IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Lumitalvi : Mä toivon, että teille tää yrityskerta on SE josta saatte lapsen syliin asti. <3

@odotuksenodotus : ”Ihana” kuulla, että en oo vaan seonnut noitten levottomien jalkojeni kanssa!! Se vaiva menee meinaan vaan pahemmaksi ja pahemmaksi. Mulla se tunne ei oo pelkästään jaloissa, vaan myös käsissä, joten heilun ku heinämies ja ei mun vieressä voi enää kukaan nukkua. :D
Mä joskus olin lukevinani kyllä, että on mahdotonta sanoa jatkoviljelyn aikana nuukahtaneista alkioista, olisivatko ne kuitenkin jääneet eloon kohdussa. Kohtu kun on se paras paikka alkion kasvaa. Eli kyllä hyvin nuorillakin alkioilla niitä plussia tulee yhtälailla kuin blastoilla.
Meillä kun sit taas jatkoviljeltiin, koska silloin ajattelin, että haluan heti laittaa ns. all-in, niin kyllä mä nyt jälkeenpäin oon miettinyt, että olisikohan joku niistä matkan varrella pelistä tippuneista voinutkin jatkaa eloaan jos olisivat kohtuun päässeet.

Oma napa:
Tänään oli ehkä vähän parempi päivä kuin eilen. Oon kuitenkin jotenkin hemmetin ärtyisä. Ja luen ihan liikaa piinapäivien kokemuksia ja tutkimustietoa.
Alkoi esim ärsyttää tänään niin maan perkeleesti, kun luin luomuna raskautuneiden tuntemuksia ennen testin tekoa ja oliko sitten niillä oireilla plussa vaiko miinus. (Tiedän ettei pitäis lukea noita...) :D Ja kun jotkut siinä ketjussa sitten valitteli kun jo kohta neljä yrityskiertoa mennyt, eikä vieläkään plussaa! WÄÄ! :( Joo, tiedän, oon ilkeä, mut syytän näitä hormoneja ja ehkä omaa tunnemylläkkääkin, kun paineet alkaa kasautua. En ole oma itseni. :D Pitäis varmaan hakeutua johonkin terapiaan.
 
Ihana vuodatus, kuulostaa ihan oman pääni rallilta Jännä juttu toi hormonien aiheuttama levottomat jalat -juttu. Mulla nimittäin aiheuttaa lääkkeet samaa ja on parina viime iltana ollut tosi tukala ja ahdistava tunne varsinkin toisessa jalassa.

Pari yötä siirtoon (jos siis alkio selviää pakkasesta). Oon aika huolissani ja peloissani kun on vaan 3 päiväinen alkio, mutta kun en uskaltanut jatkoviljelyttää kun kaksi 3 päiväistä alkiota jäi ivf:stä käsiin ja pelotti jos nekin karsiutuu kun viidestä alkiosta vain noi 2 selvis 3 päiväisiksi. Tosin oonhan tässä monelta kuullut, että 3 päiväisestäkin tullut lapsi syliin asti. Viime vuonna siirrettiin ensin 3 päiväinen joka meni heti kesken ja myöhemmin sit 5 päiväinen joka meni vähän myöhemmin kesken. Siitä jäi sellanen olo että ei kai tästä nyt mitään voi tulla kun ei blastoa ole. Huoh tätä pelkoa ja epävarmuutta.
Meillä kasvelee tuolla masussa kaksipäiväinen alkio (nyt rv 21+2), joten ei huolta sen suhteen. Hurjasti Tsemppiä ja tarrasukkia siirtoon! (y)
 
Mulla kans kaksi-päiväisenä alkiona siirrettyä tenavaa ja nyt kaksipäiväiset sulatetut kehittyneet maljalla blastoiksi, uudelleen pakastettu ja siirto ehkä keskiviikkona? Tänään tikuissa tasavahvat viivat ja hymynaama, ennätysaikaisin kp 13. Onneksi pakkasessa on kolme blastoa, joten ehkö niistä joku selviää uudelleen sulatuksesta. Jännää, oon nyt ainakin ajatukset suunnannut muualle, kun lomalla ollaan touhuttu kaikenlaista ja meinas unohtua ultra-ajan tilaaminen ja lääkkeitäkään ei ollut kaapissa, apteekista viime hetkellä hain Pregnylin jne jne. Että jospa se taika olis nyt tämä, että ei paljon ole ollut tilaisuuksia pohdiskella siirtoa! Mutta tuo googlettelu, stressaaminen ym, ne ei ainakaan estä raskautumasta, koska kumpaakin olen harrastanut molemmissa onnistuneissa raskauksissa ja hyvin kävi silti! Mutta eihän se rentoutuminen silti pahaa tee, nyt kesä on siinä otollista aikaa, että on paljon kaikkea muuta puuhaa, johon saa ajatuksia suunnattua. Tsemppiä kovasti @Mohan @Mikkis @Lumitalvi ja @odotuksenodotus ynnä muut, siirtoihin ja suunnitelmiin <3
 
@odotuksenodotus : Onnea! Ja tsemppiä piinailuun!! <3

Mulla on nyt menossa PP4. Huomenna illalla pistän ovitrellen ja voi vitalis kun tekis mieli tehdä testi ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi ennen sitä... :D Koska sitten kun se on pistetty, niin oikeesti pakko odottaa viralliseen testipäivään asti, ettei tule väärää positiivista.
Tietääkö kukaan, näkyykö Gonapeptyl raskaus- tai ovulaatiotestissä? Siitä saattaa olla jotain jämiä vielä systeemissä, niin en mä sit ennakoi, jos se näkyy jotenkin.
Voi kun odottavan aika on pitkä..! :D
 
@odotuksenodotus : Onnea! Ja tsemppiä piinailuun!! <3

Mulla on nyt menossa PP4. Huomenna illalla pistän ovitrellen ja voi vitalis kun tekis mieli tehdä testi ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi ennen sitä... Koska sitten kun se on pistetty, niin oikeesti pakko odottaa viralliseen testipäivään asti, ettei tule väärää positiivista.
Tietääkö kukaan, näkyykö Gonapeptyl raskaus- tai ovulaatiotestissä? Siitä saattaa olla jotain jämiä vielä systeemissä, niin en mä sit ennakoi, jos se näkyy jotenkin.
Voi kun odottavan aika on pitkä..!
Kiitos! Mulla on aiemmissa siirroissa ollut gonapeptyl eikä ole sanottu ainakaan että näkyis raskaustestissä. Ovistestistä en tiedä. Nyt sain gonapeptylin sijaan Ovitrellen, joka teilaa ennen aikaisen testaamisen yritykset :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Gonapeptyl näkyy ovulaatiotestissä, se aiheuttaa kunnon lh-piikin! Ja en tiiä näkykö mulla Pregnyl nyt viimeksi oikeasti sen 10 pv, ei oo kyllä koskaan aiemmin näkynyt 5000 IU niin kauaa, koska mulla 7-10 pv Pregnylistä näytti hyvin tasaista haamua. En tiiä kertooko se siitä, että oli pientä kiinnittymisyritystä sitten. Gonapeptyl ei näy raskaustestissä. @Mikkis testaa ihmeessä jos polttelee, nega ei tarkota tossa vaiheessa vielä mitään, mutta toisaalta hento haamu voi jo näkyä, mä oon yleensä saanut haamut dpo 9 ja 11, mutta tuossa alussa en aamupissasta vaan aamupäivällä, aamupissasta on vielä negaa näyttänyt.

Temppiä @Mikkis piinaan, kohta tullaan perässä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
PP 5 ja pakkohan se oli malttamattoman tehdä aamulla testi. Ei ois pitänyt, sillä negahan se oli. :(
Aamun sit itkeskelin sitä ja aloin henkisesti valmistautua uuteen kierrokseen ivf:ää.
Tiedän, ettei nega tässä vaiheessa vielä tarkoita välttämättä yhtään mitään, mutta tuntuu jotenkin henkisesti helpommalta itkeä ja surra osa pois jo nyt, eikä sitten vasta virallisena testipäivänä. Onks outoa?
Illalla pistin ovitrellen, joten nyt ei sitten turhia testaillakkaan ja ehkä ihan hyvä niin. Ehkä voisin nyt tän tulevan viikon vähän rentoutua.
Vuotoa ei onneks vielä ainakaan ole, eikä toistaiseksi oo ollut sellasia supistuksiakaan, kuin aiemmilla kerroilla, mikä kertonee mahdollisesti siitä, et luget toimii mulle paremmin kuin terolut. Tissit on edelleen kipeähköt, mikä myös hyvä luge-oire. Pientä, menkkamaista vihlontaa on ollut siirrosta asti, ja se jatkuu edelleen.
 
PP 5 ja pakkohan se oli malttamattoman tehdä aamulla testi. Ei ois pitänyt, sillä negahan se oli.
Aamun sit itkeskelin sitä ja aloin henkisesti valmistautua uuteen kierrokseen ivf:ää.
Tiedän, ettei nega tässä vaiheessa vielä tarkoita välttämättä yhtään mitään, mutta tuntuu jotenkin henkisesti helpommalta itkeä ja surra osa pois jo nyt, eikä sitten vasta virallisena testipäivänä. Onks outoa?
Ei oo, itse oon ihan samanlainen, mieluummin otan heti faktan vastaan, pidän pientä toivoa yllä kuin että kuvittelen kaikki lugeoireet raskaudesta johtuviksi ja nostatan hirveän suuren toiveen. Pp5 on tosiaan silti aikaisin ja kaikilla ei näy raskaus noin aikaisin. Oliko sulla 5-päiväinen blasto? Periaatteessahan se voi vielä noin 2 päivääkin kehittyä ennen kiinnittymistä, joten ei välttämättä näy 2-3 päivää kiinnittymisen jälkeen mitään. Hcg nousee kuitenkin tuplaantuen j.2.p, eli eka päivänä kun sitä alkaa istukan soluista kehittyä, niin kolmantena päivänä sitä olis veressä vielä alle 10... Oliko teillä pakkasessa vielä alkioita? Luge on tosi hyvä lääke, pitää tehokkkaasti menkat poissa. Milloin sulla virallinen testipäivä olikaan? Tsemppiä piinaan, jospa siellä kuitenkin on joku kiinnittynyt ja kehittymässä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
PP 5 ja pakkohan se oli malttamattoman tehdä aamulla testi. Ei ois pitänyt, sillä negahan se oli.
Aamun sit itkeskelin sitä ja aloin henkisesti valmistautua uuteen kierrokseen ivf:ää.
Tiedän, ettei nega tässä vaiheessa vielä tarkoita välttämättä yhtään mitään, mutta tuntuu jotenkin henkisesti helpommalta itkeä ja surra osa pois jo nyt, eikä sitten vasta virallisena testipäivänä. Onks outoa?
Illalla pistin ovitrellen, joten nyt ei sitten turhia testaillakkaan ja ehkä ihan hyvä niin. Ehkä voisin nyt tän tulevan viikon vähän rentoutua.
Vuotoa ei onneks vielä ainakaan ole, eikä toistaiseksi oo ollut sellasia supistuksiakaan, kuin aiemmilla kerroilla, mikä kertonee mahdollisesti siitä, et luget toimii mulle paremmin kuin terolut. Tissit on edelleen kipeähköt, mikä myös hyvä luge-oire. Pientä, menkkamaista vihlontaa on ollut siirrosta asti, ja se jatkuu edelleen.
Kuten kirjoitit, on vielä tosi aikaista testata (ei välttämättä kiinnittynyt vielä) eli kaikki on vielä mahdollista. Mutta juuri noin itsekin olen toiminut.. Eli henkisesti valmistautunut negaan koko piinan ajan ja kun se nega sit on tullut, on itkut jo melkein itketty. Viime kierroksella yritin pitää neutraalia asennetta mutta onnistui varmaan tunnin siirrosta. Heh!

Mullakin oli aiemmilla kerroilla käytössä terolut ja nyt viimeisessä luget. Terolueilla tuli jos jonkinlaista oiretta mutta lugeista ei. Lääkäri sanoi, että luget on luonnollisempi vaihtoehto ja varmaan sen takia oireeton oli ”luonnollisemmat”. Tsemppiä piinaan, on kyllä ihmisen kiduttamista koko rahalla tuo piina-aika! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Ei oo, itse oon ihan samanlainen, mieluummin otan heti faktan vastaan, pidän pientä toivoa yllä kuin että kuvittelen kaikki lugeoireet raskaudesta johtuviksi ja nostatan hirveän suuren toiveen. Pp5 on tosiaan silti aikaisin ja kaikilla ei näy raskaus noin aikaisin. Oliko sulla 5-päiväinen blasto? Periaatteessahan se voi vielä noin 2 päivääkin kehittyä ennen kiinnittymistä, joten ei välttämättä näy 2-3 päivää kiinnittymisen jälkeen mitään. Hcg nousee kuitenkin tuplaantuen j.2.p, eli eka päivänä kun sitä alkaa istukan soluista kehittyä, niin kolmantena päivänä sitä olis veressä vielä alle 10... Oliko teillä pakkasessa vielä alkioita? Luge on tosi hyvä lääke, pitää tehokkkaasti menkat poissa. Milloin sulla virallinen testipäivä olikaan? Tsemppiä piinaan, jospa siellä kuitenkin on joku kiinnittynyt ja kehittymässä <3
5-päiväinen siirrettiin. Pakkanen on tyhjä nyt, eli kohti uutta kierrosta tässä nyt yritän henkisesti varautua menemään. Puhuttiin jo siirron jälkeen lääkärin kanssa siitä, et mitäs jos tää ei nytkään tärppää. Lääkäri sanoi siis suoraan, et raskauden olisi jo pitänyt edellisillä siirroilla alkaa, koska blastot oli silloin top-alkioita ja nyt on kyseessä vähän ”huonompi”. Ja kun ne ei kiinnittynyt, niin jotain siinä kiinnittymisessä on vikana.
Seuraavaksi siis ilmeisesti tehtäisiin ERA-testi ja jotain kromosomi-kokeita.
 
Voi harmi @Mikkis mutta tosiaan, kovin aikainen testausajankohta, toivon että se kääntyy vielä plussaksi :)

Meidän alkio tuolla kohdussa on tänään viisipäiväinen (jos siis on vielä elossa) ja pitäisi kai alkaa kiinnittymään hiljalleen. Voi miten toivoisin että saisin pian jotain selkeitä raskausoireita. Tuntuu että eihän tää mitenkään voi onnistua. Tosin oireiden suhteen täytyy muistaa olla varovainen kun mulla ei ole koskaan ollut tukilääkityksenä lugesteron-terolut -yhdistelmää, enkä tiedä mitä kaikkia oireita ne voi saada yhdessä aikaan. Aiemmin ollut pelkkä lugesteron.

Vielä jatkan itsestäni puhumista sen verran, että kahdessa aiemmassa alkiosiirrossa mulla on tullut 1-2 päivänä käsittääkseni kiinnittymisvuotoa 10 päivää 3D alkionsiirron jälkeen ja 7 päivää 5D alkionsiirronjälkeen. Molemmista siis alkoi raskaudet, mutta menivät kesken. Tiedän että raskaudet on erilaisia mut toki pelottaa sekin että jos ei nyt tule samaan ajankohtaan tuota vuotoa niin oliko tää sit tässä.
 
Voi harmi @Mikkis mutta tosiaan, kovin aikainen testausajankohta, toivon että se kääntyy vielä plussaksi

Meidän alkio tuolla kohdussa on tänään viisipäiväinen (jos siis on vielä elossa) ja pitäisi kai alkaa kiinnittymään hiljalleen. Voi miten toivoisin että saisin pian jotain selkeitä raskausoireita. Tuntuu että eihän tää mitenkään voi onnistua. Tosin oireiden suhteen täytyy muistaa olla varovainen kun mulla ei ole koskaan ollut tukilääkityksenä lugesteron-terolut -yhdistelmää, enkä tiedä mitä kaikkia oireita ne voi saada yhdessä aikaan. Aiemmin ollut pelkkä lugesteron.

Vielä jatkan itsestäni puhumista sen verran, että kahdessa aiemmassa alkiosiirrossa mulla on tullut 1-2 päivänä käsittääkseni kiinnittymisvuotoa 10 päivää 3D alkionsiirron jälkeen ja 7 päivää 5D alkionsiirronjälkeen. Molemmista siis alkoi raskaudet, mutta menivät kesken. Tiedän että raskaudet on erilaisia mut toki pelottaa sekin että jos ei nyt tule samaan ajankohtaan tuota vuotoa niin oliko tää sit tässä.
Jännittäviä aikoja elät! Laitan peukut pystyyn täällä, että sulla pikkuinen kiinnittyisi ja pääsisit nyt ihan loppuun asti tämän kanssa. <3

Miksi sulla kokeiltiin nyt muuten tero+luge yhdistelmää? Määrättiinkö muita lääkkeitä?
Tavallaan kuitenkin hyvä merkki sulla se, että raskaus on aiemmin saatu alkamaan! Toki ei varmaan lohduta yhtään, mutta jos jotain positiivista haluaa yrittää tilanteesta löytää, niin ainakin kiinnittyminen on aiemmin onnistunut! Joten jospa nytkin! Ja jos alkio olisikin terveempi nyt kuin edeltäjänsä, niin menisikin kaikki optimaalisesti.
Oliko teillä tehty vielä mitään kromosomi-kokeita? Oliko selvillä syytä miksi nämä aiemmat menivät kesken?
Lueskelin tänään noista kromosomi-hommista ja tavallaan ne olivat tosi toivoa antavia. Terveeksi testatuille alkioille luvataan melkoista onnistumisprosenttia. Mutta sitten taas aloin miettiä, että mitäs jos huomataan, ettei yhtään tervettä alkiota olekkaan! Noh, olisipa sit ainakin selkeä syy lapsettomuudelle, mut karmiva ajatus, kun niin lopullista.
ääääh... :( miksei voisi vaan saada lapsia niinkuin ”normaalit” ihmiset. Olispa ihana vaan miettiä vauvanteon ajoitusta huolettomasti, niin kuin esim mun yksi kaveri, et nyt vois olla kiva aika laittaa pulla uuniin, kun kevät vauva on niin kiva. :D
 
Jännittäviä aikoja elät! Laitan peukut pystyyn täällä, että sulla pikkuinen kiinnittyisi ja pääsisit nyt ihan loppuun asti tämän kanssa. <3

Miksi sulla kokeiltiin nyt muuten tero+luge yhdistelmää? Määrättiinkö muita lääkkeitä?
Tavallaan kuitenkin hyvä merkki sulla se, että raskaus on aiemmin saatu alkamaan! Toki ei varmaan lohduta yhtään, mutta jos jotain positiivista haluaa yrittää tilanteesta löytää, niin ainakin kiinnittyminen on aiemmin onnistunut! Joten jospa nytkin! Ja jos alkio olisikin terveempi nyt kuin edeltäjänsä, niin menisikin kaikki optimaalisesti.
Oliko teillä tehty vielä mitään kromosomi-kokeita? Oliko selvillä syytä miksi nämä aiemmat menivät kesken?
Lueskelin tänään noista kromosomi-hommista ja tavallaan ne olivat tosi toivoa antavia. Terveeksi testatuille alkioille luvataan melkoista onnistumisprosenttia. Mutta sitten taas aloin miettiä, että mitäs jos huomataan, ettei yhtään tervettä alkiota olekkaan! Noh, olisipa sit ainakin selkeä syy lapsettomuudelle, mut karmiva ajatus, kun niin lopullista.
ääääh... miksei voisi vaan saada lapsia niinkuin ”normaalit” ihmiset. Olispa ihana vaan miettiä vauvanteon ajoitusta huolettomasti, niin kuin esim mun yksi kaveri, et nyt vois olla kiva aika laittaa pulla uuniin, kun kevät vauva on niin kiva.
Kiitos <3 Mulla kans kaveri tuli just ekalla yrittämällä (tietenkin) raskaaksi kun oli ajatellut että nyt olis hyvä hetki kun on just palaamassa edelliseltä äitiyslomalta töihin. Olis kyllä ihanaa kun vois itsekin näin vaan päättää.

Meille ei ole tehty alkiodiagnostiikkaa ja tutkittu alkioiden kromosomeja. Lääkäri oli sitä mieltä ettei vielä toiseen ivf:ään näe siihen tarvetta ja ei meillä kyllä olis ollut varaakaan kun siis yksityisellä ollaan. Meille tehtiin noiden kahden keskenmenon jälkeen era ja nata testit, joissa oli poikkeamaa. Eran mukaan siirto piti tehdä 12h aiemmin ja Natan löydös se, että mun kohdun limakalvo on välillä liian aktiivinen ja välillä liian vähän. Näillä löydöksillä saattaa olla vaikutus juuri niihin keskenmenoihin. Sen mukaan sit räätälöitiin lääkitys niin että mulla nyt tukilääkkeenä tosiaan sekä Lugesteron että Terolut, sekä Ovitrelle ja Zumenon. Lisäksi ennen siirtoa tehtiin scratching ja Intralipid tiputus. Mut mistäpä sitä tosiaan tietää jos vika onkin alkioissa. Multa otettiin kromosomiverikokeet ja tukostaipumuskokeet, mutta niissä ei ollut ongelmaa. Huh. Piinapäivät on kyllä maailman hitaimmat päivät. Kuinka paljon ja usein @Mikkis pistät Ovitrellä?
 
Kiitos <3 Mulla kans kaveri tuli just ekalla yrittämällä (tietenkin) raskaaksi kun oli ajatellut että nyt olis hyvä hetki kun on just palaamassa edelliseltä äitiyslomalta töihin. Olis kyllä ihanaa kun vois itsekin näin vaan päättää.

Meille ei ole tehty alkiodiagnostiikkaa ja tutkittu alkioiden kromosomeja. Lääkäri oli sitä mieltä ettei vielä toiseen ivf:ään näe siihen tarvetta ja ei meillä kyllä olis ollut varaakaan kun siis yksityisellä ollaan. Meille tehtiin noiden kahden keskenmenon jälkeen era ja nata testit, joissa oli poikkeamaa. Eran mukaan siirto piti tehdä 12h aiemmin ja Natan löydös se, että mun kohdun limakalvo on välillä liian aktiivinen ja välillä liian vähän. Näillä löydöksillä saattaa olla vaikutus juuri niihin keskenmenoihin. Sen mukaan sit räätälöitiin lääkitys niin että mulla nyt tukilääkkeenä tosiaan sekä Lugesteron että Terolut, sekä Ovitrelle ja Zumenon. Lisäksi ennen siirtoa tehtiin scratching ja Intralipid tiputus. Mut mistäpä sitä tosiaan tietää jos vika onkin alkioissa. Multa otettiin kromosomiverikokeet ja tukostaipumuskokeet, mutta niissä ei ollut ongelmaa. Huh. Piinapäivät on kyllä maailman hitaimmat päivät. Kuinka paljon ja usein @Mikkis pistät Ovitrellä?
Onneks teillä on jo noinkin kattavasti testailtu eri juttuja! Me ollaan myös yksityisellä, mut jotenkin musta on tuntunut, et lääkäri vaan päivittelee sitä, et onpa kumma kun ois jo raskauden pitänyt alkaa! Noh, onneksi nyt edes seuraavalle ivf-kierrokselle tutkitaan enemmän. Kyllä mua hinta näille testeille hirvittää ja oikeesti ahdistaa, et mitä jos maksetaan itsemme kipeiksi ja siltikin jäädään lapsettomiksi. Mutta toki kun mielessä siintää edelleen se toive lapsesta, niin onko maailmassa sellaista summaa mitä ei siitä maksaisi. Ja toki rentoutumiseen ei auta se, että pyörittelee mielessään, että mistä mä nää rahat kaivan.
Mulla oli ovitrelleä ja gonapeptyliä yhdet pistokset ainoastaan. Eli nyt mun extra-lääkkeet on otettu ja pelkkä luge ja zumenon jatkuu testipäivään saakka, joka on viikon päästä.
Mietin testin kanssa meneväni suoraan vaan verikokeeseen, kun pitää samalla muutenkin käydä kontrolloimassa kilpirauhas-arvot.
Mihin tarkoitukseen muuten toi intralipid-tiputus on?
 
Onneks teillä on jo noinkin kattavasti testailtu eri juttuja! Me ollaan myös yksityisellä, mut jotenkin musta on tuntunut, et lääkäri vaan päivittelee sitä, et onpa kumma kun ois jo raskauden pitänyt alkaa! Noh, onneksi nyt edes seuraavalle ivf-kierrokselle tutkitaan enemmän. Kyllä mua hinta näille testeille hirvittää ja oikeesti ahdistaa, et mitä jos maksetaan itsemme kipeiksi ja siltikin jäädään lapsettomiksi. Mutta toki kun mielessä siintää edelleen se toive lapsesta, niin onko maailmassa sellaista summaa mitä ei siitä maksaisi. Ja toki rentoutumiseen ei auta se, että pyörittelee mielessään, että mistä mä nää rahat kaivan.
Mulla oli ovitrelleä ja gonapeptyliä yhdet pistokset ainoastaan. Eli nyt mun extra-lääkkeet on otettu ja pelkkä luge ja zumenon jatkuu testipäivään saakka, joka on viikon päästä.
Mietin testin kanssa meneväni suoraan vaan verikokeeseen, kun pitää samalla muutenkin käydä kontrolloimassa kilpirauhas-arvot.
Mihin tarkoitukseen muuten toi intralipid-tiputus on?
Voi että kuulostaa ihan mun omilta ajatuksilta noi pohdinnat rahasta yms! Varmaan tosi paljon lääkäristä kiinni myös mitä tutkitaan jne. Olen kyllä iloinen että oma lääkäri kertoi keskenmenotutkimusten mahdollisuuksista, vaikka kyllähän niillekin hintaa tuli. Toivon että noiden tutkimustulosten myötä voisi olla vihdoin meidän vuoro.
Intralipid korvasi kortisonin, jota ei kuulemma koronan takia saa käyttää. En rehellisesti sanottuna tiedä miten ja mihin se vaikuttaa, mutta ymmärsin niin että siihen kohdun limakalvon aktivaatioon jotenkin.
Tsemppiä piinailun jatkoon! Helpottavaa, että on vertaistukea!
 
  • Rakkaus
Reactions: Mikkis
Mitenkäs täällä voidaan? :)
Minulla meneillään PP8 (jo!!) ja vielä pari päivää pitäisi tätä kurjuutta sietää. Olen voinut todella huonosti lääkkeistä ja en malta odottaa, että saisin jo vaan lopettaa ne. En usko plussaavani tälläkään kertaa, joten haluaisin vaan alkaa voida normaalisti taas.
Kiva, että tällä kertaa tosiaan lääkkeet on tehneet erittäin selkeitä oireita, mutta näin loppua kohden tuntuu, että oireita on ollut jopa vähän liikaa. :D
Luget on pitäneet sinnikkäästi rinnat kipeinä ja vatsatuntemuksia on edelleen. Tai ehkä enemmän munasarjatuntemuksia..? Tuolla sivuilla kuitenkin pientä kipua.
kuumia aaltoja, päänsärkyä ja valtavaa väsymystä joka päivä.
Onneksi mun työ on sellaista, että pystyn käydä kesken päivän nukkumassa hetken kotona. Olisin muuten ihan zombi. Yöt pyörinkin sitten niiden saakelin levottomien jalkojen kanssa ja heräilen tunnin välein. :D
Ovitrellen pistin lauantaina ja varmaankin se aiheutti mulle vielä ikävän pahoinvoinnin, joka on kestänyt nyt kaksi päivää. :( tai ehkä mulla on joku zumenon tai luge-myrkytys. :D oksettaa niin maan perkuleesti ja sitä on aika vaikea yrittää töissä peitellä. Kaikki luulee että mulla on joku tarttuva vatsaflunssa ja silti kekkuloin tartuttamassa... toisaalta eipähän oo tullut mässäiltyä enää! Hahaha :D Ei tosiaan. Nyt syödään hemmetin nopeasti ihan mitä vaan sattuu sillä hetkellä menemään alas ja taistellaan ettei se tule takaisin ylös.
Onko teillä muilla muuten tehnyt ovitrelle tai joku muu lääke oksetusta? Onneksi lääkettä tuskin enää hirveän kauaa on elimistössäni jäljellä, joten eiköhän tää ihan pian jo helpota.

Olen paljon lueskellut nyt tuosta alkiodiagnostiikasta ja suunnannut katseeni ensi rundille! Raha-asioita pitää hiukan järjestellä, mutta uskoisin olevani valmis syksyn tullen taas uuteen munisten kasvatteluun. Tavallaan ihan jännittävää!
 
Mitenkäs täällä voidaan?
Minulla meneillään PP8 (jo!!) ja vielä pari päivää pitäisi tätä kurjuutta sietää. Olen voinut todella huonosti lääkkeistä ja en malta odottaa, että saisin jo vaan lopettaa ne. En usko plussaavani tälläkään kertaa, joten haluaisin vaan alkaa voida normaalisti taas.
Kiva, että tällä kertaa tosiaan lääkkeet on tehneet erittäin selkeitä oireita, mutta näin loppua kohden tuntuu, että oireita on ollut jopa vähän liikaa.
Luget on pitäneet sinnikkäästi rinnat kipeinä ja vatsatuntemuksia on edelleen. Tai ehkä enemmän munasarjatuntemuksia..? Tuolla sivuilla kuitenkin pientä kipua.
kuumia aaltoja, päänsärkyä ja valtavaa väsymystä joka päivä.
Onneksi mun työ on sellaista, että pystyn käydä kesken päivän nukkumassa hetken kotona. Olisin muuten ihan zombi. Yöt pyörinkin sitten niiden saakelin levottomien jalkojen kanssa ja heräilen tunnin välein.
Ovitrellen pistin lauantaina ja varmaankin se aiheutti mulle vielä ikävän pahoinvoinnin, joka on kestänyt nyt kaksi päivää. tai ehkä mulla on joku zumenon tai luge-myrkytys. oksettaa niin maan perkuleesti ja sitä on aika vaikea yrittää töissä peitellä. Kaikki luulee että mulla on joku tarttuva vatsaflunssa ja silti kekkuloin tartuttamassa... toisaalta eipähän oo tullut mässäiltyä enää! Hahaha Ei tosiaan. Nyt syödään hemmetin nopeasti ihan mitä vaan sattuu sillä hetkellä menemään alas ja taistellaan ettei se tule takaisin ylös.
Onko teillä muilla muuten tehnyt ovitrelle tai joku muu lääke oksetusta? Onneksi lääkettä tuskin enää hirveän kauaa on elimistössäni jäljellä, joten eiköhän tää ihan pian jo helpota.

Olen paljon lueskellut nyt tuosta alkiodiagnostiikasta ja suunnannut katseeni ensi rundille! Raha-asioita pitää hiukan järjestellä, mutta uskoisin olevani valmis syksyn tullen taas uuteen munisten kasvatteluun. Tavallaan ihan jännittävää!
Aikalailla kuulostaa kyllä tuo pahoinvointi hullu väsymys raskausoireilta! Mutta on nämä lääkkeet kyllä petollista. Mulla kans rinnat kipeät (alko kipeytyä jo ennen siirtoa) ja alavatsa jotenkin kumman turvonnut tai jotain. Mutta epäilen vahvasti Lugesteron+Terolut+Zumenon+Ovitrelle-yhdistelmää syypääksi. Pp4 menossa ja oon jo tulossa hulluksi tän odottelun kanssa. On sellainen paniikinomainen tunne että en mä vaan ikinä tule raskaaksi ja että en jaksa enää yhtään pettymystä. Huoh. Koska sulla olikaan @Mikkis testipäivä? Ja montako naksua otitkaan Ovitrelleä?
 
Aikalailla kuulostaa kyllä tuo pahoinvointi hullu väsymys raskausoireilta! Mutta on nämä lääkkeet kyllä petollista. Mulla kans rinnat kipeät (alko kipeytyä jo ennen siirtoa) ja alavatsa jotenkin kumman turvonnut tai jotain. Mutta epäilen vahvasti Lugesteron+Terolut+Zumenon+Ovitrelle-yhdistelmää syypääksi. Pp4 menossa ja oon jo tulossa hulluksi tän odottelun kanssa. On sellainen paniikinomainen tunne että en mä vaan ikinä tule raskaaksi ja että en jaksa enää yhtään pettymystä. Huoh. Koska sulla olikaan @Mikkis testipäivä? Ja montako naksua otitkaan Ovitrelleä?
Otin lauantaina 12 naksausta ovitrelleä, joten luulisin, että se vielä sekoittaa systeemiä. Ainakin lääkäri sanoi, että ei kannata ennen virallista testipäivää, joka on pe, testata nyt kun on tuo pistetty.

Tiedän liian hyvin tuon sun tunteen, ettei vaan kestäis uutta pettymystä ja meinaa järki lähteä piinaillessa. :(
Mulla helpotti, surullista kyllä, se mun tekemä nega-testi silloin ennen ovitrellen pistoa. Itketti ja suretti ihan kamalasti, mutta eipä sen jälkeen oo stressannut enää.
Montako ovitrelle pistosta sulla olikaan? Ja kuinka usein? Onko mitään mahdollisuutta testata ennen virallista päivää?
 
Plussatuuli piinailijoille <3

Te kenelle on tehty lääkkellinen PAS, niin mikä kp olette aloittaneet luget (tai muun keltarauhashormonin) ja mikä kp on alkio siirretty? Plussaa, jos kokemusta löytyy blasto alkion siirrosta. :)
Mulla tosiaan edellinen PAS päättyi kemialliseen ja en nyt pääse siitä yli, että luget olisi aloitettu liian myöhään. Kp12 alkoi luget ja kp 16 siirrettiin jo blasto eli vain 4 päivän päästä lääkkeen aloituksesta.
Kokemuksia siis kaivataan :)
 
Plussatuuli piinailijoille <3

Te kenelle on tehty lääkkellinen PAS, niin mikä kp olette aloittaneet luget (tai muun keltarauhashormonin) ja mikä kp on alkio siirretty? Plussaa, jos kokemusta löytyy blasto alkion siirrosta.
Mulla tosiaan edellinen PAS päättyi kemialliseen ja en nyt pääse siitä yli, että luget olisi aloitettu liian myöhään. Kp12 alkoi luget ja kp 16 siirrettiin jo blasto eli vain 4 päivän päästä lääkkeen aloituksesta.
Kokemuksia siis kaivataan
Minulle siirrettiin Pas blasto ja luget aloitin kp 14 ja siirto oli kp 19.
Mulla tosiaan aiemmissa siirroissa ollut terolut, mutta vuoto alkanut läpi niillä. Nyt kokeiltiin lugeilla, jos ne sopisi paremmin ja vielä toistaiseksi on ainakin pysynyt vuoto poissa. Nyt kp 28 ja pari päivää viralliseen testipäivään.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille

Yhteistyössä