IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@janitainen Kovasti tsemppiä sullekki piina päiviin.
Tänään tein taas uuden testin, hups... Viiva on edelleen vahvistunu ja oireitakin löytyy. Muut oireet voi laittaa osittain teroluttien piikkiin, mutta lämmötki ollu aavistuksen koholla.

Tosi vaikee jotenki sulattaa ajatusta että nyt ois ekasta tärpänny. Kumminki niin pitkäaikanen haave. Joka vessa käynti pelottaa että millon se vuoto alkaa. Voi olla että hetki tässä asian sulattelussa menee.
 
Se piti kysyä, että mitä vitamiineja syötte?
Jostain muistelen, että A-vitamiini ei olisi hyvästä? Ostin juuri yhden monivitamiinin, mutta en tajunnut katsoa, niin siinä on A-vitamiinia.
Jossain vaiheessa söin sitä perus Mama-vitamiinia, mutta on hieman arvokasta.
 
Se piti kysyä, että mitä vitamiineja syötte?
Jostain muistelen, että A-vitamiini ei olisi hyvästä? Ostin juuri yhden monivitamiinin, mutta en tajunnut katsoa, niin siinä on A-vitamiinia.
Jossain vaiheessa söin sitä perus Mama-vitamiinia, mutta on hieman arvokasta.
Näin minäkin oon ymmärtänyt että A-vitamiinia ei pitäs purkista syödä raskaus aikana.

Mulla on käytössä ollu multivitan raskaus ja imetys. Tällä meen nyt ainaki toistaseks.
 
  • Tykkää
Reactions: janitainen
Eilen aamulla pp11 tein Clearbluen +/- testin ja miinusta se näytti. Joten ei sitten tälläkään kertaa onnistunut. Näköjään ne Onestepin liuskatestit näyttää viivanpaikkaa ilman että ois vähänkään raskaushormonia veressä. Ja toisaalta viivanpaikka on vaan viivanpaikka, ei se mistään kerro :( paitsi että raskaana en oo.

Väsyttävää touhua. Nyt on puolet alkioista käytetty ilman mitään tulosta. Mä en oikein usko, että vika ois alkioissa, ei kai ne kaikki voi olla noin huonoja kun kuitenkin blastoista kyse. Eli mulle ei vaan alkiot kiinnity kohtuun jostain syystä. Nyt seuraavaks haluaisin ehdottomasti kokeilla siirtoa luonnonkiertoon, koska näistä lääkkeistä on niin voimakkaat sivuvaikutukset että elämä alkaa olla jo aika tukalaa senkin takia. Mä oon esim. hikoillut edelleen jatkuvasti aivan hulluna, on jotain kuumia aaltoja tms ja joka yö herään siihen, että yläkroppa on hiestä märkä. Ei jaksais kuukaudesta toiseen sellaista.

Lisäks mielialaoireet on aina tälleen loppukierrosta aivan jäätävät. Eilen mä olin tosi ärtynyt, ja yöllä kun en saanut unta niin aloin vaan itkeä väsymystä, turhautuneisuutta ja kaikkea tätä. Kunnon romahdus. Menin ja avauduin miehelle, ja annoin tulla ihan kaikki ahdistukset ja mieltä painavat asiat ulos. Ehkä mulla on nyt muutenkin liikaa asioita jotka stressaa, ja oon miettnyt, oisko parempi siirtää tää "projekti" myöhemmäksi... mutta kun sitä taas ei tiedä, mitä taas myöhemmin tapahtuu ja perutaanko taas kaikki hoidot koronan tai jonkun muun katastrofin takia:rolleyes:

Ja sit jos näistä jäljellä olevista alkioista ei yksikään kiinnity, niin teetetään kyllä yksityisellä jotain testejä jos HUSissa sanotaan ettei nyt mitään tarvi tutkia (vähän veikkaan että niin käy). Tosi nihkeää kyllä lääkäreiden suhtautuminen tuolla, tuntuu että kaikki halutaan tehdä samalla kaavalla kaikille ilman että mietittäis yhtään missä on vika.

@Nytkö onnea sinulle vielä plussasta, ihanaa että niitäkin tulee :)
On muuten jännä, että Kysissä ovulaatio lasketaan eri tavalla kuin HUSissa. Mulla jäi alkuvuodesta alkionsiirto väliin siksi, että ovistesti näytti plussaa 1.1. ja HUSissa laskettiin, että kolmepäiväinen pitäis siirtää 4.1. tai viisipäiväinen 6.1. Eka päivä osui lauantaille ja toka loppisaismaanantaille. Mutta ovulaatiohan on oikeasti yleensä vasta seuravaana päivänä ovisplussasta, joten aika käsittämätön tuo laskukaava. Ja mielenkiintoista tosiaan, että se voi vaihdella sairaanhoitopiirin mukaan...
 
  • Surullinen
Reactions: janitainen
Tervehdys kaikille!

Luin viimeiset kolmisenkymmentä sivua viestejä.

Rankkoja taustoja monella, muutama plussanut ja nyt jo pitkällä raskaudessa etenevä sekä nyt on viimeviikkoina muutama plussakin ryhmässä! Onnea!
Puolestani pahoittelut kaikille, jotka eivät ole nyt onnistuneet.

Me emme vielä ole IVF - hoidoissa, tällä hetkellä OI - vaihe menossa, neljäs kierto, suositus olisi jo inseminaatioon siirtyminen.

Miksi sitten kirjoittelen IVF - ketjuun. Haluaisin kysellä teidän hoitopoluistanne.

Kuinka julkiselle yleensä edetään, jos alla on hoitopolkua yksityisellä?
Teettääkö julkinen ovulaation induktiot uudelleen tai tutkimukset, jos ne on tehty ja kaikki ok?
Entä onko PCOS:n kanssa vastaavaa hyötyä inssistä hyvillä simpoilla?

Meillä OI, 4.kierto menossa.
Olemme siirtymässä yksityiseltä julkiselle, sairaalana Tays.
Taustalla miehen erinomaiset simpat, minulla PCOS ja aiemmasta suhteesta hoidoilla saatu lapsi sekä keskenmenoja. Käytössä on letrot, ovitrelle ja terot, lisäksi metformin ja thyroxin sekä vitamiinit.
Myo-inositol pitäisi vissiin vielä ottaa käyttöön.

TSH - kyssäri
Mikä tulee olla hyvä TSH - arvo, jotta pääsee IVF?

Kiitos, jos jaksatte vastailla untuvikolle!
 
Viimeksi muokattu:
@Irtokehys tervetuloa keskustelemaan! :)
Tuohon kysymykseen, niin ainakin HUSin alueella TSH pitää olla 2,5 tai alle, jotta ivf-hoidot voidaan aloittaa. Itselläkin on kilpirauhasen vajaatoiminta, joten tuttu asia. En tiiä, onko Taysissa samanlailla - tuntuu että nää kaikki hoitolinjat vaihtelee hirveästi riippuen sairaanhoitopiiristä.

Sekin ehkä vaihtelee sairaanhoitopiireittäin, miten yksityisellä tehdyt tutkimukset vaikuttaa. Mekin teetettiin ennen hoitoihin lähtemistä joitakin tutkimuksia yksityisellä (joissa selvisi mm. lapsettomuuden syy eli munanjohtimet täysin tukossa), miehen siittiöt tutkittiin jne. HUS ei enää uudelleen näitä testejä teettänyt. Mun kierto myös kartoitettiin yksityisellä. AInut testi joka muistaakseni tehtiin uudelleen oli AMH-arvon mittaaminen ja muut perus verikokeet, kilppariarvot myös.

@janitainen unohdin vastata aiemmin sun kysymykseen, mutta siis mä syön tällä hetkellä Natalben -raskausmonivitamiinia. AIemmin söin Multivita Mama-vitamiinia. Tuo Natalben on sellainen jota yksityisen puolen lapsettomuuslääkäri joskus pari vuotta sitten suositteli, joten siksi on sitä nyt tullut ostettua muutaman kuukauden ajan. On kuitenkin aika kallista, n. 20e/paketti jossa on 30 kapselia.
A-vitamiini on tosiaan vältettävien asioiden joukossa raskausaikana, joten siksikin nuo raskaus-ja imetysajan monivitamiinit on parempia tässä vaiheessa :) niissä on lisäksi enemmän folaattia jota tarvitsee enemmän, jos raskaus alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: janitainen
Moikka,
hetkeen en ole ollut aktiivisena, mutta täällä taas. 3 päiväinen ja viimeinen pakkasessa oleva alkio siirrettiin viikko sitten. Testipäivään viikko. Terolut + Lugesteron aiheuttaa rintojen kipua, se alkoi jo ennen siirtoa. Muutoin ei MITÄÄN tuntemuksia ja sellainen olo että voiko tästä tulla mitään. Jos ei tämä tärppää niin sit uus ivf edessä, eikä enää jaksaisi :(

Täällä on onneksi ollut muutamia plussanneitakin. Onnea teille!
 
  • Rakkaus
Reactions: Tuutikki84
Moikka,
hetkeen en ole ollut aktiivisena, mutta täällä taas. 3 päiväinen ja viimeinen pakkasessa oleva alkio siirrettiin viikko sitten. Testipäivään viikko. Terolut + Lugesteron aiheuttaa rintojen kipua, se alkoi jo ennen siirtoa. Muutoin ei MITÄÄN tuntemuksia ja sellainen olo että voiko tästä tulla mitään. Jos ei tämä tärppää niin sit uus ivf edessä, eikä enää jaksaisi

Täällä on onneksi ollut muutamia plussanneitakin. Onnea teille!
Tsemppiä piinailuun. Meinaatko jaksaa odottaa testipäivään?
Mulla alko luget tänään, torstaina siirto mikäli selviää sulatuksesta. Se onkin meidän viimeinen pas ja muutenkin tähän tietoon hoidot on sitten ohi meidän osalta.
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Tsemppiä piinailuun. Meinaatko jaksaa odottaa testipäivään?
Mulla alko luget tänään, torstaina siirto mikäli selviää sulatuksesta. Se onkin meidän viimeinen pas ja muutenkin tähän tietoon hoidot on sitten ohi meidän osalta.
Meinaan ja vähän pakkokin kun ollut Ovitrelle tukilääkkeenä, niin se voi kummitella testeissä tonne testipäivään asti. Toivottavasti pääsette siirtoon!
 
vierailija
@Sabriiiina peukut sulle torstaille! Voi jospa tämä viimeinen toisi teille nyt onnen. Kaverillani juuri viimeinen icsattu alkio oli se, joka tuli vauvaksi asti. Oli jo ihan luovuttanut, ja sitten kuitenkin...

@Tuutikki84 olen tosi pahoillani negasta. :(

Kävin itse tänään hcg :n uudelleenmittauskokeessa. Huomenna saa tietää, onko arvo noussut oikein. Hyvin epämääräisen olon kanssa mennään. Pahoinvointia minulla on joka päivä, samoin olen tosi hajuherkkä. Haistan kaikkea sellaista, mitä ei edes ole, tai mitä kukaan muu ei haista ollenkaan. Vatsatuntemuksia on tosi vähän, se vähän mietityttää. Vatsa on kyllä turvonnut, mutta mitään erityisiä tuntemuksia tosiaan ei oikein ole ja se kyllä mietityttää.
 
Voi @Tuutikki84 :(

Mä alan olla melko varma, että mulla on kiinnittymisen kanssa haasteita. Ennen kuin oltiin hoidoissa, mulla oli pari kertaa ennen menkkojen alkua etovaa oloa ja rinnat oli törkeen kipeet, mutta enpä silloin edes testannut (koska taikausko, ja jne :D). Tuoresiirrossa tosiaan ei mitään oireita, ja nyt tämä pitäisi olla kiinnittynyt jos olisi (enkä usko sen tapahtuneen).

@Irtokehys kyselit kilpirauhasesta. Mulla oli hoitojen alussa arvo n. 2,5 (vajaatoiminta siis), ja annostus se 25mg, vuosi sitten se otettiin ennen IVF, ja oli jopa 3,21, mutta pari viikkoa siitä oli tippunut 2,47 (ei muutettu lääkkeen annostusta). Tässä välissä sitä ei ole uudelleen otettu.

Kun kävin kattomassa noita TSH arvoja, niin luinpa samalla alkion siirron tekstin. Mulla on limakalvo ollut 9 mm.

Ja @odotuksenodotus tervetuloa joukkoon.
Voi olla, että vaikka meillä on pakkasessa vielä 3(?) alkiota, niin tämä saattoi olla viimeinen siirto. Saa nähdä.

@Liiby tsemppiä ja sormet ristissä - ehkä arvo on lähtenyt nousuun, siihen uskoen!

Ja toki @Sabriiiina tsemppiä ja onnea torstaille! :)
 
Harmillista, että täällä on tullut pettymyksiä, tsemppiä @Nytkö ja @Tuutikki84 <3 Mä niin toivon, että mahdollisimman moni plussaa, täällä on nyt niin vähän porukkaa aktiivisissa hoidoissa, että kaikki epäonnistumiset korostuu :( Alkaa itselläkin (vihoviimeiset) toivonrippeet kadota, kun meillä on neljästä pakkasukosta enää se viimeinen pakkasessa, eipä ole enää hirveästi toiveita kolmannesta lapsesta. Mutta oon tehnyt nyt paljon psyykkistä työtä asian hyväksymiseksi. Toivottavasti tämä mun teksti ei masenna/ärsytä hirveästi ketään, mutta täällä on ollut puhe katkeruudesta ym ja nyt mulla alkaa aidosti olla se katkeruusvaihe ohi, kaveri sai juuri vauvan ja tuli vain sellaista onnea kaverin puolesta ja hakeutta, että meille ei sitä kolmatta taidettu suoda. Jatketaan nelistään. Moni varmaan nyt ajattelee, että meillä kuitenkin on se kaksi lasta ja totta, välillä tunnen ihan hirveetä häpeää(kin täällä, kun vatvon kolmannen lapsen saamattomuutta) ja olen erittäin onnekas ja etuoikeutettu kun päästiin tähän pisteeseen. Toisaalta meillä oli huippu lääkäri + hoitotiimi yksityisellä, oltiin nuoria kun aloitettiin ja rutkasti onnea, yksityispuolella ei mitään katkoksia tai turhia odotteluja/ajan tuhlaamista tarvinnut kokea. Toivoisin, että julkisella puolella homma tehostuis, koska aikaa kuluu ihan perkuleesti hukkaan jonottaessa, ja mulla on sellanen tunne, että toistuvat siirrot, tuore + pakkas, on se tämän homman ydin. Siirretään niin monta, että osuu kohdalle huippu alkio ja huiput olosuhteet. Mulla on parempi olo jo kilpparilääkityksen oltua viikon päällä. Väsyttää hitusen edelleen, mutta enää ei ole sitä tappavan lamaavaa aloitekyvyttömyyttä ja sellasta kaikenkattavaa haluttomuutta tehdä yhtään mitään. On tuo tyroksiiini ihan huippu lääke ja onneksi mun lääkäri oli niin skarppi, että ehdotti heti sen aloittamista. Oon jaksanut taas ihan erilailla olla töissä, puuhata töiden jällkeen lasten kans, hoitaa kotia ja asioita. Aiemmin olin kiinnostunut vaan nukkumisesta eikä sekään tuonut levännyttä oloa. Huh. Tsemppiä kaikille vaiheisiin, mä oon epämääräisen pituisella tyroksiinikuurilla nyt ja katsotaan milloin päästään siirtoon, joulu vai tammikuussa. Palailen sitten asiaan. Ootte huippuja kun jaksatte uskoa ja pitää toivoa yllä <3 Ei sitä muuten jaksa kuukaudesta toiseen, onneksi suurin osa palkitaan sillä kalleimalla aarteella <3
Ja onnea plussanneille, ainakin @Liiby <3
 
Harmillista, että täällä on tullut pettymyksiä, tsemppiä @Nytkö ja @Tuutikki84 <3 Mä niin toivon, että mahdollisimman moni plussaa, täällä on nyt niin vähän porukkaa aktiivisissa hoidoissa, että kaikki epäonnistumiset korostuu Alkaa itselläkin (vihoviimeiset) toivonrippeet kadota, kun meillä on neljästä pakkasukosta enää se viimeinen pakkasessa, eipä ole enää hirveästi toiveita kolmannesta lapsesta. Mutta oon tehnyt nyt paljon psyykkistä työtä asian hyväksymiseksi. Toivottavasti tämä mun teksti ei masenna/ärsytä hirveästi ketään, mutta täällä on ollut puhe katkeruudesta ym ja nyt mulla alkaa aidosti olla se katkeruusvaihe ohi, kaveri sai juuri vauvan ja tuli vain sellaista onnea kaverin puolesta ja hakeutta, että meille ei sitä kolmatta taidettu suoda. Jatketaan nelistään. Moni varmaan nyt ajattelee, että meillä kuitenkin on se kaksi lasta ja totta, välillä tunnen ihan hirveetä häpeää(kin täällä, kun vatvon kolmannen lapsen saamattomuutta) ja olen erittäin onnekas ja etuoikeutettu kun päästiin tähän pisteeseen. Toisaalta meillä oli huippu lääkäri + hoitotiimi yksityisellä, oltiin nuoria kun aloitettiin ja rutkasti onnea, yksityispuolella ei mitään katkoksia tai turhia odotteluja/ajan tuhlaamista tarvinnut kokea. Toivoisin, että julkisella puolella homma tehostuis, koska aikaa kuluu ihan perkuleesti hukkaan jonottaessa, ja mulla on sellanen tunne, että toistuvat siirrot, tuore + pakkas, on se tämän homman ydin. Siirretään niin monta, että osuu kohdalle huippu alkio ja huiput olosuhteet. Mulla on parempi olo jo kilpparilääkityksen oltua viikon päällä. Väsyttää hitusen edelleen, mutta enää ei ole sitä tappavan lamaavaa aloitekyvyttömyyttä ja sellasta kaikenkattavaa haluttomuutta tehdä yhtään mitään. On tuo tyroksiiini ihan huippu lääke ja onneksi mun lääkäri oli niin skarppi, että ehdotti heti sen aloittamista. Oon jaksanut taas ihan erilailla olla töissä, puuhata töiden jällkeen lasten kans, hoitaa kotia ja asioita. Aiemmin olin kiinnostunut vaan nukkumisesta eikä sekään tuonut levännyttä oloa. Huh. Tsemppiä kaikille vaiheisiin, mä oon epämääräisen pituisella tyroksiinikuurilla nyt ja katsotaan milloin päästään siirtoon, joulu vai tammikuussa. Palailen sitten asiaan. Ootte huippuja kun jaksatte uskoa ja pitää toivoa yllä <3 Ei sitä muuten jaksa kuukaudesta toiseen, onneksi suurin osa palkitaan sillä kalleimalla aarteella <3
Ja onnea plussanneille, ainakin @Liiby <3
Ymmärrän täysin ajatuksesi tuosta että kun on ennestään lapsia, niin tuntuu väärältä surra sitä ettei lisää välttämättä saa, kun toisilla hoidoissa olevilla (tai luomusti yrittäneillä) ei ole sitä ensimmäistäkään.
Mutta nyt nää on mun mielestä niitä asioita kuin "makuasioista ei voi kiistellä", sä käyt läpi samoja/samantyylisiä hoitoja, tunteita,vauvakuumetta,kaipuuta siihen lapseen. Sulla on ihan täys oikeus tuntea kaikkia tunteita, vaikka sulla on ennestään lapsia.
Mulla on tosiaan aikasemmasta suhteesta kaksi lasta 8v ja 11v ja nykyiswn kanssa pasmuru täyttäö 1v. Ennen passia, olin niin rikki kun tuli negaa negan perään, hajosin ja vajosin mutta koitin pysyä skarppina koska olihan mulla ennestään kaksi ihanaa lasta. Mutta nää on niitä asioita mitä ei vaan voi verrata, vaikka ymmärrän täysin heitä joilla ei ole lapsia, tuntuu heistä taas pahalta sun tai mun teksti. Olipas sekavaa.
 
Tavoitit @Sabriiiina hyvin tuon mun ytimen, se on ihan totta, että se suru kun ei voi päättää omaa lasten lukumäärää, on silti suuri vaikka se kaikkein pahin jäytävä epätoivo siitä, että jäisi täysin lapsettomaksi, onkin luojalle kiitos väistynyt. Mutta muistan sen tunnetilan aina, kun joku täällä asiasta kirjoittaa, että se oli ihan hirveää. Mä en olis henk. koht. hyväksynyt lapsettomuutta koskaan, mut on luotu äidiksi ja perheen emännäksi ja olisin adoptoinut, ostanut lahja-alkioita tai vuokrannut kohdun, ihan mitä vaan, että pääsen äidiksi. Ennen kaikkea toivon, että jokainen tekee ne itselleen sopivat ratkaisut ja löytää sielulleen rauhan, oli se sitten hoitojen jatkaminen/lopettaminen/adoptio/koiranpentu, ihan mitä vaan. Että kaikki sais se onnen, muodossa tai toisessa. Mutta suututtaa ihan hitosti, kun kuulee noistä "ei mahduttu lokakuun pas-jonoon", seuraava IVF vasta 6 kk päästä ja mitä kaikkea muuta paskaa. Sitten inistään, ettei ole veronmaksajia riittävästi ja syntyvyys laskee jne. Ei laskis niin rajusti, jos panostettaisiin enemmän terveydenhuollossa tähän! *murinaa*
 
@Nytkö voi itku, että kävikin noin :(

@Liiby oliko hcg noussut?

@odotuksenodotus ja @janitainen tsemppiä piinailuun! Ootteko vielä uskaltautuneet testaamaan?

Mulla alkoi menkat tänään, taas meni tarkalleen viisi päivää Lugejen lopetuksesta että ne alkoi. Jännä, että toisilla alkaa vuotaa niiden läpi ja mä saan taas odotella tätäkin... mutta näin se on itsellä aina mennyt, luteaalivaihe tuppaa venymään eikä sitä tunnu lääkäritkään tietävän, mistä se johtuu. Todistetusti ovulaatiosta (tai siis LH-piikistä) mennyt joskus 3 viikkoa, että menkat on alkaneet.

Mutta jotain hyvääkin, seuraava siirto tehdään luonnolliseen kiertoon. Laitoin Omapolun kautta hoitotaholle viestiä, että saan niin voimakkaita haittavaikutuksia lääkkeelliseen kiertoon käytettävistä hormonilääkkeistä, etten enää pysty enkä kykene (muotoilin asian vähän toisin, ja aika tiukkaan sävyyn, koska ahdisti niin paljon :D ). Viime yö taisi olla ensimmäinen pitkään aikaan, etten herännyt hiestä märkänä kesken unien... töissä oon ollut välillä tosi kärttyinen ja hikoillut kuin pieni sika ihan jatkuvasti. Plus päänsäryt ynnä muut kivat. Ja luojan kiitos, sain vastauksen että voidaan tehdä siirto luonnolliseen kiertoon! Mä tikutan ovulaatiota niiiiiiin mielelläni kaiken tän jälkeen!

Hyvää viikonloppua kaikille, ja plussaonnea piinailijoille <3
 
Oon kyllä samaa mieltä, että kaikilla on oikeus omiin tunteisiin ja pettymyksiin siitä, että kun raskautuminen ei onnistu kun sitä yrittää.

Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että lapsettomuuden pelko ja suru siitä ettei koskaan saisi kokea äitiyttä tai vanhemmuutta, on jotain aivan eriä kuin se, että haluaisi ”vielä sen yhden”, oli se sitten toinen, kolmas tai neljäs. Vaikka keinoja vanhemmuuteen on paljon, ei esim. Adoptio ole kaikille mahdollista, lahjasolut ei välttämättä auta ja kohdun vuokraus ei toistaiseksi ole laillista, joten vaikka se vanhemmuus olisi ainoa asia maailmassa mitä haluaa, ei se välttämättä yksinkertaisesti onnistu millään tavalla. Ja se jos jokin on kaikista surullisinta ja kivuliainta.

Vaikka itse olen tällä hetkellä onnellisesti raskaana, koen edelleen olevani lapseton, niin kauan kunnes se vauva on sylissä ja ”turvassa”. Ja kyllä näin lapsettomana voin tunnustaa juurikin monesti ajatelleeni, että he joilla on jo lapsia, on niin onnekkaita, eikä ole oikeutta valittaa. Vaikka eihän se näin ole. Tunteet kun on myös yleensä asia jota vaikea hallita, eikä se järki läheskään aika niitä ohjaa. Tällä hetkellä oma fiilis on se, että jos tämän yhden saan syliin, en ikinä valita enää lapsettomuudesta, ja jos meille suodaan vaan yksi lapsi, niin olen siitäkin jo ikionnellinen. MUTTA tiedostan myös sen, että aika voi muuttaa ajatuksia ihan päälaelleen. Mutta toistaiseksi on tosi vaikea samaistua ajatuksiin siitä, että harmittaisi ettei saa jotain tiettyä lapsilukua täyteen, kun on se ensimmäinenkin vielä saamatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Nytkö voi itku, että kävikin noin

@Liiby oliko hcg noussut?

@odotuksenodotus ja @janitainen tsemppiä piinailuun! Ootteko vielä uskaltautuneet testaamaan?

Mulla alkoi menkat tänään, taas meni tarkalleen viisi päivää Lugejen lopetuksesta että ne alkoi. Jännä, että toisilla alkaa vuotaa niiden läpi ja mä saan taas odotella tätäkin... mutta näin se on itsellä aina mennyt, luteaalivaihe tuppaa venymään eikä sitä tunnu lääkäritkään tietävän, mistä se johtuu. Todistetusti ovulaatiosta (tai siis LH-piikistä) mennyt joskus 3 viikkoa, että menkat on alkaneet.

Mutta jotain hyvääkin, seuraava siirto tehdään luonnolliseen kiertoon. Laitoin Omapolun kautta hoitotaholle viestiä, että saan niin voimakkaita haittavaikutuksia lääkkeelliseen kiertoon käytettävistä hormonilääkkeistä, etten enää pysty enkä kykene (muotoilin asian vähän toisin, ja aika tiukkaan sävyyn, koska ahdisti niin paljon ). Viime yö taisi olla ensimmäinen pitkään aikaan, etten herännyt hiestä märkänä kesken unien... töissä oon ollut välillä tosi kärttyinen ja hikoillut kuin pieni sika ihan jatkuvasti. Plus päänsäryt ynnä muut kivat. Ja luojan kiitos, sain vastauksen että voidaan tehdä siirto luonnolliseen kiertoon! Mä tikutan ovulaatiota niiiiiiin mielelläni kaiken tän jälkeen!

Hyvää viikonloppua kaikille, ja plussaonnea piinailijoille <3
Kiitos! En ole viitsinyt testailla, kun Ovitrelle voi vielä näkyä. Maanantaina vasta sitten. Maani myynyt olo, kun rinnat ei ole kasvaneet ollenkaan ja ainoassa kunnolla alkaneessa raskaudessa (joka myöhemmin meni kesken) kasvoi rinnat ennen testiä. Tuntuu että eipä tää voi onnistua. Viime päivinä on ollut aikamoista väsymystä, liikuttumisherkkyyttä ja vähän vatsakipuilua mutta nää kaikki taitaa mennä ystävämme Lugesteron + Terolut -yhdistelmän piikkiin:confused:
 
Kiitos! En ole viitsinyt testailla, kun Ovitrelle voi vielä näkyä. Maanantaina vasta sitten. Maani myynyt olo, kun rinnat ei ole kasvaneet ollenkaan ja ainoassa kunnolla alkaneessa raskaudessa (joka myöhemmin meni kesken) kasvoi rinnat ennen testiä. Tuntuu että eipä tää voi onnistua. Viime päivinä on ollut aikamoista väsymystä, liikuttumisherkkyyttä ja vähän vatsakipuilua mutta nää kaikki taitaa mennä ystävämme Lugesteron + Terolut -yhdistelmän piikkiin
Tsemppiä! Täällä on rintojen kipeydestä lähtien oireita,muuten hyvä mutta ne on ollu jo ennen siirtoa xD mulla on luget aamuin illoin ja eilen pistin gonapeptylin.
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus

Yhteistyössä