IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Jännäksi vetää. Viikonloppuna eka piikki nahkaan ja sitten odottelemaan Marraskuun puoliväliä. Viikot 46-47 sitten tiedossa pistelyä ja viikolla 48 olisi puktio ja alkion laiton vuoro.Joskus tuntuu ettei jaksaisi odottaa ja toisinaan sitä pelkää jo valmiiksi jos tuleekin pettymyksiä...
 
Polilla käyty ja kyytiläinen matkassa. Kolme hedelmöittynyttä, yksi siirrettiin ja kahden viljelyä jatketaan vielä. Ilmoittavat myöhemmin, onko näistä kahdesta pakkaseen vai meneekö roskiin. Lääkäri kertoi, että olisi kannattanut tehdä ICSI, mutta koska kaikki arvot olivat niin hyvät (munasolut ok, spermaa 44milj.) niin päätyivät IVF:ään ja tällainen kato kävi. Höh. Seuraavaan kierrokseen neuvoi asennoitumaan.
 
Nonna ja ejeba! Mahtavaa... Nauttikaa... Niin minäkin toivottavasti pystyisin tuossa tilanteessa tekemään... ehkä... ei varmasti helppo tehtävä...

Guess> Ollaan todella käsikädessä menossa näissä aikatauluissa... Minä aloitan kyllä päivää myöhemmin piikittelyn nyt... Kehtaako kysyä missä olet hoidoissa? Me ollaan tyksissä.

Kaippa ne sitten jarruttavat ne sumut niin paljon sitä kypsymistä että punktio menee sinne viikolle 44. Insseissä solut on vaan kasvaneet niin pirun nopeesti (aina menny vaan 5 piikkiä) Toivotaan nyt että saadaan edes jotain "imuroitavaa" kasvamaan. Rahaa meni aika ronskisti apteekkiin tänään... elämäni eka 300iu satsi menee tänään... Ississä oli 150iu.

Hyi olkoon kun on innostunut ja hyperaktiivinen olo... Jännittää...
 
Heissan Yrittäjä83, me ollaan pääkaupunkiseudulla. Uskon, että aikaistavat sulla tota keräystä, jos uhkaavat mennä ylisuuriksi nuo follit, mutta jos sumut saivat menkatkin niin reilusti myöhästymään, varmaan toimivat hyvinä jarruinakin.

Mulla menee kahta lääkettä piikillä (75+75) ton sumun ohessa, ja maanantaina sit vilkaistaan missä mennään. Pelottaa epäonnistuminen kun nyt jo ihan fiiliksissä täällä hyörin..
 
Jadekivi mun Testipäivä on 28.10. Kiitti :)

Huimat onnittelut plussanneille :flower:

Jaksamista ja nokka vain kohti vastatuultakin muille odottajille :hug:

Omaan tilaan ei mitään muutosta. Lugella mennään ja ensviikon perjantaina saapi tehdä testin. Tosin en ole vielä edes testiä ostanut, ettei tuu hätiköityä.
 
Hei pitkästä aikaa!

En ole viitsinyt kirjoitella, kun pissatulehduskierteen takia on ollut aikataulut hämärän peitossa. Mutta nyt on viimeisen kuurin jälkeen annettu kaksi puhdasta virtsanäytettä, ja sumuttelu alkaa vihdoin ja viimein huomenna! =) Tulehduksia vastaan on Selexid estolääkityksenä.

Heti marraskuun alussa olisi sitten kontrolliultra, jos kuukautiset vain tulevat ajallaan, ja sen jälkeen piikittelemään.

Peukutuksia paljon kaikille piinailuvaiheessa oleville ja roppakaupalla onnitteluja jo plussanneille :heart: :heart:
 
Nonna ja Ejeba: Hurjan paljon onnea plussista!!! Kyllä näitä plussia välillä tähän uskoon tarvitaan jotta jaksaa eteenpäin...Hienoa!

Mun täytyy nyt hehkuttaa...musta tuli eilen täti. Sisko synnytti pikkuprinsessan ja oon niin onnellinen!!!

Omista tuntemuksista ei mitään tietoa....ei mitään oireita ole että olis voinu tärppi käydä ja ens viikolla pitäisi sitten testata jos ei nyt sitten vuoto tule lugejen läpi sitä ennen.
Mitäs muut kanssapiinailijat, Onko tuntemuksia mihinkään suuntaan?
 
Onnea tätille Katjuska-81!!

Mullakaan ei ole oikein mitään tuntemuksia puoleen eikä toiseen. Voi testi olla ihan kumpi tahansa, plus tai miinus. Olen koittanut olla stressaamatta ja ajattelematta asiaa turhan paljon. Perjantaina sitten näkee kumpaa testi näyttää, jos vuoto ei ala sitä ennen.
Migreeni ollut muutaman kerran niinkuin ihan normaalistikkin olis. Enkä mä oikein tiedä millaisia tuntemuksia pitäis olla... Tuskin nyt näin alus mitään hirmu selviä "raskausoireita" on. Tai luulen niin =) Minä kun en todellakaan ole expertti näis asiois...
Mukavaa viikonlopun loppuja kaikille ;)
 
Ensinnäkin, onnea kaikille plussanneille! Mahtavia uutisia: ne valavat toivoa meihin muihinkin:flower:
Meillä oli yksi välikierto 1. IVF:n jälkeen, ennen kuin PASsiin siirrytään...tämän takia olen pitänyt myös taukoa tältä palstalta, että sais pää tuulettua hiukan näistä asioista. Muutenkin ollut tässä paljon kaikenlaista hässäkkää elämässä ja töiden suhteen melko hektistä. Tiedän, että näiden hoitojen aikana olis hyvä rauhoittaa elämää, mut huomasin ekan IVF.n aikana, et meikäläiselle ei tee hyvää, kun on liikaa aikaa funtsia näitä juttuja.

Välikierto tuli ja meni ja perjantaina kävin tarkistusultrassa ekaa PASsia varten. Nyt tässä sitten ovista testaillaan ahkeraan ja ensi vkolla joku meidän pakasteista siirretään. Suunnittelukäynnillä mainitsin, että IVF:n siirtopäivänä mulla oli suhteellisen tuntuvia kipuja, vaikka muuten olin yllättävän oireeton hoidon ajan. Tämän perusteella lääkäri antoi mulle kotiin jotain Terbutalin-nimistä lääkettä, jonka pitäisi normaalien lugejen lisäksi vielä edesauttaa hommaa. Lääke otetaan 4h ennen ja 4h jälkeen siirron sekä kerran siirron jälkeisenä päivänä. Aiheuttaa kuulemma herkästi vapinaa ja sydämentykytystä.
Vähän pelottaa, miten toi vaikuttaa meikäläiseen.

Olen päättänyt, että en PASsin aikana stressaa tästä asiasta :)laugh:) ja aion elää niin normaalia elämää kuin mahdollista. Enkä aio testailla. Ni. Ehkä se on helpompi totetuttaa, kun sen on tänne kirjoittanu mustaa valkoisella.

Tsemppiä itse kullekin jokaiseen päivään:wave:
 
Paljon onnea Nonna ja ejeba! :heart: :heart:

jahas, tällä viikolla taitaa olla ainakin pari testailijaa Katjuska ja Felinae ainakin minun lisäkseni? Ja Susirouvallakin sunnuntaina!

Minulla nyt menossa pp 11 enkä aio testata ennen torstaita, mikä on siis virallinen testipäivä. Tietty jos menkat tulee ennen sitä, niin se on sit siinä. Tällä hetkellä fiilis on, että tulos voi olla ihan kumpi tahansa. Viime viikolla olin ihan varma, että ei oo onnistunut, kun menkkatuntemukset alkoivat jo pp 4. Ja menkkatuntemuksia on siis ollut melkein joka päivä. Loppuviikosta kuitenkin rinnat kipeytyivät ja muuttuivat pinkeämmiksi ja miehen mielestä vähän kovemmiksi kuin normaalisti. Tänään tosin aristus on vähentynyt... Lisäksi viikonloppuna oli muutaman kerran tosi kova nouseva viiltävän polttava kipukohtaus kohdun alueella, se siis nousi huippuunsa ja laski ja hävisi itsestään. Olin ihan varma, että menkat alkaa just nyt. Tää on niin kamalaa, kun kaikki nuo oireet voi todellakin olla vain lugejen aiheuttamia. Varsinkin, kun rintojen aristus on nyt hieman vähentynyt, ajattelen että ne menkat sieltä on kuitenkin tulossa. Tulis nyt äkkiä torstai.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Taidan pikkuhiljaa siirtyä inssipalstalta tänne... Meillä on yritystä takana n. 2,5- vuotta. Hoidot alkoivat metforminilla 6kk, sitten clomeja 7 kierrosta (josta sain pahat näköhäiriöt) ja nyt on kaksi kierrosta pistetty Menopuria. Kolme inssiä on nyt tehty julkisella puolella ja 24.11 on ivf-suunnitteluaika. Miehen simpat ovat ok, itse en ovuloi ilman lääkettä. Kohdun ulkoinen raskaus 2003 ja vasen munanjohdin poistettu.
Ihan hirveästi jo mietityttää nuo tulevat hoidot... lääkkeiden kustannukset... kuinka monta kertaa pitää käydä lääkärissä... onko verikokeita... saako sairaslomaa... jne. En oikeastaan vieläkään ymmärrä täysin näitä juttuja edes anatomisesti:) Mistä tietää mikä on ns. hyvä munasolu punkteerauksessa? Kuinka paljon niitä mahd. hedelmöittyneitä istutetaan jne. Eli siis paljon on kysymyksiä!
Oletteko te kaikki olleet tämän rumban aikana koko ajan töissä? Itse en meinaa millään jaksaa ja keskittyminen on todella vaikeaa.
 
Pumpulienkeli: tässä vastauksia omalta kohdaltani.

*Meillä IVF rumba on mennyt niin, että käytiin kesäkuussa suunnittelukäynnillä ja sitten alkoikin jo pistelyt sun muut. Kaksi kertaa piti käydä ultrassa ennen punktiota ja punktion jälkeen oli siirto eli yhteensä viisi kertaa on käyty lääkärin puheilla.
*Verikokeissa kävin yhden kerran.
*Sairauslomaa olen saanut vain punktion jälkeen (3 päivää). Työnantajani on onneksi niin ymmärtäväinen, että olen saanut sairauspäiviltä palkkaa.
*Munosolujen laatu selvitetään punktion jälkeen, biologi ne tutkii ja lääkäri kertoo minkälaista tavaraa on saatu talteen :)
*Minulle on istutettu kerralla 1 hedelmöittynyt (punktiosta saatiin vaan 1, kahden muun kohtalo on edelleen epäselvä).

Toivottavasti näistä on apua :)
 
Heipsan,

Jes...tällä viikolla on sitten testin teko aika. Keskiviikkona näyttäis päivä olevan. Mä en aio kans aikasemmin testata vaan oottelen. Mä en ole koskaan ollu himotestaaja...mua lähinnä pelottaa se. Ajattelen aina vaan kuinka kurjalta tuntuu nähdä se nega testissä.
Ei mitään kummallisia tuntemuksia joten munkin testi saattaa olla ihan kumpi tahansa. Useesti on vaan tuhru jo tullu noitten lugejen läpi, mut onneks ei vielä oo näkyny.

Onneks meitä testaajia on muitakin eli Felinae, Rowan ja Susirouva...kyllä saa taas jännätä monena päivänä!

Pumpulienkelille Tervetuloa mukaan. Meillä kans ollu ennen punktiota 2-3 käyntiä lääkärillä. Tuoresiirrolla meille siirrettiin 1 alkio, mutta Passissa oltaisiin laitettu 2 alkiota jos olisivat molemmat selvinneet sulatuksesta, toinen siis ei kestäny sulatusta!

Mutta tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille testailijoille. Sekä muille tsempit myös hoitojen erivaiheisiin!
 
Pädää! Kävin tänään ultrassa ja verikokeissa!

Mulla oli 9 solua siellä!!! Jiiiihiiiiii... 9 solua jotka oli 9-12mm koossa! Ihmettelin tuossa eilen munasarjatuntemuksia jotka tuntuu vaan vahvistuvan. Heti lääkäri ovesta sisään päästyä kysyikin onko jotain tuntemuksia ollut... Totesin siihen että on ja ihmeen paljon onkin...

Oikealla oli vain kolme ja vasemmalla 6. Vasen tuntuu jo nyt aika tukalalta... Miten ihmeessä te olette selvinneet niiden kymmenien solujen kanssa!

Lääkkeet pidettiin sellaisinaan ja ylihuomenna taas ultraan.... Ensiviikolla on kidutusta luvassa sitten. Ihmeesti ihmisen maailma voi kirkastua tällaisista asioista!

Nyt sitten kaikki neljä tällä viikolla testaavaa kiskoo ne plussat esiin! Haluan nähdä hyviä esimerkkejä joita seurata muutaman viikon päästä....
 
Heipsan, meillä oli ultra eilen ja saldo oli 11 follia. Siitä vielä vähän nostettiin annosta ja ehkä saadaan joku uusikin vielä joukkoon. Perjantaina katsellaan uudestaan ja ensi viikolla tehdään ihmeitä.
 
Raskaustesti negatiivinen. :'( Tuntuu ihan kamalalta. Me ei siis saatu kuin tuo yksi alkio, joten pakkanenkin tyhjä. Seuraava hoito menee sit vuodenvaihteen jälkeen, en vielä tarkkaa aloitusajankohtaa tiedä. Eli mulle voi listaan päivittää 2. ICSI kevät 2012. Nyt on kaikki voimat lopussa.
 
Rowanille iso lohdutuksen halaus vaikka se ei varmasti helpota fiilistä yhtään :'(
Meillä oli sama tilanne ekan IVF:n kanssa, yksi alkio ja nega.
Viikko meni allapäin, sitten alkoi taas hieman hymyilyttää, joten toivon kovasti että saat jostain jotain mukavaa tämän rumban keskelle joka auttaa taas eteenpäin!!

Toivotaan että joku piinailijoista saisi ihanan lahjan tässä kierrossa ;)

ON: Ilmoittauduin maanantaina toiseen IVF:n ja nyt odottelen kuumeisesti lääkärin soittoa mahdutaanko tähän kiertoon ja josko pääsisin parin viikon päästä taas sumuttelemaan...
 
Woi kurjuuksien kurjuus! On kyllä itselläkin kova pelko juurikin tuosta että ei tule yhtään tai tulee vaan yksi ja joutuu tämän pitkän rumban aloittamaan uudestaan. Mieltä hajoittavaa mutta valitettavasti aika monelle ajankohtaista.

Meillä vielä peukut ylhäällä. Tänään oli toinen ultra ja punktiopäivä on nyt sitten maanantai! Hyi olkoon että jännittää! 9 follia siellä oli vieläkin mukana matkassa ja limakalvo oli 15mm?!? eikö se ole aika hemmetin paljon?? Mikä on liikaa??

Jaksamista porukalle niin piinailussa kuin uudessa kierroksessakin. Minä yritän pysyä kasassa maanantaihin asti...
 
Raskaustesti negatiivinen. :'( Tuntuu ihan kamalalta. Me ei siis saatu kuin tuo yksi alkio, joten pakkanenkin tyhjä. Seuraava hoito menee sit vuodenvaihteen jälkeen, en vielä tarkkaa aloitusajankohtaa tiedä. Eli mulle voi listaan päivittää 2. ICSI kevät 2012. Nyt on kaikki voimat lopussa.
Olen todella pahoillani !!! Sinulle voimia jatkoon :hug:!

Olen jokseenkin varma että täällä myös on siirto epäonnistunut. Nyt tuntuu ettei jaksa näitä, mutta pakko vaan yrittää jaksaa. Viime yökin oli pelkkää ahdistusta ja painajaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä83;24904077:
Meillä vielä peukut ylhäällä. Tänään oli toinen ultra ja punktiopäivä on nyt sitten maanantai! Hyi olkoon että jännittää! 9 follia siellä oli vieläkin mukana matkassa ja limakalvo oli 15mm?!? eikö se ole aika hemmetin paljon?? Mikä on liikaa??

Jaksamista porukalle niin piinailussa kuin uudessa kierroksessakin. Minä yritän pysyä kasassa maanantaihin asti...
Kiitos! Mulla tuo "limis" aina myös tuota paksuusluokkaa, ja kerran sanoivat että on melkeen liian paksu, mutta sen enempää siitä ei ole koskaan puhuttu. Kiinnostaisi myöskin tietää. Yritän itse muistaa kysyä ensi kerralla.
 
Rowan79 iso hali ja pahoittelut negasta!
Mä joudun kans peesaamaan koska menkat tuli ja nega testattu. Sinne meni tosiaan n.3000 € ilman tulosta.
Nyt sitten odotellaan seuraavaa IVF hoitokierrosta. Tälllä kertaa sitten julkisella. Joulukuun alussa on suunnittelukäynti joten ens vuoden puolelle menee meilläkin hoito Eli 2.IVF vuoden 2012 alussa.

Nyt hiljenen hetkeksi taustalle, mutta käyn toki kurkkimassa välillä. Palaan sitten taas ku hoidot on ajankohtasia. Nyt täytyy relata kunnolla ja unohtaa hetkeks koko hoitorumba!!!

Tsemppiä kaikille hoitoihin;)
 
voi Katjuska, mä olen todella pahoillani!!!
Mut piinaillaan sit samassa pinossa alkuvuonna. Meillä kans 2ivf sillon Naikkarilla.
Thanks Napsu...Joo palataan sitten alkuvuodesta piinailemaan ja olis tosiaan kiva kirjotella samassa pinossa. Olen käyny sun kuulumisia lukemas tuosta toisesta pinossa missä kirjottelit. Pahoittelut myös sulle ettei onnistanu:hug:
 

Yhteistyössä