Jään kotiin, sanon työpaikkani irti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Me muutimme nyt kotihoidontuen ajalla kun olin siis kotona kauemmaksi työpaikastani. Minulle ei makseta kilometrikorvauksia, bensan hinta on pilvissä ja mitään yleisiä linjoja ei kulje.
Toki ne saa verotuksiin, ei juurikaan lämmitä
Olen normalipalkkainen
Kahden lapsen normi päivähoitomaksut, yhden koululaisen iltapäivähoitomaksut,bensat yms ihan työhön/autoiluun liittyvät menot ja käteen jäisi niin vähän että sanon huomenna työpaikkani irti ja jään kotiin. Laskimme että tulemme näin vielä hyvin toimeen eikä tarvitse hankkia toista autoa, kehittelen jotain pikku bisnestä kotona ja hoidan lapset kotona näillä näkymin ihan kouluikään asti sitten.

Näin, tuntuu vain siltä että koulutus menee hukkaan jne.

Ja kyllä minä pelko persiissä mietin jo kun muutimme lähemmäs miehen töitä että kuinka käy ja näin kävi.

Ja toinen painava syy on että lapseni joutuisi olemaan tarhassa pitkiäkin aikoja jos mieheni työmatkoilla ja olisivat minun työpäivän ja työmatkan ajan, yli 10 tuntia päivässä olisi liikaa lapsille ja minä kärsisin kun aikani ei heille riittäisi.

Helpottunut olo, onko kohtalo tovereita? Kotiin jääneitä =)

Minäkin irtisanouduin muutettuamme 80 km päähän työpaikastani. Junalla pääsisin töihin alle tunnissa. Työni kuitenkin edellytti jatkuvaa joustamista työaikojen suhteen, eli pienen poikieni hoitopäivät olisivat venyneet tosi pitkiksi.
Pidin työstäni mutta ei se mikään ainutkertainen paikka ollut. Palkka oli huono.

Irtisanouduttuani olemme vaan opetelleet elämään vähemmällä rahalla. Velkaa ei ole joten vähemmälläkin pärjää. Kiire, stressi ja jatkuva huono omatunto (joko töistä tai kotiasioista)ovat poissa.Oli elämäni paras päätös jäädä kotiin vielä kun lapset ovat pieniä. Ehtii sen rahan perässä vielä juoksemaan.

Itse kokeilin tuota työssäkäyntiä kun lapsi oli vähän yli vuoden muutaman kuukauden ajan, mutta voi herranen aika että kaikki oli hankalaa päivähoidon kanssa kun heille ei sitten ollenkaan sopinut ajatus siitä että työaikani eivät ole eksaktit, vaan minä lähden töistä kun työt on tehty (ei kun täytyy ilmoittaa tarkka hakuaika ja jos myöhästyt niin täytyy ilmoittaa lastensuojeluun että lapsi on heitteillä) ja työmatkat vaihtelevat viikottain ja ovat pääsääntöisesti pitkiä enkä voi vaikuttaa matkoillakaan mahdollisesti tapahtuviin asioihin (kolareihin, rengasrikkoon tms).... Onneksi odotin jo toista ja sain lapsen hoidosta pois (ja stressiä vähennettyä 85%) kun jäin sairaslomalle ja lopulta äitiyslomalle! Nyt kun tämä äitiysloma loppuu harkitsen todella ihan tosissani myös kotiin jäämistä vaikka vielä kaksi vuotta sitten en olisi moista ottanut kuuleviin korviini

Yhteistyössä