Jaah... viime yönä herättiin sitten klo 23.20, 00.20, 01.20, 02.20 ja 05.30...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule ap,laitahan vaan se kello pois niin oot paremmalla tuulella aamulla. :)kolmen lapsen kokemuksella voin sanoa, se ei todellakaan helpota oloa että laskee jokaikisen herätyksen!
Ei kyllä se on mulla ollut ihan periaate että seurailen vauvan päivärytmiä. Ei siitä turhaa stressiä ole tullut. Tällaista heräilyä ei ole ollut enää pariin kuukauteen. Mun mielestä se heräilytiheys ja heräilyaika voi auttaa selvittämään heräilyn syytä.

Ja lisäksi mä reagoin aina vähän hitaammin jos vauva herää samaan aikaan kuin edellisinä öinä on heränny.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Meillä tuota yöheräilyä kesti 6kk, 5-10 kertaa yössä. Arvaa vaan oltiinko kuolleita!
Joo, meillä myös tuonne melkein puoleen vuoteen asti kunnes lopetettiin yöimetys ja siirryttiin pois perhepedistä. Oli kyllä tosi rankkaa!

sitä se on kun tuon ikäinen joutuu nukkuu yksin. jos nukkuis kosketusetäisyydellä esim sivuvaunussa ei 1. olisi huutoa 2. ei tarvitsisi nousta ylös

ja tiedoks:yöt ei tosta tolla tavalla helpota

Ja pah! :laugh: Meillä esikoinen on nukkunut vastasyntyneestä lähtien omassa sängyssä. Pari kertaa on syntymän jälkeen nukkunut meidän välissä, jos ollaan oltu kyläilemässä ja ei ole ollut pinnistä vierailla ja nyt 7kk. Viime viikolla oltiin taas yökylässä ja otettiin tyttö nukkumaan viereen. Illalla vielä, kun me oltiin hereillä ja tyttö sai nukkua yksin sängyssä, oli kaikki hyvin ja tyttö nukkui tauotta. Sitten kun me tultiin nukkumaan, ei mennyt kauan kun alkoi itkeskely ja heräily. Neljältä viimein siirsin tytön erilleen vaunuihin nukkumaan ja nukkui siinä sitten aamuun asti rauhassa! :D :heart:

että 30-40min välein heräs koko yön,paitsi jossain välissä valvoi ja huusi 1-2½h...huh huh,mikään muu ei auttanut kuin unikoulu.

sitä se on kun tuon ikäinen joutuu nukkuu yksin. jos nukkuis kosketusetäisyydellä esim sivuvaunussa ei 1. olisi huutoa 2. ei tarvitsisi nousta ylös

ja tiedoks:yöt ei tosta tolla tavalla helpota

Jos meillä oltais joka yö sovellettu tuota 1. lapsi olis ehkä saattanut nukkua 2. äiti eikä isä ei tod.

Kuule ap,laitahan vaan se kello pois niin oot paremmalla tuulella aamulla. :)kolmen lapsen kokemuksella voin sanoa, se ei todellakaan helpota oloa että laskee jokaikisen herätyksen! (jos ei sitten marttyyrinkehä pään ympärillä pyörien asiaa halua vatvoa)
Tsemppiä,kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa, meillä ykkönen alkoi nukkua yöt vuoden ikäisenä (sitä ennen heräili puolen tunnin välein ja tuo toinen joka nyt reilun vuoden herää enää 1-2 kertaa hyvänä yönä!

Tähän yhdyn täysin. Meillä kolme huonoa nukkujaa, mutta minä en ole itseäni väsyttänyt kuin ensimmäisen kanssa hetkellisesti, kun laskin heräämisiä. Tajusin lopettaa stressaamisen ja niin ovat lapset 2-3 vuoden iässä alkaneeet nukkua hyvin.

Yhteistyössä