Jää aina vähän tyhjä olo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Siis aina noitten hoitojen jälkeen. Meillä on ihan kiva pieni klinikka, missä käydään. Aina sama lääkäri ja hoitaja. Kuitenkin tuntuu, et se on periaatteella housut pois ja housut takas. Sit taputtelut olalle ja onnen toivotukset. Sama toistuu, joka kuukausi. Kun kysyin lääkäriltä, et mitäs sit jos ei nyt onnista niin sanoi vaan, et sit taas uudelleen. Ei oo mitään puhunut IVF:stä (käydään siis insseissä) tai antanut lisää lääkkeitä (syön vaan Clomeja). Tietty mä oon aina siellä viel niin sekasin, etten mitään osaa kysyä. Tuntuu, et toiset saa vaikka mitä irrotuspiikkejä ym ja toisille on jopa laitettu lähete valmiiksi IVF:n ettei tartte jonottaa niin pitkään. Miks meille ei tehä mitää?? Onks se vaan musta itestä kiinni?? Kai nyt sen lääkärinkin pitäs osata kertoo ilman kyselyä. Kun mistäs sitä ees kaikkee ymmärtää kysellä. Me vaan kiltisti kartutetaan niitten tilipussia tuloksittomilla insseillä. :headwall:

Meille oli tehty tutkimukset julkisella puolella, mutta päätettiin lähteä yksityiselle klinikalle, koska sitä kautta päästiin nopeammin hoidoissa eteenpäin. Lääkäri sanoi suoraan, et voidaan yrittää inssejä kerran pari, mutta ei voi sanoa onko niistä apua..että saadaan ite päättää aloitetaanko ivf vai kokeillaanko inssejä. Varsinkin jos käytte yksityisellä niin varmasti lääkäri kuuntelee teidän omia toiveita. Itse päädyimme suoraan ivf:ään, vaikka muita varsinaisia hoitoja ei oltu kokeiltukkaan (ainoastaan clomeja). Siinä vaiheessa kun hoidot maksetaan omasta lompakosta, niin kyllä itsellä on päätösvalta mitä hoitoja tehdään. ;)

Joo yksityisellä käydään. Viime inssi oli kyl kaikkein fiasko. Simppoja ei saatu kuin ihan muutama...siis ei lähellekkään niitä "alarajoja". Kuitenkin sen tekivät. Kun jälkeenpäin kysyin määrää niin sitten sanoi. Vähän tuli olo, et oisko ees kannattanu tehä, kun oikeesti ei niillä simppa määrillä ole mitään mahiksii. Jotenkin se vaan on niin "nopeeta". Kun inssi on tehty, niin hoitaja lähtee toiseen huoneeseen kirjottaa jo laskua. Eikä lääkärikään oikein sano mitään. Sit tulee ihan tyhmä olo, et no kaippa tästä on vaan lähettävä. Aina sama virsi, pidetään peukkuja, ilmota sitten tuloksesta, muistakaa olla yhdynnässä.
Varmaan mussa itessäkin vikaa, kun en saa suutani auki ja mies vielä vähemmän.

Kokeile ensi kerralla kysellä oikein kunnolla IVFstä yms mahdollisuuksista. Ja jos siltikin tuntuu ettei sinua huomioida niin voisitteko ajatella vaihtavanne lääkäriä tai klinikkaa?

Me kävimme tutkimukset tekemässä yksityisellä. Ekassa paikassa tuli vähän sellainen olo, ettei meille kauheesti asioita selitelty tai perusteltu. Hyvä ettei lääkäri ääneen sanonu, että kyllä he tietävät ja osaavat ei meidän tarvi huolehtia. Kunhan tehdään niinkuin he sanovat.
Vaihdettiin klinikkaa ja saatiinkin parempaa palvelua. Asiat selitettiin ja perusteltiin. Meille kerrottiin eri vaihtoehtoja ja saimme itse aidosti vaikuttaa asioiden etenemiseen.

Tahaton lapsettomuus on asia, joka saa vähän vetäytymään kuoreensa. Asioista on vaikea kysyä ja tieto voi olla ristiriitaista tai sitä ei aina ymmärrä. Sitä suuremmalla syyllä pitäisi lääkärin ja hoitajan osata selittää asiat ja huomioida myös asiakas.

Vaatika palvelua, te olette maksavia asiakkaita :)
Onnea hoitoihinne!!

Niinpä, pitäisi osata vaatia...no minkäs teet että nynnyttää....Mun tietääkseni, meidän paikkakunnalla ei oo muuta klinikkaa. Tutkimukset aloitettiin minun osaltani tavan gynellä, mutta se olikin jo niin ihmeellistä palvelua että halusin oikealle lapsettomuuslääkärille (verikokeiden tuloksia ei saatu, ohjeistus oli päin honkia siis millon verikokeisiin ja moneltako ym, lääkäri lupas soittaa mut ei soittanutkaan, sitten tippui vaan kirje postiluukusta et kaikki ok).
Nykyinen lääkäri on todella mukava ja hoitajakin on ok, mut silti tuntuu jotenkin tyhjältä. En osaa ees selittää. Mun mielestä he ovat myös aivan yltiö positiivisia. Siis jotenkin tulee sellanen tunne, et antaavatko liikaa toivoo. No en tiiä....

Montako inssiä sulle on tehty? Kyllä sun nyt kannattais jo kysellä hieman ivf-hoidon mahdollisuuksia koska ei inssejäkään kannata loputtomiin tehdä. Julkisellakin puolella sanovat ihan suoraan mitä kannattaa ja mitä ei. Eivät kyllä anna turhia toiveita ainakaan naikkarilla ja se on hyvä koska sit vaan pettyy kahta kauheammin. Sanovat aika realistisesti onnistumismahdollisuuksista. Nyt ota itteäs niskasta kiinni ja ens kerralla sanot, että haluaisit miettiä ivf-hoidon mahdollisuutta...mikäli siis haluat hoidoissa eteenpäin. Tsemppiä!

No ei kyl oo vasta kun kaksi inssiä tehty. Mut kyl ens kerralla kysyn jo muista hoidoista. Eikös se kolme inssiä ole yleensä normaali, mitä kokeillaan? Kyllähän noilla inssin hinnoilla jo kävis IVF:ssäkin, et jos ei mitään toivoo insseissä oo.

Yhteistyössä