+ ja - näkö kumpi on kumpi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kun mulla oli taittovirhe ja sain + lasit ja silmälääkäri sanoi että niitä pidetään kokoajan.. en oikein ymmärtänyt miksi kokoajan jos en näe lähelle.toisaalta en kyllä näe kauaskaan. toinen silmä oli + ja toinen +-

Silmän rakenteesta ja sen linssistä riippuu, mitkä linssit tarvitsee. Jollakin voi +linssit olla myös kauas. Lähelle tarvitsee vielä enemmän + voimakkuutta. Likinäkö = näkee hyvin lähelle, mutta ei kauas.

Toivottavasti oli edes jotenki ymmärrettävä sepostus :D

Piti vielä ap:lle sanoa, että todennäköisesti voimakkuudet sinulla on niin lievät, että voit samoilla laseilla parantaa näöntarkkuutasi kauemmas ja myös lähelle. Juuri tuon taittovirheen korjauksen ansiosta. :) Näin päättelisin sun kirjoituksesta. Muistatko onko +voimakkuudet 0,jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hajataittoisuus oli mulla 0,75 molemmissa silmissä ja oikeassa oli vahvuus+ 0,5 ja vasemmassa +- mitä tämä siis meinaa..en oikein ymmärtänyt mutta lasit nyt otin.

Vastasitkin mun kysymykseen jo ennenku ehdin sitä kysyä :D
Ihan normaalilta kaukonäön hajataitteisuuskorjaukselta tuo kuulostaa. Sitten kun lasit haet, tuntuvat muutaman päivän oudolle ennenku sun aivot niihin linsseihin siinä silmien edessä tottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hajataittoisuus oli mulla 0,75 molemmissa silmissä ja oikeassa oli vahvuus+ 0,5 ja vasemmassa +- mitä tämä siis meinaa..en oikein ymmärtänyt mutta lasit nyt otin.

Vastasitkin mun kysymykseen jo ennenku ehdin sitä kysyä :D
Ihan normaalilta kaukonäön hajataitteisuuskorjaukselta tuo kuulostaa. Sitten kun lasit haet, tuntuvat muutaman päivän oudolle ennenku sun aivot niihin linsseihin siinä silmien edessä tottuu.

no johan me nyt ristiin kirjotellaan:)

onkohan nämä lasit todella sitten tarkoitettu kokopäiväiseen käyttöön?

Yhteistyössä