ja hämmentynyt

• Viestiketjun aloittaja Loukattu
  • Ensimmäinen viesti
Loukattu
Niinpä kävi sitten minullekin, vaikka vaikea tätä on uskoa. Yleensä ylimpänä moraalinvartijana esiintyvä mieheni oli suudellut työkaverinsa kanssa pikkujoulussa ja oli vielä illan päätteeksi käynyt saattamassa daaminsa taksilla kotiin. Näin miehen naamasta seuraavana päivänä, että jokin on selvästi vinossa ja itse tunnusti tekonsa. Meillä on vajaat viisi kuukautta vanha poika ja yksinhän minä kotona häntä hoitelin, kun mieheni helli toista naista.

Suhteemme alussa mies oli mustasukkainen jopa entisistä suhteistani. Ja vielä ihmisten ilmoilla liikkuessani tilaisuuksia pettää, mm. työkaverin kanssa, tuli eteen enemmän kuin kourallinen. Mutta halusin tuolloin osoittaa miehelleni, kuinka paljon hänestä välitän ja pyysin esim. kolleegaani unohtamaan ihastuksensa minuun, koska rakastin miestäni. Kylläpä kannatti!

Sen että mies suuteli toista naista voisin vielä antaa anteeksi, mutta en voi käsittää miksi kotimatkakin piti tehdä yhdessä - kovin suurta katumusta ei voinut silloin olla mielessä. Tuntuu siltä, että kun mies on vihdoin saanut minut vangiksi kotiin, hän uskaltaa tehdä pieniä syntejä, kun tietää etten pojan vuoksi helposti harkitse eroa.

Jos selvästä päästä tollasta tekis, niin harkitsisin eroa.Mut kännissä ja tunnusti tekonsa, todennäköisesti katuu, antaisin armoa, jos tämä ei enään toistu ja vaatisin hyvitystä.
Varmasti tunnet itsesi loukatuksi, mutta näitähän sattuu, eikä kukaan ole täydellinen.
Itse henkilökohtaisesti katsosin läpi sormieni, jos miehelleni kävisi näin, enkä heittäisi vuosia hukkaan yhden hairahduksen takia, mutta tämä minun mielipide.Voimia
:hug:

Loukattu
Kiitos kun kommentoit!! Auttaa hirveästi kun kuulee jonkun toisen näkökulman asiaan. Itse en oikein osaa vielä jäsentää tunteitani. Toisaalta suhtaudun asiaan aika rauhallisesti - toisaalta miehen itsekkyys hämmentää aivan uskomattoman paljon!

Neppis79
Itse antaisin ehkä anteeksi muun sekoilun mutta sitä että yhteisellä kyydilläkin ollaan vielä kotimatka menty olisi ollut mulle liikaa... ajattelisin ettei se silloin enää ollut mikään pieni hairahdus...
Miten muuten teidän mielestä tällainen asia "hyvitetään" puolisolle???
Uskomatonta, mutta monilla miehillä (pientä yleistystä...) alkaa ote lipsumaan juuri silloin kun lapset pieniä ja vaimo kotona niitä hoitamassa...

myy- harmaana
Ei maailma tuohon kaadu. Hienoa, että miehesi tunnusti tekonsa ja katuu sitä. Tee sille nyt kuitenkin selväksi, että seuraavaa kertaa ei sitten tule! Tai sinä otat ja lähdet... Ja mökötä nyt aikasi. Tiedän kokemuksesta, että tuo sattuu ja syvälle! Mutta aika parantaa haavat, vaikka sitä ei koskaan unohtaisikaan. Hirmusti voimia ja halauksia!

missu
Mun mies oli ihastunut toiseen naiseen ja jäi kiinni, kun tekstiviestissä oli naiselta, että OON TOSIAANKIN IHAN RAKASTUNUT SUHUN! Tekstiviestisuhde lähinnä ja puhelimessa ilmeisesti juttelivat paljonkin. Tällä naisella kolme lasta ja aviomies..että silleen...

Loukattu
Ihana kun saa tätä asiaa edes jotenkin ulkopuolisille purkaa!

Olen, Neppis79, miettinyt ihan samaa kuin mistä mainitsit; tuo yhteinen kotimatka on minulle jo vähän liian paksua. Tuntuu että mies haluaa käyttäytyä herrasmiehen tavoin tätä toista naista kohtaan ja tulee sitten kotiin "Niskavuorenhetansa" luokse ja pläjäyttää totuuden päin naamaa. Ok - sain pakollisen kukkakimpun ja lahjakortin kasvohoitoon, mutta tämänpä jälkeen mies alkoikin jo vaikuttaa kärsimättömältä tilanteen normalisoitumisen odottamisen suhteen. Tästä minä kyllä suivaannuin ja sanoin, etten anna tekoa anteeksi! Tätä seurasi taas uusi katumusryöppy...

En tiedä kumpi olisi parempi, että kyseessä olisi satunnainen baarituttavuus vai että nainen on työkaveri. Heidän välillään ei kuulemma aikaisemmin ole ollut muuta kuin hyvin sujunutta yhteistyötä, mutta minusta sekin kuulostaa pahalta. Onko mies sitten valmis lähtemään melkein kenen tahansa kelkkaan tilaisuuden tullen?

Tälläkin toisella naisella on kolme lasta ja hän on naimisissa. Pidän miestäni vastuussa teosta, mutta ihmettelen myös tämän naisen käytöstä. En usko, että pystyisin samaan kuin hän. Tai en tiedä, miten ihminen muuttuu kun luottamus petetään. Olen edelleenkin aika rauhallinen ja toisaalta tyytyväinen, että mies kertoi tapahtumista oma-aloitteisesti ja rehellisesti. Mutta toisaalta en halua puhua kenenkään kanssa enkä halua lähteä kotoa mihinkään, koska minua nolottaa! Tuntuu kuin olisin halvauksen saanut, kun koetan astua ulos ovesta.

Miksi sua itseäs nolottaa ulos lähteä kun kerran mies on ollut törppö, et sinä. Sinun kuuluisi kulkea nokka pystyssä ja jos kyseinen nainen tulisi vaikka vahingossa vastaan niin antaisit palaa tuutin täydeltä, jos hän siis tiesi että miehesi on naimisissa ja pienen lapsen isä. Itse sanoisin naisellekin suorat sanat ja kysyisin että niin muuten mitäs oma miehesi sanoi kun kuuli asiasta.. Epäilen nimittäin onko tämä nainen ollenkaan tunnustanut tekoaan omalle miehelleen. Älä sinä ole nolona vaan pystypäin, omistathan miehen jonka joku muukin nainen näköjään haluaisi. ;)

enpä tiedä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 14:07 lumihiutale kirjoitti:
Miksi sua itseäs nolottaa ulos lähteä kun kerran mies on ollut törppö, et sinä. Sinun kuuluisi kulkea nokka pystyssä ja jos kyseinen nainen tulisi vaikka vahingossa vastaan niin antaisit palaa tuutin täydeltä, jos hän siis tiesi että miehesi on naimisissa ja pienen lapsen isä. Itse sanoisin naisellekin suorat sanat ja kysyisin että niin muuten mitäs oma miehesi sanoi kun kuuli asiasta.. Epäilen nimittäin onko tämä nainen ollenkaan tunnustanut tekoaan omalle miehelleen. Älä sinä ole nolona vaan pystypäin, omistathan miehen jonka joku muukin nainen näköjään haluaisi. ;)
Peesaan ehdottomasti. parisuhteessahan on aina kaksi yksilöä kyseessä, ja jos toinen käyttäytyy paskasti, eihän se toisen vika ole.

Itsellä suurinpiirtein samanlainen tilanne, annoin asian olla, enkä vieläkään luota mieheen laisinkaan. Aivan kuin odotan jokaisen baari-illan jälkeen, että milloin on pettänyt. Tai milloin saan tietää jotain uutta. Lasten takiahan tässä kai kituutellaan. Luottamusta ei kuitenkaan enää ole. Tsemppiä. ja avointa mieltä anteeksiannolle.

Missu
Meillä mies kans kuvitteli että kaikki olis hetkessä kunnossa...mutta se vie aikaa ennen kun saa luottamusta takaisin. Anteeksi olen kai jo antanut, mutta en luota vieläkään...

Kuule, kysyppäs siltä mieheltäsi, mitä jos sinä tekisit samoin miltä hänestä tuntuisi, miten hän olisi ja antaisiko anteeksi, vai miten??Olen sitä mieltä että jos antaa sinun toimia samoin, on parempierota, ei ole suhteella jatkuvuutta, miksi tuhlata aikaa huonon kumppanin kanssa, kun tieto on ettei voi luottaa.

Lähdepäs sinä itse nyt baariin joku viikonloppu ja anna miehen jäädä kotia mieetimään, et mitä mahdat siellä touhuta! En siis mitään kostoa kannata, mut paremmin se alkaa tekosiaan miettiä jos joutuukin itse olemaan se joka kotona lapsen kanssa odottaa. Ja voithan vaikka vähän jotain tarinaa kertoa hänelle, mitä siis olis olevinaan sattunut. Siinäpähän sit miettii....Silmä silmästä!

Loukattu
Luulenpa ettei mieheni olisi läheskään yhtä rauhallinen kuin itse olen ollut, jos minä törttöilisin hänen tavallaan. Miehelläni on ylevät päämäärät elämässä ja tiukat moraaliset kriteerit - joita ei kuitenkaan kykene itse noudattamaan.

Mies oli käynyt kertomassa tälle toiselle naiselle, että tapahtunut oli virhe ja että minä tiedän asiasta. Kauhistunut nainen oli koettanut selitellä, että tällaistahan sattuu pidemmissä liitoissa. Pelkäsi kai, että tieto tapahtuneesta kantautuisi hänen miehensä korviin.

Kunnioitan sitä, että mieheni paikkasi asiaa edes vähän. Olo on kuitenkin masentunut ja voimaton. Pitäisi koettaa ottaa omaa aikaa, jotta mieskin joutuisi kantamaan yksin vastuuta vauvasta, mutta jo kauppareissu on minulle työtä ja tuskaa, kun ikävöin poikaa niin kovasti. Mieheltä irtiotot tuntuvat onnistuvan kivutta ja hanakasti hän on kaiken maailman kissanristiäisiin aina lähdössäkin.

Mä en kans usko että olis pelkkä suukkoja taksimatka kotiin... Yleensä känniläiset hairahtuu myös pidemmälle, siis jos tuolle asteelle on jo vajonnut. Siitä kertoo miehesi huono omatunto.. Hänen oli ehkä pakko tunnustaa, mutta kaunisteli totuutta :whistle:

Mä en kans usko että olis pelkkä suukkoja taksimatka kotiin... Yleensä känniläiset hairahtuu myös pidemmälle, siis jos tuolle asteelle on jo vajonnut. Siitä kertoo miehesi huono omatunto.. Hänen oli ehkä pakko tunnustaa, mutta kaunisteli totuutta :whistle:

Lisäys tohon edelliseen: Mulla on vuosien kokemus varattujen miehien käytöksestä humalassa.. Ne ei todellakaan muista kotona olevaa vaimoa vaan ajattelee lähinnä alapäällään. Ei ihan kaikki, mutta suurin osa :ashamed:

mies
Tuollaiset kommentit tuskin helpottavat alkuperäistä kirjoittajaa tippaakaan. Oletko tai oletteko ajatellut että mitään kähmimistä tai vielä pidemmälle menevää ei ole ollut todellakaan pakko tapahtua ja että mies on voinut kertoa vaimolleen totuuden kaunistelematta, niin inhottavaa kun se on kaikille varmasti ollutkin. Kokemuksesta tiedän että mies voi aidosti olla todella häpeissään ja pahoillaan tapahtuneesta ja ottaa asiasta opikseen loppuiäkseen tajutessaan törttöilynsä vaikutukset. Voimia ja jaksamista parisuhteeseenne!

tuulituisku harmaana
Mullekin tuli mieleen, että onkohan kuitenkin miehesi ja työkaverin välillä ollut muutakin kuin suukko ja taksimatka? Ovat varmaan henganneet yhdessä enemminkin pikkujouluissa. Ei millään pahalla, mutta humalassa ihmiset saattavat töpeksiä enemminkin...Ja se, kun vielä katuu. Siis mitä on tapahtunu oikeasti ja jatkuukohan suhteen tynkä työpaikalla? Miehet kun yleensä eivät välttämättä ymmärrä, jos toinen flirttailee...Otan osaa, mutta itse miettisin hiukan enemmin :ashamed:

Yhteistyössä