IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei Mikkis, onko mitään erikoista vielä? Nythän on JO pp2
Tsemppiä ja positiivista mieltä Nasulle ultraan, tulethan kertomaan kuulumiset tänne!
Ei kyllä sitten mitään..! :D

Tissit kipeät, mutta ne nyt on ollut jo paljon ennen siirtoa. Samoin munasarjat tuntuvat edelleen punktion jäljiltä hyvinkin turvonneilta ja aroilta.
Tänään alkoi ihan harmittaa, kun ei tunnu yhtään mitään tuntemuksia kohdun suunnalla. Niin moni on kirjoittanut tunteneensa edes jollain tapaa kiinnittymisen. Ei kramppeja, pistoja tai juilimista. Ihan rauhassa saa aivastaakkin, eikä mistään tunnu repäisyä! :D
En nyt kuitenkaan tee johtopäätöksiä vielä suuntaan enkä toiseen, sillä yritän ottaa tämän kierroksen siirtoineen kevyemmin ja asenteella ”tulee mitä tulee”. Yritykseksihän tämä asenteen muutos toki jää. :D Viimeistään sitten alkaa ahdistaa, kun tulee testailun aika.
Mikäs fiilis siellä Nato?
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Huomenta!

Heräsin krapulaiseen päänsärkyyn? Äsken pistin gonapeptylin enkä muistanutkaan, että se on niin inhottava pistää 😖
Piikki on yhtä tylppä, kuin Fyremadelissa ja pois ottaessa iho oikein venyi mukana, yäk! Ja kirvelihän se. Mutta pistetty on.

Mulla ei ole edes rinnat kipeät eikä mitään. Vatsa on vaan turvoksissa.

Olo on edelleen odottavan euforinen, mulla on sellainen olo, että nyt onnistuu - en tiedä miksi.
Olen ylipäätään onnellinen, että pääsimme vuosien odotuksen jälkeen taas edes yrittämään PASsia joten voi johtua ihan siitä. Pettymyksiähän takana on ja psykoterapeutti on koko ajan apunamme sillä nämä hoidot ovat syöneet ihmisenä meitä molempia paljon. Mies sanoi tuossa ennen siirtoa, että "ei tässä ole mitään järkeä, toivo on mennyt" ja minä vedin tästä aika hyvät porot nokkaan. Olen vieläkin vihainen hänelle.
Olenkin nyt pysytellyt vähän etäämmällä tuosta pessimististä. En kaipaa nyt mitään muuta, kuin tukea, iloa ja kauniita ajatuksia. Vaikka kolaus tulee olemaan meidön epäonnistuessa ihan valtava, siis aivan valtava niin haluaisin tämän hetken kuitenkin vielä leijailla ihan rauhassa. Ei tässä maailmassa ole tänä päivänä liikaa positiivisia asioita!

Ja niinkun sanoin niin eka viikko siirron jälkeen on se "pumpuliviikko" 😁

Eli nyt alkaa pp3 ja oireina ollut:

- Aamulla krapulainen päänsörky
- Onnellinen olo selittämättömästi
- pienen pieniä tuntemuksia alavatsalla
- Vatsa turvoksissa
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Huomenta!

Heräsin krapulaiseen päänsärkyyn? Äsken pistin gonapeptylin enkä muistanutkaan, että se on niin inhottava pistää
Piikki on yhtä tylppä, kuin Fyremadelissa ja pois ottaessa iho oikein venyi mukana, yäk! Ja kirvelihän se. Mutta pistetty on.

Mulla ei ole edes rinnat kipeät eikä mitään. Vatsa on vaan turvoksissa.

Olo on edelleen odottavan euforinen, mulla on sellainen olo, että nyt onnistuu - en tiedä miksi.
Olen ylipäätään onnellinen, että pääsimme vuosien odotuksen jälkeen taas edes yrittämään PASsia joten voi johtua ihan siitä. Pettymyksiähän takana on ja psykoterapeutti on koko ajan apunamme sillä nämä hoidot ovat syöneet ihmisenä meitä molempia paljon. Mies sanoi tuossa ennen siirtoa, että "ei tässä ole mitään järkeä, toivo on mennyt" ja minä vedin tästä aika hyvät porot nokkaan. Olen vieläkin vihainen hänelle.
Olenkin nyt pysytellyt vähän etäämmällä tuosta pessimististä. En kaipaa nyt mitään muuta, kuin tukea, iloa ja kauniita ajatuksia. Vaikka kolaus tulee olemaan meidön epäonnistuessa ihan valtava, siis aivan valtava niin haluaisin tämän hetken kuitenkin vielä leijailla ihan rauhassa. Ei tässä maailmassa ole tänä päivänä liikaa positiivisia asioita!

Ja niinkun sanoin niin eka viikko siirron jälkeen on se "pumpuliviikko"

Eli nyt alkaa pp3 ja oireina ollut:

- Aamulla krapulainen päänsörky
- Onnellinen olo selittämättömästi
- pienen pieniä tuntemuksia alavatsalla
- Vatsa turvoksissa
Voi kumpa sun intuitio olis oikeassa! Kyllähän monella on ”vaan se tunne” ja niin vaan se on silloin tärpännyt. Ihminen on monimutkainen eläin, ei voi vähätellä tuntemuksia.
Harmillista, että sun mies käy juuri nyt noin syvissä vesissä, kun itse kaipaisit positiivisuutta. Ymmärrettävää toki - onhan tämä ihan järjettömän uuvuttava matka kelle tahansa. Ja vielä ilman selkeää/varmaa määränpäätä.
Meillä myös on ollut parisuhteessa ajoittain todella vaikeaa lapsettomuuden polkua tarpoessa. Me ollaan myös mun miehen kanssa hyvin erilaisia käsittelemään epäonnistumisia ja haasteita: minä haluan yrittää enemmän ja hän taas helposti heittäisi hanskat tiskiin, mikäkös saa mut raivon partaalle ja turhautumaan. Hän haluaa edetä hitaasti ja minä nopeasti.
Vaikeaa on myös se, ettei näistä asioista oikein voi puhua ihmisille, jotka eivät ole samaa kokeneet. Ei vaan mitenkään voi ymmärtää.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
vierailijaNasu
Tsemppiä kovasti teille! Nato usko tosiaan siihen, että nyt onnistuu. Minä olen ollut epäluuloinen koko ajan ja nyt sitten lopullinen pommi tuli ultrassa. Viikot eivät vastaa: -( Koon perusteella vasta 6+0 vaikka pitäisi olla nyt 7+0. Syke kyllä näkyi, joka vastasi viikkoja 6+0, eli oli vielä aika hidas. Nyt viikko pitää odotella uutta ultraa tai spontaania vuotoa.On tämä lopulta aika surullista, vaikka ymmärrän toki realiteetit ja asiat menee kuten tarkoitettu. Pidän toivoa vielä yllä, vaikka taitaa olla turhaa. Kuitenkin PAS takana eli alkion ikä täysin tiedossa.
 
  • Vau!
Reactions: Nato
Tsemppiä kovasti teille! Nato usko tosiaan siihen, että nyt onnistuu. Minä olen ollut epäluuloinen koko ajan ja nyt sitten lopullinen pommi tuli ultrassa. Viikot eivät vastaa: -( Koon perusteella vasta 6+0 vaikka pitäisi olla nyt 7+0. Syke kyllä näkyi, joka vastasi viikkoja 6+0, eli oli vielä aika hidas. Nyt viikko pitää odotella uutta ultraa tai spontaania vuotoa.On tämä lopulta aika surullista, vaikka ymmärrän toki realiteetit ja asiat menee kuten tarkoitettu. Pidän toivoa vielä yllä, vaikka taitaa olla turhaa. Kuitenkin PAS takana eli alkion ikä täysin tiedossa.
Voi @nasu08 miten piinaavaa! Mitä lääkäri kommentoi ultrattuaan? Kai nyt kuitenkin toivo on, onhan? EIkös sinulla alusta saakka ollut vähän hitaampi se blasto, niin jos hän nyt on viipyilevä? Onko muilla kokemusta tämmöisestä?
Onko teillä aiemmissa alkionsiirroissa ollut häikkää? Toivon hyvää lopputulosta teille, ihan todella! Ja lähetän lämpöisiä ajatuksia. Toivottavasti alkio vaan on hidas, mutta täysin elinkelpoinen!

Harmi, kun tämä palsta on hiljentynyt totaalisesti, missä kaikki ovat? Löysin tänään toisen foorumin, olikohan vau.fi ja siellä oli ilmeisen aktiivista keskustelua?

@Mikkis millon meinasit alkaa testailemaan? Oletko himotestailija?

Minä olen ollut (ja olen varmaan edelleen) ihan kauhea spämmäililjä ja himotestaaja. Aluksi ajattelin, että "nyt en testaa ollenkaan vaan odotan verikokeeseen" - höpöhöpö, ihan MAHDOTON paikka odottaa 13.12 saakka! Vaikka niitä negatestejä on tullut katsottua viivalasit päässä, ylösalaisin roikkuessa luonnonvalon/kännykän valon/ minkä tahansa valon parissa vaikka tietää, että kyllä se viiva näkyy siinä ilman kikkailuakin niin silti siinä on jokin oma sairas viehätys miksi niin tekee mieli tehdä.

Oirelisäykseen PP3 että nyt Gonapeptylin piston jälkeen (en tiedä johtuuko siitä) on alakerta vihdoin herännyt eloon jotenkuten, valkovuotoa tuntuu valuvan normaalia enemmän. Kuviteltua vai ei - en tiedä.
Muutakuin sen, että punktion jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia haluja mihinkään suuntaan ja paikat ovat olleet todella kuivat. Edes menkkojen jälkeen ennen ovulaatiota ei ollut minkäänlaisia mielihaluja miestä tai suklaata kohtaan - täysin kuollutta vaan.
 
Voi @nasu08 miten piinaavaa! Mitä lääkäri kommentoi ultrattuaan? Kai nyt kuitenkin toivo on, onhan? EIkös sinulla alusta saakka ollut vähän hitaampi se blasto, niin jos hän nyt on viipyilevä? Onko muilla kokemusta tämmöisestä?
Onko teillä aiemmissa alkionsiirroissa ollut häikkää? Toivon hyvää lopputulosta teille, ihan todella! Ja lähetän lämpöisiä ajatuksia. Toivottavasti alkio vaan on hidas, mutta täysin elinkelpoinen!

Harmi, kun tämä palsta on hiljentynyt totaalisesti, missä kaikki ovat? Löysin tänään toisen foorumin, olikohan vau.fi ja siellä oli ilmeisen aktiivista keskustelua?

@Mikkis millon meinasit alkaa testailemaan? Oletko himotestailija?

Minä olen ollut (ja olen varmaan edelleen) ihan kauhea spämmäililjä ja himotestaaja. Aluksi ajattelin, että "nyt en testaa ollenkaan vaan odotan verikokeeseen" - höpöhöpö, ihan MAHDOTON paikka odottaa 13.12 saakka! Vaikka niitä negatestejä on tullut katsottua viivalasit päässä, ylösalaisin roikkuessa luonnonvalon/kännykän valon/ minkä tahansa valon parissa vaikka tietää, että kyllä se viiva näkyy siinä ilman kikkailuakin niin silti siinä on jokin oma sairas viehätys miksi niin tekee mieli tehdä.

Oirelisäykseen PP3 että nyt Gonapeptylin piston jälkeen (en tiedä johtuuko siitä) on alakerta vihdoin herännyt eloon jotenkuten, valkovuotoa tuntuu valuvan normaalia enemmän. Kuviteltua vai ei - en tiedä.
Muutakuin sen, että punktion jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia haluja mihinkään suuntaan ja paikat ovat olleet todella kuivat. Edes menkkojen jälkeen ennen ovulaatiota ei ollut minkäänlaisia mielihaluja miestä tai suklaata kohtaan - täysin kuollutta vaan.
En ajatellut vielä tällä viikolla testailla. Ei ole kotona testejäkään, joten sinäänsä hyvä ettei houkutuksia tule. :D
Mietin, että voisin testata joskus alkuviikosta aikaisintaan. 10.pvä on virallinen testipäivä.
Jotenkin ei ole intoa testailuun siksikään, koska ajatus siitä, että saisin testiin edes haamun tuntuu niin mahdottoman kaukaiselta. Kaikkien näiden yritysvuosien aikana en ole ikinä saanut testeihin muuta kuin blankoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
PP4

Aamulla, kun heräsin niin intuitio oli poissa!
Eilen olin ihan 100% varma, että odotan - en tiedä miksi. Nyt se tunne on hiipunut. Ei kai pumpuliviikko pääty jo nyt.
Pahin vatsan turvotuskin on helpottanut. Alavatsassa on pieni paineen tunne, hyvin hento. Vähän samanlainen, kun pikkarit painaisi siinä alavatsan kohdalla, kun istuu. Tällaista oloa on ollut negakierroissa aiemminkin, tsekkasin.

Olen vuosia kirjoittanut itselleni "mörkökirjaa" johon olen vuosien ajan liimannut raskaustestejä, oireita, lääkemääriä, pistoja, epäonnistumisia, oloja - kaikkea. Sitten joskus, kun olen valmis todennäköisesti poltan tuon kirjan.

Ja tottakai googletan uudelleen ja uudelleen "oireita pp4, oireita pp5, plussanneiden oireet" yms ja käytän varmaan tuntikausia kahlatessani läpi noita samoja keskusteluita. Kai ne tuo eräänlaista lohtua ja jotain pipertämistä ja jännitettävää.
Pitäs repiä sitä positiivista energiaa nyt urakalla jostain!! Ja sitä uskoa.
 
  • Tykkää
Reactions: nasu08 ja Mikkis
Hyvä idea Nato tuo oireiden yms kirjaaminen eri kierroksilta! Olisinpa itsekkin tehnyt samaa.
Mulla kyllä toisaalta kun ei ole ollenkaan kokemusta plussakierroilta, niin osaan sanoa omista oloista vain sen, että oli oireita mitä tahansa, niin se voi silti olla nega. :D Varmaan joskus jos/kun oikeasti saan sen plussan tikkuun, niin se onkin ollut ihan täysin oireeton kierros.
Mulla on tänään ollut hieman etova, kipeä olo. Liekkö flunssaa tulossa, lääkkeistä tai jopa voisiko olla jotain kiinnittymisen yritystä ollut, ken ties.
Tissit edelleen todella kipeät ja turpeat.
Eilen ja varsinkin tänään on huomattavissa jo pientä mielenterveyden rakoilua, kun hermo on todella pinnassa. Kaikki harmittaa, ärsyttää, itkettää ja onneksi myös välillä naurattaa.
Tänään sain jopa ihan pienen toivon rippeen heräämään, että jospa tämä olisikin SE kierros, siitäkin huolimatta, että juuri mitään kohtutuntemuksia ei ole ollut. Juuri kun olin alkanut herätellä näitä toiveita, niin kävi pieni äksidentti ja onnistuin kolhaisemaan alavatsani hemmetin kipeästi pöydän kulmaan. Vihlaisi keljusti kohdun ja toisen munasarjan kohdalla ja jäi pariksi tunniksi juilimaan. Mietin jo, että just mun tuuria!
mitään vuotoa ei onneksi ainakaan vielä ole tullut vaikka ikävästi supistelikin, että ehkä ja toivottavasti tämä jäi vain säikäykseksi. Toki munasarjat ovat vielä selkeästi turvonneet punktiosta, että varmaan kipu tuntui niin ikävänä senkin takia.
 
  • Tykkää
Reactions: nasu08
vierailijaNato
Hui Mikkis mikä tälli vatsaan! Olen itse samanlainen kohelo ja törmäilen/kompuroin paljon, jos ei muuta niin ainakin ystävät pysyvöt hyvällä tuulella vierelläni seuratessa kohelluksiani.
Onneksi kohtu ja alkio on tuolla niin suojassa ettei sinne ihan helpolla osu mikään, mutta munikset on varmaan arat punktion jäljiltä.

Lievä etominen ja vilunväreet toisaalta kuulostaa lupaavilta merkeiltä, toivottavasti on sitä itseään!
Haamuhan saattaisi jo näkyä esim Pregchekin liuskatesteissä ;)

Minulla viimeisetkin intuitiot katosi. Yritin tsemppaamalla tsempata itseäni, mutta valitettavasti en pääse ylös. Pumpuliviikko on ohi, mutta kivaa aikaa se oli silti kun tuntuu, että koko maailma on avoin ja "saletisti natsaa". Vähän kuin nousuhumala ilman alkoholia!

Lähden käymään kaupoilla ostelemassa joulutarvikkeita ja yritän harhauttaa ajatuksiani. Ne kun vellovat oikeastaan koko ajan vain siinä, että "ei tunnu miltään, tuntuiko nyt tuikahdus, onko nää menkkaoloja jo, muistinko ottaa Terolutit aamulla" jne.

Ehkä sorrun JO nyt ostamaan itsekin niitä Pregchekkejä..
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Kävin ostamassa pari testipakettia ja tein äsken (tosin ihan parin tunnin pidätyksellä) yhden testin.
Negaa näytti.
Ajattelin, että testaan ylihuomenna vielä ja sitten lopullisen tuomion virallisena testipäivänä. Ylihuomenna luulisi kyllä jo jotain näkyvän jos on näkyäkseen.
Harmittaa vähän ajatus siitä, että tulee väkisin välikuukausi siirroissa, kun ovulaatio näyttää osuvan just jouluksi. Tosin jos en ole väärin ymmärtänyt, niin julkisella pidettäisiin joka tapauksessa välikuukausi aina..?
Positiivista olisi kuitenkin, että jouluna ja uutenavuotena voisi ottaa hiukan viintä. :D
Mitäs fiiliksiä siellä Nato ja Nasu?
 
@nasu08 En valitettavasti osaa sykkeestä mitään sanoa kun siitä ei mitään mulle sanottu eikä Kannan kirjauksissakaan ole muuta kuin että syke näkyi, mutta koosta en olisi huolissani! Meidän poika oli 6+6 mitoiltaan 6+0, tai siis oli jotenkin vinossa kuvakulmaan nähden, koska kontrolliultrassa 8+1 oli millilleen oikean kokoinen. Toivottavasti sullakin vain tästä kyse. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nato ja nasu08
Voi perjantai Mikkis jos ei ole onnistunut 😖
Oliko sulla lääkkeellinen kierto? Jos on niin silloin käsittääkseni pidetään välikuukausi, muuten ei kai? Mulla kaikki olleet PASseja luonnonkiertoon ja yhtään kuukautta ei ole edellisten siirtojen takia tarvinnut odotella.

PP 5-6
Ei oireita edelleenkään. Tänä aamuna pp6 oli taas pieni migreenin poikanen ja hikikohtaus, meni onneksi ohi.
Siitä Terolutit ovat mainioita, että mun erittäin, erittäin pahat PMS oireet eivät pääse liekkeihin.

Edelleen selällään ollessa kuulostelen alavatsaani "tuntuuko siellä jotain vai ei" ja olen ihan fifty-fifty, ehkä jotain, ehkä ne pikkarit on vaan rullalla alavatsalla taas.
Ei mielihaluja, tissikipua, ei aivastelua. Nada.

Mun on pakko tunnustaa, en edes miehelle kehdannut sanoa että tein PC:n eilen illalla ja tänä aamuna.
Eilen illalla testiin jäi superviivalaseilla katseltava viivanpaikka, mielestäni. Olin tästä salaa vähän iloinen vaikka tiedän, että katson niitä neuroottisesti ja kuvitellen.
Mutta tämänaamuisessa testissä ei ollut mitään mitä kuvitella. Ei MITÄÄN!

Ähhh..

Osaankohan enää, eilis illan PC https://aijaa.com/HP6Gzb
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Mulla oli Nato nyt 2. Ivf:n tuotesiirto.
Ekalla kierroksella mulle tehtiin vain lääkkeellisiä kiertoja, mutta nyt tuoresiirron yhteydessä lääkäri mainitsi, että kokeillaan välillä lääkkeettömään kiertoon tehdä tulevat pas:sit.
Näyttää nyt vaan siltä, että ovulaatio taitaa ajoittua johonkin joulun paikkeille, eli siirtoja tuskin välipäivinä tehdään..? :(
Voi pylly kun harmittaa. Ei enää oikein jaksa uskoa että tämä plussaksi muuttuisi, vaikka onhan sitä viralliseen testipäivään vielä hetki.
Menkkaoloja on jo aika voimakkaasti, eli voisipa ehkä lähipäivinä vuotokin jo alkaa.
 
vierailija
Voi perjantai Mikkis jos ei ole onnistunut
Oliko sulla lääkkeellinen kierto? Jos on niin silloin käsittääkseni pidetään välikuukausi, muuten ei kai? Mulla kaikki olleet PASseja luonnonkiertoon ja yhtään kuukautta ei ole edellisten siirtojen takia tarvinnut odotella.

PP 5-6
Ei oireita edelleenkään. Tänä aamuna pp6 oli taas pieni migreenin poikanen ja hikikohtaus, meni onneksi ohi.
Siitä Terolutit ovat mainioita, että mun erittäin, erittäin pahat PMS oireet eivät pääse liekkeihin.

Edelleen selällään ollessa kuulostelen alavatsaani "tuntuuko siellä jotain vai ei" ja olen ihan fifty-fifty, ehkä jotain, ehkä ne pikkarit on vaan rullalla alavatsalla taas.
Ei mielihaluja, tissikipua, ei aivastelua. Nada.

Mun on pakko tunnustaa, en edes miehelle kehdannut sanoa että tein PC:n eilen illalla ja tänä aamuna.
Eilen illalla testiin jäi superviivalaseilla katseltava viivanpaikka, mielestäni. Olin tästä salaa vähän iloinen vaikka tiedän, että katson niitä neuroottisesti ja kuvitellen.
Mutta tämänaamuisessa testissä ei ollut mitään mitä kuvitella. Ei MITÄÄN!

Ähhh..

Osaankohan enää, eilis illan PC https://aijaa.com/HP6Gzb
On siinä pieni haamuviiva. Mutta en tiedä onko viivan paikka. Joillain ihmisillä r- testi näyttää iltaisin paremmin plussan kuin aamulla. Toivottavasti vahvistuu.
 
@Mikkis eivät tee vissiin välipäivinä siirtoja, mutta en taas tiedä onko ne auki siis siinä välipäivinä vai kokonaan kiinni tyyliin 2vkoa? Mun mielestä Kyssillä sanoi, että eivät olisi kiinni, kuin "noin viikon" mutta voin muistaa väärinkin.
Eilen, kun tuon testikuvan laitoin iski karma välittömästi ja hirveät menkkaolot alkoivat. Vuoto ei alkanut vielä, eikä edes mitään sen tapaistakaan. Ei myöskään vv:tä ole edelleenkään valunut.
Kipu onneksi oli aamulla hävinnyt taivaan tuuliin, hentoinen päänsärky/migreeni yrittää väenväkisin puskea läpi, muttei pääse niskan päälle - ihanaa! Hormonimigreeni on aivan infernaalinen migreeni johon ei auta kohtauslääkkeetkään ja on luksusta olla ilman niitä.

Vierailijalle kiitos testiarviosta, minunkin mielestä siinä on jotain.

Tänään tein iltapäivällä pp7 uuden testin ja sen kerroin miehellekkin. Taas siinä on jotain.
Tiirattiin sitä yhdessä, mies on noviisi testimaailman armottomassa tutkailussa joten hän tuijotti aluksi ensin sitä testiviivaa (....) ja sen jälkeen sanoi, että hän näkee viivoja joka paikassa. Pönttö.
Sanoin, että älä sitä tuijota vaan näetkö siinä valkoisessa osassa mitään, siis yhtään mitään olipa se harmaata tai "viivanpaikkaa" tai vaaleanpunaista tai mitään? Miehen mielipide oli, ettei hänellä ole mielipidettä. Näin silmistä, että hymyili kuitenkin eli hän haluaisi ajatella sen merkkinä ehkä jostain, muttei taikauskoisena uskalla sanoa ääneen sitä.
Joo, nythän on vasta pp7. Olen aikoinani saanut silminnähtävän haamun pp9. Silloin alkio oli 3-päiväinen, 11-soluinen ja top luokkaa.
Nyt 3-päiväinen ja 6-soluinen, ei muuta luokitusta.
Yritän spämmätä kuvan tähän kohta taas.

@nasu08 mitä kuuluu?

Tiivistys tulevaisuutta varten:

OIREET PP7

Menkkaolot illalla, muttei mitään vuotoa, minkään väristä tullut mistään.
Edelleenkään ei tissikipua, ei intuitiota, ei vatsatuntemuksia muutakuin välillä se, ihankuin ois pikkarit rullalla alavatsalla (tai läskimakkara), ei janoa, ei raudanmakua suussa, ei MITÄÄN.
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
@Mikkis eivät tee vissiin välipäivinä siirtoja, mutta en taas tiedä onko ne auki siis siinä välipäivinä vai kokonaan kiinni tyyliin 2vkoa? Mun mielestä Kyssillä sanoi, että eivät olisi kiinni, kuin "noin viikon" mutta voin muistaa väärinkin.
Eilen, kun tuon testikuvan laitoin iski karma välittömästi ja hirveät menkkaolot alkoivat. Vuoto ei alkanut vielä, eikä edes mitään sen tapaistakaan. Ei myöskään vv:tä ole edelleenkään valunut.
Kipu onneksi oli aamulla hävinnyt taivaan tuuliin, hentoinen päänsärky/migreeni yrittää väenväkisin puskea läpi, muttei pääse niskan päälle - ihanaa! Hormonimigreeni on aivan infernaalinen migreeni johon ei auta kohtauslääkkeetkään ja on luksusta olla ilman niitä.

Vierailijalle kiitos testiarviosta, minunkin mielestä siinä on jotain.

Tänään tein iltapäivällä pp7 uuden testin ja sen kerroin miehellekkin. Taas siinä on jotain.
Tiirattiin sitä yhdessä, mies on noviisi testimaailman armottomassa tutkailussa joten hän tuijotti aluksi ensin sitä testiviivaa (....) ja sen jälkeen sanoi, että hän näkee viivoja joka paikassa. Pönttö.
Sanoin, että älä sitä tuijota vaan näetkö siinä valkoisessa osassa mitään, siis yhtään mitään olipa se harmaata tai "viivanpaikkaa" tai vaaleanpunaista tai mitään? Miehen mielipide oli, ettei hänellä ole mielipidettä. Näin silmistä, että hymyili kuitenkin eli hän haluaisi ajatella sen merkkinä ehkä jostain, muttei taikauskoisena uskalla sanoa ääneen sitä.
Joo, nythän on vasta pp7. Olen aikoinani saanut silminnähtävän haamun pp9. Silloin alkio oli 3-päiväinen, 11-soluinen ja top luokkaa.
Nyt 3-päiväinen ja 6-soluinen, ei muuta luokitusta.
Yritän spämmätä kuvan tähän kohta taas.

@nasu08 mitä kuuluu?

Tiivistys tulevaisuutta varten:

OIREET PP7

Menkkaolot illalla, muttei mitään vuotoa, minkään väristä tullut mistään.
Edelleenkään ei tissikipua, ei intuitiota, ei vatsatuntemuksia muutakuin välillä se, ihankuin ois pikkarit rullalla alavatsalla (tai läskimakkara), ei janoa, ei raudanmakua suussa, ei MITÄÄN.
Onpa jännittävää! <3 Voi kunpa sulla lähtisi viiva nyt vahvistumaan. Meinaatko testailla päivittäin?
Olis kyllä ihanaa jos voisin päästä jo heti alkavaan kiertoon uuteen siirtoon. Ärsyttävintä on ehkä just odottelu ja sitä tässä matkan varrella on kyllä tehty muidenkin puolesta. :D
Mä aion tehdä testin enää virallisena testipäivänä, eli pe. Päivät siihen asti on varattu henkiseen negan työstöön.
 
Onpa jännittävää! <3 Voi kunpa sulla lähtisi viiva nyt vahvistumaan. Meinaatko testailla päivittäin?
Olis kyllä ihanaa jos voisin päästä jo heti alkavaan kiertoon uuteen siirtoon. Ärsyttävintä on ehkä just odottelu ja sitä tässä matkan varrella on kyllä tehty muidenkin puolesta.
Mä aion tehdä testin enää virallisena testipäivänä, eli pe. Päivät siihen asti on varattu henkiseen negan työstöön.
Joo kyllä aion tehdä jokapäivä - tai ilta siis. Pitää valmistautua mahalaskuun tottakai, mutta on tämä pohtiminen ja ihmettely kiduttavan ihanaa kaikessa hulluudessaan, sillä taivahan tosi on, että kyllä sitten aikanaan se haamu näkyy ilman tihrustamista, mutta mä en pysty olemaan niin rauhallinen, etten tätä tekisi.
Vaikka tätä on todellakin VUOSIA takana, tätä samaa taivalta, tihrustamista niin silti joka vuosi lankeaa samaan ansaan. Mutta kun koskaan ei tiedä, mikä kuukausi on the kuukausi. Yritän uskoa ainakin, että meille vielä se vauva suodaan joskus, ennenkuin tulee ikäraja täyteen. Mun on pakko jaksaa uskoa siihen, vaikka olen kaulaa myöten tervapadassa jaksamisen kanssa ja parisuhde ei todellakaan kukoista näiden hoitojen aikana. On jaksettava.

Kerro Mikkis kuitenkin kuulumisia, hyvässä tai pahassa jatkossakin ja yritetään tukea toinen toisiamme. Toivottavasti saataisiin ketjuun muitakin aktiivisia mukaan matkan varrella <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Te elätte täällä jännittäviä aikoja… pidän teille peukut pystyssä! toivon todella, että plussa Natolla vahvistuu.
Valitettavasti minulla on ilmeisesti keskenmeno juuri käynnissä. Vuoto lisääntynyt ja vatsa supistelee. Olin tähän henkisesti valmistautunut jo pidemmän aikaa ja nyt olo jo aika levollinen. Viime viikon ultrassahan sydänäänet olivat liian hitaat ja sikiön koko pieni. Ultraaja oli kätilö eli silloin en kovin kummoisia selityksiä/ ennusteita häneltä saanut. Hoki vaan koko ajan, kuinka pahoillaan on… sanoin jo, että selväksi tuli. Paljon onnea matkaan teille kaikille!
 
Pp8

Äh. Aamulla oli kohdun seudulla "jännää nipistelyä" joka taas sai toiveet aika korkealle. Päivän mittaan en enää niitä tuntenutkaan, migreeni yrittää aivan sata lasissa tulla läpi. Kohtauslääkettä en ota vielä (kohta pakko antautua) koska ei ole tutkittu miten vaikuttaa raskausaikana, kolmiolääke kuitenkin on.
Olin aivan varma, että saan tänään näkyvän haamun testiin - väärin.
Ihan samanlainen, kun aiemmin. Ilmeisesti vanha kännykkäni saa PC:stä esiin myös viivanpaikan. Sen näkee myös omilla silmillä, mutta täysin mahdoton sanoa olisiko siinä väriä, itse sanoisin ei. Ärsyttää.

Tässä PP8 ja Pregcheck https://aijaa.com/Exfwzr

@Nasulle halauksia. Mitä osaisin sanoa - harmittaa puolestasi todella paljon. Toivottavasti edes kivuttomasti sujuisi km eikä jäisi mitään jälkimaininkeja. Ihan kamalan kurjaa, että kukaan joutuu tuollaisen läpikäymään 😥
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Täällä alkoi jo eilen myöhään illalla vuoto. Aluksi näytti että on vain vähäistä, mutta tänään on voimistunut ja on lieviä menkkakipuja. :(
Huomenna soittelen hoitajalle, että mitäs nyt sitten tehdään.
Todella yllättävän lyhyt kierto tuli. Yleensä mulla kierto noin 30 päivää.
Tuli tieto, että pakkaseen saatiin vain kaksi blastoa. Kolme jatkoviljeltyä oli kuukahtaneet tai olleet niin huonoja, ettei ollut pakastettu. :( harmittaa
 
  • Surullinen
Reactions: Emmelie75 ja Nato
PP9 vuoto alkaa

Noniin...
Täällä sama tilanne @Mikkis

Eilinen migreeni yltyi siihen pisteeseen, että oli otettava lääke. Tiesinhän sen tarkoittavan pahaa, kuten myös nuo negatiiviset testit.
Tänään PP9 menkkaolot ja orastava vuoto alkaa, joten sama edessä - klinikalle soitto ja kysyä mitäs nyt tehdään. En tiedä joulutauon pituudesta, mutta vahvasti veikkaan, että tämä joulukuu menee ohi niin että hujahtaa, ja katsellaan tammikuussa 2022 taas tilannetta uudelleen. Yritän pyytää lääkkeellistä kiertoa, ettei enää yhtään kiertoa menisi hukkaan ainakaan oviksen metsästyksen takia, ei kertakaikkiaan ole vara tähän leikkiin enää ja näillä vuosilla toivon, että hekin ymmärtävät että on painettava kaasua kaikin keinoin ja otettava kaikki keinot käyttöön. KAIKKI.
Vaikka ei ne taida kovin hanakoita julkisella puolella olla ehdottamaan jotain uutta.

En edes tiedä monesko siirto, monesko vuosi alkaa. Mones jokatapauksessa. Psykioterapeutti on onneksi todella läsnä ja meillä on heti huomenna puhelimitse tapaaminen. Se lohduttaa.
Mä olen ollut tupakoimatta vuosia, mutta nyt kävin ostamassa pikkusikareita ja lompsin perjantaina hakemaan punaviinipullon ja aion korkata ne. Sen verran ottaa älälle.
Turhaan tässä vuositolkulla syö C-vitamiinia, omegaa, urheilet, meditoit, teet kaiken mitä kuvitella saattaa ja lopputulema on tämä. Hitto, että masentaa.

Ja toivottavasti tästä "päiväkirjasta" saa joku muukin lohtua, joka tuolla jossain läpi käy näitä samoja tunteita, raskaustestejä, pettymyksiä ja kaikkea tätä pskaa mitä tähän kuuluu.
Jos ahdistaa ja pidät musiikista, saan itse tästä kappaleesta lohtua/voimaa: Sia - Angel by the wings.

Myöskin se ihana pumpuliviikko alkionsiirron jälkeen, se on parasta aikaa kun kaikki on mahdollista!

Otan terolutit ainakin vielä tänään ja maanantaille on varattu se verikoe, joka on pakollinen. Huomenna kai tietää lisää mitä nyt tehdään. (odotellaan todennäköisesti, as usual).

Ompas meillä kaikilla aktiivisilla, Nasulla, Mikkiksellä ja minulla aika pska kuukausi!

Pregcheck, PP9
https://aijaa.com/Wm7lXg


- Nato, yhtä laakana, kuin mato.
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Mikkis
PP9 vuoto alkaa

Noniin...
Täällä sama tilanne @Mikkis

Eilinen migreeni yltyi siihen pisteeseen, että oli otettava lääke. Tiesinhän sen tarkoittavan pahaa, kuten myös nuo negatiiviset testit.
Tänään PP9 menkkaolot ja orastava vuoto alkaa, joten sama edessä - klinikalle soitto ja kysyä mitäs nyt tehdään. En tiedä joulutauon pituudesta, mutta vahvasti veikkaan, että tämä joulukuu menee ohi niin että hujahtaa, ja katsellaan tammikuussa 2022 taas tilannetta uudelleen. Yritän pyytää lääkkeellistä kiertoa, ettei enää yhtään kiertoa menisi hukkaan ainakaan oviksen metsästyksen takia, ei kertakaikkiaan ole vara tähän leikkiin enää ja näillä vuosilla toivon, että hekin ymmärtävät että on painettava kaasua kaikin keinoin ja otettava kaikki keinot käyttöön. KAIKKI.
Vaikka ei ne taida kovin hanakoita julkisella puolella olla ehdottamaan jotain uutta.

En edes tiedä monesko siirto, monesko vuosi alkaa. Mones jokatapauksessa. Psykioterapeutti on onneksi todella läsnä ja meillä on heti huomenna puhelimitse tapaaminen. Se lohduttaa.
Mä olen ollut tupakoimatta vuosia, mutta nyt kävin ostamassa pikkusikareita ja lompsin perjantaina hakemaan punaviinipullon ja aion korkata ne. Sen verran ottaa älälle.
Turhaan tässä vuositolkulla syö C-vitamiinia, omegaa, urheilet, meditoit, teet kaiken mitä kuvitella saattaa ja lopputulema on tämä. Hitto, että masentaa.

Ja toivottavasti tästä "päiväkirjasta" saa joku muukin lohtua, joka tuolla jossain läpi käy näitä samoja tunteita, raskaustestejä, pettymyksiä ja kaikkea tätä pskaa mitä tähän kuuluu.
Jos ahdistaa ja pidät musiikista, saan itse tästä kappaleesta lohtua/voimaa: Sia - Angel by the wings.

Myöskin se ihana pumpuliviikko alkionsiirron jälkeen, se on parasta aikaa kun kaikki on mahdollista!

Otan terolutit ainakin vielä tänään ja maanantaille on varattu se verikoe, joka on pakollinen. Huomenna kai tietää lisää mitä nyt tehdään. (odotellaan todennäköisesti, as usual).

Ompas meillä kaikilla aktiivisilla, Nasulla, Mikkiksellä ja minulla aika pska kuukausi!

Pregcheck, PP9
https://aijaa.com/Wm7lXg


- Nato, yhtä laakana, kuin mato.
Voihan persetti! :(
Pahoittelut Nato, että teilläkin näyttää menevän kierto reisille.
Minä soittelin tänään klinikalle ja kävi ilmi, että joulutauko on täällä ainakin niin ”pitkä”, että joudun odottamaan tammikuulle uutta kiertoa siirtoa varten.
Nyt kokeillaan tosiaan mulla ekaa kertaa ikinä luomukiertoa ja ehkä jopa vähän huvittuneena odotan miten hienosti se tulee menemään, sillä mä olen surullisen epäluotettava ovuloija. :D Normaalikierto on noin 26-60 päivää, että johonkin siihen väliin sitten.
Toi mitä kirjoitit vitamiineista yms, niin mua nyppii ihan tuhottomasti juurikin se, että koen tekeväni niin paljon enemmän hedelmällisyyttäni avittaakseni kuin ns. normaali kansalainen ja tuntuu ettei se näy yhtään missään! Turhauttaa.
Vedin viime stimulaatiossa ja jo noin puoli vuotta sitä ennen, valmistautuessani siihen, järjettömän arsenaaliin erilaisia lisäravinteita, mitä olin lukenut järkeviksi ja joiden käyttöä tuki jokin tutkimus ivf-kierrossa munasolujen laadun yms tukemiseksi. Söin todella tiedostavat ja terveellisesti. Vältin stressiä ja pyrin minimoimaan sen jopa järjestelemällä työni uudelleen ja mitä vielä! Saatiin saman verran alkioita kuin viime kerralla, jolloin en ollut tehnyt yhtään mitään ja jolloin olin ihan tosi huonossa kunnossa niin henkisesti kuin fyysisestikin versus nyt.
Pistää miettimään, että miksi sitä edes yrittää. Jos eläis vaan ihan raikulisti, olisiko tulos jopa parempi.
Tuntuu pahalta nähdä niin paljon ja pitkään vaivaa ilman mitään tulosta ja varsinkin, vaikka ei saisi toki vertailla, kun tuntuu että monien ei tarvitse edes yrittää.
Mä surressani tänään mietin, että mä en oikeesti millään jaksaisi enää lähteä uuteen stimulaatioon. Se vaan tuntuu nyt jotenkin väistämättömältä, koska on ihan mahdoton uskoa, että mikään olisi muuttunut tällä kierroksella. Joo, kaksi blastoa vielä jäljellä, mutta miksi niiden kanssa kävisi sen onnekkaammin kuin aiempienkaan.
Pahoittelut vuodatuksesta. Paha mieli tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Jollaki tippui vissiin ruuvi päästä tätä ketjua lukiessa :D (täällä oli jotain sekoilua välissä, onneksi poistettu)

Mutta Mikkis, komppaan ihan täysin fiiliksiä. Tää on ihan paskinta aikaa koko kierron vaiheilla, sitten ne ajatukset siitä taas piristyy, kun kuukautiset ovat ohi. Usko pois, niin se menee.
Nieleskellään päivä kerrallaan näitä fiiliksiä pois, usko parempaan. Kyllä se meitä tuolla jossakin odottaa!

Mun pitäs kysyy muuten sitäkin klinikalta, että voiskohan ne yrittää viljellä blastoiksi nämäkin alkiot. Aiemmin kävi kato tätä yrittäessä ja 7kpl:sta vain yksi huonokuntoinen blasto säilyi. Tämä kertonee jotain alkion laadustakin..
Noh, katsotaan taas huomenna. Tippuu täällä ruuvit päästä itse keltäkin..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mikkis

Yhteistyössä