IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ihanaa @Mohan että saitte noinkin monta solua. Mulla oli perjantaina punktio ja saalis oli puolet pienempi.

Kuinka pitkään teillä on ollut maha kipeä punktion jälkeen? Mulla on sattunut vielä tänään mahaan ja se on edelleen kovin turvonnut. Rusehtavaa vuotoa on tullut tähän aamuun asti. Onkohan tämä normaalia? Pelottaa, että voiko ne tehdä huomista alkion siirtoa.
 
Ihanaa @Mohan että saitte noinkin monta solua. Mulla oli perjantaina punktio ja saalis oli puolet pienempi.

Kuinka pitkään teillä on ollut maha kipeä punktion jälkeen? Mulla on sattunut vielä tänään mahaan ja se on edelleen kovin turvonnut. Rusehtavaa vuotoa on tullut tähän aamuun asti. Onkohan tämä normaalia? Pelottaa, että voiko ne tehdä huomista alkion siirtoa.
Mulla ei ollut punktion jälkeen vuotoa ollenkaan, mut kipuja ja turvotusta oli tosi kauan.
mulla oli kerääntynyt nestettä niin paljon, että se jatkoi kipua ja mahan pömpötystä. Lievästä hyperistä huolimatta päästiin siirtoon.
 
Mahtava saalis @Mohan! Nyt toivotaan tosi montaa hedelmöittynyttä. <3

@Coconutt mulla oli tosi helppo punktio ja kipuja ja vuotoja ei ollut oikeastaan missään kohdassa.Turvotus taas jatkui viikon ja farkut ei mahtuneet kunnolla jalkaan. Mut tosi monelle saattaa viikonkin tuntua epämukavalta esim. kävely just ton turvotuksen ja siitä aiheutuvan kivun takia.


Täällä nyt pp8 ja en malttanut mieltäni testauksen kanssa. Tein jo ensimmäisen testi pp6 ja arvatkaas mitä?
Kaunein mahdollinen näky, kaksi viivaa <3 Viiva vaikuttaa vahvistuvan ja tänään Onestepin "herkät" antaa ja tosi punertavan viiva. Voi kun osaisi laittaa teille kuvan. :D
Mulle ilmeisesti osui tämä ryhmän tilastollinen plussa :D
Aivan käsittämätön fiilis, et voiko tämä todella olla totta. Voi kun tämä plussa saataisiin syliin asti <3
 
Ihanaa @vauvameille! ❤ Toivottavasti käynnistit plussa-aallon! Tsemppiä @Mohan huomiseen siirtoon. Hyvän saaliin sait! Ja toivottavasti @Coconutt pääsit siirtoon.

Mulla oli tänään 2. ultra ja 12 rakkulaa kasvaa vasemmalla puolella tai 3 niistä oli aika pieniä. Oikeaa munasarjaa ei ole tai ei ainakaan löydy eikä myöskään simuloidu. Piikittely jatkuu ja perjantaina selviää jatko (punktioajankohta). Vielä on ollut ihan hyvä olo. Pelkäsin, että mitään ei ole kasvanut, kun tuntemuksia ei ole juuri ollut. Mut kylläpä tuo munasarja alkaa nyt tuntua. Tulee aika toispuoleinen olo, kun vain toisella puolella kasvaa.
 
Huikean ihanaa, onnea @vauvameille !! Mä jotenkin aavistin että plussaat <3 hitsi kun vois aavistaa omankin kohtalon! Mulla tuli ennätysaikaisin ovisplussa, kp 10, mutta vasta illalla, joten merkattiin seuraavalle päivälle, kp 11. Siirtoajankohtaa soittelin klinikkaan, en päässyt vielä läpi. Nyt on puolet blastoista käytetty ja kaksi jäljellä. Oon jo vähän itseäni psyykannut, että ne ei välttämättä kiinnity. Todennäköisesti nämä kaksi siirrettyä eivät sitten laadultaan ole olleet riittävän hyviä. Mitään ei muutettu nyt lääkityksessä, koska kaksi kertaa tämä kombo on toiminut kun kaksi raskautta saatu. Hyvä niin, haluan mennä tällä puoliluonnollisella kierrolla, kävi miten kävi. Milloin @Lumitalvi sulla punktio? Tuliko arviota vielä? Mehän @Mohan piinaillaan sit ens viikolla yhdessä, apua alkaa jo jännittää!!
@marrasmai toivottavasti pääsette pian tekin siirtoon <3 Mulla myös @Rusakkonen käy välillä mielessä, toivottavasti heille kuuluu hyvää. Tsemppiä kaikille vaiheisiinne <3
 
Tuoresiirto done! Hedelmöittyneitä 11/12, eli tosi hyvä prosenttiosuus. Miehen näyte oli normaali, mikä on meille hieno juttu koska miehen näytteessä ollut aiemmin ongelma. Pakkaseen arveli selviävän 3-4, sillä kehittyminen ei ollut ihan parasta kaikilla. Toivottavasti muutama saataisiin pakkaseen edes! Siirto oli helppo. Illalla aloitan terolutit ja sunnuntaina gonapeptyl. Testipäivä ma 31.8. Voi kunpa tämä tarraisi kiinni!
 
Hei ihanat naiset, mulla ois kysymys jos joku osais mua valaista tässä asiassa. Eli kyseessä PAS ja siirron ajankohta. Pitkään olen tätä mietiskellyt, kun eikö siirron pitäisi tapahtua aika tarkalla aikataululla ovulaatioon nähden? Jos siis klinikalta annettu ohje testata ovista aamuisin, ja lh piikin jälkeenhän voi ovuloida onko se nyt jotain 12-32 tunnin jälkeen, niin miten ne siitä sun lh piikin ajankohdasta voi tietää koska on ovulaatio ja näin ollen laskea parhaan siirtoajankohdan?
Mulla siis takana useampi epäonnistunut siirto, ja mietin että siirtääköhän ne oikeaan aikaan... Entä jos ois irrotuspiikki mukana, oisko silloin helpompi laskea ajankohta tarkemmin?

Toivottavasti tuosta vuodatuksesta sai jotain tolkkua
 
Huikean ihanaa, onnea @vauvameille !! Mä jotenkin aavistin että plussaat <3 hitsi kun vois aavistaa omankin kohtalon! Mulla tuli ennätysaikaisin ovisplussa, kp 10, mutta vasta illalla, joten merkattiin seuraavalle päivälle, kp 11. Siirtoajankohtaa soittelin klinikkaan, en päässyt vielä läpi. Nyt on puolet blastoista käytetty ja kaksi jäljellä. Oon jo vähän itseäni psyykannut, että ne ei välttämättä kiinnity. Todennäköisesti nämä kaksi siirrettyä eivät sitten laadultaan ole olleet riittävän hyviä. Mitään ei muutettu nyt lääkityksessä, koska kaksi kertaa tämä kombo on toiminut kun kaksi raskautta saatu. Hyvä niin, haluan mennä tällä puoliluonnollisella kierrolla, kävi miten kävi. Milloin @Lumitalvi sulla punktio? Tuliko arviota vielä? Mehän @Mohan piinaillaan sit ens viikolla yhdessä, apua alkaa jo jännittää!!
@marrasmai toivottavasti pääsette pian tekin siirtoon <3 Mulla myös @Rusakkonen käy välillä mielessä, toivottavasti heille kuuluu hyvää. Tsemppiä kaikille vaiheisiinne <3
Mulla punktio ensi viikolla ma-ke. Tarkemmin selviää perjantain ultrassa. Ja tsemppiä siirtoon!
 
Hei ihanat naiset, mulla ois kysymys jos joku osais mua valaista tässä asiassa. Eli kyseessä PAS ja siirron ajankohta. Pitkään olen tätä mietiskellyt, kun eikö siirron pitäisi tapahtua aika tarkalla aikataululla ovulaatioon nähden? Jos siis klinikalta annettu ohje testata ovista aamuisin, ja lh piikin jälkeenhän voi ovuloida onko se nyt jotain 12-32 tunnin jälkeen, niin miten ne siitä sun lh piikin ajankohdasta voi tietää koska on ovulaatio ja näin ollen laskea parhaan siirtoajankohdan?
Mulla siis takana useampi epäonnistunut siirto, ja mietin että siirtääköhän ne oikeaan aikaan... Entä jos ois irrotuspiikki mukana, oisko silloin helpompi laskea ajankohta tarkemmin?

Toivottavasti tuosta vuodatuksesta sai jotain tolkkua
Olen vasta OI-hoidoissa, mutta irrotuspiikin kanssakin ovulaation tarkka ajankohta on käsittääkseni mysteeri. Paketissa taisi lukea, että tapahtuu 24-36h kuluessa piikistä.

Maalaisjärjellä ei varmaan saisi näissä asioissa ajatella, mutta jotenkin tuntuisi että jotain kannattaa muuttaa, jos ei tulosta ole tullut yhdenlaisella kaavalla. Ystäväni esimerkiksi kertoi tavanneensa joskus klinikan odotusaulassa naisen, jolla oli takana useita siirtoja, joista kaikki oli tehty 3. päivänä hedelmöityksestä. Jostain syystä siirto oli sitten viivästynyt 5. päivään (viivästys ei ollut suunniteltu), josta nainen oli heti tullut raskaaksi. Ja rahaa oli siis mennyt 20 000e sitä ennen. Jotenkin itsestä tuntuu, että lähes kaikki yksityiskohdat ovat tosi yksilöllisiä.
 
@Tupsuli itsellä ei ollut kyllä aavistusta. :D Tuntui täysin epätodennäköiseltä raskautua, kun kaksi edellistäkin siirtoa oli mennyt mönkään. Mutta eipä näistä ikinä tiedä, missä kohdassa onnistuu.

Se mikä oli tässä kierrossa erilaista, niin kävin akupunktiossa 2 kertaa ennen siirtoa ja kerran siirron jälkeen. Tiedä sitten oliko sillä mitään vaikutusta, mutta tällainen "salainenase" oli tällä kerralla käytössä. :)

Mahtavaa @Mohan . Paljon tarrasukkia sinne. <3 Nyt paljon plussia tähän ryhmään.

Tsemppiä punktioon @Lumitalvi
 
Huikean ihanaa, onnea @vauvameille !! Mä jotenkin aavistin että plussaat <3 hitsi kun vois aavistaa omankin kohtalon! Mulla tuli ennätysaikaisin ovisplussa, kp 10, mutta vasta illalla, joten merkattiin seuraavalle päivälle, kp 11. Siirtoajankohtaa soittelin klinikkaan, en päässyt vielä läpi. Nyt on puolet blastoista käytetty ja kaksi jäljellä. Oon jo vähän itseäni psyykannut, että ne ei välttämättä kiinnity. Todennäköisesti nämä kaksi siirrettyä eivät sitten laadultaan ole olleet riittävän hyviä. Mitään ei muutettu nyt lääkityksessä, koska kaksi kertaa tämä kombo on toiminut kun kaksi raskautta saatu. Hyvä niin, haluan mennä tällä puoliluonnollisella kierrolla, kävi miten kävi. Milloin @Lumitalvi sulla punktio? Tuliko arviota vielä? Mehän @Mohan piinaillaan sit ens viikolla yhdessä, apua alkaa jo jännittää!!
@marrasmai toivottavasti pääsette pian tekin siirtoon <3 Mulla myös @Rusakkonen käy välillä mielessä, toivottavasti heille kuuluu hyvää. Tsemppiä kaikille vaiheisiinne <3
@Tupsuli pääsin siirtoon. Tuoresiirto oli tiistaina. 6 solua saatiin punktiossa ja niistä 5 hedelmöittyi. Jatkoviljelyyn meni 4, mutta niistä ei ole kuulunut mitään. Olo on ollut ihan hyvä sen jälkeen ja nyt on alkanut väsymys laantumaan. Testipäivä 30.8. joten sinne asti pitää nyt jännitellä. Luteaalitukena käytän Teroluttia 1+2 /päivä.
 
Hei ihanat naiset, mulla ois kysymys jos joku osais mua valaista tässä asiassa. Eli kyseessä PAS ja siirron ajankohta. Pitkään olen tätä mietiskellyt, kun eikö siirron pitäisi tapahtua aika tarkalla aikataululla ovulaatioon nähden? Jos siis klinikalta annettu ohje testata ovista aamuisin, ja lh piikin jälkeenhän voi ovuloida onko se nyt jotain 12-32 tunnin jälkeen, niin miten ne siitä sun lh piikin ajankohdasta voi tietää koska on ovulaatio ja näin ollen laskea parhaan siirtoajankohdan?
Mulla siis takana useampi epäonnistunut siirto, ja mietin että siirtääköhän ne oikeaan aikaan... Entä jos ois irrotuspiikki mukana, oisko silloin helpompi laskea ajankohta tarkemmin?

Toivottavasti tuosta vuodatuksesta sai jotain tolkkua
Tähän on just niitä limakalvon tutkimuksia, esim. BE READY tai vastaavia. Niissä tutkitaan milloin limis on vastaanottavaisin alkiolle. Toisilla se voi olla pitempi aika ja toisilla lyhyempi. Mä googlettelin, että maailmalla on tutkittu jonkin verran tuota siirtoasiaa. Ilmeisesti 5. päivä lh-plussasta on tavallinen päivä siirtää blastokysti, myös 6 vuorokautta viljellyt alkiot eli hitaat blastot, se on todettu tutkimuksissa menestyksekkäämmäksi, en tiedä miksi. Korjatkaa jos oon väärässä. Jännä kun näissä kaikissa puhutaan aina ovulaatiosta vaikka oikeastihan pystytään vaan mittaamaan lh-plussa, ovulaation ajankohtaa ei tiedä kukaan. Paitsi jos käytetään irroituspiikkiä, ilmeisesti sillä pystytään tunnilleen määrittelemään ovis, onko se 36 t? Kuka tietää? Googlettamalla pikaisesti löytyi tämmöinen: "Implantation usually occurs 6–12 days following LH surge [11–14]. The majority of embryos implant 8–10 days post-LH surge, while earlier or later implantations occur more rarely" Eli kun lh-piikki havaitaan, siitä normaalistin alkio voi kiinnittyä 6 päivän päästä. Oisko sit niin, että joillakin ovis tulee nopeasti heti lh-piikin alettua ja jos hedelmöittyminen tapahtuu heti ja alkio kehittyy supernopeaan. Onhan tässä niin paljon, mitä ei tiedetä ja jokaisen kohdalla vielä omat jokaisen kehon ominaisuudet, että välillä tuntuu miten tämä ihmiskunta on edelleen olemassa kun raskautuminen vaikuttaa niin rakettitieteeltä!:ROFLMAO::cautious:

(.) Maanantaina siirto. Jännää, nyt meitä on sitten useampia piinailjoita tällä ja ensi viikolla. Voi kun kaikki plussattaisiin <3 Peukkuja meille kaikille <3 Toukokuiset nyytit syliin <3
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu että olen tämän ivf viikon (ma punktio, ke siirto) ollut ihan poikki. Olen ottanut joka päivä päikkärit ja tänään ennole jaksanut tehdä mitään. Toki on myös eka työviikko loman jälkeen, mutta en minä ennen näin väsynyt ole ollut. Onkohan esim. terolutien sivuvaikutus väsymys? Vai onko kroppa hormonihoidoista vaan ihan puhki?
 
Tuntuu että olen tämän ivf viikon (ma punktio, ke siirto) ollut ihan poikki. Olen ottanut joka päivä päikkärit ja tänään ennole jaksanut tehdä mitään. Toki on myös eka työviikko loman jälkeen, mutta en minä ennen näin väsynyt ole ollut. Onkohan esim. terolutien sivuvaikutus väsymys? Vai onko kroppa hormonihoidoista vaan ihan puhki?
Luultavasti nuo rankat hormonihoidot aiheuttaa väsymystä. Mulla oli ihan samanlaista punktion jälkeen, en jaksanut kuin nukkua. Muutama päivä lepoa, sitten helpotti. Tsemppiä!

Täällä mennään kohti toista alkionsiirtoa, nyt jo kp 17 ja maanantaina on siirtopäivä. Tällä kertaa Progynovan sivuvaikutukset ei oo olleet ihan niin voimakkaat kuin viimeksi, vähän on ollut pahoinvointia ja väsymystä. Luget aloitin torstaina. Maanantaina oli ultra ja limakalvoa lääkäri kehui silloin "oikein kauniiksi", mutta oon ihan tyytyväinen että siirto ei ollut vielä tällä viikolla, koska luulen että myöhäisempi siirtoajankohta sopii mun kropalle paremmin. Ja koska nyt tänään on yhdet syntymäpäivät juhlittavana, enkä halua herättää huomiota jättämällä alkoholijuomat kokonaan väliin... :D eli voi ottaa pari kuohuvaa vielä, kovin paljon ei tietenkään viitsi.

Kivaa, että on useampi joilla on siirto tapahtunut tai lähiaikoina tiedossa, päästään piinailemaan yhdessä! Plussatuulia kaikille ja onnea vielä @vauvameille plussasta :love:
 
Tuntuu että olen tämän ivf viikon (ma punktio, ke siirto) ollut ihan poikki. Olen ottanut joka päivä päikkärit ja tänään ennole jaksanut tehdä mitään. Toki on myös eka työviikko loman jälkeen, mutta en minä ennen näin väsynyt ole ollut. Onkohan esim. terolutien sivuvaikutus väsymys? Vai onko kroppa hormonihoidoista vaan ihan puhki?
Mulla ainakin Terolut alkionsiirron tukena aiheutti ihan jäätävän väsymyksen. Ajattelin jo, että raskaus on alkanut kun niin väsytti, mutta se olikin se Terolut.
 
  • Tykkää
Reactions: Coconutt ja Mohan
Kuinka aikaisin uskaltais raskaustestin tehdä? Mulla oli tiistaina tuoresiirto (D4 alkio) ja virallinen testipäivä 30.8. Nämä piinaviikot on ihan kamalaa aikaa. Luteaalitukena terolut. En tiedä onko sitten sen sivuoire, mutta tissit on niin kipeet että ei mitään järkeä. Oltiin perjantaina veneilemässä ja järvellä oli pieni aallokko. Jokainen töyssy tuntui siltä, että rinnat repeää irti. :oops:
 
@Mohan ja @Coconutt kyllä se nyt sovitaan, että teidän kohdalla tissikipu on raskausoire! Mulla oli ekassa raskaudessa tissikipua, toisessa ei ollut, mutta päättelin sen johtuvan siitä, kun olin just ihmetyksen lopettanut ja ajattelin että ehkä tissit on jo niin rutinoituneet.. Ekassa raskaudessa tissikipu alkoi hieman ennen virallista testipäivää. Tokassa raskaudessa oli menkkakipuja enemmän lähellä plussaa. Ärsyttävää kun on ollut kaksi aivan erioireista raskautta niin ei voi päätellä mitään mistään.. Mä hain tänään kuorestaan jo ulos puskevan blaston, joka oli biologin mukaan oikein tasapainoisen näköinen. En ole uskaltanut laatuja tarkemmi kysellä, mieluummin pidän toivoa yllä! Nyt tietysti toiveet nousi heti eksponentiaalisesti! Haitko sinäkin @Tuutikki84 tänään pikkuisen kyytiin? Nyt plussia meille kaikille ❤❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84 ja Mohan

Yhteistyössä