IVF/ICSI-munasolupuntio vko47/PAS tammikuu2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miwa

Vieras
Heipä hei!Ajattelin alotella uutta pinoa kun minä se taidan taas ensin olla menossa mahdollisiin siirtohommiin ;) En oikein keksinyt parempaa otsikkoa ja ajattelin että paremmin ainakin Merrie ja Ronja huomaa tämän kun aikasempi ajankohta on otsikossa mukana.Minä olen taas yövuorossa ja on tässä vähän joutilasta aikaa niin rupesin kirjottelemaan ajankuluks kuulumisia. Kävin tänään,siis eilen perjantaina ultrassa.Siellä oli juuri irtoamassa oleva munasolu niin antovat varmuuden vuoksi irrotuspiikin niin ei tartte tikutella sitten ovulaatiota kun mullehan tämä mahdollinen siirto tehdään luonnolliseen kiertoon.Siirto päivä on sitten ens keskiviikko(17.1).Keskusteltiin siirrettävien alkioiden määrästä ja meinasin suuttua ihan tosissaan kun eivät meinaa suostua näin eka PAS:issa siirtämään kun yhden alkion.Ovat kuulema saaneet Stakesilta uudet ohjeet ja ovat siellä kuulemma todella tiukkoja asiasta.Mutta tiukkana olin minäkin :whistle: Meillähän on 5kpl pakkasessa ja ne on niin tyhmästi kun 2+3 pakastettu...Siitäkös minä sain uuden aiheen suuttua kun miksi ne on niin tyhmästi pakastettu jos ei kerta siirretä kun yksi alkio.Ei oikei osannut tuohon sitten sanoa juuta eikä jaata...Saatiin kuitenkin sovittua että ensi otetaan sulamaan 2kpl ja jos molemmat selviävät sulatuksesta niin molemmat myös siirretään =) Kannattaa näköjään olla tiukkana että asiat menee niinkun itse toivoo niiden menevän.Toivottavasti saatte jotakin selvää tästä minun sepustuksesta ;) Mitäs teille muille kuuluu,joko olette sopineet ultra aikoja vai kuinka teillä menetellään?Täytyy minun jatkaa töitä ja toivottavasti kekusteluseuraa löytys tälläkin kertaa.Öisin terkuin Miwa :hug:

oon menossa kesällä samaan operaatioon,enkä oikeestaan tiedä jutusta juri mitään kun ei ole kauheen tarkkaan selitetty,vaan että munasoluja otetaan,kamala neulakammo muutenkin,ja se hoitaja oli todella inhottava,nauro kun sanoin että pelkään neuloja..ei hirveesti auttanu asiaa.nyt hartaasti toivon että ihmeen kaupalla tärppäisi ennen kesää niinei tarttis mennä...

Nostelen tätä pinoa..ei Merrietä ja Ronjaa ole näkynyt :wave: Itellä huomenna edessä mahdollinen alkion/alkioiden siirto jos ne nyt sitten selviävät sulatuksesta,toivotaan,toivotaan ;)

No heippa tytöt pitkästä aikaa! Olipa kiva kuulla kuulumisiasi Miwa. Taidat todellakin olla meistä taas ensimmäisenä siirrossa, jos ei sitten Merrie ole ehtinyt ensin? Ai niin...valtavasti onnea siirtoon näin myöhässä :flower: Oletpa sinä topakka nainen kun jaksoit pitää hyvin puoliasi alkioiden määrän suhteen :) Toivottavasti onnistui kahden sulatus?
No itselläni olisi sitten siirto edessä huomenna (18.1). Mies oli mukana maanantaina 15.1 olleessa ultrassa ja kysyi lääkäriltä että voisiko siirtää kaksi alkiota todennäköisyyden parantamiseksi, niin lääkäri ei onneksi vastustanut yhtään vaan piti asiaa onneksemme itsestäänselvänä (jos nyt sitten molemmat vaan selviävät sulatuksesta)!
Sinäpäs olet onnekas kun sait lääkkeettömän passin. Minulla se on lääkkeellisenä ja zumenon mitä joudun syömään ei ole tuntunut kovin mukavalta. Aiheuttaa turvotusta,päänsärkyä ym. pientä kivaa :) No mutta kyllä tämä kaikki on vaivan arvoista.
Toivottavasti Merriekin löydät tänne ja saavut kertoilemaan kuulumisiasi ja Miwa tulehan myös kertomaan miten siirto onnistui.

Terkuin.Ronja

Heipä hei!Tulin äsken vasta töistä enkä ehtinyt siellä illan mittaan kirjotella ;) Olipa kiva kuulla Sinusta Ronja :hug: Kävin tänään siirrossa ja kaksi alkiota siirrettiin ;) Nyt on kylläkin kaikki käytetty kun eilen otetut alkiot eivät olleet kestäneet sulatusta tai toinen ei ollut ruennut enempää jakautumaan ja toinen vain muuten nuukahtanut.Tänään otetuista yksi oli nuukahtanut heti mutta nämä kaksi jotka siirrettiin olivat alkaneet heti jakautumaan :) Vähän oli ristiriitaista tietoa kun kävin silloin perjantaina siellä ultrassa niin silloin se lääkärihän ei millään olis suostunut kahta siirtämään.Ja nyt sitten tämä minun varsinainen lääkäri joka on kaikki toimenpiteet yleensä tehnyt kysy SAAKO hän laittaa kaksi alkiota :p Mutta kaikki on tähän mennessä nyt menny suunnitelmien mukaan ja toivottavasti nämä pienet kyytiläiset pysyisivät matkassa loppuun saakka ;) Ja onnea Ronja sulle huomiseen siirtoon,toivottavasti sinäkin saat kaksi kaverusta mukaasi :flower: Missähän se Merrie oikein luuraa??Kirjotellaan taas kuulumisia ja paljon enkeleitä matkaan :saint: Terkuin Miwa

heippa tytöt :flower: kiva kuulla teistä, minullakin on siirto edessä ensi ke tai to,huomenna ultraus,ehdotin myöskin kahta mutta lekuri oli yhden kannalla,ei suoranaisesti kieltänytkään..ajattelin huomenna vielä ehdottaa sitä kahta,kyllä se oma pienokainen saisi tulla jo =) mutta kovasti tsemppiä teille nyt tähän kiertoon,toivottavsti saadaan kunnon plussa aalto!! :heart: :hug:

Hei maisa81 ja miwa! Hieno homma Miwa että sait kun saitkin kaksi pienokaista mukaan :heart: nyt sitten otetaan rauhallisesti ja pidetään varpaatkin pystyssä että tärppäis! Kyllähän kahdella alkiolla on jo paljon paremmat mahdollisuudet että edes jompi kumpi niistä kiinnittyy :hug:
Onnea maisallekin jo etukäteen. Hienoa että sinullakin on asiat jo noin hyvällä mallilla. Ehdit sitten vielä meidän mukaan piinailemaan :)
Tosiaan minulla oli tänään siirto ja olivat sulattaneet ilmeisesti vain kaksi. Soitin aamulla polille ja tarkistin että pääsenkö siirtoon,niin sanoivat että yksi oli "sitkeästi" selvinnyt sulatuksesta mutta toinen sitten kuukahtanut, joten yksi sitten siirrettiin jälleen. Täytyy myöntää että jännittää ja toiveet on ehkä jopa hieman korkeammalla kuin mitä oli tuoresiirron jälkeen.
Mitenkäs teillä on tunnelmat??
Onnea ja valtavasti halauksia teille kanssasisaret :hug:

Heipparallaa tyttäret =)
Mieki aattelin tähän pinoon nyt kirjottaa ku kävin just eilen ensimmäisessä seuranta ultrassa ja alottelin piikitykset... ens viikon tiistaina sitten taas ultra ja näillä näkymin aivan ihka ensimmäinen siirto ajottuu viikolle viis. mulla jänskättää ihan hirveästi! Aiemmin tehty kolme inssiä ilman minkäänlaista tulosta.. koskaan en oo plussaa saanu =( Ei uskalla kauheasti toivoa, ettei tipaha sitten taas lujaa alas..

Mutta kaikille teille hurrrjasti onnea matkaan!

Ja ollaan kuulolla =)

Heippa tyttäret!Kiva kuulla Ronja että sinäkin pääsit taas piinailemaan =) Ja tervehdys Maisallekin pitkästä aikaa :wave: Itsellä on mennyt kaikki ihan hyvin ja jotenkin positiivisella mielellä tässä taas odotellaan mitä tapahtuu ;) Just miehen kanssa puhuttiin ettei osaa silleen ajatella edes että olis mitään edes mulle tehty kun eri asia oli silloin punktion jälkeen kun olit käynyt sen kaiken "hormoonimyrskyn"läpi niin tunsit ihan että jotain on tehty..Toivottavasti kroppa kestäs nyt kaiken paremmin kun ei ole tarttenut tosiaan mitään lääkehoitoo nyt kestää,paitsi lugeja pitää taas työnnellä :p Onko sulla Ronja ollut mitään tuntemuksia?Mulla eilen nippaili massussa jotenkin jännästi tai sitten kuvittelen tai johtuneenko lugeista...Pitää rueta lepäilemään työpäivän päätteeksi ja aamulla pitäis jaksaa taas töihin lähteä \|O Mutta kirjotellaan taas ja mukavaa viikonloppua!Terkuin Miwa pp2

tervetuloa lullukka ja tsemppiä hoitoon! =)
te ootte tosiaan ronja ja miwa taas vähän edellä mua,tääl jäljes on hyvä tulla =) mulla tosiaan oli ultra tänään ja kaiki näytti olevan kunnos, to tai pe sit siirretään se pienokainen sieltä pakkasesta.jänskää, toiveet on niin korkeella mut silti ei uskaltas toivoa liikoja..nyt vaan kovasti tsemppiä meille kaikille ,toivotaan et se plussa sieltä nyt napsahtais,vähempäähän ei tyydytä! :heart: :hug:

Hei tytöt! Tämän päivän työurakka takana. Väsyttää jotenkin oudon paljon,vaikka ei nyt olekaan mitään raskaampia hoitoja takana. Ei minulla ole ollut mitään tuntemuksia ainakaan vielä. Jotenkin ajattelen,että se voi olla ihan hyväkin asia kun viimeksi niitä tuntemuksia oli alusta asti ja sitten tulos oli tietty nega, niin jospa nyt kun kroppa on saanut levätä niin tämä onnistuisi meiltä kaikilta paremmin =)
Maisakin pääset sitten ensi viikolla mukaan piinistelemään ;)
Yritän itse ottaa nyt ihan ilman hermoiluja tämän piinis ajan (niin hyvin kun siinä aina onnistunkin..hih)
Mutta oikein hyvää viikonlopun jatkoa teille kaikille ja kirjoitellaan.

Terkuin.Ronja

heippa!Mukavaa viikon alkua kaikille =) Mitäs teille kuuluu?Jokos Ronjalla on ollut minkäänlaisia tuntemuksia masussa?Ja Maisan pitää vielä muutama päivä odotella että pääsee piinailemaan ;) Itsellä kaikki ihan hyvin mennyt,pieniä tuntemuksia vatsanseudulla varsinkin vähän oikealla puolella,johtuuneko siitä kun minun kohtu on hieman oikealle kallistunut vtai en tiedä..Pitäs yrittää olla tarkkailematta itseään liikaa mutta minkäs itselles teet kun joka nipsahdukseen tulee reakoitua ja heti tietysti mietittyä että mitäs tämä on, hyvästä vai pahasta :whistle: Taitaa tässä vielä vainoharhaiseksi tulla :laugh: Mites sulla Ronja on sen raskaustestin kanssa testailetko itse vai menetkö veritestiin ja milloin tämä tapahtuu?Itsellä on veritestiin meno 31.1,jänskättää :snotty: Plussasäteistä piinisaikaa Ronjalle ja odottamista Maisalle :hug: Terkuin Miwa pp5

Heippa! Taas yksi päivä takana. Eipä ole ollut mitään ihmeempiä tuntemuksia,mitä nyt pientä nippailua ja ihan tajuton väsymys. Jotenkin on niin veto poissa että on pitänyt ihan hidastaa opiskelutahtia että saa edes työhommat tehtyä. Jännittää kamalasti ja toiveet on jotenkin ehkä liiankin korkealla :) pitää vain toivoa että nyt ei tulla sitten alas oikein kolinalla! Mutta hyvähän se on ainakin yrittää pitää mielialan positiivisena :D Minulle sanoivat polilla että teen 1.2.07 ensin kotitestin ja sitten jos ei ole kuukautiset alkaneet ja näyttää negaa,niin tehdään sen jälkeen veritesti.
Mitenkäs Maisa joko jännittää kovasti? Eihän tässä ole enää kuin max. pari päivää kun sinäkin pääset hyppäämään meidän jännääjien joukkoon
=)
Sinullahan Miwa on jo pp6 menossa. Kylläpä nyt päivät menee nopeasti...onneksi! Miten voit? Onko minkäänlaisia tuntemuksia? ;)

Terkuin.Ronja

Hei taas!Pakkaspäivää täällä vietetty,vapaapäivällä olen ollut, siivoillut kun on tuota pakkasta niin saa pölypunkit kyytiä..Muuten ei tässä mitään ihmeelistä,ei oikeistaan mitään uusia tuntemuksia ja olenkin yrittänyt vähemmän kuulostella itseäni ettei taas tosiaan tule liikaa kuviteltua kaikkea ja tule taas kunnolla korkealta ja kovaa alas :( Toivottvasti ei tulis taas pettymystä sillä meillä pitäs sitte aloittaa kaikki alusta koska kaikki huuru-ukothan nyt käytettiin.Pitää vain yrittää elellä päivä kerrallaan ja toivoa parasta ;) Mullahan tosiaan on jo kuudes piinispäivä kohta takana mutta vielä yli puolet edessä,odotellaan, odotellaan ;) Toivottavasti maisakin pääset loppuviikosta piinailemaan meijän kanssa..Terkuin Miwa

heippa tytöt =) teillähän on jo jännät paikat meneillään,tää aika menee tosiaan niin nopsaan. Minuakin alkaa jo ihan jännitään teidän puolesta,voi ku me kaikki saatais nyt ne plussat :saint:

täällä testaillaan edelleen ovista, joka tietysti juuri nyt on myöhässä :headwall: ei ikinä 2 vuoden aikana ole ollu päivääkään yli kp 13 ja nyt jo 14 menossa eikä vaan kuulu..saa siis nähdä meneekö siirto ensiviikolle,kovasti täällä koko ajan ollaan tikku kädessä vessassa et joko nyt..voi kun huominen tois jo sen plussan, ei malttais enää yhtään odottaa :)

kovasti tsemppiä ja jaksamisia teille :hug: palataan taas :heart:

:heart: maisa

Hienoa Maisa! pääset sinäkin sitten jännäilemään! Onnea siirtoon :flower: ja tulehan sitten tosiaan kertoilemaan miten meni.

Itselläni on tänään pitkästä aikaa oikein energinen olo pitkästä aikaa. Taitaa elimistö alkaa hiljalleen taas tottumaan näihin lugeihin yms. pientä nipistelyn tunnetta oli myös eilen ja tänä aamuna. Toivottavasti hyvä merkki :p

Oikein mukavaa päivän jatkoa teille ja paljon tsemppiä edelleen tähän odotteluun :hug:

Hei kaikille! Pikaisesti töiden lomassa kävin lukaisemassa viestinne ja ihanaa, että olette noin pitkällä 2.vaiheessa :) Onnea älyttömästi kaikille!

Itselläni on vähän inhottava tilanne nyt; 1. vaiheen (punktio-siirto) jälkeen tulleet menkat oli tosi niukat ja nyt toiset, jotka tulivat kestivät 2 viikkoa (!). Valuin ihan tolkuttomasti. Nyt olen viikon verran koittanut bongata ovulaatiota, mutta sitä vaan ei löydy. Kierrostakaan en oikein ole varma. En tiedä, mikä olisi järkevää tässä tilanteessa; voisiko tuon ovistilanteen nähdä mahd. ultrassa? Rupeaa tulemaan harmaita hiuksia tän projektin kanssa pikkuhiljaa *murrrrr*

Miten muilla? Tehtiinkö kaikilla lääkkeellinen juttu vai oliko joku muukin, joka joutui bongailemaan ovulaatiota? Näkyyköhän koko ovulaatio muuten edes välttämättä tikuilla...?

Terkkuja kaikille! :flower:

Hei tytöt! Olipa mukava kuulla Merriestäkin pitkästä aikaa =) minä jo ajattelin että oletkohan vallan unohtanut meidät.
Onko sinulla minkälainen hoitosuunnitelma? Eli milloin ultra yms.? Minulle tehtiin lääkkeellisenä (on helpompi,kun ei tarvitse bongailla ovista) siis vain zumenonia kp2 alkaen ja sitten tietysti lugesteronit alkaen pari päivää ennen siirtoa. Vaikka olisin ehkä halunnutkin ilman lääkkeitä,mutta hyvä näinkin.
En ole varma näkyykö ovulaatio ultrassa,mutta kysy ihmeessä hoitopaikasta.
Kyllähän nämä "myrkyt" voi laittaa elimistön sekaisin pitkäksikin aikaa,mitä me pisteltiin itseemme ennen punktiota. Minullakin oli aivan oudon runsaat kuukautiset punktion jälkeen,mutta seuraavat sitten suht. normaalit.
Oli tosi mukava kuulla sinusta ja toivon sinulle sydämen täydeltä onnea oviksen metsästykseen :hug: Tulehan taas pian kertoilemaan kuulumisiasi.

Miwalle ja Maisalle myös edelleen voimia :hug: ja paljon plussasäteitä!

hei vaan!Olipa kiva kuulla Sinustakin Merrie vaikka et nyt ole päässytkään hoidoissa vielä eteenpäin :\| Mullahan siirto tehtiin luonnolliseen kiertoon eli kävin ultrassa kp 11 jolloin lääkäri huomasi että munasolu on irtoamispisteessä ja laittoi irrotuspiikin millä varmisti munasolun irtoamisen ja sen perusteella määräsi siirtopäivän.Alunperin minunkin piti tikutella ovulaatiota mutta nyt ei sitten tarttenut.Kyllä se lääkäri huomaa kun munasolu on tarpeeksi iso ja silloinhan se kohta jo irtoaa,mulla se irtoaminen tosiaan varmistettiin sillä pistoksella.Nyt täällä jo jännäillään pp8 ja toivotaan että tämä tuottais toivotun tuloksen ;) Toivottavasti Merriekin pääset siirtoon mahdollisimman pian!
Paljon plussasäteitä Ronjalle edelleen ja Maisalle onne siirtoon :heart:
Terkuin Miwa :hug:

heippa työt, kiva kuulla sinustakin merrie! toivottavasti pääsisit pian siirtoon =) minullakin oli vaika löyrää ovista, välillä tuli kaks viivaa melkein, sit taas hävis kokonaan..en yhtään tykkää siitä oviksen tikuttelusta,tsemppiä sinne kuitenkin! :heart:
täällä tänään siirretty yksi alkio, joka oli sulatuksessa ottanut vähän takapakkia yhden solun verran, mut luokka oli taas parantunu, ei hirveesti luottoa tähän kiertoon... :headwall: mutta ei se auta se on vaan jaksettava taistella,jaksamisia ja tsemppiä teille kaikille oikein kovasti! :hug:

hei!onnea Maisalle siirrosta,toivottavasti "kaveri"on sitkeätä laatua että pysyy mukana vaikka takapakkia vähän tulikin ;) Peukkuja :heart: Pikai
sesti vain kirjoitan kun töihin pitäs tässä pikkuhiljaa lähteä :p itsellä menossa pp10 eikä tässä mitään ihmeellistä ole ollut.Edes rinnat ei ole kipeät niin kuin yleensä ennen menkkoja,eivätkä Lugeistakaan ole kipeytyneet...Eikai tässä auta muuta kun odotella ja katsoa mitä tapahtuu :whistle: Mukavaa viikonloppua kaikille ja palaillan asiaan!

Terkuin Miwa :hug:

Onnea Maisa siirron johdosta :hug: toivotaan että juuri tämä "pienokainen" on se sitkeä sisupussi,joka tarttuu sitten kunnolla kun aika on! Moniko soluinen alkio oli ennen pakastusta?

Hyvää viikonloppua kaikille ja hurjasti "liimaa" mukaan :heart:

kiitos tsempeistä, ei tätä kyllä jaksais ilman teidän tukea :hug:
se oli 4 soluinen, ja nyt siis 3 soluinen, muuten kuulema ihan hyvä alkio, saas nyt sit nähä, ainahan se masentaa kun takapakkia tulee,mut toivotaan todella että olis sitkeä kyytiläinen mukana =)

mukava kuulla että tekin olette voineet hyvin, edelleen paljon tsemppiä ja tarrasukkia mukaan! :heart: :hug:

Yhteistyössä