ja vielä painonvartijoista..!=)

  • Viestiketjun aloittaja Tintti1010
  • Ensimmäinen viesti
Tintti1010
noista pisteistä vain tuli mieleeni, kun toisella palstalla joku kertoi että karkeasti arvioituna yksi piste on n. 50 kcal, mutta ei kuitenkaan ihan koska pistemäärä lasketaan ruuan rasvaprosentin mukaan?!?
Olin itse tienyt tuon aiemmin että yksi piste on n. 50 kcal, mutta tosta rasvaprosenttijutusta miulla ei ollut harmainta aavistustakaan...! :whistle:
Osaiskohan joku valaista minua, ja kertoa että miten ne pisteet tulee sen rasvaprosentin mukaan???! :)
 
melli76
heips, no siihenhän 50kcl kuuluuu kaikki hiilarit ja muut, niin mulle sanottiin painonvartijoissa, ja se on 1 piste, eihän sitä voi enää laskea et 50kcl+hiilarit..
ei ainaskaan mun mielestä. esim. jos ostat valmisruoan tai jugurtin niin siinähän on laskettu ne kalorit ja siitä vään laskee ne pisteet.
 
Muhku
Joku kerran tällä palstalla sanoi näin:

pisteitä voi itse laskea seuraavalla kaavalla:

(kcal / 60 + rasva / 10 ) * annoksen paino sadoissa grammoissa = pisteet

esim. energiaa 355 kcal / 100 g ja rasvaa 6,2 g / 100 g ja annoksen koko 35 g

(355 / 60 + 6,2 / 10) * 35 / 100 = 2,3 pistettä


Kotiruuista minä (silloin kun laskin pisteitä) laskin kaiken mitä kattilaan työnsin ja sitten silmämääräisesti arvioin annoskoon (esim. nyt söin 1/4 kattilallisen pastakastiketta jne.).

Ja ruokaohjeeseen kirjotin viereen sitte pistemäärät jotta myöhemmin samaa ruokaa tehdessä ei tarvinnu enää laskea pisteitä.

Mutta nytpä en enää pisteitä laskekaan.. kilot tuli takaisin hujauksessa.. yritän nyt "pehmeämpää" taktiikkaa...

 

Yhteistyössä