Jaahas ja kohta on vappu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Mitäs kivaa vapuksi? Ei mitään nakki ja perunasalaattilinjaa kun se on niin peri tylsää. Munkkejakaan en aio leipoa, vaikka ne kuuluu kyllä vappuun kun ei työvuorot juuri siinä ennen anna armoa mulle, onneks pakastealtaat pelastaa vuorotyöläisen. Mutta ideoikaa siis sellasta minkä saa helpolla ja nopeesti ja on kivaa naposteltavaa. Välillä ollaan vohveleita loihdittu, nyt en tiedä kun mennään kaverille yölksi, eli jotain mukana vietävää tavaraa mieluiten.

Kakku ainakin, mutta muu tarjoilu on vielä ihan auki. Enkä kyllä kakustakaan tiedä viitsinkö itse vai tilaanko meahilta jonkun ihanan Hello Kittyn tai jonkun..

Pikkuakka täyttää 2v. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Kakku ainakin, mutta muu tarjoilu on vielä ihan auki. Enkä kyllä kakustakaan tiedä viitsinkö itse vai tilaanko meahilta jonkun ihanan Hello Kittyn tai jonkun..

Pikkuakka täyttää 2v. :heart:

Mä teen varmaan tuulihattuja jos jotakin leivon.. ne tulee kätevästi ja on hyviä.

Meillä oli viimeksi tuulihattuja likan synttäreillä, niin en haluaisi tällä kertaa.. Mutta täytyy vielä pohtia, ne on pirun hyviä ja jos tekee muutamalla eri täytteellä, niin menee hyvin kaupaksikin. Jäädykettä olin kans ajatellut, mutta se saattaa oll vähän hankala tarjottava, kun sulaa sitten pöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Pavlovan voisin tehdä, jos saa tuoreita mansikoita jo siihen aikaan.

Ai juu mansikat! Mansikoita PITÄÄ saada vapuksi. Pavlova kyl kiva, mutta voisin myös tehdä Romanovin mansikoita, olis vähän vappuun sopivaa jälkkärijuttua se..

Alkuperäinen kirjoittaja majlis:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja majlis:
SIMAA! B)

Ei tullu edes mieleen, mietin vaan kuohuviinejä :D

Tällä viikolla oli iltalehdessä, että sima aiheuttaa syöpää :whistle:

Kaikki nyt syöpää aiheuttaa. Lähinnä akuuttina ongelmana simasta aiheutuu suolisto-ongelmia, koska sisältää hiivaa ihan hirveesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Pavlovan voisin tehdä, jos saa tuoreita mansikoita jo siihen aikaan.

Ai juu mansikat! Mansikoita PITÄÄ saada vapuksi. Pavlova kyl kiva, mutta voisin myös tehdä Romanovin mansikoita, olis vähän vappuun sopivaa jälkkärijuttua se..

Viime vuonna oli toukokuussa hyviä ulkomaisia mansikoita, ostin niitä monta kertaa, vaikka vähän omatunto kolkutti kaukoruoan ostamisesta :ashamed: :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vie kaloja, sillicoctailia, graavilohta, yrttipatonkia, juustoja ym

kalat olis hyvä juttu, mutta me ollaan noiden ystävien kanssa aina yhdessä joulut, pääsiäiset, vaput ja juhannukset ja jussiksi vien aina kaloja, joten nyt pitää passata se. Pakastealtaasta saa kyllä niitä sikahyvii yrttivoipatonkeja, taidan ostaa niitä varastoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vie kaloja, sillicoctailia, graavilohta, yrttipatonkia, juustoja ym

kalat olis hyvä juttu, mutta me ollaan noiden ystävien kanssa aina yhdessä joulut, pääsiäiset, vaput ja juhannukset ja jussiksi vien aina kaloja, joten nyt pitää passata se. Pakastealtaasta saa kyllä niitä sikahyvii yrttivoipatonkeja, taidan ostaa niitä varastoon.

Vie erilaisia, mitä normaalisti. Tai mieti muuta mitä haluaisit esim brunchilla tarjottavan. Jos ei kaloja niin vie juustoja ja paista vaikka naudan paisti leikkeeksi tms.

Pakastealtaasta saa kyllä niitä sikahyvii yrttivoipatonkeja, taidan ostaa niitä varastoon.

Yrttivoipatonkeja voi hieman "jalostaa" niin, että leikkaa hieman sulaneet patongit viipaleiksi. Päälle esimerkiksi tomaattisiivu ja mozzarellaa tai emmentalia päälle :p

Yhteistyössä