Ivf-hoito ja saikku

Heipsan kaikille!

Saako ivf-hoidosta sairaslomaa (tarkoitan punktio päivää, itse siirtopäivää ja sen jälkeistä aikaa) ?!? itsellä kuukauden päästä hoito, ja olen aivan tietämätön vielä asioista. Kiitos jos joku viitsii vastata!

Janika

alkuperäinen
Vielä sellaista kyselisin, että miten olette kertoneet työpaikalla hoidoista, vai oletteko ? Ajattelin että kerronko etukäteen että sinä ja sinä päivänä olen poissa vai miten? onko työnantajalla oikeus kieltää vapaiden pitäminen esim. juuri ivf-hoidon takia?

Alkup.

ludde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 16:16 alkuperäinen kirjoitti:
Vielä sellaista kyselisin, että miten olette kertoneet työpaikalla hoidoista, vai oletteko ? Ajattelin että kerronko etukäteen että sinä ja sinä päivänä olen poissa vai miten? onko työnantajalla oikeus kieltää vapaiden pitäminen esim. juuri ivf-hoidon takia?

Alkup.
Itse kerroin poissaolostani jo hoitojen alkumetreillä koska jouduin usein vaihtamaan työvuoroja esim.verikokeiden yms. takia niin eivät ihmettele et miksi olen poissa. Kyl kannattaa kertoa etukäteen et olet poissa.

Kerrroin aikoinaan töissä heti hoitojen alettua, näin oli jotenki mukavampi juttu mun mielestä ja sairaslomaa sain punktiopäivästä siirtoon, mulle kyllä niistä päivistä työnantaja makso ihan normaalin sairasajan palkan.

Yhteistyössä