IVF:lla joskus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussanneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plussanneet

Vieras
Mieltäni askarruttaa tukilääkitys plussan jälkeen. Itselläni tehtiin ivf lyhyellä kaavalla ja tuoresiirto oli kyseessä. Lääkäri sanoi, että lopetan tukilääkityksen, kun pakkauksen (crinonet) loppuvat, eli se oli testausta edeltävä päivä.
Nyt olen ollut viikon plussauksen jälkeen ilman tukilääkitystä ja huolettaa vähän, olisiko kannattanut jatkaa silti, koska eihän siitä haittaakaan olisi? Lisäksi lääkitys loppui yhtäkkiä, eikä VÄHITELLEN, niinkuin joidenkin mielestä se tulisi ilmeisesti lopettaa. Lääkäriä olen kuunnellut, mutta nyt alkanut itse miettiä, kannattaisiko lääkitys aloittaa uudestaan kaiken varalta..

Miten muilla on yleensä loppunut nämä lääkitykset plussan jälkeen? Jotkut kuulemma käyttävät keltarauhashormonia peräti 10 rv saakka!
Keltarauhasen vajaatoimintaa ei minulla normaalisti ole, mutta silti...

meillä myös kyseessä tuoresiirto ja tukilääkitys lopetettiin heti plussauksen jälkeen. Tosin kuuriakaan ei ollut kirjoitettu sen pitemmälle. Lääkäri sanoi sen riittävän oikein hyvin...olisiko tuoresiirrolla vaikutusta asiaan tai munasolujen ja siittiöiden laadulla. Minulla ei myöskään voinut millään erehtyä ""plussasta"" niin kovasti nousivat hormonitasot heti alkuraskaudesta.
Kyllä lääkäri varmasti tietää mikä on missäkin tapauksessa paras toimintatapa. Keskenmenoahan lääkityksellä ei oikeastaan voi estää, se kun yleensä sitten johtuu jostain rakenneviasta.
Onnea plussauksesta!!!

Meillä sama tilanne, eli tuoresiirron plussauksesta jäi heti lugesteronit pois. Käsittääkseni se on melkoisesti myös lääkäri/klinikkakohtainen systeemi; muistaakseni tosiaan jotkut klinikat käyttävät sitä tukilääkitystä melko pitkälle saakka. Toki taustatekijät (esim. aiemmat keskenmenot, ikä, lapsettomuuden syyt ym ym) vaikuttavat varmasti asiaan.
Mulla on kaikki mennyt -ilman tukilääkitystäkin- onneksi hyvin, ja tällä hetkellä porskuttelen 12. raskausviikolla onnellisena ja autuaana...
Suuronnittelut plussauksesta!!

Kiitokset onnitteluista!!
Joo, lääkäriltä vielä ehdin kysellä asiasta ja tällä klinikalla ei tosiaan ole ollut tapana jatkaa lääkitystä enää plussan jälkeen. Tuon hormonin on ollut tarkoitus auttaa kiinnittymisessä ja koska kiinnittyminen on jo tapahtunut, niin ei ole enää huolta. Eihän tuo ylimääräisen keltarauhashormonin ottaminen tosiaan estä keskenmenoa, vaan se tulee jos on tullakseen.

Minulla kanssa testi näytti vahvaa plussaa heti testipäivänä ja raskaushormoniarvo verestä oli heti suuri.

Nyt vaan odottelen vielä varhaisultraa ja toivon että kaikki on kohdussa niin kuin pitääkin!

Aurinkoista odotusta teille!!

Monentenako pp plussasitte mulla tuoresiirto ja tänään pp 13 ja tein testin marketin halpatestillä ja negaahan se näytti virtsa oli ollu rakossa n.3 tuntia, vuotoa ei ole mutta menkkaoireet jyllää onko mulla vielä toivoa ja voiko testi muuttua plussaksi vielä. Meinasin vielä aamulla testata aamuvirtsasta ja apteekin testillä ja sehän onkin mun oikea testipäivä. ONKO TOIVOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hei! Toivoa on varmaankin niin kauan, kun ei menkkoja näy. Itse testasin jo pp 9 plussan! Liian aikaisin tiedän, mutta onnekseni se viiva sitten jatkui ja vahvistui vaan.

Pieniä menkkaoireita oli minullakin koko ajan ja nyt vielä paljon myöhemminkin. Kuuluu asiaan.

Toivotaan, että sinullekin plussa tulisi!

Hei!

Onnittelut plussasta!Ole vain huoleti, sillä tuoresiirrosta plussanneen lääkitystä ei tarttee jatkaa. Elimistö tuottaa nyt itse keltarauhashormoonia. Pas:n jälkeen on eri asia. Itsekin olisin saanut lopettaa heti, mut jatkoin viikon ajan koko ajan vähentäen. Nyt 5kk:n ikäinen poitsu tuhisee tuol vaunussa :)

Onnellista odotusaikaa!!

Hansu

Yhteistyössä