Ivf hoitoja lapsettomille

Kiitos naiset tuesta! Me jokainen koetaan ja käsitellään nämä asiat eri tavalla ja oon siitä kiitollinen että on tämä paikka missä jokainen saa käsitellä omia tunteitaan kukin omalla tavallaan. Mä olen yrittänyt tässäkin asiassa ajatella niin, että "Älä tee niinkuin et haluaisi itsellesi tehtävän". Eli sitten kun mä olen raskaana niin mä toivon että mun ei tarvi peitellä sitä onnea kenekään läheiseni seurassa. Haluan, että jokainen on vilpittömästi onnellinen siitä ja että saan jakaa sen kaikkien läheisteni kesken riippumatta heidän elämäntilainteistaan. Toki minulla on tilannetajua, en mene hehkuttamaan onnea sellaiselle jonka tiedän esim kärsivän lapsettomuudesta, mutta en myöskään peitä sitä onnen tunnetta. Mutta mä kyllä ymmärrän myös teidän tunteet jotka kokee tämän asian vaikeaksi. Mullakin on pitänyt käydä kivinen tie tähän hetkeen. Nyt on kuitenkin helpompi olla myös itseni kanssa kun jokainen vauva tai raskausmaha ei aiheita kovin suuria tunteita.

Helge, Ameile ja aniraz: Kiva kuulla että tauko on tehnyt hyvää. Nyt jaksatte lähteä entistä vahvempina seuraavaan hoitoon. Ameile, teet juuri niinkuin sinusta itsestä tuntuu hyvältä ristiäisten suhteen. Oletteko jutelleet teidän tilanteesta, voisitko suoraan sanoa että se ristiäispäivä ahdistaa?

Nannukka: :hug:

Mä olen nyt enemmän kirjoitellut toisessa pinossa kun siellä muutama menee täysin samalla aikataululla hoitojen suhteen. Kaikille teille joille en erikseen kommentoinut, kovasti tsemppiä omalle taipaleellenne. :heart:

ON: Täällä on edetty siihen pisteeseen, että huomenna on punktio. Vähän jänskättä että mitä on tulossa. Mä en viime ultrassa edes tajunnut kysyä et miltä follien tilanne silloin näytti. Noh, huomenna selvinnee.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja HelgeR
Nannukka ja Rachel voi ei..tosi surullisia uutisia. :hug:

(.) Psykologikäynti alkaa tuntua hyvältä idealta, haluisin löytää jostain sen toivon ja uskon hoitojen onnistumiseen.

ambrosio jotenkin osuvasti sanottu että hetkeksi pitää luovuttaa, että taas jaksaa. Ymmärrän sun reaktion vauvauutiseen, eihän tuolle mitään voi kun sydäntä raastaa.
 
Viimeksi muokattu:
ambrosio Tiedatko, mulla kavi ihan samalla tavalla, kun ystavani kertoi vauvauutisen. Romahdin taysin ja tunteet menivat ihan hallitsemattomaksi ja jouduin lahtemaan itkien tilanteesta pois. Siis tosi tyylikasta ja siitahan se soppa sitten syntyi...

aniraz Kannattaa ainakin kokeilla sita psykologin apua, saa varmasti vahan uusia nakokulmia ajatuksiin. Itse kavisin varmasti joka kuukausi, jos olisi rahaa. Jotenkin se toivo sielta suvannosta aina nousee, se on kylla ihmeellinen asia. Joskus siihen menee pidempi aika ja joskus taas mieli kaantyy aurinkoon vahan nopeammin. Toivottavasti loydat taas toivon kipinan ja sen uskon, etta kaikki kaantyy viela hyvaksi.

valoa Ei olla viela suuremmin juteltu nimenantotilanteesta. Odotan nyt viela vahan, etta mun mieli nousee ja ajatukset normalisoituu. Ehka silloin myos jarki juoksee tavallisesti eika pyori vain lapsettomuuden ymparilla ja ehkapa silloin pystyn tekemaan vahan jarkevampia ratkaisujakin.
 
Halit kaikille neganneille ja nannukalle erityisvoimahali:hug:

Itselle on tauko tehnyt hyvää. Olen saanut jopa päiviä, joillain sana vauva ei ole käväissyt edes mielessä. Ens kuun lopussa varmaan ehkä passiin, jos tämä muu terveyteni on silloin ok. Pakastimessa odottaa meidän viimeiset tämän hoidon alkiot. Jospa niissä olisi se taika.

Ameile Luin lehdestä saman artikkelin kuin sinä ja mieleeni tuli aivan samat ajatukset tuosta, että kun vain kolme hoitoa korvataan meille, niin entäs ne kenellä olisi vielä toivoa mutta ei varoja yksityiseen. Pitäisikö meidän laittaa tästä myös sellainen kansalais aloite pystyyn, niin kuin tällä hetkellä on menossa se homoavioliitto asia !!?

Minä olen myös miettinyt välillä tuota juttelemista ammattilaisen kanssa..mites teillä muilla, oletteko ihan sairaslomalla olleet tämän asian takia?
 
valoa miten punktio meni? toivottavasti saitte hyvän saaliin!

ambrosio kiva kuulla että teilläkin tauko auttanut, toivottavasti se kutsukin tayssiin tulisi pian!

Haikala mukava kuulla sinusta! Toivottavasti pääsette pian passiin ja kiva kuulla että myös teillä tauko tehnyt hyvää. Itse oon ollut muutaman päivän saikulla sen kohdunulkoisen aikoihin, oli vaan yksinkertaisesti sellaisia päiviä että en itkultani kyennyt edes nousemaan sängystä. Muutama päivä meni niin, että kesken työpäivän oli pakko lähteä kotiin koska itkusta ei vaan tullut loppua..

ON:Nyt tämä tyttö lähtee reissuun nauttimaan auringosta ja palaan kolmen viikon päästä! Toivotan kaikille onnea ja tsemppiä omiin vaiheisiin, toivottavasti joku on tuonut plussan sillä välin! :heart: Hei hei! Olette ajatuksissa!
 
Helge: Nautinnollista reissua! :)

(.)Kopsaan laiskana tän tekstin toisesta pinosta jonne myös kirjoittelen: Punktio takana, huh. Aika kivuliasta hommaa oli mut onneksi lääkettä annettiin koko ajan lisää niin se vähensi kivun määrää. Välillä mä oli ihan unen rajamailla ku olin niin pöllyissä. Polyypin osalta tilanne näytti ihan hyvältä. Sen puolesta varmaan siirtoon päästään mut uuden jännityksen aiheen aiheutti neste vatsaontelossa. Rakkuloita saatiin punktioitua 21(!). En ymmärrä et mistä niitä nyt noin paljon tulla tupsahti kun ei aiemmissa ultrissa noin paljoa näkynyt. Kypsistä soluista ei ole tietoa.. Pari kertaa jouduttiin menemään endopesäkkeen läpi joten antibioottia pistettiin suoneen ja lisäksi joudun aloittamaan kaks antibioottikuuria. Hoitaja suositteli myös hakemaan apteekista Osmosalia jotta nestetasapainoa saisi paremmin kondikseen. Mulle pistettiin myös pussillinen hemohesiä ja jos oikein ymmärsin niin senkin pitäisi jotenkin vaikuttaa vatsaontelossa oevaan nesteeseen. Nyt pari päivää täyttä lepoa ja paljon vichyä ja osmosalin lipitystä. Torstaina ultrataan että näkyykö vatsaontelossa vielä nestettä. Jos ei niin siirtoon päästään ja jos kyllä niin alkiot pakkaseen koska hyperin vaara kai olemassa. Mä todellakin aion maata kaksi päivää sohvalla ja juoda koko ajan. Mä haluan päästä piinailemaan =)
 
YRITTÄJÄT
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Valoa..*29v......................2.IVF.. .. ........ .........maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ......................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2. IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
Minnie82..*31v............1.IVF......... .................maaliskuu
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS...............maaliskuu
Nannukka.. *31v.............. 2. ICSI /1.PAS...........touko-kesäkuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki........................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Rachel79..*33v..................1.ICSI/3.PAS.........1.............15.3

PLUSSANNEET
Nimimerkki....................Hoito..... ........ ..................Plussauspäivä
Neela84.......................1.ICSI.... ........ ...................29.12.12
idealisti........................väliki erron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v............1.ICSI...... ....... ................1.2.13
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän on tullut juttua. :) Olen yrittänyt tarkoituksella pitää pientä taukoa että asia ei pyörisi koko ajan mielessä. Nyt on taas parempia päiviä takana.

En nyt muista mitä olen viimeksi kommentoinut, joten tasapuolisesti kaikille toivoa ja voimia omiin tilanteisiin.

Nannukka ja Rachel :hug:

Valoa, toivotaan että pääset piinailemaan ja pakkanen täyttyisi. :)

HelgeR, ansaittua ja rentouttavaa reissua.

Tuosta ammattilaiselle juttelusta. Voipi olla että varaan ajan. Nyt on tosiaan parempia päiviä takana, joten voimiakin on eri tavalla. Välillä viha ja katkeruus nostaa päätää.. Näiden tunteiden käsittelemisessä ammattilainen voisi varmasti auttaa.

).( Sotasuunnitelmat seuraavaa hoitokertaa varten on nyt tehty. :D Hyvillä mielin olen. Lääkärin soitolla oli juuri se toivomani vaikutus. Hän sai stemppattua mua...joten eiköhän ne toivon rimpeet taas jostain kaavita kasaan. :)

Toisessakin hoidossa mennään pitkällä kaavalla, mutta Gonal-F:n tilalle vaihdetaan Menopur. IVF:n sijaan kokeillaan tällä kertaa ICSI:ä. Lääkäri myös muistutti (jälleen kerran) että ensimmäinen hoitokerta on aina kokeilua ja arvailua. Toivoa on vielä! Vasta 4. hoitokerran jälkeen voidaan sanoa että mahdollisuudet pienenevät.

Aurinkoista kevättä! Siirryn nyt taka-alalle keräilemään toivon rippeitä ja yritän nauttia tauosta.
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen postaus töiden keskeltä... Kävin tänään kontrolliultrassa ja limakalvo oli kasvanut oikein hyvin. Ens viikolla torstaina PAS, jos tämä tiputteluvuoto loppuu nyt lauantaihin mennessä. Mulla tosiaan taas välivuotoa 200mikrog. estrogeenilaastareista huolimatta. Tänään nostan annoksen 250mikrogrammaan. Kovasti toivotaan, että annoksen nostolla tiputteluvuoto lakkaisi ja PASsiin päästäisiin. Jos vuoto ei annoksen nostosta huolimatta lopu niin seuraavaan kiertoon yritetään PASsia Menopurin avulla. Helge ja ambrosio kysyin tänään lapsettomuuspolin hoitajalta jonotilanteesta. Jos ensikäynti on toukokuussa niin tositoimiin pääsee kuulema todennäköisesti vasta kesätauon jälkeen, kun alkukesä alkaa kuulema olemaan täynnä. Sanoi, että jono on 3kk (alkaen ensikäynnistä), joten luulisi, että elokuussa sitten pääsisitte ivf/icsiin. Ihanaa matkaa Helge! Nauttikaa auringosta ja toisistanne! ;)

Kommentoin paremmalla ajalla enemmän teidän kirjoituksia. Voimahalaukset teille ihan jokaiselle! :heart:
 
Heips.
Oon tai siis ollaan aloittamassa ensi kierrossa ensimmäistä ivf:ää. Mua kiinnostaisi
onko teillä, joille ivf/icsi tehty, ollut ongelmana ohut limakalvo?
Me siirryttiin siis noin kuudennen oi-jälkeen ivf-hoitoon, koska mun limis on aina liian ohut (siis pco:n ja ovuloimattomuuden lisäksi) :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:

Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79 *33...................2. ICSI.......................huhtikuu
Valoa..*29v......................2.IVF.. .. ........ .........maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ......................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2. IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
Minnie82..*31v............1.IVF......... .................maaliskuu
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS...............maaliskuu
Nannukka.. *31v.............. 2. ICSI /1.PAS...........touko-kesäkuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki........................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä

PLUSSANNEET
Nimimerkki....................Hoito..... ........ ..................Plussauspäivä
Neela84.......................1.ICSI.... ........ ...................29.12.12
idealisti........................väliki erron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v............1.ICSI...... ....... ................1.2.13

Valoalle hirveästi tsemppiä koitokseen. Toivottavasti pääset siirtoon!

Nannukka, hirveästi sinulle myös voimia vielä edelleen. Elin niin mukana plussassasi. Usko pois, että pitkällä tähtäimellä oli hyvä merkki, että raskauduit.

Keijukainen, tsemppiä limiksen kasvattamiseen. Toivottavasti pääset siirtoon! :)

Kiitos kaikille tsemppauksesta negan jälkeen!

).( Aloitettiin heti perään uusi hoito pitkällä kaavalla, mikä on meille uusi juttu. Kaava valittiin, koska muuten aloitus olisi siirtynyt pääsiäisen vuoksi toukokuulle ja toukokuussa puolestaan kummittelee matka kavereiden kanssa, jolloin en oikein olisi voinut esim. piikitellä.. En ollut valmis odottamaan kesäkuuhun, joten pitkä kaava oli ratkaisu. Nyt sumutellaan ja odotellaan semi-kauhulla vaihdevuosioireita.. Kokemusta? Lupasin kertoa mitä muuta tehdään nyt toisin niin, Piu Paun lailla, meilläkin Gonal F vaihdetaan Menopuriin. Lisäksi otetaan siirrossa käyttöön alkionkuoren avaus sekä siirron jälkeen jossakin vaiheessa laitetaan embroy glue:ta, josta on kuulemma hyvät tulokset. Olin melko yllättynyt myös, että lääkärin mukaan pitkän kaavan hoidolla saadaan edelleen tilastollisesti hieman parempia tuloksia kuin lyhyellä kaavalla. Ero on pieni ja siitä kai kiistellään asiantuntijoiden kesken, mutta tämä on meidän klinikan kanta. Ihanaa Piu pau, että olet hyvillä mielin. Tartutahan sitä vielä lisää tännekkin! :)

Mieli kyllä vaihtelee niin paljon, että varasin taas ensi viikolle jutteluajan ammattilaisen kanssa.. Välillä olen tosi reipas 2. hoidon aloittamisen kanssa, toisaalta mielen täyttää pelko. Onnistuuko tämä sittenkään..? Huonoja fiiliksiä on vielä lisännyt se, että olen tällä viikolla joutunut onnittelemaan työkaveria raskaudesta ja lisäksi ottamaan toisen työkaverin vauvoineen vastaan.

Joku teistä totesi, että elää voimakkaasti palstalaisten kanssa. Samat fiilikset täällä. Nyt tuntuisi kuitenkin siltä, että olisi hyvä saada muutakin mietittävää, kuin tämä lapsettomuus. Sillä mietin, pitäisikö pitää hieman taukoa täältäkin. Toisaalta en meinaisi millään raaskia "jättää" teitä. Tuntuuko muista, että tämä asia ottaa liikaakin valtaa ajattelusta?

Neppu, tervetuloa mukaan.

Iso halaus teille naiset! :hug: On kyllä helpottavaa purkaa täällä ajatuksia..
 
Moi kaikille! Itse plussasin välikeirrolla tammikuun alkupuolella. Odoteltiin tosiaan noita menkkoja että pistämään pääsis mutta ei ne sitten alkaneetkaan. Nyt menossa rv 12.
Jääkaappiin jäi käyttämättömänä puregon ampulleja 3kpl, 2kpl pregnyliä, orgalutraneita on kaapissa paketti ja edellisestä ivf kerrasta jäänyt noita lugesteroneita. Tarviaako kenties joku?
yt. Josmose :)
 
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset :popcorn:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.......................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ......................?
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS...............maaliskuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*26v...................1.IVF.......................huhtikuu

PIINAILIJAT :headwall:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?
Valoa..*29v................2.IVF.. .. ........ .......1...............?

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki..................Hoito..... ........ ...............Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikierron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13

Valoa ja Minnie82 Onnea kyytiläisistä ja hermoja piinailuun:)! Päivitin listaa muista ketjuista lukemieni tietojen perusteella. Korjatkaa ja lisäilkää tietoja tarvittaessa.

Keijukainen Toivotaan, että pääset PASsiin ensi viikolla:heart:!

Neppu_ Laitetaanko sinut listalle:confused:?

).( Meillä menossa nyt välikierto ennen ekan IVF:n PASsia. Sain ovisplussan kp17, mikä mulle kolmisen päivää normaalia myöhässä, jonka laitoin silloin IVF:n jälkimaininkien piikkiin. Sittemmin on tullut kuitenkin sellanen olo, että ovisplussasta huolimatta ovulaatiota ei tapahtunut. Aina ennen on rinnat kipeytyneet TOSI aroiks oviksen jälkeen ja nyt eivät ole kipeytyneet ollenkaan. Nyt menossa kp26. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

MUOKS! Neppu lisätty listalle!
 
Viimeksi muokattu:
Josmose: Niin kiinnostusta olisi, mutta missä päin asustelet? Oon tosin jo huomen aamulla menossa "shoppailemaan" apteekkiin, joten taitaa tulla liian myöhässä tämä...

Toive: Mielelläni tulisin listalle. Lisäisi mun kohdalta yhteen kuuluvuutta, vaikka uusi olenkin täällä puolella. Clomittareissa oon ollutkin jo viime vuodesta, mutta niinkun nimi sanookin, ei siellä ivf/icsi:läisiä ole...
Eli
Neppu_26.v............. 1.ivf................huhtikuu 2013
Meillä siis näillä näkymin punktio viikolla 16.
Mites Mohair, Ameile ja Haikala onko teillä tietoa millä viikolla olisi tod.näk?

Onko teistä kukaan hoidoissa Tayssissa?
Ja onko muita joilla menossa lyhyellä kaavalla?

Kyytiläisiä saaneille kamalasti tarrasukkia ja tsemppiä!
(Ihana muuten nähdä plussalaisista, että ensimmäiselläkin voi onnistua... Meillä kun lääkäri jo varoitteli, ettei kannata liika odottaa...)
 
HelgeR Kaikki muut hommat tehdään TAYS:n puolella, mutta alkionsiirrot ja siemennestenäyte tehdään Ovumiassa. Sitä maca-jauhetta saa esim. Ruohonjuuresta (varmaan muistakin luontaistuotekaupoista), mut se on kyllä älyn pahaa. Oon aika harvoin sitä nyt ottanut, koska se maistuu niin pahalta vaikka kuinka yritän sekoittaa sen johonkin vahvan makuiseen nesteeseen. Yäks. :x

Nannukka81 Millaisin mielin siellä suunnalla mennään? :hug:

Ameile Kieltämättä tuli ristiriitainen olo tuosta mainitsemastasi Kelan mainoslehtisen jutusta... Eikö yhteiskunnan tulisi korvata hoitoja niin pitkään kuin lääkärit katsovat, että toivoa on. Se tuntuu jotenkin niin epäoikeudenmukaiselta, että jos toivoa on vielä kolmannen ivf/icsin jälkeen (niin kuin useasti on) niin siinä vaiheessa raha ratkaisee. Jos on pienituloinen pariskunta niin ei välttämättä saa lasta sen vuoksi ettei ole varaa hoitoihin yksityisellä. Näin kun sen ajattelee niin se tuntuu tosi pahalta. Olen muuten kanssasi samaa mieltä tuosta, että on tosi tärkeää keskittyä kaikkeen hyvään, mitä elämässä on. Tästä ajattelusta olen saanut tosi paljon voimia. En halua elää sumussa ja jälkikäteen muistellessani tätä aikaa muistaa vain surun ja kivun, mitä tämä lapsettomuus aiheuttaa. Mulla on kuitenkin muuten niin hyvin asiat elämässä: rakastava ja ihana mies, kaunis koti ja ihanat ystävät. Olen huomannut, että keskittymällä näihin hyviin asioihin olen saanut valtavasti voimaa näiden hoitojen läpikäymiseen. =)

valoa
Hirmusti tsemppiä piinailuun! :) Fiksusti sanottu tuo "Älä tee niin kuin et haluaisi itsellesi tehtävän." Samoilla linjoilla sun kanssa siitä, että haluan ystävieni pystyvän olemaan juuri niin onnelisia raskaudestaan kuin oikeasti ovat - myös minun seurassani. Koska juuri niin haluan sitten joskus itsekin olla. Kovillehan tämä joskus ottaa ja vieraiden ihmisten hehkutusta raskaudesta en halua enkä oikein jaksa kuunnella, mutta ystävien kohdalla suhtaudun erilailla. Ystävät tietävät hoidoista ja olen avoimesti heille kertonut tunteistani, joten vaikka joskus minulta vierähtäisi kyynel katsoessani raskausmahaa tai pidellessäni ystäväni pienokaista, he ymmärtävät sen. Olen selittänyt heille, että olen onnellinen heidän puolestaan ja tämä oma lapsen kaipuuni saa minut herkistymään näissä tilanteissa.

Haikala Mulla testipäivät on olleet sellaisia, että niihin olisin saattanut tarvita sairaslomaa, jos ei onnekkaasti olisi osuneet vapaapäiville/lomapäiville.Kiva kuulla, että tauko on tehnyt sinulle hyvää. Toivottavasti pääsette ensi kuussa PASsiin ja tosiaan, jospa niissä viimeisissä alkioissa olisi se taika. :)

ambrosio onko kutsua kuulunut? Milloin teille laitettiin se lähete TAYS:aan?

piu_pau Ihanaa kevättä ja kesää sinulle! Toivottavasti saat akut täyteen virtaa ja mielen täyteen toivoa tässä tauon aikana. :heart:

Neppu_
Tervetuloa! :) Meillä on melko samanlainen tilanne. Mulla monirakkulaiset munasarjat, joista johtuen en (juurikaan) ovuloi. Mulla on paljon välivuotoja, jotka luonnollisesti ohentaa kohdun limakalvoa. PASsit on sen vuoksi tehty meille lääkkeelliseen kiertoon. Estrogeenillä limakalvo on saatu paksuksi ja välivuodot minimoitua. Eiköhän teillekin keksitä joku sopiva lääkecocktail, jolla limakalvo saadaan paksuksi. :) Tuosta listasta sen verran, että jokainen saa päivittää sitä omalta osaltaan. :) Niin ja tosiaan, mekin ollaan TAYS:ssa hoidoissa.

Rachel79 ihanaa, että pääsitte tositoimiin ja tsemppiä sumutteluun! Mulla oli syksyllä tosi rankka kausi ja lapsettomuus pyöri päässä 24/7. Vuodenvaihteen tietämillä tein päätöksen, että keskityn kaikkeen hyvään elämässäni ja se on auttanut mua paljon. Tämä palsta on mulle tärkeä henkireikä ja teidän kaikkien ajatukset ja hoitovaiheet kiinnostaa mua tosi paljon, mutta oman mielenterveyteni vuoksi olen harventanut lukuväliä. Jossain vaiheessa kävin täällä monta kertaa päivässä katsomassa, onko joku kirjoittanut jotakin. Ja sehän ei kyllä hyvää tee, kun silloin tämä asia pyörii nonstoppina päässä. Mulle on siis tehnyt hyvää, kun olen harventanut lukuvälin pariin kertaan viikossa. Kovasti voimia sinulle monen halauksen kera! :heart: :)

Minnie kovasti tsemppiä piinailuun! :)

Toive13 kiitos myötäelämisestä. :)

).( Estrogeeniannostuksen nostolla tiputteluvuoto saatiin loppumaan ja huomenna olisi edessä PAS, jos vain alkio(t) selviää sulatuksesta. Voi mä kyllä niin niin paljon toivon, että selviäisi(vät)! Meillähän siis pakkasessa kaksi olkea jäljellä, joista toisessa yksi alkio ja toisessa kaksi. En tiedä vielä, kumman oljen sulattavat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: valoa
Neppu Meillä on vielä kaksi ukkoa pakkasessa niin me mennään pakastealkion siirtoon, mutta ajankohta ei ole vielä varma =)

keijukainen Tules heti huomenna kertomaan miten meni ja montas sait kyytiin ;) Mä täällä jo jännitän sun puolesta :D Niin ja toivotaan että selviävät sulatuksesta ennen kaikkea !

kauhistus, itsekkään ei ole tullut ajatelleeksi, että eihän me edes välttämättä enää siirtoon päästä kun vain kaksi pakkasessa jos eivät selvii sulatuksesta.

rachel Kyllä tämän lapsettomuus asian kanssa on välillä hulluuden partaalla. Se on niin hirveää ja kauheaa...se on reikä rinnassa. Mulla helpottanut oloa tauko..aiemmin vaikka tuntui pahalta niin en osannut enkä halunnut taukoa kun en halunnut hetkeäkään aikaa hukattavaksi tässä vauva hommassa, mutta puoliso sai puhuttua järkeä ja mieli on taas tyyni. (myrskyn edellä :D)
 
Kiitos Toive, että laitoit mut listalle! Nyt tajuan päivittää sitten itse jos on tarvetta :LOL:

Keijukainen: Kiitos tiedoista. Toivottavasti löytyisikin limis-ongelmaan lääke. Tähän mennessä ei ole löytynyt, vaikka on kokeiltu pistokset, laastarit yms. Puhuit tosta maca- jauheesta; Sulla ilmeisesti ollut käytössä. Minkälainen kokemus, tuntuuko esim. auttavan.
Täälläkin pidetään peukkuja, että huurunenät selviäisivät sulatuksesta!

Haikala: No näköjään listassakin lukee, että passi menossa. =)
 
Keijukainen, toivottavasti sait VIP-matkustaja/t/n kyytiin ja kyyti päättyy onnellisesti. Tsemppiä piinailuun. Toivottavasti se ei piinailuja kirjaimellisesti olisi, vaan voit ottaa rennosti. Kiitos myös rohkaisevista sanoista. :) Tekee varmaan hyvää, että rajoittaa tuota lukuväliä. Täällä vaan välillä tapahtuu niin paljon, että pelkään tippuvani kärryiltä.

Neppu, minulla on myös tulossa punktio viikolla 16. Kyselitköhän näitä tuolla toisella palstalla?Toinen juttu, kysyit lääkärintodistuksesta punktiossa. Olemme yksityiselle klinikalla Hki:ssä ja siellä on ihan normihomma antaa todistus, jossa lukee tuo "alavatsatoimenpide". Kysele sitä lääkäriltäsi. Luulisi onnistuvan. Ja ainakin minulla tuli viimeksi sen verran munasoluja, että vatsa oli hellänä ja oli hyvä pitää ne 4 saikkupäivää. Nyt pähkäilen itse, mitä sanon pomolle, kun tulee tämä 2. hoito. "Vatsassa on taas jotain hoidettavana"... No jotain täytyy keksiä.

Miten Valoalla ja Minniellä piinailut sujuu? Onko tuntemuksia mihinkään suuntaan? Pitkää pinnaa teille.

Haikala, minä olen tehnyt ensimmäisen testin viikonloppuna tai työpäivän iltana, jotta olen voinut itkeä negaa rauhassa. Sairaslomapäivä on mielestäni hyväksyttää yhtä lailla, jos vaan tuntee, ettei ole työkunnossa. On tämä sen verran rankkaa, että hyvinkin näin voi olla.

).( Täällä sumuttelu jatkuu ja olo on ihan toiveikas. Olen buukannut muutamia kertoja klinikkamme psykologille, jotta saan näitä asioita ulos vielä sitäkin kautta.

Ihanaa, että kohta alkaa pääsiäisvapaat! Yrittäkäähän naiset nauttia keväästä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Kiitos tsempeistä Ihanat Naiset! <3

Neppu: Olen käyttänyt macajauhetta niin vähän ja satunnaisesti, etten pysty vaikutuksista mitään sanomaan. Se on tosiaan niin pahan makuista, että mulla on suuria vaikeuksia saada se syötyä/juotua. Jos jollain on joku hyvä vinkki, mihin se kannattais sekoittaa niin mielelläni otan vinkit vastaan. :D

Päästiin siirtoon ja sain kaksi kyytiläistä! <3 Toinen kehittyi hienosti sulatuksen jälkeen blastokystiksi ja toinen on vähän raaskumpi. Tämä toinen ei lähtenyt jakautumaan sulatuksen jälkeen, mutta oli kuitenkin hengissä, joten siirsivät onneksi myös sen. Lääkäri sanoi, että raskauksia on alkanut myös sellaisista alkiosta, jotka eivät heti sulatuksen jälkeen ala jakautumaan vaan ottavat kasvuspurtin sitten myöhemmin. Olen lomalla, joten tämän päivän vietän sohvalla köllötellen, jalat ylhäällä. ;) Kaikki keinot käyttöön. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Rachel79
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset :popcorn:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ......................?
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*26v...................1.IVF.... ...................huhtikuu

PIINAILIJAT
:headwall:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?
Valoa..*29v................2.IVF.. .. ........ .......1...............?
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS.........2................11.4.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki..................Hoito..... ........ ...............Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
 
Keijukainen, Valoa ja Minnie82 Onnea kyytiläisistä ja hermoja piinailuun. Toivon, että pystyisitte ottamaan nuo päivät mahdollisimman rennosti. :popcorn:

Rachel Mukavia sumuttelupäiviä ;) Kiva, kun pääsitte samoin tein uudelle kierrolle. Onnea ja ennen kaikkea hyviä tuloksia tälle reissulle :hug:

Neppu Tervetuloa minunkin puolesta palstalle! Täällä on ihan mahti porukkaa.


( . ) Lämmin kiitos kaikille tuesta ja kuulumisten kyselyistä :heart: Te ootte aika mahtava voima kurjimpanakin päivänä. Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta omat voimat on olleet vähissä että olisin jaksanut kommentoida/kirjoitella kuulumisia.

Täällä mennään silleen, että vieläkin tunnutaan olevan aika syvällä laaksossa… Mieli ei tahdo millään lähteä nousuun ja usko palautumaan koko hoitoihin.. Tännään viimeksi avopuolisolle ilmoitin, että mun puolesta hoidot on tässä. Mä en vaan jaksa! Ei yhtään pistosta, sumutetta, tablettia, tai muutakaan moskaa mun kroppaani! Yksikään lääkäri ei enää ronki ja ropeloi mun kroppaani! Toki touko-kesäkuuhun on aikaa ja mieli voi ja tuleekin muuttumaan (toivottavasti). Mutta… Minä olen väsynyt tähän tunteeseen, että tämä lapsettomuus ja ainaiset epäonnistumiset/epävarmuus on vallannut mun päivät, vaikka kovasti yritänkin omasta mielestä tehdä töitä että näin ei olisi. Mies vaan jatkaa arkeansa kuin ei mittään.

Samaan aikaan tässä tunteiden sekamelskassa ystäväni (tietää meidän hoidoista) ilmoitti, että ”oho, meille tulee yllätysvauva. Ei me oltu laskettu sitä näin, mutta kun tuo kierukka ei nyt sitten oikein sopinukkaan mun mielestä itselleni niin jätettiin pois. Toivottiin, että haikara ei tulis pariin vuoteen, kun tuo esikoinen on vielä niin pieni. Oikein säännösteltiin seksin määrä䅔 Ensimmäisen kerran koskaan olen joutunut puremaan takahampaitani tiukasti yhteen, että ei olis perkeleet ja itku päässy, kun joku läheinen ilmoittaa raskaudestaan. Iloisesti sitten lähdettiin yhdessä koirien kanssa lenkille onnittelujen jälkeen. Ja kaiken lisäksi LA on suunnilleen sama kuin itsellä olisi ollut. Jeps! Kiitos Elämä, kun olet niin reilu.

Anteeksi mahottomasti tämä kiukun ja negatiivis-painotteisen postauksen…

Ihanan auringoista Pääsiäistä teille mahti mimmit! :flower:
 
Nannukka: Voimia sulle noiden raskaiden tunteiden läpikäymiseen. Anna itsellesi aikaa ja ole armollinen, ei tarvitse kieltää itseltä niitä ikäviä ajatuksia. Yritä käydä ne läpi jonkun kanssa ja yritä selvittää että mikä aiheuttaa sen pahimman olon. Itselleni ensimmäinen vuosi hoidoissa oli todellista tunteiden vuoristorataa. Olin välillä myös aivan suossa ja pohdin juurikin noita samoja asioita. Tuntui, että poispääsyä ei ole ja onnistuminen tuntui niin kaukaiselta ajatukselta. Juurikin sen vuoden aikana sain kuulla koko ajan uusia raskausuutisia ja ihan lähipiiristä joten en voinut sivuuttaa kaikkia koska ei mulle olis ollut sosiaaliasta elämää sen jälkeen. Kipeältähän se tuntui vierestä katsoa, erityisesti kun eräällä ystävällä oli LA kahden päivän päästä siitä kuin itselläni olisi ollut (Itselläni todettiin KU). Tänä päivänä kun kaikki on lapsensa synnyttäneet niin hetkittäin tunnen jopa onnellisuutta siitä, että meillä on vielä mahdollisuus mennä ja matkustella, ei tarvitse huolehtia kuin itsestään. Tottakai mä sen vauvan haluan silti :) Olen mä välillä ollut hieman katkera miehellekin kun hänen ei tarvitse kokea tätä kaikkea. Tämä kaikki vaikuttaa elämään todella voimakkaasti. Stimulaation aikana mun täytyy jättää kaikki minulle tärkeät asiat pois koska olen vaan yksinkertaisesti niin kipeä etten pysty esim urheilemaan. Olen yrittänyt järkeillä asian niin, että siitähän soppa syntyisi jos me molemmat vaan itkettäis toisten olkapäätä vasten ja kirottas elämää. Ehkä se on hyväkin että miehet putkiaivoillaan ei lähde liika analysoimaan tätä tilannetta. Sitten oltais molemmat suossa. Ainakin mun kohdalla se on auttanut :) Mutta siis summa summarum, anna itsellesi ja tunteiden läpikäymiseen aikaa. Toivottavasti löydät sen toivin jyväsen vielä jostain ja jaksat käydä läpi seuraavan siirron. Kuuntele itseäsi, jos se tuntuu liian raskaalta niin pidä hyvillä mielin hetki paussia. Varmasti aika tekee tehtävänsä :heart:

(.) PP8 elellään eikä mitään tuntemuksia ole mihinkään suuntaan. Testaan ehkä sunnuntaina tai maanantina jos saan jostakin testin hommattua. En ole ostanut niitä kaapin pohjalle minua kiusaamaan. Ne olis kaikki käytetty jo ;)
 
Nannukka voimia, uskon että toivo palaa vielä ja hoidot tuntuu taas mielekkäiltä jatkaa.

Itsekin olen vetäytynyt hoidoista jotenkin, vatsaa kääntää ajatus koko hommasta. En ajattele luovuttamista, mut se ajatus omasta vauvasta tuntuu niin kaukaiselta, että voiko sellasta ees tapahtua! Mut toivon et tauko tekee tehtävänsä, tosiaan sitä toivon palaamista odotan minäkin. Mut suru pitää vaa surra, siipi maassa mennään nyt. Nyt päätin panostaa työhön ja opiskella, tuntuu hyvältä ajatella jotai muuta. En hirveesti kirjoitteke, eipä mitään tapahdukaan, mut kyllä teidän kuulumisia luen ja tsemppaan.

valoa ja muut piinailijat, kunpa tulisi paljon plussia! Rachel hienoa että pääsit jo uuteen hoitoon.
 
Viimeksi muokattu:
*keijukainen* Onnea kyytiläisistä:heart:!

Ja kaikille piinailijoille onnea matkaan!

Nannukalle voimia sieltä laaksosta nousemiseen! Itse pelkään koko ajan raskausuutisia.. Vihaan niitä.. Varsinkin lähipiirin. Ja just tajusin, että oman lapsettomuuden lisäksi tulevaisuudessa on kärsittävä ehkä myös lapsenlapsettomuudesta.. On tää helvettiä.. Yks just töissä mummoutui nimittäin.

).( Tänään kp1 eli ei tullut välikierron ylläriä eikä ovisplussasta huolimatta varmaan ovistakaan. Nyt sit kohti PASsia, jos alkio selviää sulatuksesta. Veikkaisin, että PAS on viikolla 15 tai 16. Lääkkeettömään kiertoon yritetään tehdä. Toivotaan, että ovis osuu oikeille päiville. Ja toivotaan, että se nyt oikeasti tässä kierrossa tulis.
 

Yhteistyössä