Ja ehdottomasti ei lapsiperheessä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Mua on alkanut melkein jo ärsyttämään yks juttu, johon tällä palstalla törmää...

En myönnä, että se ärsyttäisi, koska mikäänhän ei nettielämässä mua saa alkaa ärsyttämään.... =)

Mut ihan pakko silti sanoa, et huvittaa, kun täällä tulee vastaan näitä ehdottomasti ei -juttuja ja syynä, et koska on lapsia. Suurin osa siis sisustusta koskien. Huvittaa, kun sanotaan, että ei varmana 1. valkoisia sohvia 2. valkoista mattoa 2. vaaleaa mitään 3. nahkaista mitään 4. lasista mitään 5. kynttilöitä tms. KOSKA ON LAPSIA.

Mie en kyllä käsitä, kuinka meillä säilytään hengissä. Kun on noita kaikkia. Sekin on mahdollista, että lapset oppivat elämään kuin ihmiset eivätkä tuhoa kaikkea. Sekin on mahdollista, etteivät sytytä tulipaloja, kun näkevät ensimmäisenkin kynttilän. Sekin on mahdollista, että vaaleitakin värejä sisältävässä kämpässä voidaan elää ihan huoletonta elämää (en kulje rättikädessä, siivotaan n. kerran 1 ½ viikkoon).

Siis ärsytyksen kohde on se, että "syytetään" lapsia kaikesta, mihin ei vaan itse jakseta yhtään panostaa. Toki alkuun pitää opettaa, että lasin kanssa pitää olla varovainen ja että syödessä pitää katsoa, ettei voileivän sisällöt ole seinissä ja katossa. Mutta tuommoiset "käytöstavat" opettaisin muutenkin, vaikka ei olisikaan vaaleita värejä kämpässä. =)

UGH. Hän on puhunut. Pliis, älkää enää syyttäkö lapsia.

En syytä lapsia, mutta koiraa kyllä. Meidän vaalea sohva on ihan musta koirankarvasta, vaikka koira ei edes makaa siinä...näin se menee. Saako koiraa syyttää??

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Juu, se on kyllä tosi, että suurin sottapytty meillä olen minä. :D

Ja siksi meille ei tule valkoisia sohvia.

Muista en tiedä mitään.

:wave: sama täällä..ei nuo muut mitäänmutta tuo valkonen sohva..ei meille

meillä vaaleet matot, valkoset sohvat, lasinen pöytä ja kynttilöitä. niin ja pieni lapsi. en myöskään ymmärrä tuollaista "hysteriaa", mutta olen kyllä vaarallisimmat jutut laittanut lapsen ulottumattomiin

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mua on alkanut melkein jo ärsyttämään yks juttu, johon tällä palstalla törmää...

En myönnä, että se ärsyttäisi, koska mikäänhän ei nettielämässä mua saa alkaa ärsyttämään.... =)

Mut ihan pakko silti sanoa, et huvittaa, kun täällä tulee vastaan näitä ehdottomasti ei -juttuja ja syynä, et koska on lapsia. Suurin osa siis sisustusta koskien. Huvittaa, kun sanotaan, että ei varmana 1. valkoisia sohvia 2. valkoista mattoa 2. vaaleaa mitään 3. nahkaista mitään 4. lasista mitään 5. kynttilöitä tms. KOSKA ON LAPSIA.

Mie en kyllä käsitä, kuinka meillä säilytään hengissä. Kun on noita kaikkia. Sekin on mahdollista, että lapset oppivat elämään kuin ihmiset eivätkä tuhoa kaikkea. Sekin on mahdollista, etteivät sytytä tulipaloja, kun näkevät ensimmäisenkin kynttilän. Sekin on mahdollista, että vaaleitakin värejä sisältävässä kämpässä voidaan elää ihan huoletonta elämää (en kulje rättikädessä, siivotaan n. kerran 1 ½ viikkoon).

Siis ärsytyksen kohde on se, että "syytetään" lapsia kaikesta, mihin ei vaan itse jakseta yhtään panostaa. Toki alkuun pitää opettaa, että lasin kanssa pitää olla varovainen ja että syödessä pitää katsoa, ettei voileivän sisällöt ole seinissä ja katossa. Mutta tuommoiset "käytöstavat" opettaisin muutenkin, vaikka ei olisikaan vaaleita värejä kämpässä. =)

On meillä. Mutta puolustan itseäni sen verran, että MIKSI HANKKISIN VALKOISIA MATTOJA TAI HUONEKALUJA, JA STRESSAISIN NIIDEN KANSSA, KUN TALOSSA ON OMAN LAPSEN LISÄKSI 2 KOIRAA JA 3 HOITOLASTA!! Miksi helvetissä mä ostaisin tänne semmosta, mikä menee ihan taatusti likaiseksi, ja on hankala pitää puhtaana. Esimerkkinä nyt vaikka sohva. Ajattelen ihan tasan ITSEÄNI JA OMAA MIELENTERVEYTTÄNI tässä asiassa.
Lapset osaa kyllä varoa lasista sohvapöytää ja kynttilöitä en polta työaikana. Ja nahkasohvat on HELPPO PITÄÄ PUHTAANA!!! B)

Minä syytän kaikkia siis myös itseäni, ja meillä on sotkuista. Mutta huom lasten takia en polta kynttilöitä kun vanhempi pojista ei tykkää. Näki pienenä tulipalounia ja en näe mitään syytä polttaa kynttilöitä jos yksi perheenjäsen niistä ahdistuu.

No meillä on olohuoneessa valkoinen paperinarumatto ja ainoat sotkut siihen on tullu kun annoin pojan syödä olohuoneessa suklaata ja tiedättehän mistä ne löyty.. eli eihän ne lapset sotke, jos niiden ei anna sotkea ;) kyllä tuohon möhnää menee ilman lapsiakin :) mutta onneks sen voi pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhomiina:
meillä vaaleet matot, valkoset sohvat, lasinen pöytä ja kynttilöitä. niin ja pieni lapsi. en myöskään ymmärrä tuollaista "hysteriaa", mutta olen kyllä vaarallisimmat jutut laittanut lapsen ulottumattomiin

Totta kai vaaralliset pois. Ja kynttilöiden kanssakin pitää olla varovainen (mutta niinhän aina).

Mutta pistää vaan silmään ja pahasti, kun syytetään lapsia kaikesta, että no ei meille voi tulla, kun enemmän syytä on siellä aikuisessa (ja joko sen sotkemisessa ;) < töllille ...tai sitten laiskuudessa, että ajatellaan sen tummemman vaan olevan helpompihoitoinen = meillä vaaleat nahkasohvat taas olleet kyllä huomattavasti helpompihoitoiset kuin yksikään (ja minkään värinen) kangassohva.).

Joo, koira voi sotkea. Mutta senkin voi pitää kurissa, jos tahtoo. Siis aika harvalla se koirakaan loppupelissä sotkee ihan niin paljon kuin sen piikkiin pistetään. ;) (yks tuttu syyttää koiraa siitä, että heillä on aina tunkkasta. Sillä, että siivoovat kerran kuukauteen eivätkä koskaan tuuleta, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Koiran syytä kaikki)

Ehkä yks ärsytyksen syy on myös siinä, että vaaleeta pidetään aina vaikeampi hoitoisena:

vrt. vaalea nahkasohva vs. tumma nahkasohva.

Joo, vaaleassa näkyy tahrat helpommin, mutta ne voi siitä poistaa ihan yhtä helposti kuin tummastakin. Tummasta niitä ei ehkä huomaa, mutta siinä ne on. ...kyllä se likaantuu ihan yhtälailla, vaikka sitä ei sitten puhdistetakaan. ;) (ööö... ja taas tulee aika yökköjä mielikuvia siitä, mitä kaikkea niissä tummissa onkaan, kun niitä ei koskaan puhdisteta.. :x )

Meillä kyllä kynttilöitä poltellaan ja aika vaalea tuo mattokin on. Valkeaa sohvaa en sillä laittais koska kaikki seinät on jo valkeat ja tuntuu et menis liian vaaleeksi kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Minä syytän kaikkia siis myös itseäni, ja meillä on sotkuista. Mutta huom lasten takia en polta kynttilöitä kun vanhempi pojista ei tykkää. Näki pienenä tulipalounia ja en näe mitään syytä polttaa kynttilöitä jos yksi perheenjäsen niistä ahdistuu.

No tämä taas on ihan eri syy. :) Tietenkään ei, jos joku pelkää tulta tms. Mutta syy ei silloin olekaan se, että on lapsia vaan se, että yksi ahdistuu tulesta. ;)

meillä ei ole
- valkoista sohvaa, koska isäntä rötkähtäisi siihen pihavaatteissaan heti ensikättelyssä ja siihen jäisi isännän muotoinen paskaläntti
- valkoista mattoa, koska meillä ei ole oikestaan mattoja muualla kuin eteisessä, jossa minä itse riisun kuraisia kenkiäni
- vaaleaa mitään, koska rakastan värejä ja kammoan kliinistä valkoista sisustusta
- nahkaista mitään, koska inhoan myös nahkaa kaikissa muodoissa: sohvana, vaatteena, sisustuselementtinä
- lasista mitään (muuta kuin juomalasit ), koska lasi on kylmä ja kova sisustusmateriaali

sen sijaan meillä on kynttilöitä, koska rakastan lämpöä ja valoa ja kynttilän tuoksua.

Meillä vaalea sohva vaikka lapsi ja koira. Vaalea siksi, ettei näy koirankarvat. Meillä puulämmitys, kynttilöitä yms vaarallista. ja Kaikki matot vaaleita osa jopa valkoisia. Ja nahkasisusta autossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhomiina:

Totta kai vaaralliset pois. Ja kynttilöiden kanssakin pitää olla varovainen (mutta niinhän aina).

Mutta pistää vaan silmään ja pahasti, kun syytetään lapsia kaikesta, että no ei meille voi tulla, kun enemmän syytä on siellä aikuisessa (ja joko sen sotkemisessa ;) < töllille ...tai sitten laiskuudessa, että ajatellaan sen tummemman vaan olevan helpompihoitoinen = meillä vaaleat nahkasohvat taas olleet kyllä huomattavasti helpompihoitoiset kuin yksikään (ja minkään värinen) kangassohva.).

Joo, koira voi sotkea. Mutta senkin voi pitää kurissa, jos tahtoo. Siis aika harvalla se koirakaan loppupelissä sotkee ihan niin paljon kuin sen piikkiin pistetään. ;) (yks tuttu syyttää koiraa siitä, että heillä on aina tunkkasta. Sillä, että siivoovat kerran kuukauteen eivätkä koskaan tuuleta, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Koiran syytä kaikki)

Tuupa meille lenkkeilyttää tuota pienempää koiraa ja kattoo tätä hommaa! Se on pitkäkarvaista laatua, ja vaikka se kuralenkin jälkeen pestään pesuhuoneessa ja kuivataan kodinhoitohuoneessa niin i-k-i-n-ä sinä et saa sen tassuja niin puhtaiksi, etteikö niissä kantautuis yhtään likaa.
Mutta itse olen koirani ottanu, rodun valinnu, ja päättäny sillon että meille EI tule valkoisia mattoja ja sohvia. Mutta kai ne on mun vaihdettava uusiin kun tämä sua niin paljon häiritsee.

Ja siis tarkoitukseni ei ollut sanoa, että kaikkien pitää kotiinsa valkoinen sohva ottaa. Vaan se, että kun sanotte, että ette sitä halua (tai jotain muuta), niin sanokaa se oikea syy, eikä vaan, että KOSKA ON LAPSIA.

Kun tuo ei ole syy eikä mikään YKSISTÄÄN. :D

Ehkä yks ärsytyksen syy on myös siinä, että vaaleeta pidetään aina vaikeampi hoitoisena:

Joo, vaaleassa näkyy tahrat helpommin, mutta ne voi siitä poistaa ihan yhtä helposti kuin tummastakin. Tummasta niitä ei ehkä huomaa, mutta siinä ne on. ...kyllä se likaantuu ihan yhtälailla, vaikka sitä ei sitten puhdistetakaan. ;) (ööö... ja taas tulee aika yökköjä mielikuvia siitä, mitä kaikkea niissä tummissa onkaan, kun niitä ei koskaan puhdisteta.. :x )

Mua alkaa pikkusen nyt ärsyttämään tämä asenne, että jos ihmisellä on tummia materiaaleja kotinsa sisustuksessa, niin se on automaattisesti laiskempi siivooja. Meillä on tummat nahkasohvat ja NIITÄ PUHDISTETAAN JOKA KERTA KUN TÄÄLLÄ SOIIVOTAAN!!!!!!!!!!!!!!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä vaalea sohva vaikka lapsi ja koira. Vaalea siksi, ettei näy koirankarvat. Meillä puulämmitys, kynttilöitä yms vaarallista. ja Kaikki matot vaaleita osa jopa valkoisia. Ja nahkasisusta autossa...

Tämäpä se. Jos tuo syy, että koska on lapsia pitäisi paikkaansa (tai että lapsia ja koira), miten tämä oisi mahdollista.

Ehkä eniten huvittaa se, kun lukee vaikka noita Arvostele mun kämppä -jutun kommentteja ja siellä tulee, et MITEN voi olla noin vaaleeta, jos on lapsia. :D

Jaa-a. Miten. Itsestä se ei riipu yhtään. :D

No kyllä minun täytyy lapsille osittain laittaa syy, sinä päivänä kun viimeinen kotoa muuttaa, tulee meille valkoinen sohva, vaalea matto jne.
Sitten istun yksinäni ja ihailen sitä kuulautta ja siistiyttä.. (pitää kai tuo mieskin laitta samalla kiertoon.. :D )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämäpä se. Jos tuo syy, että koska on lapsia pitäisi paikkaansa (tai että lapsia ja koira), miten tämä oisi mahdollista.

Ehkä eniten huvittaa se, kun lukee vaikka noita Arvostele mun kämppä -jutun kommentteja ja siellä tulee, et MITEN voi olla noin vaaleeta, jos on lapsia. :D

Jaa-a. Miten. Itsestä se ei riipu yhtään. :D

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Mua alkaa pikkusen nyt ärsyttämään tämä asenne, että jos ihmisellä on tummia materiaaleja kotinsa sisustuksessa, niin se on automaattisesti laiskempi siivooja. Meillä on tummat nahkasohvat ja NIITÄ PUHDISTETAAN JOKA KERTA KUN TÄÄLLÄ SOIIVOTAAN!!!!!!!!!!!!!!! :headwall:

Tuo syy tuli tuohon siksi, kun täällä nimenomaan niitä tummia puolustellaan sillä, että niitä ei tarvi puhdistaa, kuten valkoisia. ;)

Älä ota niin paljon tätä itseesi. Toki on poikkeuksia kaikkiin tilanteisiin ja en alunperin lähtenyt (enkä vieläkään) puhu kenestäkään yksittäisestä. Kyse on "yleiskatsauksesta" juttuihin, mihin tällä palstalla törmää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Tuo syy tuli tuohon siksi, kun täällä nimenomaan niitä tummia puolustellaan sillä, että niitä ei tarvi puhdistaa, kuten valkoisia. ;)

Älä ota niin paljon tätä itseesi. Toki on poikkeuksia kaikkiin tilanteisiin ja en alunperin lähtenyt (enkä vieläkään) puhu kenestäkään yksittäisestä. Kyse on "yleiskatsauksesta" juttuihin, mihin tällä palstalla törmää.

Hups, sain kopsattua sulta näköjään tuon boldauksen...

Meillä ainaskin on nahkasohvat, jotka mielestäni on paljon helpompi pitää puhtaana kuin kangassohvat. Meillä on esim. lapsi ja koira oksentanut sohvalle ja olipa helppo puhdistaa (voin vain kuvitella millset jäljet ois jäänyt jos ois ollut kangassohvat). Ja sit ne kynttilät, meillä ei tänä talvena polteta kynttilöitä sisällä koska meidän nuorempi lapsi on reilu 1v. ja aivan älytön räpeltämään kaikkea, joten en halua että meillä syttyy tulipalo. Ensi talvena voimme polttaa taas kynttilöitä koska poika on sen verran isompi että ymmärtää jo vähän paremmin.
Mielestäni jotkut asiat vaan on sellaisia että niistä täytyy luopua/siirtää niitä esim. vuodella parilla eteen päin kun on lapsia. En osta koskaan valkoista sohvaa, mattoa tms. koska meillä on myös koiria, joten en yksinkertaisesti jaksa olla joka viikko pesemässä mattoja....

Yhteistyössä