Ja kertokaa miten voi olla pesemättä hiuksia

Rio
jos on aivan hirveän ohuet hiukset ja niitäkin vähänlaisesti. Ne ovat aivan rasvaiset ja länässä ja pystyssä yön jälkeeen. Että ei todellakaan voi lähteä minnekään jos hiuksia ei pese ja föönaa. Että mua alkaa ärsyttää noi pitkien hiusten salaisuus jutut, vai että ei sais pestä tukkaa. No joo, kokeilin sellasta vuoden verran, että pesen joka toinen päivä, niin lopputulos oli ihan sama: Hiukset rasvottuivat ihan samalla tavalla, ei mitään eroa siihen että pesit ne joka päivä. Kiitti vaan kun täällä palstalla on paksuja ja pitkiä hiuskuontaloita, voisin maksaa aika paljon että saisin kanssa samanlaiset.

tasan ei käy onnen lahjat
En tiedä. Mulla on niin säkkärät hiukset että ovat paremmat vähän pidettyinä kuin juuri pestyinä. Ja kuivuminenkin kestää "viikon" niin en voisi edes kuvitella peseväni hiuksia joka päivä tai edes joka toinen piävä.

Mulla on pitkät hiukset mutta tosi ohuet. Joudun kans peseen ne joka päivä tai muuten ne roikkuu rumasti rasvasena. Mä en kyl usko että mun hiuslaatu siitä yhtään paksummaksi muuttuis vaikka pesisin kerran viikossa.

Mä oon kuiteskin ihan tyytyväinen hiuksiini vaikka oliskin jonkun mielestä harvahapset. B) Ainaskin on sileet ja puhtaat ja hyvältä tuoksuvat joka päivä.

peesi
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Mulla on pitkät hiukset mutta tosi ohuet. Joudun kans peseen ne joka päivä tai muuten ne roikkuu rumasti rasvasena. Mä en kyl usko että mun hiuslaatu siitä yhtään paksummaksi muuttuis vaikka pesisin kerran viikossa.

Mä oon kuiteskin ihan tyytyväinen hiuksiini vaikka oliskin jonkun mielestä harvahapset. B) Ainaskin on sileet ja puhtaat ja hyvältä tuoksuvat joka päivä.
:wave:

gfhg,m
Shampoo vaikuttaa myös asiaan.

Minä totutin rasvoittuvat, ohuet lättähiukseni harvempaan pesutahtiin. Nyt pesen 2-3 päivän välein. Rasvoittuu yhä, mutta ei ihan niin nopeasti kuin ennen.

rasvie
Mitä shampoota käytät? Ite en voi käyttää ollenkaan mitään "parempia" shamppoita... Käytän vaan KAIKKEIN halvimpia mitä löydän. Esim joku euroshopperin 2in1. Ja nyt ei tarvii pestä kun 2-3 kertaa viikossa kun ennen piti pestä joka päivä.

Rio
Alkuperäinen kirjoittaja gfhg:
Shampoo vaikuttaa myös asiaan.

Minä totutin rasvoittuvat, ohuet lättähiukseni harvempaan pesutahtiin. Nyt pesen 2-3 päivän välein. Rasvoittuu yhä, mutta ei ihan niin nopeasti kuin ennen.
Kokeilin "kaikki" shamppoot sen vuoden aikana, ei auttanut. En usko että se on shamppoosta kiinni, nyttekin olen käyttänyt jo vuosia kampaamosta ostettua shampoota, jota kampaajani on suositellut.

paksutukkainen
Mulla tosi paksu tukka puoleen selkään ja pesen hiukset nykyään joka toinen päivä. Ennen pesin joka päivä. Olen jo monta kuukautta pessyt vaan joka toinen päivä ja edelleen silti ovat usein rasvaiset jo seuraavana iltana, kaipaisivat varmaankin päivittäistä pesua.

Käytätkö hoitoainetta? Mä jouduin peseen joka aamu hiukseni sillon ku mulla oli pitkät, suorat, hoitoaineella hoidetut hiukset. Ne oli myös todella ohuet, joten kampaaja suositteli lyhyempää mallia ja vaalennusta et ne sais näyttämään ees vähän paksummilta. Olivat kuulemma liian hoidetut ja liukkaat. Nyt kun on sellaset puolipitkät, kerroksittain leikatut ja vaalennetut pesen niitä ehkä kerran viikossa. On niin paljo kuivempi hiuslaatu varmaan ton vaalenuksen takia et ei vaan rasvotu. Ja tosiaan hoitoainettakaan en käytä joka kerta koska tahdon et hiukset on sellaset pörröset eikä mene päätä myöten.

Mut sitä en kyllä tiedä millä sais paksut ja pitkät hiukset, koska toi vaalentaminen ainaki kuluttaa ihan hirveesti hiuksia. Mut lyhyemmät hiukset se saa ainaki tuntuun paksummilta, eikä rasvotu niin nopeesti.

Rio
Alkuperäinen kirjoittaja Pixie:
Käytätkö hoitoainetta? Mä jouduin peseen joka aamu hiukseni sillon ku mulla oli pitkät, suorat, hoitoaineella hoidetut hiukset. Ne oli myös todella ohuet, joten kampaaja suositteli lyhyempää mallia ja vaalennusta et ne sais näyttämään ees vähän paksummilta. Olivat kuulemma liian hoidetut ja liukkaat. Nyt kun on sellaset puolipitkät, kerroksittain leikatut ja vaalennetut pesen niitä ehkä kerran viikossa. On niin paljo kuivempi hiuslaatu varmaan ton vaalenuksen takia et ei vaan rasvotu. Ja tosiaan hoitoainettakaan en käytä joka kerta koska tahdon et hiukset on sellaset pörröset eikä mene päätä myöten.

Mut sitä en kyllä tiedä millä sais paksut ja pitkät hiukset, koska toi vaalentaminen ainaki kuluttaa ihan hirveesti hiuksia. Mut lyhyemmät hiukset se saa ainaki tuntuun paksummilta, eikä rasvotu niin nopeesti.
Juu en ole ikinä käyttäny hoitoainetta, senkun vielä telläis päähän niin hiukset olis kun koiran nuolemat.
Mulla on melko tummaksi värjätyt ja lyhyehköt. Ennen oli tosi lyhyet.

No kokeile sitä vaalentamista. Se pörröttää ne hiussuomut ja kuivattaa silleen ettei hiuslaatu ole sen jälkeen enää niin liukas ja rasvotu nopeesti. Jos et tahdo olla kuitenka blondi niin voithan sä päälle värjätä sen kai tummaks. En mä tiedä auttaisko mut mulla toi ero on ainaki ollu hurja. Ihan mieletön helpotus kun ei tarvii pestä hiuksia joka aamu sen jälkeen kun on sitä rumbaa ikänsä joutunut tekemään...

Pari faktaa
Hiukset rasvoittuvat sitä enemmän, mitä enemmän niitä pesee. Perustuu mm. hiuspohjan omien hyödyllisten bakteerien toiminnan heikkenemiseen. Hiukset pitäisi pestä 2 kertaa viikossa ja hoitoainetta tai muotoilutuotteita ei saa laittaa päänahkaan asti. Eikä joka kerta hoitoainetta.
Shampoota kannattaa vaihtaa välillä, koska hiukset "tottuvat" siihen, eikä se enää tehoa.
Jos haluaa saada pesuvälin harvemmaksi, on vaan sitkeästi OLTAVA pesemättä viikko, ja yhden pesun jälkeen vielä toinen. Pidä vaikka hattua päässä, niin minäkin tein.

jeps
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
mulla on juuri sun kuvailemat hiukset ja pesen ne n. 2 kertaa (max 3 kertaa) viikossa...
Näin minäkin teen. Mitä useammin pesee, sen nopeemmin ne likaantuu.
Ja myös, mitä lyhyemmät, sen nopeammin likaantuu, tai näin olen itselläni havainnut.

paksutukkainen
Siis häh, eikös hoitoainetta nimenomaan pitäisi käyttää joka pesukerralla? :eek: Menee muuten tosi huonoon kuntoon latvat ja etenkin värjättyihin/käsiteltyihin hiuksiin pitäisi ehdottomasti laittaa hoitoainetta!

Alkuperäinen kirjoittaja paksutukkainen:
Siis häh, eikös hoitoainetta nimenomaan pitäisi käyttää joka pesukerralla? :eek: Menee muuten tosi huonoon kuntoon latvat ja etenkin värjättyihin/käsiteltyihin hiuksiin pitäisi ehdottomasti laittaa hoitoainetta!
Se riippuu ihan siitä millaset hiukset sulla on ja miten haluat ne laittaa. Jos sulla on pitkät, suorat, ja paksut niin toki laitat sitä hoitoainetta jos haluat että ne kiiltää eikä latvat kulu. Mut jos on vaikka lyhyet ja kerroksittain leikatut ja haluat että niissä pysyy tupeeraukset sun muut kampaukset niin ei sitä hoitoainetta voi laittaa ainakaan joka kerta. Mun on ainaki hiukset päätä myöten ensimmäisen tuulen puuskan jälkeen jos oon käyttänyt hoitoainetta. Eikä latvojen kunnolla oo paljo väliä koska haluan pitää hiukseni lyhyenä ja leikkautankin niitä vähintään kahden kuukauden välein. Ei siinä kauheesti ehdi kulumaan.

Yhteistyössä