Jääkaapissa on vissiiin se vedenpoistosysteemi rikki, kun sulattaessa vesi valuu kaapin alle. Niksejä korjaukseen?

Oon tässä nyt sellaset 15 tuntia sulattanut jääkaapin pakastelokeroa, ja vaikka oon teipannut siihen jääkaapin alaetureunan sisäpuolelle ovesta yhden kotelon ja ilmastointiteipilä etualaosan umpeen ettei vesi voi valua lattialle (eikä siellä alaosassa edes oo vettä kun kupit j apyyhkeet on keränneet ne ylempää), niin silti kaapin alla on vettä ja lattia kastuu koko ajan. Kun laittaa kaapin alle pyyhkeen, niin puolessa tunnissa se on jo ihan litimärkä. Eli se vesi tulee jostain kaapin takaa tai alta. Ois ihan kiva jos keksin jonkun ratkaisun miten sen vedentulon saa loppumaan, kun tuossa sulatuksessa menee vielä vähintään yksi vuorokausi kiehuvalla vedellä täytetyistä kulhoista ja pulloista huolimatta, ja ois kiva nukkuakin jossain välissä, mutta pitää puolen tunnin välein käydä vaihtamassa tuo pyyhe tuonne ettei parketti mene pilalle.
 
vbnm
jääkaapin takaosassa on jossain reikä sen kourun pohjalla mihin vesi valuu. Laita siihen reikään tulppa, niin vesi ei valu sitä kautta lattialle vaikka löntti sinitarraa tms. avaa se reikä sitte nun oot saanut kaapin sulatettua. Toinen vaihtoehto on , ett kaapin alta laitat sen letkun johonkin sompaan astiaan, ettei ne valu lattialle siitä pienestä säisiöstä mikä sulatusvedelle on varattu, ei siihen montaa desiä sovi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29044253:
Oon tässä nyt sellaset 15 tuntia sulattanut jääkaapin pakastelokeroa, ja vaikka oon teipannut siihen jääkaapin alaetureunan sisäpuolelle ovesta yhden kotelon ja ilmastointiteipilä etualaosan umpeen ettei vesi voi valua lattialle (eikä siellä alaosassa edes oo vettä kun kupit j apyyhkeet on keränneet ne ylempää), niin silti kaapin alla on vettä ja lattia kastuu koko ajan. Kun laittaa kaapin alle pyyhkeen, niin puolessa tunnissa se on jo ihan litimärkä. Eli se vesi tulee jostain kaapin takaa tai alta. Ois ihan kiva jos keksin jonkun ratkaisun miten sen vedentulon saa loppumaan, kun tuossa sulatuksessa menee vielä vähintään yksi vuorokausi kiehuvalla vedellä täytetyistä kulhoista ja pulloista huolimatta, ja ois kiva nukkuakin jossain välissä, mutta pitää puolen tunnin välein käydä vaihtamassa tuo pyyhe tuonne ettei parketti mene pilalle.
Käyttöohjeista pitäisi tuohon löytyä apu.
Jos niitä ei ole, niin moniin merkkeihin ja malleihin löytyy googlaamalla.
 
"vieras"
idiootit uusavuttomat,

ota kaaapi pois paikoiltansa
katso onko se vedenpoistoletku tukossa: täynnä limamaista töhnää
tai onko se takana oleva astia täynnä limaa
puhdista röörit rassaamalla ja limat pois
 
"Vieras"
Millainen helkutin jäähuone sulla on kyseessä jos saat sulatukseen kulumaan aikaa vuorokauden? Mä sulatan yhdistelmäkaapin pakastin tunnissa.

Ne vedet kuuluukin tulla koneesta ulos jos siellä sulamista tapahtuu. Eikai jääkaappiin ole tarkoitus jäädä vettä muhimaan jos se sulaa? Eli poistoputkesta kamat tulee ulos josta ne tavallisesti haihtuu huoneilmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29044253:
Oon tässä nyt sellaset 15 tuntia sulattanut jääkaapin pakastelokeroa, ja vaikka oon teipannut siihen jääkaapin alaetureunan sisäpuolelle ovesta yhden kotelon ja ilmastointiteipilä etualaosan umpeen ettei vesi voi valua lattialle (eikä siellä alaosassa edes oo vettä kun kupit j apyyhkeet on keränneet ne ylempää), niin silti kaapin alla on vettä ja lattia kastuu koko ajan. Kun laittaa kaapin alle pyyhkeen, niin puolessa tunnissa se on jo ihan litimärkä. Eli se vesi tulee jostain kaapin takaa tai alta. Ois ihan kiva jos keksin jonkun ratkaisun miten sen vedentulon saa loppumaan, kun tuossa sulatuksessa menee vielä vähintään yksi vuorokausi kiehuvalla vedellä täytetyistä kulhoista ja pulloista huolimatta, ja ois kiva nukkuakin jossain välissä, mutta pitää puolen tunnin välein käydä vaihtamassa tuo pyyhe tuonne ettei parketti mene pilalle.
 
"tinkeli"
[QUOTE="vieras";29051039]idiootit uusavuttomat,

ota kaaapi pois paikoiltansa
katso onko se vedenpoistoletku tukossa: täynnä limamaista töhnää
tai onko se takana oleva astia täynnä limaa
puhdista röörit rassaamalla ja limat pois[/QUOTE]

Juu, tää kannattaa kanssa tarkistaa. Meillä kanssa kesällä jääakaappipakastin tiputti vettä ja oli tukossa tuo vesiletku. En kyllä enää muista, millä se rassattiin, mut aukesi ja ongelma poistui. Samalla vaivalla voi imuroida sen takasäleikön puhtaaksi pölystä.
 
vierailija
idiootit uusavuttomat,

ota kaaapi pois paikoiltansa
katso onko se vedenpoistoletku tukossa: täynnä limamaista töhnää
tai onko se takana oleva astia täynnä limaa
puhdista röörit rassaamalla ja limat pois
No no... miten olis J ä ä h u o n e ?
Olen lapsuudessa käynyt sellaisessa piharakennuksen jäähuoneessa. Ei ollut portaita sinne eikä kuluttanut sähköä yhtään. Jäälohkareita mieletön määrä❄
 
jääkaapin takaosassa on jossain reikä sen kourun pohjalla mihin vesi valuu. Laita siihen reikään tulppa, niin vesi ei valu sitä kautta lattialle vaikka löntti sinitarraa tms. avaa se reikä sitte nun oot saanut kaapin sulatettua.
Ei umpeen, turhaa työtä. Se reikä menee vuosien saatossa umpeen niin paras lääke siihen on jokin taipuisa kapea suikale jolla reiän saa rassattua auki. Itse käytän siihen jotain 4,5 mm levyistä nippusidettä, joka taipuu siinä 90 asteen kulmassakin alaspäin. Siinä siteensä on aina toisella pinnalla hammastusta niin se tehostaa puhdistusta.
 

Yhteistyössä