jäätkö ylitöihin?

eli tilanne on tämä: oon keikkalaisena töissä, muutamia päiviä viikossa. mulle lapataan niin paljon hommaa että joka päivä menee ylitöiksi. ylitöistä maksetaan normaali palkka, ei ylityöpalkkaa.
kysymys kuuluu, mitä tekisit mun tilanteessa? kuuluuko jäädä esim tunniksi työajan päättymisen jälkeen joka päivä, kun muut vastaavasti pystyy lähteen jo tuntia ennen työajan päättymistä, koska hommat jaetaan epätasaisesti!
 
Tossa tilanteessa neuvottelisin asiasta pomon kanssa, ja jos itsestä siltä tuntuu niin en suostuisi ylitöihin.

Omassa tilanteessani teen ylityöt kitisemättä, koska varsinaista vaihtoehtoa ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
itse en todellakaan jäisi, jos ei maksettaisi ylityökorvauksia.suosittelen samaa sinullekin.
Juuri tätä mietin. työnantaja olettaa että ilman muuta jään. viimeksi marssin ulos ja ilmoitin että työaika on päättynyt. soitteli koko illan perään, en vastannut puhelimeen. ei millään usko että mua ei kiinnosta-eikä sit vissiin tarvi edes jäädä.
 
vieras
no keikkatyöläisenä tekisin varmaan koska työnantaja ei välttämättä tarjois enää töitä(jos on oikee kuspää) kun en vois olla ylitöitä mut toisaalta väärinhänse on varsinkin jos talonväki lähtee jo ennen työajan päättymistä.
 
oho
kylläpä työnantaja kohtelee sua törkeästi. luulee että teet mielellään puoli-ilmaiseksi töitä ylityönä?? pomollasi viiraa päässä. sun pitää pitää kiinni oikeuksistasi!!!
 
oon itseasiassa vuokrafirman kautta tuolla. olin esimieheeni yhteydessä, hän ei sanonut juuta eikä jaata. ainoastaan että ilman heidän suostumustaan ei ylitöitä makseta. tää kenelle teen töitä olettaa että jään töihin-vaikka lähden kun työaika loppuu, niin tuskin tulee työt loppuun sen takia. mutta kiitos vastauksista, halusin tietää että onko mulla oikeus häipyä kun työaika tulee täyteen. on alkanut vähän keittää viime aikoina :kieh:
 

Yhteistyössä