden "aikaraja" on 72 tuntia "vahingosta". Mutta ei siis riittänyt meilläkään tuo 24 t.
Mä otin 6 tunnin sisään eikä sekään riittänyt :whistle:

Yhteistyössä