jääkaappi haisee paskalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyi

Vieras
kahdesti olen sen tämän talven aikana sulattanut,pessyt tolulla huolella,mutta silti jos jotain pakkasesta ottaa htarttuu käteen ihan karsee paskan haju!Toisekseen 2kk sulatuksen jälkeen pakastimeen muodostuu jääpaakku eikä ovea saa enää kunnolla kiinni.

[QUOTE="vieras";23538621]onko kuinka vanha kaappi kyseessä? jos vanhakin niin voi olla kaasuvuoto jolloin suosittelisin kaapin pikaista poistamista ja uuden hankkimista.[/QUOTE]

tuskinpa ap:llä kotona on kaasulla toimivaa jääkaappia...

Olethan sä vetänyt sen paikoiltaa pois ja imuroinut tausta ritilän? Sinne taakse automaattisulatusvesialtaaseen saattaa jäädeä sellainen elävä mössö joka haisee :x

Ja kannattaa tihentää jääkaapin pesuväliä...

tuskinpa ap:llä kotona on kaasulla toimivaa jääkaappia...

tsekkaappas vähäsen että miten se pakastimien ja jääkaappi-pakastin-yhdistelmien jäähdytys oikein toimiikaan ;) ja tule sitten naureskelemaan kaasulla toimivista jääkaapeista. ei ne kaasulla toimi vaan siellä on kylmäaineet jotka on hiilivetyä tai muita kaasuyhdisteitä ja jos ne pääsee vuotamaan, voi tuloksena olla juurikin mainittu paskanhaju.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23538602:
kahdesti talven aikana :O
ei ihme että vahän haisee.. :D

ei miellä jääkaappi paskalle haise, vaikka sitä en pese kuin yleensä tarvittaessa. kerran olen talvn aikana pessyt. meillä on jääkaappi jota ei tarvitse sulattaa, on itse sulattva, pakastimen olen sulattanut kerran, tuon jääkapin yhteydesä olevan, eikä sekään haise.. Ei tuo meidän vanha arkkupakastinkaan haise. ihmettelen sitä hajua

[QUOTE="vieras";23538753]tsekkaappas vähäsen että miten se pakastimien ja jääkaappi-pakastin-yhdistelmien jäähdytys oikein toimiikaan ;) ja tule sitten naureskelemaan kaasulla toimivista jääkaapeista. ei ne kaasulla toimi vaan siellä on kylmäaineet jotka on hiilivetyä tai muita kaasuyhdisteitä ja jos ne pääsee vuotamaan, voi tuloksena olla juurikin mainittu paskanhaju.[/QUOTE]

jos kaapissa on kylmäainevuoto, niin se on väritöntä ja hajutonta ainetta.Eli ei sitä huomaa.

jos kaapissa on kylmäainevuoto, niin se on väritöntä ja hajutonta ainetta.Eli ei sitä huomaa.

väärin. ei ole aina hajutonta. väritöntä se kyllä on. meillä nimittäin juuri viikko sitten huomattiin vuoto vanhassa (noin 15 vuotta vanhassa arkkupakastimessa) ja haju oli juurikin semmonen lanttulaatikon ja paskan sekoitus.

ja havainnon vahvisti ihan alan ammattilainen.

ei miellä jääkaappi paskalle haise, vaikka sitä en pese kuin yleensä tarvittaessa. kerran olen talvn aikana pessyt. meillä on jääkaappi jota ei tarvitse sulattaa, on itse sulattva, pakastimen olen sulattanut kerran, tuon jääkapin yhteydesä olevan, eikä sekään haise.. Ei tuo meidän vanha arkkupakastinkaan haise. ihmettelen sitä hajua

ei haise mullakaan, mutta silti pesen sen vähintään joka toinen kk..
miten sitä voi pitää pesemättä pitkiä aikoja :x

[QUOTE="vieras";23538807]väärin. ei ole aina hajutonta. väritöntä se kyllä on. meillä nimittäin juuri viikko sitten huomattiin vuoto vanhassa (noin 15 vuotta vanhassa arkkupakastimessa) ja haju oli juurikin semmonen lanttulaatikon ja paskan sekoitus.

ja havainnon vahvisti ihan alan ammattilainen.[/QUOTE]

kyllä se niin on että aikaisempi kirjottaja on oikeassa, kylmäaine R600 on hajutonta ja väritöntä ainetta ja myös ihmiselle vaaratonta. Mun mies on alalla ja häneltä tämän asian tarkistin.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23538825:
ei haise mullakaan, mutta silti pesen sen vähintään joka toinen kk..
miten sitä voi pitää pesemättä pitkiä aikoja :x

Katsos riippuu kuinka sotkuisesti jääkaappia käyttää. Siisteillä ei rapatessa roisku :laugh:

[QUOTE="linttu";23538900]Katsos riippuu kuinka sotkuisesti jääkaappia käyttää. Siisteillä ei rapatessa roisku :laugh:[/QUOTE]

mitään roiskeita ei löydy jääkaapista eikä tule löytymään..

Yhteistyössä