IVF taas negaa =((

Rinsessa-Ryysynen

Aktiivinen jäsen
09.05.2008
2 318
0
36
:'(
Miten sitä ihminen jaksaakin tätä p*skaa vuodesta toiseen vaikka tietää tasan tarkkaan miten kuluttavaa tämä toiveiden elättelemisen ja pettymysten vuoristorata on!
No kohta tämä helvetti loppuu, kun kunnallinen tarjoaa enää yhden IVF: n, tuskin päästään tässäkään hoitoperiodissa pakstealkion siirtoonkaan, kun viime kerralla kaikki kuolivat ennen siirtoa :(
Joka kerralla alkiot ovat olleet huippulaatuisia, limakalvo erinomainen ja vaikka mitä, mutta kun ei niin ei :headwall:
Kummastakaan ei ole mitään vikaa löydetty. 7 vuotta sitten saimme kauan toivomamme (luomu)esikoisen ja näillä näkymin ainokaisen, joka ei tule koskaan saamaan sisarusta...
Kaduttaa ja harmittaa miten en osannut silloisesta vauva- ajasta täysillä, kuin "viimeistä päivää", harmittaa että menin töihin jo lapsen ollessa vasta 1,5 vuotias. Miten paljon tekisinkään toisin, jos saisin uuden mahdollisuuden :(

Ei voi edes itkeä, kun siitä tuskin tulisi loppua...

No, huomenna ehkä jo paremmat fiilikset, jotenkin sitä vaan odottaa, että nämä hoidot saisi päätökseen, että voisi tosissaan alkaa työstää sitä asiaa, ettei meille tule enää vauvaa :(

:hug:
Sama vika rahikaisella. Hoitokierto menossa nytkin päällä. Mä oon kyllästyny kans tähän, et pitää elää sen mukaan, mikä kiertopäivä on menossa ja koska on menkat ja millon popsitaan mitäkin pilleriä ja milloin on ovis ja koskas pistetään, entäs millon punktioon ja sitten siirtoon ja sitten piinaillaan ja... ja ... ja... ja...
Tän kerran jälkeen oon päättäny pitää kyllä pitkän tauon.

:hug:
Mulla on punktio kesäkuun ekalla viikolla. Olen tosin "onnellisten puolella" eli luovuttajana.
En voi edes kuvitella millaista tuskaa lapsettomuus on :( . Toivon, että haikara vielä löytäisi teillekin :) :flower:

Kolme IVF hotorupeamaa ja useita PAS siirtoja kokeneena, sekä 2xIVM voin vaan :hug: Ekasta tuoresiirrosta on neiti.

Niin ja keskimmäisessä iksattiin vielä osa munasoluista, vaan ei niin ei kiinnity ne superalkiotakaan syystä jota ei selville saatu.

:hug: tiedän mitä koet, itsekkin lapsettomuuden valitettavasti kokenut. meillä tosin onnistui IVF ja saimme kaksoset..
tuo on kyllä todella hankalaa ettei löydetä syytä.. onko teille ICSI-hoitoa ehdotettu? tai luovuttajan soluja?

voimia kovasti toivotan. :hug:

Niin tiedän etten ole ainut, mutta niin sitä vaan oman napansa äärellä pyörii tässäkin asiassa. Monilla asiat vielä huonommin, ettei ole sitä ensimmäistäkään lasta.
Muistan kun joskus nuorena likkana, hädin tuskin täysi- ikäisenä ajattelin, etten hanki lapsia, että jos ehkäsy pettää niin sitten saapi tulla :o
Enpä olisi ikinä uskonut kamppailevani tällaisen asian kanssa...

ICSIä ei varmaankaan tehdä, koska miehen siittiöissä ei ole mitään vikaa, alkiotkin hyviä. Viimekin kerralla saatiin punktiossa 7 follikkelia, jotka kaikki hedelmöittyi ja jakautui. TOP- alkioiksi luokiteltiin 6.
Ymmärtäisi paremmin jos olisi ollut huonot lähtökohdat, mutta kun kaikki on aina ollut just niinkuin pitääkin...

Yhteistyössä