Kirjoitanpa lapsettomuuden syistä minäkin. Meillä luki inssin hoitokortissa diagnoosina "unexplained", mutta ei se ihan noin mene. Miehellä on todettu laiskat siittiöt, ne siis ovat hitaita ja tiheys on huono. Kevään insseissä tokassa oli vähän parempikin tulos, mutta muuten ollut aika heikkoa. Viimeisessä inssissä ennen pääsiäistä meille annettiin onnistumismahiksiksi 5% ja silloin päätettiin, että inssit saa riittää ja lähdetään kesätauolle. Ja tämä tauko on tehnyt todella hyvää, vaikka keväällä panikoin, miten jaksan odottaa syksyyn saakka. Minusta ei ole tutkimusten mukaan vikaa löytynyt, hormonit oli ainakin viime syksynä ok. Aukkarissa vasen puoli oli auki, mutta oikea jäi vähän epäselväksi. Mutta eipä silläkään sit väliä, kun mennään koeputkihoitoihin. Siinähän sitten samalla nähdään se munasolujenkin laatu. Ovuloin kyllä ilmeisesti ihan joka kierrossa, mutta mulla on ollu tikuttelu aika vaikeeta kun LH-huippu nousee ja laskee tosi nopeesti (jää helposti huomaamatta testissä tai sit pitää tikuttaa 2-3 krt/vrk) ja sen huipun jälkeen ovis tulee pian (ei todellakaan odottele vuorokautta!). Insseissäkin munis oli jo irronnut kun mentiin toimenpiteeseen. Mie jännäänkin, että miten ne sit pysyy sisällä IVF-hoidossa, etteivät irtoile omia aikojaan ennen punktiota? :O Ovistesteistä digitesti toimii mulla varmimmin. Nyt tässä kuluvassa kierrossa sain elämäni ensimmäistä kertaa myös liuskatestiin ihan tasavahvat kirkkaanpunaiset viivat =). Liekö ne femarit kumminkin vähän vahvistaneet sitä LH-tasoa..?
jag78, olen pahoillani kohdunulkoisesta! :hug: Tää on kyllä niin kauheen epäreilua, kun on jo muutenkin ongelmia ihan tarpeeksi raskautumisessa, niin sitten vielä joutuu kärsimään moisista... Onneksi kuitenkin yritys jatkuu ja mahdollisuus raskautumiseenkin on isompi näissä järeissä toimenpiteissä. Mulla ei ole pahemmin piikkikammoa, esim. ennen inssiä Menopur- ja Pregnyl -piikit meni hienosti, mutta sitä punktiota mie pelkään aika tosissaan.
Voi että, toivottavasti meillä kaikilla heti syksyllä onnistaisi! =)