Jaanapa tarttui sitten tissiin :) fanfaari fanfaari

24.11.2014
20
0
1
Rintakumilla imetetty valtavia rintaraivareita saava pikku tissiriiviö sitten ykskaks älysi miten homma toimii ja alkoi imeä rintamaitoa oikealla imuotteella. Itkimme mieheni kanssa ilosta ja oltaisiin korkattu shampanjat jos emme olisi absolutisteja. Nyt ongelmana on vain miten päästä lisämaidosta eroon, koska väsymyksessä on usein tullut tarjottua enemmän ja itse asiassa onkin, korviketta. Tissimaito on tullut siihen päälle. Vinkkejä ja niksejä täysimetykseen siirtymisessä? Onko omakohtaisia menestystarinoita?

nyt kun imuote on hyvä ja lapsi mieluusti rinnalla niin imetä vaan lapsentahtisesti. tod.näk maitoakin heruu nyt enemmän ja herkemmin kuin kumin kanssa, eli ei siis oikeasti ole tarvetta lisälle+ muistatte että joka itku ei ole nälkää. toisilla tosi vahvaa "lohtuimuttelua", johon kannattaa tutittaa. muuten olet itse tuttina ( kokemusta on) . muista juoda paljon vettä. onnea imetykseen, tiedän kuinka iso ja tärkeä asia se on, jos toivoo sen onnistuvan. lisäksi niin paljon helpompaa kuin pullojen pesu ja keittely

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se siitä;30470136:
nyt kun imuote on hyvä ja lapsi mieluusti rinnalla niin imetä vaan lapsentahtisesti. tod.näk maitoakin heruu nyt enemmän ja herkemmin kuin kumin kanssa, eli ei siis oikeasti ole tarvetta lisälle+ muistatte että joka itku ei ole nälkää. toisilla tosi vahvaa "lohtuimuttelua", johon kannattaa tutittaa. muuten olet itse tuttina ( kokemusta on) . muista juoda paljon vettä. onnea imetykseen, tiedän kuinka iso ja tärkeä asia se on, jos toivoo sen onnistuvan. lisäksi niin paljon helpompaa kuin pullojen pesu ja keittely

Kiitti tsempistä yritys ja into sekämotivaatio on kova täysimetykseen. Hiukan vain lannisti kun luin että jos jo pariviikkoisena kaikki ruokinta ollut lähes lisää, yli 2 dl per pv niin voi olla vaikeeta luopua enää kokonaan. Harmittaa kyllä koska koen pulloruokinnan stressaavampana ja mies myös. Tuota tuttia en uskalla ottaa läyttöön kun vauvan pää välillä jo sekaisin tisusta ja pullosta, yrittää imeä pulloa ja suipistaa suutaan tisulle eli ei tee hyvää kun menee nämä sekaisin. Olen katkera kunsain niin huonoa ohjauata sekä imetykseen rttä pulloruokintaan. Nyt on kahta kauhrampi työ ptrkiä takaisin pelklään rintarupkintaan. Kuitenkin mielyummin se kuin että korvike veisi vielä suuremman osan elämästämme.

Hyvin se menee, jos nyt alkoi sujua. Siitä vaan imettämään ihan rauhassa, pesimään peiton alle. Lefoja pyörimään ja vauva tisulle. Meillä tuli kotiin täysin pullosta (joskin äidimaitoa) juova pienimies. Toista kuukautta takkuiltiin, kunnes sitten hiffasi mistä kyse ja pulloilu jäi sitten vähitellen kokonaan ja reilu parikuisesta meni yli vuoden ikään pelkällä tissimaidolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kaikilla mausteilla;30470640:
Kiitti tsempistä yritys ja into sekämotivaatio on kova täysimetykseen. Hiukan vain lannisti kun luin että jos jo pariviikkoisena kaikki ruokinta ollut lähes lisää, yli 2 dl per pv niin voi olla vaikeeta luopua enää kokonaan.

Turha niillä lukemisilla on stressata. Imetät ja annat sitten korviketta päälle, jos tuntuu siltä, että tarvitsee imetyksen lisäksi enemmän.

Meillä on mahanenäletkulla ja tuttipullolla teholla ruokittu kyllä siirtynyt ihan pelkkään imetykseen. Tuttia tuo ei yrityksistä huolimatta oppinut syömään.

Pidät huolta, että nautit itse tarpeeksi nesteitä ja ruokaakin, niin kyllä se vielä hyvin sujuu.

Yhteistyössä