Jääkaappi ja haju!!! Auttakee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huldasharks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huldasharks

Aktiivinen jäsen
16.12.2008
3 737
1
36
Ostettiin eilen käytetty jääkaappi. Ovet olivat kiinni (tietenkin), muttei haissut ihan kuolemalle. Nyt siinä on sellainen ärsyttävä haju, jota en osaa selittää.

Kone ei siis ole vielä edes päällä, vaan tällä hetkellä ovet auki keskellä huonetta, mutta haluan tuon hajun ensin pois, ennenkuin laitan sinne eväitä.

Pesin sen yleispuhdistusaineella, kaikki hyllyt ja ritilät astianpesukoneessa ja kuivasin ne hyvin.

Laitoin lautaselle pari desiä etikkaa ja se oli pari tuntia jääkaapissa jossa siis ovet auki. Keittiö haisee etikalle. Pesin myös jääkaapin seinät etikka-vesi-seoksella. Alkoi haisemaan koirantassua muistuttava tuoksahdus.

Nyt mulla on toisella hyllyllä uusi satsi etikkaa ja toisella sitruunatiivistettä ja vettä ja talouspaperia. Sanomalehteä ei ole tällä hetkellä huushollissa.

Mitä mä vielä yritän?

a) Laitanko ovet kiinni ja toivon hajun häviävän kun jääkaappi kylmenee?

b) Pesen vielä jollain?

c) Laitan pyykkipojan nenääni?

-ohjelmassa se blondi täti laittoi sitruunanpuolikkaan, mehu puristettu kuoppaan suolaa ja sen jääkaappiin. En ole kokeillut mutta väitti että se suola imee hajuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Nooo:
Ovi kiinni ja nuo etikat sun muut jääkaapissa.

Mutta kun se ei ole päällä tuo vehje. Pidänkö mä sitä lämpösenä ovet kiinni?
Ja en saa sitä ennen iltaa kylmään, tarviin peräkärryt ja kanto-apua vanhan poisviemiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sillä siisti:
-ohjelmassa se blondi täti laittoi sitruunanpuolikkaan, mehu puristettu kuoppaan suolaa ja sen jääkaappiin. En ole kokeillut mutta väitti että se suola imee hajuja.

Ja siis ovi kiinni.

Ei mulla oo oikeeta sitruunaa, vaan tuota pullossa olevaa tiivistettä. Laitanko mä mukiin sitä sitruunatiivistettä ja suolaa?

-ohjelmassa se blondi täti laittoi sitruunanpuolikkaan, mehu puristettu, kuoppaan suolaa ja sen jääkaappiin. En ole kokeillut mutta väitti että se suola imee hajuja.

Unohtui tuo p*rkl pilkku tuolta välistä ja teksti sekava.

Anna tuulettua ja hajun kyllä pitäis poistua päälle kytkettäessä. Tuo kalman haju on kuulemma ihan normaalia, kun käytetty laite laitetaan pois päältä.

Tuota mä ajattelinkin, että se vähenee kun saa vehkeen kylmäksi. Mutta jos ei, niin en halua että tuo haju tarttuu syötäviin ruokiin.... :x

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:

Ei mulla oo oikeeta sitruunaa, vaan tuota pullossa olevaa tiivistettä. Laitanko mä mukiin sitä sitruunatiivistettä ja suolaa?

Varmaan ajaa saman asian kunhan et laita paljoa sitä mehua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Anna tuulettua ja hajun kyllä pitäis poistua päälle kytkettäessä. Tuo kalman haju on kuulemma ihan normaalia, kun käytetty laite laitetaan pois päältä.

Tuota mä ajattelinkin, että se vähenee kun saa vehkeen kylmäksi. Mutta jos ei, niin en halua että tuo haju tarttuu syötäviin ruokiin.... :x

Anna olla paripäivää päällä, ennen kuin täytät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
soita valmistajan asiakaspalveluujn ja kysy heiltä miten saa paskanhajun heidän jääkaappimallistaan pois, kun muista lähtee pesemällä tai jopa vain tuulettamalla

Kun ei se haise paskallekkaan, paska lähtee pesemällä. Tuo haju on jotain muuta.

Minä ainakin pesin jääkaapin yleispuhdistusaineella, laitoin päälle, leikkasin kokonaisen sitruunan paloiksi ja laitoin ympäri jääkaappia. Annoin olla pari päivää eikä enää haissut. :)

meillä ainakin tulee sinne sulatusvesiaukkoon ja putkeen hometta ja töhnää. sekin varmaan haisee, eikä sitä millään voi estää taikka poistaa. sekin hajustaa kaappia.

En ole koskaan käyttänyt sitruunaan hajunpoistoon mutta ruokasoodaa olen ja se toimii. Kokeiltu raskausaikana. Ja olen käyttänyt samaa kikkaa myöhemminkin. Puolidesiä soodaa kahvikuppiin ja kuppi hyllylle.

Alkuperäinen kirjoittaja niksi:
Minä ainakin pesin jääkaapin yleispuhdistusaineella, laitoin päälle, leikkasin kokonaisen sitruunan paloiksi ja laitoin ympäri jääkaappia. Annoin olla pari päivää eikä enää haissut. :)

Tarvii siis kirjoittaa ostoslistaa tän päivän kauppareissulle:

- sitrunaa (oikeaa)
- lisää merisuolaa

Käydä dyykkaamassa lehtiroskiksista vanhoja sanomalehtiä (ne kasteltuna saattaa poistaa hajua)

-ruokasoodaa
-helvetin pitkiä pumpulipuikkoja vedenpoistoreijän ronkkimiseen

Yhteistyössä