IVF ja sairasloma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raakku

Jäsen
14.11.2007
33
0
6
Täällä ihan uutena joukossa kyselen... Ivf on tulossa ja viikko jo tiedossa, mutta sairasloma ihmetyttää... Lääkäri puhui 3-5 päivästä punktion jälkeen, mutta onko se ihan normaalia palkallista sairaslomaa? Mulla työ on fyysisesti todella rankkaa eli varmaakin tuo 5 päivää napsahtaa poissaoloa jolloin työnantaja vaatii jo todistuksen poissaolosta.

Entä te jotka ette ole työpaikalla halunneet kertoa poissaolon syytä, miten olette sen järjestäneet? Saikkulapussahan lukee joka tapauksessa klinikan nimi ja kun siitä voi kyllä meidän tapauksessa päätellä kaiken. Entä oletteko kertoneet etukäteen jäävänne sinä päivänä saikulle vai vasta viime hetkellä?

Kiitos jos joku viittii mua valaista, mä olen ihan ymmälläni kaikesta sairaslomiin liittyvistä asioista.

Hei Raakku! , Itse olin punktiossa syyskuussa. Sairaslomaa tohtorisetä määräsi punktiopäivän + kaksi seuraavaa pv, eli siirtopäivään saakka. Siirtopv. oli itselläni perjantai, joten huilaillessa meni vkonloppu. Mutta tohtorisetä sanoi tiedustellessani, kauankohan tämä vaikea olo jatkuu, - että siirrosta ehkä seuraavan päivän jälk. olo alkaisi helpottua. Mutta hän kirjoitti varuiksi vielä 2pv sairaslomaa.
Eli siis,.. sekava selitys, mutta kaikenkaikkiaan siis
ke oli punktio, pe siirto, lomaa siis ke- ti päivät.. Mutta olin kotosalla lomasta huolimatta vain tuon keskiviikon. Muina päivinä olin töissä. Minulla on vähän samanlainen tilanne, etten oikein halua kertoa asiasta,.. Töissä toimitin vain sairaslomatodistuksen, sen enempää kommentoimatta.. siinähän miettivät. Luki mullakin nimi, mutta voihan olla, ettei kukaan sen enempää noteerannut, ja so what! Pahempaakin kestetty.. Kerroin aiemmin meneväni toimenpiteeseen, ja olevani sen pvn poissa. Jos saat (ja saathan jos lääkäri niin määrää )sairaslomatodistuksen xxpv -xxpv. on se normaalissa työpaikassa palkallista, eikä siinä suomeksi lue mistä syystä..

vielä Raakulle.. jos työsi on fyysistä, et kyllä yhdellä päivällä selviä. Minäkin menin töihin, lääkärin suosistuksista huolimatta. Kävely ja istuminenkin teki tuskaa.. mutta pyydät vain sairaslomaan todistuksen. Tsemppiä! =)

Tuo sairasloman tarve on hyvin yksilöllistä ja siihen vaikuttaa esim. kuinka kipeä punktion jälkeen olet. Toisillahan ei paljon kipuja ole, kun taas itse olen erittäin kipuherkkä ja jos rakkuloita on tullut paljon on munasarjat todella todella kipeät. Viisi ivf-hoitoa takana ja kolmella kerralla olin viikon saikulla, yhdellä kerralla 2 viikkoa ja kerran se tehtiin loma-aikana. Itselläni ollut ainakin joka kerta palkallinen saikku. Tsemppiä sinulle!

Yhteistyössä