IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Millaisia ravintolisiä te palstailijat yleisesti ottaen käytätte ja oletteko huomanneet niistä mitään vaikutuksia jne.?
Mä syön nyt gelee royale -kapseleita, raskausvitamiinitabletteja, vehnänalkioöljyä ja ubikinonikapseleita... lisäksi välillä rautatabletteja. En oo vielä vaikutusta huomannut juurikaan, kun vasta vajaan kuukauden syönyt ja ei olla edes päästy kokeilemaan alkionsiirtoa, että tärppäiskö. Mutta sellaisen asian oon huomannut, että mun iho on paremmassa kunnossa, ja luulenpa että just noiden vitamiinien takia :) mulla on taipumus saada finnejä varsinkin ennen menkkoja, mutta nyt niitä ei oo juurikaan tullut. Eli joku positiivinen vaikutus nyt ainakin on! :D

Menkkojen pitäisi alkaakin ihan lähipäivinä, katsotaan nyt sitten että pidentyykö tää luteaalivaihe taas, vai voisiko ne tällä kertaa tulla ajallaan. Testasin muuten ovulaatiota vielä senkin jälkeen kun oli tullut positiivinen tulos ekaan testiin, ja sain vielä tokana päivänä positiivisen tuloksen, eli oli varmasti ihan oikea ovis tällä kertaa :LOL:

Tsemppiä kaikille hoitoja aloitteleville! Odottelu on kyllä piinaavaa, mutta uskokaa tai älkää niin kyllä se aika loppujenlopuksi menee nopeasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@odotuksenodotus ja @Ninnanen kerron teille sitten kun muistan soittaa sinne ja kysyä. Nyt on pahasti ollut työkiireitä just siihen aikaan kun pitäisi soitella. Palaan asiaan kun tiedän. :)

@Vilja83 ravintolisistä mulla on käytössä d-vitamiini, folaatti, rautatipat, monivitamiini ja lisäksi syön kotimaisia marjoja ja juon karpalomehua. Muita lisiä olen syönyt jo niin pitkään, etten enää huomaa vaikutusta, mutta rauta kohotti yleiskuntoa (oli alhainen ferri) ja karpalomehu saattaa vaikuttaa limoihin ovulaation aikaan, kun juon mehua alkukierrosta. En osaa karpalosta varmasti sanoa, mutta ei se mitään huonoa ole saanut aikaan.
 
Käytiin sitten perjantaina kahdella eri klinikalla juttusilla.
Ekan gyne ei omien sanojensa mukaan ollut koskaan kuullutkaan munasarjavasta-aineista, mikä hieman hämmästytti (vaikka niiden vaikutuksesta ei juuri olekaan tietoa, luulis gynen sentään kuulleen niistä...). Suositteli alkioiden geneettistä tutkimusta (ei ylläri) ja miehelle siemennesteen FISH-tutkimusta. Ai niin, klinikalla kuulemma määräävät kaikille ennaltaehkäisevästi hepariinia (yleensä siis käytetään niillä, joilla on todettu tukostaipumusta). Suositteli sitä minulle siinäkin tapauksessa että tulisin vielä luomusti raskaaksi.

Toinen gyne oli sentään kuullut noista vasta-aineista. Suositteli samaa kuin eka gyne, mutta FISHiä ei katsonut tarpeelliseksi. Mainitsi myös, että minulle voitaisiin tehdä vielä jotain immunologisia testejä mutta vasta siinä tapauksessa, että hoidoissa saadaan joku hyvä alkio. En nyt muista mainitsiko mitään hepariinista, ilmeisesti ei.

IVF+geenitesti tulis kyllä sikakalliiksi - ekalla klinikalla 5800 e / laaki (max. 4 tutkittavaa alkiota) ja toisella 8000 (ei rajaa alkioiden määrässä) plus tietysti lääkkeet. Mun aiempien IVF:ien tulokset on vaan olleet sen verran surkeat, ettei ole ollenkaan varmaa saataisiinko yhdellä stimulaatiolla yhtäkään alkiota edes tutkittavaksi.
Voisihan tietysti tarvittaessa jättää ekan kierron vain munasolujen keräyskierroksi ja yrittää toisen kierroksen loppuun asti... mutta siitä pamahtais vielä kolmisen tonnia lisää hintaa :confused:. Suorastaan nauratti kun tokalla klinikalla asiakaspalvelija selitti, että jos ei päästä siirtoon koska kaikki alkiot on kelvottomia, niin saadaan 300 euroa alennusta kokonaishinnasta... Mikä lohdutus :rolleyes:!

Noista ravintolisistä. Me on kokeiltu vähän kaikkea greippimehusta royal geleehen ja ubikinoliin. Jotain vaikutusta tuntuu olleen lähinnä myoinositolilla, ja gynen mukaan ainoastaan se onkin ainoa, josta on todettu olevan hyötyä tietyissä tapauksissa. Muilla ei ole ainakaan toistaiseksi mitään tutkimuksissa todistettua vaikutusta. Nykyään napsin hedelmällisyysmonivitamiinia, myoinositolia, macaa ja ubikinolia.
 
Viimeksi muokattu:
@odotuksenodotus ja @Ninnanen Se yli 38-vuotiaille tarkoitettu hoito on lääkehoito, jossa yritetään kasvattaa useita folleja, käsittääkseni. En vieläkään saanut klinikalta ketään kiinni, mutta tuttava mainitsi tästä kun hän oli juuri tätä samaa kysynyt. Hoitojen hinta ei selvinnyt, eikä tarkalleen sekään mitä hoidoilla aiotaan saada aikaan. Nämä tiedot saa kuulemma ensikäynnin yhteydessä lääkäriltä. Salaperäistä. :sneaky:
Onkohan se normaali luomuyritys lääkekypsyttelyn päätteeksi vai mitenköhän tuo menee...? Kyllähän hoitoihin varmasti vaikuttaa myös siittiöiden laatu.
 
@odotuksenodotus ja @Ninnanen Se yli 38-vuotiaille tarkoitettu hoito on lääkehoito, jossa yritetään kasvattaa useita folleja, käsittääkseni. En vieläkään saanut klinikalta ketään kiinni, mutta tuttava mainitsi tästä kun hän oli juuri tätä samaa kysynyt. Hoitojen hinta ei selvinnyt, eikä tarkalleen sekään mitä hoidoilla aiotaan saada aikaan. Nämä tiedot saa kuulemma ensikäynnin yhteydessä lääkäriltä. Salaperäistä.
Onkohan se normaali luomuyritys lääkekypsyttelyn päätteeksi vai mitenköhän tuo menee...? Kyllähän hoitoihin varmasti vaikuttaa myös siittiöiden laatu.
Onpa tosiaan salaperäistä! Mun Felicitas-lekuri ei maininnut mitään tämmösestä viimeks kun nähtiin pari viikkoa sitten ja olen kyllä iän puolesta melkein kohderyhmää. Mut kiitti kun jaoit tietoasi!
 
Hei osaako joku sanoa, että kun sanotaan että julkisella tehdään 3 ivfää, niin mitä jos ne kolme epäonnistuu, mutta pakkaseen jää alkioita, niin meneekö ne alkiot vaan hukkaan sitte?
Tottahan toki ne alkiot sieltä pakkasesta käytetään. Ja joka kertahan ne kaikki alkiot käytetään mikäli pakkaseen saakka jotain saatu ennenkuin aloitetaan uudestaan hoitokierros.
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
Taalta sellaista, etta eilen oli suunnittelusessio laakarin kanssa puhelimitse. Puhuttiin kaikki lapi. Nyt sitten uusi yritys seuraavista kuukautisista. Eli jos vanhat merkit paikkansa pitavat, kuukautiset tulevat alkamaan maaliskuun puolivalin tienoilla (kuulemma toiset kuukautiset voivat kylla viela tulla johonkin vahan eri aikaan kuin normaali kierto), ja siita sitten ehka jotain 17 paivaa alkionsiirtoon. Kp1 tai 2 aloitan Progynovat.

Uusiin kuukautisiin asti syon naita kaikenlaisia vitamiinejani ja kuukautisten alusta palataan raskausvitamiineihin eli raskausajan monivitamiini, elava folaatti ja ehka myos 20 mikrogrammaa D-vitamiinia.

Kiloja nyt 93.8, eli kun viela 0.4kg pudotan, olen enaa ‘lievasti ylipainoinen’. Tasan 16kg normaalipainoon. Tuskin pystyn pudottamaan ihan 16kg ennen alkionsiirtoa, koska yritan tehda taman ihan ‘kevytkonsteilla’, mutta tama dieetti nyt kuitenkin toimi, joten todennakoisesti aika moni kilo tasta viela lahtee.

Eli nyt tulisit takaisin listoille, jos joku paivittaa, kiitan kauneimmin:

Rusakkonen (47), yritys alkanut 1/2017, 2. lapsi (enkelipoika 36+1 ❤ 12/19), 6. ivf (toinen munasoluluovutushoito), 1. PAS.
 
Hei osaako joku sanoa, että kun sanotaan että julkisella tehdään 3 ivfää, niin mitä jos ne kolme epäonnistuu, mutta pakkaseen jää alkioita, niin meneekö ne alkiot vaan hukkaan sitte?
Kiitos tiedosta, että julkisella tehdään "vain" 3 IVF:ää! Mä olen siirtymässä julkiselle, enkä oo vielä tietoinen oikein mistään spekseistä siellä, joten tämä tieto oli mulle erittäin hyödyllinen.
 
vierailija
Kiitos tiedosta, että julkisella tehdään "vain" 3 IVF:ää! Mä olen siirtymässä julkiselle, enkä oo vielä tietoinen oikein mistään spekseistä siellä, joten tämä tieto oli mulle erittäin hyödyllinen.
Julkisella tehdään kolme ivf-kierrosta. Mutta jos esim.ekan kierroksen jälkeen näyttää,että hoidolla ei ole riittävää vastetta,niin hoidot saattaa loppua siihen. Meillä kahden kierroksen jälkeen lääkärit käsittelivät meidän asiat kokouksessaan ja saatiin vielä kolmas yritys kerta. Hoitaja sanoi,että näin toimitaan aina jos kaksi kierrosta ei tuo raskautta. Hoidoissa oltiin KSKS.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnanen
Mieli parani huomattavasti! ❤ Minä oon ajatellut että kolme siirtoa ja jos ei tärppää niin thats it. Huh.

Uskon että multa munasoluja kehittyy hyvin, ja lääkäri on puhunut jo hyperstimulaation riskistä, koska mulle letrozolin 3pv annostuksestakin tuli jo aika kaksi follia. Mutta sitten se toki, että kuinka moni on kypsä, hedelmöittyy ja lähtee kehittymään, on eri asia. Mutta joka tapauksessa tuntuu että toivoa olisi enemmän
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Mimmma
Moikka, olen uusi täällä ja olisi helpottavaa saada vertaistukea!
Meillä lapsettomuuden syynä on miehen alentunut hedelmällisyys. Saldona yksi luomu keskenmeno, kaksi tuloksetonta inssiä (näihin ei annettu juurikaan toivoa), jonka vuoksi pääsimme syksyllä -19 aloittamaan IVF.
Takana kaksi pas siirtoa, joista eka negatiivinen. Nyt menossa toisen pas:n pp4. Siirrettiin kaksi alkiota, joille ei annettu juurikaan toivoa. Jatkoivat jakautumista sulatuksen jälkeen, mutta olivat niin heikkoja että päätyivät mieluummin siirtämään kaksi kuin heittämään toisen roskikseen.
Tässä lyhykäisyydessään
 

Yhteistyössä