IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@justhope Aivan pahoitteluni, unohdin että olet issessein liikkeellä. Olet kyllä reipas kun olet lähtenyt toteuttamaan toivettasi yksin (y) Ja iän puolesta riittävän ajoissa! Arvostan :love:

Onpa kyllä hankala tilanne! Kun kuitenkin olet privaatissa, niin luulisi että ehdottelevat kaikkea mahdollista. En tosiaan tiedä missä päin Suomea olet ja millä klinikalla käyt, mutta voisihan käydä hakemassa vähän niin kuin "second opinion" joltain toiselta? Kysymässä mitä heillä olisi tarjota.
Olen ymmärtänyt että Pihlajalinna-Dextrassa ollaan innokkaita kokeilemaan uusia asioita. En ole itse heidän asiakkaana, joten tämä ei ole mainos siinä mielessä.

Onko nykyisellä lääkärilläsi ajatusta mitä tehdä seuraavaksi vai luottaako että kyllä se vielä kiinnittyy kun olet nuorikin?
 
Kiitos ihanaiset naiset kaikista kommenteista, ihanista runoista ja tuesta. Arvostan kovasti. Nyt sairaalassa ja kaynnistys alkanut. Voi toki kestaa paivia. Ollaan tahan tarkoitukseen varatussa yksityishuoneessa. Hoitajat tulevat usein katsomaan.

Synnytys tietysti vahan jannittavaa ensisynnyttajana. Ensin sain kypsyttavan tabletin aikaisemmin paivalla. Synnytys saattaa alkaa huomenna taikka sunnuntaina. Annettiin myos jo gas&air pessaarin asentamisen yhteydessa. Saan kaikki laakkeet tarvittaessa.

En varnaan tassa mitaan synnytyskuvausta aio kirjoittaa, mutta tassa siis jotain ennen kuin joksikin aikaa vaikenen.

Saadaan sitten vauva rinnalle ja puettua kauniisiin vaatteisiin, lelu kateen, ja saadaan hanet huoneeseen erikoissangyssa, jossa han pysyy kylmana; saadaan olla hanen kanssaan ihan niin kauan kuin halutaan; saadaan ristia ja siunata vauva sairaalan kappelissa, ja saadaan jopa kasittaakseni tassa maassa rekisteroida hanen syntymansa ihan nimella. Yritetaan menna tama lapi hanta kunnioittaen ja hanen kaunista muistoaan vaalien. Myohempi hautajaisten jarjestely on kylla varmasti kova pala. Taytyy miettia hautajaispaikka, tilaisuuden sisalto ja hautakivi. Ei sellaista pitanyt joutua tekemaan. Mutta nyt ensin siis kai niiden siunausristiaisten sisaltoa mietin hiukan.

Tarkoitus on tassa tietenkin yrittaa palata kuukausia myohemmin talle synnytysosastolle sisarusta hakemaan, mutta taman jalkeen ei siis ikina, ikina enaa tahan nimenomaiseen tarkoitukseen varattuun huoneeseen... Jos tulee joskus pikkusisarus, niin han saa tietaa, etta hanella oli ihana isoveli.

Rusakkonen, aviomies ja pian syntyva poika
 
Ketäs piinailijoita meitä on? Joko testit houkuttelee?

Täällä siirrosta nyt 6 päivää. Mieli menee vuoristorataa..välillä ihan varma että plussa tulee, välillä taas varma epäonnistumisen tunne. Mitään oireita ei ole sen kummemmin. Välillä vihlasee tuonne kohdun seudulle, tissit olleet kipeät jo irrotuspiikistä asti. Aion malttaa testipäivään asti, eli ens perjantaihin :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Nimenomaan vihdoin!
Kuinka kauan toi ovitrelle muuten näkyy testissä?

Osaako joku muuten sanoa, näkyykö munasarjoissa normaalisti paljon rakkuloita? Vai alkaako sinne kehittymään vaan yksi kun ovulaatio lähestyy.
Ovitrelle voi näkyä 10 päivää testissä. Eikö niitä rakkuloita oo siellä useita ja sit yks isompi hallitseva johtofolli? Siis normaalissa kierrossa. Ja sit lepotilassa ne kaikki on samankokosia ja niitä on useita (mikäli niitä kasvaa). Näin mä oon ymmärtäny, korjatkaa jos oon väärässä(n)
 
@Puhalluskukka joo, siirrossa kävin (2h tunnin ajo suuntaansa ja 10min perillä :p) Kaikki 5 oli jatkaneet kasvua, ja 4 meni jo sillon pe pakkaseen (jännä etteivät yrittäneet edes kasvattaa blastoiksi)
Sama 13.12. testipäivänä :rolleyes: mulla on käsky käydä verikokeessa anyway
Mikä sulla muuten on tukilääkkeenä? Mulla Terolut (tekee rinnat älyttömän kipeiksi...)

@Wintersun mä kävin ultrassa kp2, niin kyllä lääkäri muistaakseni kommentoi, että siellä munasolu(ja) näkyi
 
Oletteko kaikki menneet suoraan ivf/icsiin, vai onko ensi kokeiltu inseminaatiota? Meillä tosiaan kaksi inssiä takana, joista toisesta km 5+3. Nyt sitten kolmas inssi edessä, jos tuolla alhaalla on kaikki niinkuin pitää.

Mietin lähinnä siis sitä, ehdotetaankohan meille lisää inssejä, kun kerta ”onnistuin” raskautumaan tokasta. En ole oikein varma mitä ajattelen jos tätä ehdotetaan vaihtoehdoksi. Ivf/icsi kun tuntuu siinä mieless paremmalta, että sen onnistuessa yksi ”vaihe” (hedelmöittyminen) on jo varmana tapahtunut, kun inssissä taas sitä ei tiedä tapahtuuko.
 
Oletteko kaikki menneet suoraan ivf/icsiin, vai onko ensi kokeiltu inseminaatiota? Meillä tosiaan kaksi inssiä takana, joista toisesta km 5+3. Nyt sitten kolmas inssi edessä, jos tuolla alhaalla on kaikki niinkuin pitää.

Mietin lähinnä siis sitä, ehdotetaankohan meille lisää inssejä, kun kerta ”onnistuin” raskautumaan tokasta. En ole oikein varma mitä ajattelen jos tätä ehdotetaan vaihtoehdoksi. Ivf/icsi kun tuntuu siinä mieless paremmalta, että sen onnistuessa yksi ”vaihe” (hedelmöittyminen) on jo varmana tapahtunut, kun inssissä taas sitä ei tiedä tapahtuuko.
Pahoittelut keskenmenosta :(. Meillä oli alusta asti suunnitelma julkisella et 3 inssiä ja sit ivf. Kolmas toi kemiallisen raskauden ja siirryttiin ivf, eli ei vaikuttanut tulevaan hoitoon. Onko teillä ollut puhetta montako inssiä ennen ivf?
 
Pahoittelut keskenmenosta :(. Meillä oli alusta asti suunnitelma julkisella et 3 inssiä ja sit ivf. Kolmas toi kemiallisen raskauden ja siirryttiin ivf, eli ei vaikuttanut tulevaan hoitoon. Onko teillä ollut puhetta montako inssiä ennen ivf?
Joo on ollut puhe, että se max 3! Eli eiköhän mekin tämän seuraavan jälkeen siirrytä ivf, jos ei tuota tulosta. 9.12. on kontrolliultra ja varmaan parin päivän sisään inssi jos kaikki ok. Mulla nimittäin yhä edelleen pientä tiputtelua, vaikka menkkojen ajateltiin jo olleen viime viikon puolessa välissä.
 
Heippa!
Olin tänään folli ultrassa kp 13, limis 8mm ja johtofolli 12mm. Toivotaan että päästään torstain ohi ovulaation kanssa koska tällä kertaa siireetään kolmepäiväinen alkio. Eli ensi viikolla ois siirto jälleen. (y) ajattelin kokeilla viiniä siirron jälkeen, koska sitä piti hörppästä, kiinnittymisen aikaan?:geek:
 
Nyt kavi se pahin mahdollinen, vauva on kuollut kohtuun, luultavasti yolla. Eli otattehan minut pois kaikilta listoilta. Varmaankin yritamme viela, mutta nyt tauko tietenkin tulee palstailuun. Syyta tuskin saadaan selville, mutta ei ole kuulemma ikaani liittyvaa. Joudun synnyttamaan vauvan muutaman paivan paasta.:cry::cry:

35+5
Ihan järkyttävää mitä täältä joutuu lukemaan..:cry: mitä edes voisi sanoa. Miten ja miksi tällaista voi tapahtua... Osan ottoni <3
Käyn täällä enää vain silloin tällöin lueskelemassa, mutta olet kyllä yksi niistä jotka on jääneet erityisesti mieleen ja kuulumisia tulee vieläkin seurattua.
Kovasti voimia tuleviin raskaisiin aikoihin. *halaus*
 
Kävin tänään ekassa folliultrassa ja eipä sieltä tietenkään hyviä uutisia tullut. Vaan 7 follia kasvamassa eli yks vähemmän kuin viimeksi. On se kyllä ihme juttu, että tähän hommaan ei liity koskaan mitään positiivista. Pettymyksiä toisensa perään. No näillä mennään ja ainakin tietää jo nyt, että ei täyty pakkanen tälläkään kerralla :cry: Nyt tuntuu että olen enemmän kuin onnellinen, että saa tämän hoitorumban jättää pian taakse. Ei sovi mun mielenterveydelle. Pahoittelut tästä ruikutuksesta, mutta nyt ei oikein irtoa muuta.
 
@Ellinoora38 oot aivan asian ytimessä, mulla on aivan samat fiilikset :( toivon sulle kyllä todella paljon lisää rakkuloita ja pakkasen täytettä ❤

mun toka ivf kierros päätty tänään kun käytiin tuoresiirossa, ihan ok alkio kyytiin. pakkastilanne saadaan huomenna mutta odotettavissa ei ole paljoa :cry: on tää yhtä helvettiä kyllä.. tässä pitäs niin olla positiivinen mutta multa ei kyllä sitä juurikaan löydy, siks oon ollut aika hissuksin.. :unsure: 2/3 ivf tehty julkisella, enää yks jäljellä.. mitäs sitten.. :(
 
@pcosilainen kiitos kovasti. Eiköhän ne rakkulat ole tässä, jotka ens keskiviikoksi ehtii kasvaa. En vaan ollut yhtään varautunut, että voisi tulla vähemmän kuin viimeksi ja siksi jäätävä pettymys. Mutta pidetäänpäs siis peukut pystyssä sinulle, että alkio tarttuisi kiinni ja jotakin jaksaisi pakkaseenkin.


 
@Puhalluskukka edelleen tulee pientä tuhrua ja tänään kertaalleen ihan punaista vertakin. Olen melko varma, että nuo terolutit pitää kunnon vuodon poissa, en siis ole hirveän positiivisella mielellä. Ootan nyt kuitenkin siihen perjantaihin ja teen sen testin. Turhauttaa kyllä ko pakkaseen ei jääny mitään ja julkisilla nuo jonot :unsure:

@Ellinoora38 toivotaan, että laatu korvaa määrän (y)

@pcosilainen tarrasukkia sinne! :)
 
@Puhalluskukka minkälaista sun yöllinen kipu oli jos sitä voi kuvailla? Itse yhdistäisin kaiken epämääräisen kivun raskauteen. Toivotaan että näin on.

@jonxu mulla kunnon vuoto on aina alkanut teroista huolimatta eli tuollainen tuhru voi olla mitä vaan. Oliko sulla virallinen testipäivä pe. Oot kyllä reipas kun olet sitä jaksanut odotella. Tsemppiä ja peukut on pystyssä.
 

Yhteistyössä