Jäälyhty, miten semmoinen tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja "miuu"
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen tehny niitä tässä pitkin talvea ja halkassu vasta yhden ämpärin ja kolme lyhtyä on jäätyny läpi:D! Eli vuorokausi on tällä pakkasella liikaa, jäätyy umpeen ja kahdella vuorokaudella halkee ämpäri :LOL:. On siis noin -15.
Äsken laitoin veden ulos ja kuvittelisin, että se on illalla valmis. Mutta eipä siinä oikein muuta keinoa ole, kun kattoa koska se on valmis.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
"aloittaja"
okei kiitos vastauksista, ehkä mä onnistun :D

ihan lyhtyihin liittymätön vinkki jos jotakuta kiinnostaa, kokeilkaa jäädyttää vesi maitotölkkiin ja ruusu sinne keskelle, tulee hienoja "kalikoita" vaikka haudalle vietäväksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
uups
Täällä -26 astetta pakkasta.. Mitenhä pitkäksi aikaa sen kärsis tonne kartanolle jättää et ei umpeen jäädy? Vai pitääks sitä käydä tökkimässä kesken kaiken?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27748843:
No totta hemmetissä sitä pitää käydä välillä tarkastelemassa! :O
No tähän mäkin just kaipailin neuvoja, että pitääkö tökkiä jossain vaiheessa jne.. Mistä sen voi tietää jos ei oo koskaan tehnyt! :D
t.avuton
 
vierailija
Laitat Iron lautasen ulos kylmällä ilmalla. Sivelet siihen kostealla siveltimellä pohjan ja annat sen jäätyä. Sitten sivelet uuden kerroksen aivan kuin 3d tulostin ja annat sen jäätyä. Toista jäädytä/sivellä rutiinia kunnes jäälyhty on valmis.
HOX: muista jättää kynttilälle tilaa.
 

Yhteistyössä