Jaa a.. Mitäköhän nyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirkku87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mirkku87

Jäsen
02.05.2007
444
0
16
Tänään oli postissa tullut KELAsta kirje.

Kotihoidontuen hoitolisän vuositarkastus. Muuten ihan ok, mut olis pitäny palauttaa 3.7 mennessä... :o Eli melkein 3 viikkoa sitten...
Öh... Täytyy huomenna käydä siellä ja kysyä et mitäs nyt...

Voi perse, jos tosta on nyt sit kiinni se etten saa sitä lisää siihen, se on kuitenkin n. 160e, eli siinä menee aika iso osa tuloja..

Ei kai ne voi jättää sitä mulle maksamatta, kun ei oo kirje tullut aikasemmin...???

kyllä ne saattaa senki tehdä, on aina hyvä syy niillä jättää etuus maksamatta.eikö oo kirjettä ko asiasta tullut kotiin ??
näet onko maksussa tuokin etuus niin kun kirjaudut kelan sivuilta ja meet kattoon omat tiedot sieltä kotihoidontuki, kirjeet, maksut ja päätökset

Siis tuo on postitettu kesäkuun lopulla (en jaksa hakee sitä tuolta keittiöstä). Tai siis siinä kirjeen yläreunassa on päiväys.

Tuo ei siis oo mikään muistutus tms, vaan siis ihan se eka kirje, missä pyydetään palauttaan se hoitolisän lomake 3.7 mennessä.

höh: niin no, kun edes olis se pieni ***** mies.... Ei vaan ole sitä miestä ollenkaan...

Meille tuli sama kirje joku viikko sitten ja palautin sen miehen tilinauhojen kera.
No nyt pyysivät lisäselvitystä eli koko viime vuosi ja alkanut vuosi, kaikki tilit tarkastetaan...
Ja vein laput eilen eikä tiennyt ehtiikö ensi perjantaiksi käsitellä. Eli ei tule hoitolisää perjantaina elleivät ehdi käsitellä.

Mut sinulla eri asia jos kirje tuli myöhässä...
Nyt jännitetään tippuuko summa, lähteekö kokonaan pois tai joutuuko maksamaan takaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
On muuten sit aika p*ska homma, jos en sitä hoitolisää saa ens viikolla.. Vuokrakin pitäis maksaa ja sähkölasku... :headwall:

Minulla luki Kelan sivuilla milloin hakemus vastaanotettu, ei muuta.
Nyt odotan päästöstä sinne saapuvaksi...

Ja tosiaan on kiva jos jättävät maksamatta...
Jää moni laskukin maksamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
On muuten sit aika p*ska homma, jos en sitä hoitolisää saa ens viikolla.. Vuokrakin pitäis maksaa ja sähkölasku... :headwall:

Niinpä...
Mulla menee kuitenkin kotihoidontuesta (johon sisältyy siis hoitolisä ja kuntalisä ) joka on n. 500e yhteensä, 170e vuokraa, 90e sähkölaskua... Eli pelkästään noi jo 260e ja jos sitä hoitolisää ei tule, niin tulee sit vaan joku 380e ja siitä sit pitäs maksaa noi laskut + muut laskut ja elää melkein 2vk ennen kun elatustuki tulee.

Noo, täytyy käydä huomenna siellä kysymässä asiasta..

Että voi ärsyttää.. Ihan kun ei ihmisellä olis tarpeeks jo muutenkin ongelmia, nii sit vielä tollanen...

Juu minulle tuli kans huonoimpaan mahdollisen aikaan heidän tarkistus...
Ja jätin hakemuksen jo 25.6 ja nyt vasta pyysivät lisäselvitystä.
Olisivat hiukka nopeemmin kyselleet kun kerran jotain puuttui...

Noo, täytyy käydä huomenna siellä kysymässä asiasta..

Että voi ärsyttää.. Ihan kun ei ihmisellä olis tarpeeks jo muutenkin ongelmia, nii sit vielä tollanen...

Juu minulle tuli kans huonoimpaan mahdollisen aikaan heidän tarkistus...
Ja jätin hakemuksen jo 25.6 ja nyt vasta pyysivät lisäselvitystä.
Olisivat hiukka nopeemmin kyselleet kun kerran jotain puuttui...

:/ Toi KELAn toiminta on kyllä joskus niiiiiiiin syvältä...
Ärsyttää...
:headwall:

Niinpä...
Mulla menee kuitenkin kotihoidontuesta (johon sisältyy siis hoitolisä ja kuntalisä) joka on n. 500e yhteensä, 170e vuokraa, 90e sähkölaskua... Eli pelkästään noi jo 260e ja jos sitä hoitolisää ei tule, niin tulee sit vaan joku 380e ja siitä sit pitäs maksaa noi laskut + muut laskut ja elää melkein 2vk ennen kun elatustuki tulee.

Mulla tuo tuki saman verran mutta ku ei tule edes elatustukea :(
Mutta josko sit pakko pärjätä ja jättää joku lasku maksamatta.
Tiukkaa on silti...

Tiukkaa on silti...

Eipä tolla elari summallakaan paljo juhlita... KELA maksaa sen vajaa 140e/kk. Sit on lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella. Ja sit toi kotihoidontuki kuntalisineen.

Miksei raha voi kasvaa puussa ja KELAn tyypit hirttää itteensä sinne kirjeinensä

Tiukkaa on silti...

Eipä tolla elari summallakaan paljo juhlita... KELA maksaa sen vajaa 140e/kk. Sit on lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella. Ja sit toi kotihoidontuki kuntalisineen.

Miksei raha voi kasvaa puussa ja KELAn tyypit hirttää itteensä sinne kirjeinensä

;)

Siis tuo on postitettu kesäkuun lopulla (en jaksa hakee sitä tuolta keittiöstä). Tai siis siinä kirjeen yläreunassa on päiväys.

Tuo ei siis oo mikään muistutus tms, vaan siis ihan se eka kirje, missä pyydetään palauttaan se hoitolisän lomake 3.7 mennessä.

höh: niin no, kun edes olis se pieni ***** mies.... Ei vaan ole sitä miestä ollenkaan...

yks yhteiskunnan elätti siinä taas...

Tiukkaa on silti...

MEE VI**U TÖIHIN SIITÄ!!!

Yhteistyössä