IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos kaikille tuesta! Onnitteluistakin olen kiitollinen mutta ihan vielä en niitä uskalla ottaa vastaan. Käyn todellakin ostamassa kasan lisää testejä. Mulla oli siis tuo yksi ainokainen kaapissa. Ja on siis ihan samat tuntemukset, kun ennen menkkoja.

Mullehan tehtiin tässä kierrossa kohdunnestetäyttötutkimus, jossa tuo polyyppi löytyi ja otettiin myös kohdun limakalvonäyte. Mut ei ne kyllä ole putkia voinut avata. No, raportoin tilanteesta, kun oon uudestaan testannut.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Kävin kaupassa ja tein uuden testin. Ostin herkimmän mitä löysin. Tosi hailakkaa näyttää mutta jotain on tuolla tapahtunut. Pitää tehdä huomenna aamusta uudelleen. Nyt tein reilu kahden tunnin pidätyksellä. En pystynyt pidempään. :)

https://aijaa.com/h07Ryb
Ihan selvä viiva tuo on. :) Jos raskaustestin viiva on sellainen että näkyy kallistematta erilaisissa valaistuksissa, tihrustelematta, kikkailematta ja arvuuttelematta, niin silloin on ihan rehti plussa kyseessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Onko kellään tullut kovia päänsärkyjä lääkkeistä? Mulla ollut eilisestä asti aivan kaamea päänsärky. Käytössä Gonal-F ja Fyremadel. Mikään ei auta - ei uni, ei jooga, ei veden juominen, ei parasetamoli. Ibuprofeenia en uskalla ottaa. Yhdistän tämän tuohon Fyremadelin aloitukseen.
 
Heippa ”pitkästä aikaa”. Tänne onkin tullut iloisia uutisia ja yllätysplussia. Onnea kaikille plussailijoille.

Itsellä huomenna ensimmäinen PAS. Jännittäviä aikoja eletään taas. Eniten jännittää se että miten sulatus onnistuu, olisi aika ikävää jos jouduttaisiin sulattamaan kaikki kolme alkiota tai jos mikään niistä ei olisi siirtokelpoinen. Noh..huomenna sen näkee sitten.
 
@MammaMimosa minusta päänsärky on aika yleistä. Noita lääkkeitä ei mulla ole ollut mutta pientä päänsärkyä kyllä. Itsellä tullut kovaa päänsärkyä Terolutista eli tukilääkkeestä. Mulle lääkäri on sanonut, että Ibuprofeiinia voi käyttää siirtoon saakka. Tehokkaintahan on ottaa molemmat samalla eli Ibuprofeiinia ja Parasetamoli.

Tsemppiä siirtoon @Jeppis83!

Itsellä testi näytti plussaa nyt aamusta mut edelleen kontrolliviivaa selvästi hailakkaampi. Alavatsa tuntuu kokoajan menkkamaisesti.
 
@MammaMimosa mulla ei noi lääkkeet tee päänsärkyä (mulla Pergoveris ja Fyremadel), mutta muuten on ajoittaista migreenitaipumusta ja jos päästän päänsäryn etenemään, voi pahimmillaan tulla kohtaus. Nyt on ollut viime päivinä hieman päänsärkyä ja mulla on ollut samat pohdinnat lääkkeiden käytöstä. Parasetamolilla olen pärjännyt, ja migreenilääkettä (Imigran-nenäsuihke) on kaapissa jos iskisi kohtaus päälle. Buranaa normaalisti ottaisin, mutta minäkään en ole uskaltanut, kun olen ollut epävarma, onko siitä haittaa stimulaation aikana. Ovulaatioonhan kyllä Burana sukulaisineen vaikuttaa, eli siinä kohtaa kun irrotuspiikki pistetään, niitä ei saa ottaa. Hyvä kun @Lumitalvi muistit tarkemmin, että stimulaation aikana vielä on ok.

Kiva muuten @MammaMimosa kun meitä on nyt kaksi suunnilleen samassa vaiheessa. Mulla on huomenna aamulla ultra jolloin vielä varmistetaan, onko keskiviikko sopiva punktiopäivä.

@Lumitalvi ootko menossa nyt alkuviikosta verikokeeseen? Pystytkö laskemaan, minkä ikäinen tuo raskaus nyt voisi olla?

@Jeppis83 paljon onnea PASiin, tarrasukkia pienelle, ja sinulle voimia piinailuun!
 
@Katti75, mun pitää soitella huomenna naistenpolille, kun siellä tehtäis torstaina se polyypin poisto ja myös klinikalle, jossa ollaan hoidossa. Osaavat varmaan kertoa, mitä kannattaa tehdä. Verikoetta mulle ei ole koskaan määrätty yksityisellä vaan aina käsketty raskaustesti tehdä. Toki itse haluaisin, että jotain tarkastetaan. Yhtään ei ole varma olo mutta ei varmaan tällä palstalla olevilla ikinä olekaan.

Olettaisin, että nyt on jotain 4 + 2. Kuukautisten olis pitänyt alkaa perjantaina ja mulla aika säännöllinen kierto n. 28 pv.
 
@Lumitalvi joo, varmaan kertovat huomenna miten edetä. Itse tykkään verikokeen tsekkaamisesta just alkupäivinä kun saa paljon tarkemman tiedon kuin pissatesteistä, eikä tässä kohtaa ultrassa varmaan mitään olisi vielä nähtävissä. Ja halutessaan voi ottaa myöhemmin uuden kokeen, niin näkee onko arvo sopivalla tavalla nousussa.

@Ihanapa tervetuloa uuteen yritykseen! Laskeskelin, että mulle olisi tehty yhteensä 3 punktiota ja nyt siis neljäs tulossa. Onhan se toki vähän inhottavaa, mutta mulla on kipulääkkeet toimineet hyvin, tai ainakin pehmittäneet päätä niin että ei niin paljon haittaa. Kovempi stressi on siitä, mitä sieltä saadaan.
 
@Lumitalvi Tuo on kyllä selvääkin selvempi plussa! On se ihme tainnut tapahtua ❤
En ottanut kuvaa. Luulin ostaneeni viikkonäkymällä olevan testin mutta se olikin sellainen digi, jossa näkyy vain + ja -. Plussaa näytti. Tein sitten vielä halppistestin, jossa ne viivat näkyy, että paremmin vois kontrolloida eiliseen. Se näytti mun mielestä aika lailla sitä mitä eilenkin tai mun miehen mielestä selvemmin, mut se onkin sellainen yltiöpositiivinen. :D Eli nyt siis urakalla testaan, kuten aiemmin uhosin. ;)
 
@Jeppis83 Tsemppiä siirtoon! Uudella nopealla pakastusmenetelmällä kai hyvin suuri osa alkioista selviää sulatuksesta. Toivottavasti käy hyvin!

@Lumitalvi Hyvältä kuulostaa! <3

@Katti75 Tsemppiä huomiseen ultraan! Myös mulla on huomenna folliultra. Punktio todennäköisesti to tai pe. Ihan järkyttävä päänsärky edelleen :( Sinnittelen ilman Buranaa. Pyydän huomenna vielä mielipiteen omalta klinikalta tuosta ibuprofeenin käytöstä. Edellinen hoitopaikka käski täysin pysyä ibuprofeenista erossa hoitokiertojen ajan. Mietin vaan miten oon huomenna työkykyinen kun kipu on sitä luokkaa ettei järki kulje.
 
Lara83
@Lumitalvi, paljon onnea plussasta! Ihmeitä näköjään voi sattua, ei olisi pahitteeksi vaikka sattuisi täällä useammallekin :)

Meillä oli nyt viikolla toka ja toivottavasti vika inseminaatio. (Tietty parasta olis jos olisi viimeinen siksi että tulisin raskaaksi, mutta enpä jaksa uskoa.) Sattui nyt eka kerta sitten lokakuun alun, että kierrossa oli ovulaatio eikä se osunut viikonlopulle.

Ensi viikolla on myös odotettu lääkäriaika, jossa keskustellaan mahdollisuudesta aloittaa ivf. Tuli toiveikas olo kun inseminaation tehnyt lääkäri sanoi, että "kyllä teidän tosiaan kannattaa keskustella onko tämä inseminaatio teille oikea hoito", ja ennen kaikkea että "ei meillä usein kolmea inseminaatiota enempää tehdä kuitenkaan". Eli hyvä toivo on, että ikuisesti ei tarvitse inseminaatioiden kanssa odotella. :)
 
Tuun äkkiä vastaamaan kaikille, siis ihan hirmu iso kiitos kantaa ottavista viesteistä, tsempeistä ja neuvoista. En jaksas ilman tätä tukea varsinkin, kun mulla ei ole täällä tukiverkkoa lainkaan, siis ei ollenkaan. Paitsi se pariterapeutti..
Noh anyway, kysyin follikkeliultrassa taas 13:sta kerran (!!!!!!) että miksi ei sitä maksusitoumusta saa - ja syy on siksi, että lähellä olevalla yksityisellä hedelmöityshoitoja tekevällä taholla on kuulemma mittarin alittavat hoitotulokset, ja he eivät sellaista siksi tue, vaan on matkustettava noin 250km;n päähän :O
En tiennyt että tällainen "barometri" siis on edes olemassa, enkä varsinkaan tiennyt kaupunkini yksityisen tahon olevan niin "surkea", ettei siihen siksi saa sitä maksusitoumusta, kuulostaako tää nyt ihan normaalilta? Kyse on siis Felicitaksen tuloksista ja olen ymmärtänyt, että he olisivat aika pirun hyviä toiminnassaan, erikoistuneet nimenomaan alunperin hedelmöityshoitoihin ja munasolupunktioihin yms?

Noh, itkettiin miehen kanssa molemmat silmät päästä kirjaimellisesti, näytin siltä kun ois puhallettu ilmaa jostakin (...) sisään ja silmät paisuneet miltei ulos päästä - ja eikun töihin. Töissä mietin, että ihan saa*anan sama mitä ihmiset miettii, sen verran pohjalla ollaan.

Sitten sen follikkeliultran jälkeen klinikka soittikin, että SIIRTO ONNISTUU ENSIVIIKOLLA!! Siis jos alkiomme selviävät hengissä.

Mutta siis, edelleen en todellakaan tajua tuota siirtopäivää, enkä laskutapaa JA puhelimessa oli se mukava hoitaja, ei se ilkeä joka kyykkää aina samoin tein että "ei se kuule käy nyt millään kun keskiviikkona, tiistaina, maanantaina on ollut ovulaatio".

Mutta siis ensiviikolla, tällä alkavalla viikolla meillä on toinen mahdollisuus vuoteen siirtoon. Tiedättekö, kuinka peloissaan ja onnellinen voi yhtäaikaa olla?! Pala kurkussa kiristää otettaan todella kovaa, joten oletan tämän kaiken todellakin johtuvan stressistä siitäkin huolimatta, että luvassa on ehkä positiivisia hetkiä. Hullua.

Kiitos ja anteeksi omanapaisuuteni, mutta silti kiitos tuesta ja neuvoista ihan kamalan paljon! En edes olisi osannut tuota maksusitoumushommaa kysyäkkään ilman tätä palstaa <3
 
Hyvä saalis sieltä on tulossa! Tässä on kyllä niin monta vaihetta, joka vaikuttaa. Tsemppiä kasvatteluun!

@marrasmai mahtavaa, että arvot nousee! Itse varmaan testaisin joka välissä, jos edes jotain viivanpoikasta joskus saisin.

Täällä odottelen kuukautisia alkavaksi. Tänään ovulaatioajankohdan ja tuntemustenkin mukaan pitäis alkaa. Mä sen aina haluan bongata vaikka siitä ei ole meille hyötyä, kun putket tukossa. Jotenkin haluan testata, että kroppa kuitenkin toimii. Mulla on ensi viikolla hysteroskopia, jossa kohdussa oleva polyyppi pitäis poistaa. Vuoto pitäis olla loppunut ennen sitä eli sais kyllä tänään sit alkaa. Onko teillä kokemusta ko. toimenpiteestä? Onko sen jälkeen millainen olo, eli voiko mennä takaisin töihin?

Mulle on tehty ko.toimenpide paikallispuudutuksessa, kyseessä oli pieni polyyppi. Aikaa meni max 30 minuuttia, ei sattunut kuin se puudutuspiikki, muuten en tuntenut mitään. Verenvuodon ehkäisemiseksi sairaslomaa 3päivää ja mitään raskasta ei saa nostella/pinnistellä. Hyvin simppeli toimenpide. Vatsaa poltteli menkkamaisesti toimenpiteen jälkeen vähän, mutta ei mitään verrattuna normaali kuukautiskipuihin tms.

@MammaMimosa mulla ei auttanut panadolit sun muut follikkeleja kasvatellessa ja kärsiessä aivan infernaalisista pääkivuista, mutta silti ibuprofeenia ei saanut ottaa, vaikka anelin. Olin oikeasti kipeä ja jäin sairaslomalle silloin sen takia, kun yritin oksentaa yms kivun takia, että se helpottaisi. Lopputuloksena oli hyperi jostai sain lisää 2vko sairaslomaa ja olin to-del-la kipeä, mutta onneksi meni ohi.
 
@Nato Ihan mahtavaa että pääsette siirtoon!! <3 Oon niin iloinen teidän puolesta. Oli jo aikakin! Kuulostaa myös hyvältä että saitte selityksen miksi pitää mennä kauemmas hoitoihin. Tiesin että tuloksia kyllä seurataan klinikoilla tarkasti mutta enpä ole kuullut vastaavasta ennen. Näissä ostopalveluissa on kai tosiaan myös se huomioitava, että pitää olla sopimus maksajan ja toteuttajan välillä voimassa.

Täällä jännäilen jo folliultraa. Päänsärky onneksi hyvin nukutun yön jälkeen vähän hellitti.
 
Aikalailla eri ohjeita on eri hoitopaikoissa. Minun piti nimenomaan ennen punktiota ottaa esilääkkeenä Ibuprofeiini + panadol ja sanottii, että siirtoon saakka voi Ibuprofeiinia hyvin käyttää.

Ja tosi hieno juttu, että @Nato pääsette vihdoin siirtoon!! Mutta on kyllä yllättävää, että Felicitaksella olisi niin huonot tulokset. Jotenkin sitä olettaa, että yksityisellä olisi paremmat tulokset kuin julkisella. Toisaalta yksityiselle siirtyvät pääasiassa ne, joilla julkisella kaikki hoitokerrat käytetty.

Täällä raskaustesti näyttää edelleen plussaa mutta se viiva ei kyllä ole vahvistunut. Yritän päästä siihen veritestiin.
 
Tervetuloa @Ihanapa ja @Tupsuli sinusta kyllä vertaistukea. Osaat valita sanasi niin oikein!

Nyt tarvin apua tai selitystä.. Odotan siis, että menkat alkaisi, kun pitäisi loppua ennen tulevan torstain polyypin poistoa. Ovulaation mukaan olisi viimeistään eilen pitänyt alkaa ja kaikki tuntemukset alavatsassa on, että ihan just alkaa. Eilen tuli "ovulaatiolimaa" ja tänään nyt aamulla sit huvikseen testasin ovulaatiotestillä ja ihan selkeät kaksi viivaa testiin tuli, kontrolliviiva jopa vahvempi. Kaapissa on edellisestä hoitokierroksesta jäänyt raskaustesti ja samalla tein sen ja siihen ilmesty haalea viiva. Mitä! En siis mitenkään voi olla raskaana, kun tutkitusti mun munajohtimet on tukossa ja toisella puolella ei ole munasarjaa. Ja jos nyt joku maailman seitsemäs ihme olisi tapahtunut niin mitä sille polyypille nyt tehdään.. DHEA:ta oon siis nyt yli kuukauden popsinut. Miten se nyt vaikuttaa? Nyt on vielä viikonloppu enkä pääse hoitopaikkaankaan soittamaan. Ja mulla on siis kaikki mun yleiset menkkatuntemukset. Tissit ehkä vähän turvoksissa mutta ei kipeät.

Liitän tähän kuvan testeistä, jos vain osaan. Tässä linkki siihen, kun minusta tuo kuvan laittaminen ei tehnyt mitään. https://aijaa.com/gPAK0W
Selkeä polussahan tuo on!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Melko runsas vuoto ja testi haaleampi tänään kuin eilen illalla, taitaa olla menossa kesken. Paniikki!
Voi ei!! Toivottavasti ei ole. Mullakin oli runsaitakin vuotoja + vielä kipua, mut se laantui muutaman tunnin päästä. En tiiä oliko joku uhkaava km. Testit saattaa vaihdella, mullakin vaihteli jos peräkkäisinä päivinä testasi, saattaa virtsan laimeus vaikuttaa kun se ero on niin pieni hcg määrässä peräkkäisinä päivinä + noilla viikoilla se testi kai alkaa laimeta muutenkin. Mitkä viikot sulla tarkalleen on? Millon pääset ultraan? Ultralla syke näkyy n 6+0 lähtien. toivottavasti laantuu vuoto ja kaikki on hyvin.
 

Yhteistyössä