IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@marrasmai, toivottavasti kaikki on hyvin! Pissatesteihin ei kyllä voi hirveän hyvin luottaa, kun virtsan väkevyys vaikuttaa kovin. Eli saattaa vaihdella kyllä.

Pääsin verikokeisiin ja mulla arvo oli 782, mikä on kuulemma sopiva tähän ajankohtaan. Itselläni ei siis mitää hajua, mikä pitäis olla. Nyt siis 4 + 3 luulisin. Ja mulla siis aamulla pissatesti näytti vain hailakkaa viivaa. En voi vieläkään käsittää, että raskaana ollaan. Sain ensi maanantaille kontrolliajan ja uskon, että aika nyt vain matelee.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: PumpuliNumpuli
@Lumitalvi 782 on tosi hyvä arvo! Joillakinhan ei pissatestit tummu tasavahvoiksi missään vaiheessa. Muoks. Vertailuksi, mulla oli hcg 1790 viikolla 4+5, ja se oli yli Dextran viitearvojen. Heidän viitearvot viikolle 4+5 oli jotain 390-1400.

@Tupsuli Nyt ei oo hetkeen vuodellut, vähän oranssia/haaleaa turhutellut vaan. Mitään kipuja, myöskään kohdun kasvukipuja!, en ole tuntenut oikeastaan missään vaiheessa. Kerran pari on kohtua vähän "poltellut" ja ollut alamahassa vähän kelju olo, muuten ei mitään. Tissit taas löpsähtäneet. Nukun huonosti ja pinnallisesti ja pissattaa usein, mutta siinäpä ne "oireet" sitten onkin. Ei mitään repäisykipujakaan, vaikka niitä viime raskaudessa oli runsaasti. Silloin oli tosin tuoresiirto, nyt lääkkeellinen PAS eli munasarjat lepotilassa. Nyt olis rv5+2. Tein pissatestin kyllä tosi hailakasta 30min rakossa olleesta pissasta, ja testi on laadultaan vähän kehno. Mutta silti, mun hcg pitäis olla nyt jo jotain 7000 jos etenis normaalisti, niin eikö silloin pitäis näkyä vahva viiva vaikka kuinka laihasta pissasta testaa?

Kävin nyt tänään vielä uudessa veritestissä, tulokset tulee toivottavasti huomisen aikana.
 
Viimeksi muokattu:
@marrasmai kovasti tsemppiä, toivottavasti kyseessä kuitenkin vain säikähdys. Veritesti kertoo paljon paremmin missä mennään, toivottavasti saat tulokset huomenna, epätietoisena oleminen on niin kurjaa! Netissä on paljon hcg-laskureita, tässä on yksi johon voi syöttää arvot ja näkee graafisenakin esityksenä miten arvot käyttäytyy:
https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator# Vertahan voi tulla harmittomastakin syystä, ja rusehtava on mun käsittääkseni kuitenkin parempi kuin ihan kirkas.

@Lumitalvi hyvä hcg-arvo! Hienolta näyttää!

@Nato ihanaa että nyt viimein jotain tapahtuu!! Onpa kumma että sillä teidän lähellä olevalla yksityisellä on liian huonot tulokset. Jäin miettimään mistä voi johtua. Olisikohan mahdollista, että kun yksityisillä hoidetaan esimerkiksi meitä yli nelikymppisiä, joilla on joka tapauksessa huonommat tulokset, niin sekin vetää tilastolukuja alaspäin? No mutta pääasia, että nyt pääsisitte siirtoon.

Lara83, toivottavasti tulisi tästä inseminaatiosta tärppi! Hyvä kuitenkin että ivf on jatkoon ehkä luvassa, jos ei nyt onnista.

@MammaMimosa miten meni folliultra? Mulle oli ilmaantunut pari follia lisää näkyviin vasemmalle, joten kyllä niitä pitäisi kaiken kaikkiaan vähän yli 10 olla kasvamassa. Toki eri juttu, löytyykö niistä kaikista munasolua sisältä. Keskiviikkona on punktio ja tänä iltana pistän irrotuspiikit (sekä Ovitrelle että Gonapeptyl).

Olen nyt paljon enemmän hermona tästä hoidosta kuin aiemmista 2,5 vuotta sitten, johtuen siitä että aika todellakin loppuu. Alle 3 kk siihen kun tulee 46 vuotta mittariin, ja siihen loppuu stimulaatiot, eli tosi vähän on enää aikaa yrittää kerätä sen minkä saa.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
@Katti75 Hienoa kun uusiakin näkyi! <3 Kuulostaa hyvältä. Mulla on tulossa kuulemma ainakin 10 follia jotka ehtis punktioon kypsyä ja lisäksi paljon pienempiä. Munasarjat alkaa olla folleja täynnä ja olo aika tukala jo. Punktiopäivä varmistui torstaille ja siirto olisi viikonloppuna, jos uskalletaan ylipäätään tuoresiirto tehdä. Selviää punktiossa. Mun kohdalla varottava hyperiä.
 
Nyt sitten holahti rusehtavaa vuotoa melko reilusti, ei tämä nyt kovin lupaavaa ole
Sinuna @marrasmai en vielä heittäisi kirvestä kaivoon, vaan odota rauhassa kontrollia. Tiedän tunteesta, että aika on pitkä ja piinallinen ja tuollainen vuoto säikäyttää ja tulee olo, ettei siitä mikään selviä hengissä.

Meille tehtiin joulukuun alussa lääkkeellinen PAS ja testi oli pos 21.12. Vuosin ekan kerran jouluaattona lorauksen kirkasta ja loppu päivän rusehtavaa. Seuraavan kerran 27.12 tuli koko päivän rusehtavaa vuotoa. Sitten 30.12 runsas vuoto alkoikin. Ihan yhtäkkiä, ilman mitaan ennakkomerkkejä. Ekan 30min istuin vessassa ja itkin, kun pöttöön vaan valui vuotoa ja hyytymiä. Sama meno jatkui suihkussa. Vuoto tuntui vaan yltyvän. Lisäksi side täyttyi 20min täysin ja kertaalleen ylös noustessa tunsin kuinka jotain isoa tuli ulos ja se olikin nyrkin kokoinen hyytymäklöntti. Olin aivan varma, että pikkuinen ei selvinnyt hengissä. Vuoto kesti 2h, sen jälkeen päivän aikana tuli vain pieniä hyytymärippeitä pyyhkiessä ja sitten loppui kokonaan. Kivuton olin koko ajan. Otettiin hcg verestä ja arvo oli hyvä. Viikko piti piinailla varhaisultraan, mutta siellä sykkikin kaikesta huolimatta vahva sydän.

Syytä vuodolle ei löytynyt, mutta sanoivat, että erittäin runsas ja hyytymäinen vuoto voi olla normaalia täysin lääkkeellisessä kierrossa. Siitä vain ei varotella etukäteen, mikä olisi kyllä ihan suositeltavaa. Joten yritä olla @marrasmai vielä rauhallisin mielin. Mitään ei ole menetetty ❤
 
@marrasmai komppaan edellisiä, mulla oli ekassa raskaudessa kans tosi rajuja vuotoja, mut tyyppi pysyi kyydissä eikä vuotoa koskaan kohdusta asti löydetty, kohdun kaula on tosi verekäs ja niinku tiiät, nenässäkinpienikin suoni rikkoutuessaan saa todella dramaattisen näköistä vuotoa aikaan, joten miksei kohdunkaulassa! Ja tuo on erittäin hyvä merkki, että sulla ei ole menkkakipuja, pelkkä vuoto on todennäköisimmin harmitonta! Otat nyt rauhallisesti ja lepäät ja juot nesteitä. Ne hyytyvät näyttää kamalilta, mut nehän on vaan sinne emättimen pohjukkaan valunutta verta, joka hyytyy siellä sopukoissa ja tulee sit klönttinä ulos kun liikkuu tai käy vessassa. Ei sinällään vaarallista. Tsemppiä ja kylmiä hermoja! Tuli muuten mieleen että mulla on ollut nyt nenäverenvuotojakin ihan vaan niistämisestä, että kaippa ne limakalvot on nyt herkillä vuotamaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: marrasmai
Kiitos kaikille tsempeistä, mutta taisi tämä kyllä olla tässä.
Sain jo hcg-tuloksen, ja se on 4650. Tuplaantumisaika 191h. Kahden ekan testin välillä tuplaantumisaika 37h.
Hyvin samanlainen alku oli mun ekassa keskenmenossakin. Ei kipuja, vain vuotoja, kaikenvärisiä.


MUOKSISMUOKSISTAVAAN! No niin elikkäs, minähän sitten näppäränä tyttönä syötin internetin ihmemaahan aivan väärät päivämäärät, ja oikea tuplaantumisaikahan on 69h.

"Between 1,200 and 6,000 mIU/ml serum, the hCG usually takes about 72-96 hours to double". Että sillä lailla. Hyvä minä! Eihän tuo vuoto silti hyvä asia ole, mutta katsotaan nyt kuitenkin ehkä vielä muutama päivä
 
Viimeksi muokattu:
@Kartsa86 Apua, voin vain kuvitella mitkä tunnelmat on ollut tuon vuodon aikana! Mikä viikko sulla nyt menossa?

@Katti75 Mahtavaa että näkyi vielä uusiakin folleja! Nyt toivotaan että saatte mahdollisimman monta kultakimpaletta sieltä <3

Mulla on tosi sekavat fiilikset, omista tuntemuksista ei voi yhtään päätellä kasvaako tuolla vielä jotain vai ei. Ruskeaa tuhruttaa vähän edelleen.
 
Viiveellä pääsin nyt lukemaan tänne viestejä ja voi miten paljon täällä on taas tapahtunut!

@Lumitalvi Voi että miten ihana plussayllätys! Ja hcg on tosi hyvällä tasolla! Onnea! :love:

@MammaMimosa ja @Katti75 teillä on todella hyvät follimäärät. Itse on ole koskaan päässyt tuollaisiin lukemiin. Toivottavasti saatte paljon hyviä munasoluja.

@Nato hyvä kun vihdoinkin saitte vihreää valoa siirtoon! Toivottavasti kaikki menee hyvin, tsemppiä!

@marrasmai onneksi hcg olikin normaalirajoissa. Toivottavasti vuoto loppuu pian. Tsemppiä!
 
@Kartsa86 Apua, voin vain kuvitella mitkä tunnelmat on ollut tuon vuodon aikana! Mikä viikko sulla nyt menossa?

@Katti75 Mahtavaa että näkyi vielä uusiakin folleja! Nyt toivotaan että saatte mahdollisimman monta kultakimpaletta sieltä <3

Mulla on tosi sekavat fiilikset, omista tuntemuksista ei voi yhtään päätellä kasvaako tuolla vielä jotain vai ei. Ruskeaa tuhruttaa vähän edelleen.
Nyt on tasan 10+0, joten vielä en uskalla olla rauhallisin mielin. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta kun 3,5v yrittämisen jälkeen saatiin positiivinen tulos. Hoitoja takana x monta. Ja itsellä koko ajan epäusko, että onko kyytiläinen vielä elossa vai ei. Ei voi kun mennä päivä kerrallaan.

Tiedän ja ymmärrän niin nuo sekavat fiilikset. Ja niistä kun ei meinaa päästä eroon ollenkaan. Varhaisultra 7+2 antoi varmuuden, että kyllä siellä sykkivä sydän on, mut viikkojen kuluessa epävarmuus on kasvanut taas. Ekalla neuvola käynnillä kun ei kuunneltu sykkeitä. Pitäis jaksaa odottaa ekaan varsinaiseen ultraan, jos vaan joskus saisi edes sen ajan. Mietin vaan, että tuleeko tää pelko ja epävarmuus kulkemaan koko matkan mukana vai helpottaako se joskus? Huomenna pitäis loppua tukilääkkeiden ja sekin pelottaa, että osaako mun kroppa nyt toimia oikealla tavalla vai menetänkö pienen samantien
 
Kiskiskis
Olisiko jollain tietoa Ovitrellestä ja testailusta? Jos Ovitrelle-tukipistos oli viime viikon torstaina, se oletettavasti näkyy siis ainakin viikon, ehkä maksimissaan 10 pv. Virallinen testipäivä on ensi viikon maanantai 1.2.

Onko niin, että jos tekisi testin esimerkiksi sunnuntaina, ja se olisi positiivinen, niin se voisi vielä olla ns väärä positiivinen, mutta toisaalta kun silloin on jo 13 päivää siirrosta mahdollisen raskauden pitäisi jo kyllä näkyä, eli jos on nega niin ei kiinnittynyt tämä tuoresiirto? Siirto tehtiin siis 18.1.

Pohdin tässä maltanko odottaa testipäivää vai testaanko ennen... Miten olette kokeneet, onko pahempi saada tieto verikokeen jälkeen vai kotona testatessa?
 
Minä oon aina testaillut aikaisin, koska haluan mieluummin tietää "totuuden aikaisin". Tosin nyt tässä viimeisessä siirrossa odotin vähän pidempään, koska etenkin ulkomaisilla sivustoilla suositellaan, että välttäis stressiä ja negatiivisia fiiliksiä, jotka tulee "liian aikaisesta" negasta, kun raskaus ei vielä edes voisi näkyä. Toisaalta vaikka Ovitrelle/Pregnyl vielä näkyisi, lähteehän se viiva siitä sitten vahvistumaan/haalistumaan, vaikka häntiä olis vielä pistoksesta. Ihan makuasia, moni haluaa pitää toivoa yllä pitempään ja toisaalta olla sitten 100 % varma lopputuloksesta. Mun luonteella ei kestetä paria viikkoa semmosta jännitystä, ei sovi mulle siis epätietoisuudessa oleminen useampaa päivää enempää.

@Kartsa86 en osaa sanoa tuohon muuta, kuin omasta kokemuksesta ekassa raskaudessa aloin pikkuhiljaa nauttia joskus 26 viikosta eteenpäin kun alkoi olla jo varmuus, että vauva selviää jos syntyy. Sitten lasketun ajan lähellä alkoi tietysti hiipiä kohtukuoleman pelko ja syntymän jälkeen kätkytkuoleman pelko. Nyt pelottaa liikenne, netin vaarat, tapaturmat ja infektiot. Teini-iässä huumeet ja hyväksikäyttäjät varmaan :D Olenkin aikamoinen stressierkki ja oon joutunut tietoisesti pelkäämistä miettimään, saahan sitä koko elämän pelätä, jos sille antaa vallan.

Pitäskö meidän plussanneiden siirtyä keskustelemaan plussanneiden ketjuun? Täällä voi jossakin herättää harmia, jos täällä puhutaan raskausajan asioista. Itsellä muistaakseni harmitti, jos täällä roikkui pitkään plussanneita, mutta ymmärrän kyllä, itsestäkin tuntuu vielä ihan hullulta ja epävarmalta ja kaikki vielä olevan hiuskarvan varassa.

@marrasmai hyvä lukema sulla edelleen, pääsetkö vielä parin päivän päästä testiin, että näkee nouseehan vielä?

Jännityksellä odotan punktioon menevien saaliita, onnea matkaan <3
 
@Kartsa86 Mulla helpotti pelot kun liikkeet alkoi tuntumaan, mutta sitten lopussa taas palasivat. Mutta oli siinä välissä siis muutama kuukausi seesteisempää odotusta, jolloin vihdoin uskalsi tehdä kaikkia tarpeellisia hankintoja. Ja mua myös pelotti tukilääkityksen lopettaminen ja olisi helpottanut, jos olisin silloin tiennyt että sitä tarvitaan vain rv8 asti ja vikat pari viikkoa on ikään kuin varmuuden vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kartsa86
Täällä alkaa olla jo aika tukalat oltavat folleja kasvatellessa, huhhuh. Tarkistin kaaviosta että 11-16mm folleja oli eilen ainakin 12 kpl. Viimeksi saatiin soluja 21 kpl, mutta osa ei ollut kypsiä, ja olin aivan hyperin partaalla.

Tänään ollut kovasti painontunnetta alavatsalla ja viiltelykipuja tuntuu. Vatsa ja rinnat turpoavat nyt ihan jäätävää vauhtia, ja vielä pitäisi jaksaa torstaihin. Kohta viimeiset pistokset ja ensi yönä pistän Gonapeptylin. Yksi jännitysmomentti siis vielä, että heräänkö pistämään. Tai ehkä enemmän jännittää, nukahdanko yhtään.
 
@marrasmai ihana juttu että hcg vuoteluista huolimatta nousussa!

@MammaMimosa hienosti folleja kehittynyt! Tsemppiä punktion odotteluun! Itse eilen illalla pistin irrotuspiikit ja huomenna aamupäivällä klinikalle. Folleja on hyvin, mutta jännittää löytyykö saman verran munasolujakin, ja jos niin minkälaisia. En ole oikein saanut mitään jännitykseltä aikaiseksi tänään. Fyysisesti olo on ihan hyvä, mutta jotenkin turpea olo yleisesti ja nestettä taitaa olla kroppaan kertynyt normia enemmän.

@Tupsuli ei mua ainakaan haittaa jos suht äskettäin plussanneet täällä vielä juttelee. Jos itse vielä joskus onnistun plussaamaan, niin en kyllä uskaltaudu plussanneiden puolelle ennen kuin ultralla on varmistettu elon merkit. Ei siis kiirettä täältä siirtyä pois! :)

Muistaakseni mullakin oli se keskiraskaus seesteisin aika - kun eka trimesteri ja sitten vielä rakenneultra oli ohi, niin luotti jo raskauden todellisuuteen, mutta loppuvaiheessa molemmilla kerroilla stressasin kohtukuolemaa ja oli päiviä jolloin liikkeet tuntui huonommin. Pari kertaa kävin käyrillä kuopusta odottaessa ihan siinä lopussa, kun liikelaskennassa tuli vaisu tulos, ja muistan miten itkin autossa, että jos nyt tästä selvitään niin en koskaan enää valita mistään. (No todellakin olen valittanut! :D )

Kiskiskis, en tuohon Ovitrelle-asiaan valitettavasti osaa sanoa. Sait siis pistoksen 3 päivää siirron jälkeen? Yleisesti ottaen testausajankohdasta: itse haluan ennen verikokeita kyllä nähdä kotitestin tuloksen. Ei hermot kestäisi verikokeen odottelua, jos ei olisi mitään ennakkotietoja kotitestin perusteella. Tosin viime joulukuun piinailun jälkeen (joka päättyi komeaan plussaan, mutta meni sitten kesken) ajattelin, että ensi kerralla en aloita aikaisin testailua. Nukuin piinailun aikana tosi huonosti, koska jännitin aina aamun testiä ja olin ihan hermoraunio niiden epäselvien testien tihrustamisesta. Jos nyt saadaan siirrettävä blasto aikaiseksi, niin ehkä joskus pp9-10 vasta testaan. Suunnitelmat voi toki muuttua, mutta nyt ajattelen näin.
 
@MammaMimosa ja @Katti75 tsemppiä punktioon! @marrasmai sua kyllä nyt koetellaan mutta onneksi hcg on nousussa. Koetellaan minuakin..

Täältä ei nimittäin hyviä uutisia. Eilen koko päivän alavatsaa juili ja vihloi huolestuttavasti, aikalailla menkkamaisesti tai vähän voimakkaammin kuin mulla yleensä. illalla tissikipu ja pieni pinkeys loppui kokonaan. Tein sitten ennen nukkumaan menoa raskaustestin ja viiva oli selvästi haalistunut. Eilen aamulla tuli siis "leffaviivat" samalla testillä. Aamuyöstä heräsin kuumuuteen, kuten ennen menkkoja eli arvasin, että hormoonit on laskussa. Tein aamulla raskaustestin ja siinä oli enää juuri ja juuri silminnähtävä viiva ja testin kuivuttua ei oikein sitäkään. Tämä on kyllä niin julmaa, annetaan lottovoitto ja sitten sanotaan, että ei se ollutkaan sulle.. Pää kestäisi paremmin, jos tätä pientä toivonkipinää ei olisi edes annettu. Eniten ottaa päähän se, että tämä nyt ehkä viivästyttää meneillään olevia hoitoja ja mulla kuitenkin ikää jo paljon. Pitää nyt vähän sulatella ennen kuin soittelen hoitopaikkaan mitään.
 
Voi ei @Lumitalvi! Olen tosi pahoillani :( Pääsisitkö vielä veritestiin?

Täällä myös piinapäivät jatkuu. Eilen maha turposi ihan hulluna, hikoilin aina syödessä ja kaikki liike tuntui provosoivan kramppeja ja vuotoja, joten mies sekä vei että haki tytön päiväkodista. Aamulla herätessä oli kuitenkin ok olo eikä vuotanut, joten vein tytön päiväkotiin. Kotona kuitenkin alkoi taas kramppaamaan ja nyt vuodan taas ihan kirkasta verta. En tiedä viivyttääkö lääkkeet vaan väistämätöntä keskenmenoa, vai onko limakalvo niin paksu että siksi vuotelee tai istukan reuna vähän kohdunsuulla, jos se nyt tässä vaiheessa ylipäänsä voi olla istukka joka vuotoa aiheuttaa. Vai onko uhkaava keskenmeno, jolloin en kyllä ihan tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. En voi sängyssäkään maata yötäpäivää kun työt, koti ja lapsi on kuitenkin hoidettava. Juttelin eilen mun hoitavan lääkärin kanssa, ja sovittiin että ens viikon keskiviikkona ultra, jolloin olis siis 6+4. Mikäli sinne asti päästään. Ei suositellut enää hcg-mittausta ennen sitä, enkä varmaan menekään ellei jotain ihan dramaattista tapahdu, maksaa kuitenkin 42e/laaki.
 
  • Surullinen
Reactions: Kartsa86 ja Antzu
Voi ei @Lumitalvi ! Tuo on kyllä niin väärin, että ensin saa olla toiveikas ja sitten tuleekin takkiin. Muistan niin tuoreesti tuon tunteen joulukuulta. Soittelitko vielä hoitopaikkaan miten kannattaisi toimia? Mietin just sitä että pitäisikö asia kuitenkin varmistaa vielä verikokeella.

@marrasmai sullakin on aika stressaava tilanne. Onneksi on nyt ultra sovittuna viikon päähän, mutta ymmärrän että ne on pitkiä päiviä odotella. Jos nyt olisi uhkaava keskenmeno (mistä ei tosiaan välttämättä ole kyse, vuodoista huolimatta!) niin tässä kohtaa raskautta et käsittääkseni voisi sille mitään tehdä, joten sen vuoksi ei ole tarvetta vuodelevolle, jos muuten vointi sallii jalkeilla olon.

Punktiossa saatiin 7 munasolua. Sen lisäksi oli 3 jollain tavalla "huonoa" solua, en ihan ymmärtänyt mistä oli tarkemmin kyse, mutta siis 7 sellaista jotka teoriassa voisi hedelmöittyä. Huomenna soitetaan, tuleeko hedelmöittyneitä. Kyllä nyt pelottaa hurjasti miten tässä käy, että vieläkö tässä iässä mun soluista tulee alkioita, ja ennen kaikkea sellaisia, joita voi siirtää.
 
@Katti75 hieno saalis! Ja pidetään peukkuja, että useampi hedelmöittyisi ja jatkaisi kehittymistä.

@marrasmai mulla on veritesti varattuna jo maanantaille. Se varattiin kontrolliksi, kun ensimmäisen veritestin tulokset tuli. Tänään oli @Katti75 niin kiire töissä, että en ehtinyt soittaa hoitopaikkaan. Vaatii kuitenkin rauhallisemman hetken. Huomenna soittelen, jos pääsisin jo huomenna testiin niin vois taas jatkaa DHEA:n syömistä ja palata alkuperäiseen suunnitelmaan simulaatiosta keväällä. Menkkajuilinnat jatkuu ja piti just käydä tarkistamassa alkoiko vuoto mutta ei ollut vielä alkanut.
 
@Lumitalvi voi kurja jos sinulta meni nyt tämä lottovoitto ohi. Olen pahoillani jos niin kävi.

@marrasmai hankala tilanne sinulla, kun vuodolle ei voi mitään. Voimia!

@Katti75 todella hyvä määrä munasoluja, toivottavasti hedelmöittyvät!

Meillä hoidot taas käynnistyi ja punktio on tehty. Follien määrä on mulla ollut aina pieni ja munasolujen määrä ihan minimaalinen, mutta nyt saatiin jopa 2 munasolua kolmesta follista. Meidän lääkäri on onneksi myötätuntoinen ja huumorintajuinen, josta osoituksena hän kommentoi ”Ei huolta, kehosi tähtää laatuun eikä määrään!”. Ja tosiaan, joka kerralla on yksi erittäin hyvälaatuinen alkio saatu, vaan ei niistä ole tärppiä tullut. Nyt saatiin kaksi ja olen niin onnellinen tähän ”suoritukseen”. Ensimmäistä kertaa saadaan jotain pakkaseen! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Katti75
@PumpuliNumpuli Mahtavaa! Meille on tehty 6 hoitoa, joista eka meni heti pieleen, neljässä seuraavassa saatiin jokaisessa yksi munasolu siirtoon ja viimeisessä kaksi ja siis yksi silloin pakkaseen. Se oli kyllä ihan mahtava tunne, kun pakkaseen saatiin jotain. Tosi siitäkään ei meille vauvaa tullut. Mutta teille käy varmasti paremmin!

Todella hämmentävää. Kävin ostamassa paketin uusia RFSU:n liuskatestejä ja pidätin koko illan testiä varten. Nyt oli pakko mennä ja testiin tuli ihan tasavahvat viivat. Aamulla samainen testi näytti melkein blankoa. Alavatsa juilii ja tissit ei tunnu yhtään. Ja tuntuu, että housuihin tulee jotain ja sitä saa sit käydä vessassa tarkistamassa. Eli ei tää kovin lupaavalta tunnu.
 
@Lumitalvi jos saat tasavahvat viivat niin kyllä siihen tarvitaan ihan hyvä määrä hcg:ta, eli tämähän kuulostaakin nyt mun mielestä hyvältä. Ja toi RFSU on antanut mulle paljon nihkeämmin viivoja kuin Pregcheck (siis oon testannut samasta pissasta molemmilla ja RFSU näyttää heikompaa viivaa, vaikka molemmissa pitäisi olla sama herkkyys). Voisiko ne aiemmat huonoa tulosta näyttäneet testit olla vanhentuneita tai jotenkin muuten viallisia? Olihan noissa testeissä sama herkkyys? Ois kyllä hyvä että saisit sen veritestin nyt niin tulisi selvyys. Oireista en niinkään välittäisi, ne voi vaihdella. Ja tiedän muuten tuon tunteen kun pitää käydä koko ajan tarkistamassa, ettei vain ole tullut mitään housuihin. Nyt kovasti voimia ja tsemppiä!

@PumpuliNumpuli ihanaa että saitte pakkaseenkin jotain! Onko toinen siis siirretty jo?
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
@Lumitalvi Tiedäkkö mietin vähän että miten se hcg olisi niin hirveän nopeasti laskenut? Ne RFSU:n liuskat ei kyllä oo kovin luotettavia! Tosi monilla on huonoja kokemuksia niistä. Jos vuoto ei ole alkanut niin ehdottomasti on toivoa! Mulla oli ekassa raskaudessa ihan tosi koviakin kramppeja ja just sitö hikoilua. Tissien pinkeys voi tulla ja mennä. Tuntuuko sulla sellaisia ”repäisykipuja” munasarjojen tienoilla?

@Katti75 Hyvä saalis! :)

ON. Vuodan nyt kolmatta päivää, kirkasta, ruskeaa ja ruskeita limakrömmeleitä vuorotellen. Todella vaikea uskoa että kaikki olisi ok.
 

Yhteistyössä