IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Jasmina20 joo! mä en joteki tykkää tehdä ennakkoon, vaikka voisha sitä ja ois se kiva nyt jo tietää mut :D mielummin katon vaan tavallaan yhden testin :D tsemppiä piinailuun sinne ;):love:

@Emmelie75 tervetuloa piinailemaan!(y)(y):love: harmi ettei pakkanen täyttyny mutta onnea on nyt kyytiläinen! mulla on noita samoja ajatuksia jotenkin, että koitan miettiä että ei oo mitään hätää vaikka tää vaatiski useamman ivf:n kun mitä olin kuvitellut. Ja pahoittelut mun näppäilyvirhe pirulainen ehti tohon listapäivitykseen :D
 
Mulla on huomenna pitkästä aikaa siirto eessä. Taas kolme päiväinen siirretään, jännittää hieman kun viimeksi ei yksi alkio taaskaan selvinnyt sulatuksesta. Toki on ihan hyvin jäljellä vielä sinänsä, neljä alkiota, mutta ekasta ivf:stä mielessä kummittelee se alkiokadon huima määrä ja kuinka ei tokaan siirtoon sitten ees päässyt kun alkiot ei selvinneet. Toisessa ivf:ssäni pakkasessa oli pelkkiä blastoja ja niistä kaikki selvisi sentään sulatuksesta, jos oikein muistan. Tää kolmas hoitokierto tuntuu taas niin epävarmalta, en jotenkin "usko" näihin kolmepäiväisiin niin paljon... Kai se on vaan se kun niistä ei niin moni mulla oo selvinnyt.

Mut joo. Huomista jännäillen. Hirveemmin ei odotuksia ole kun koskaan ei ole plussia tullut (8 siirtoa takana tähän mennessä jos en ole laskuissa seonnut), mutta nyt toisaalta oli viime kierrossa tämä hysteroskopia jossa poistettiin jotain ihme polyyppimaista kudosta kohdusta... ehkä siis ihan pikkuisen on toivonkipinää että onnistuisi?

Vaan eipä siinä, kerta kerralta on tympeämpiä siirrotkin. Se rakko täynnä pidättely itselle tuskasuuteen asti eikä silti ole koskaan ollut riittävän täysi, ja siirron kivuliaisuus on aina yhtä epämiellyttävää, vaikka onneksi nykyään saan siirroissakin suoneen kipulääkkeet eli helpompaa nykyisin. Silti epämiellyttävää... vaan ei auta kuin kestää. Taas kerran. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Jasmina20 mulla siirrettiin blasto, kiinnittyminen pitäisi kai tapahtua ihan muutaman päivän sisällä siirrosta jos on tapahtuakseen :) viikon päästä siirrosta tein ekan raskaustestin ja siinä näkyi jo hentoinen toinen viiva, joka siitä lähti sitten vahvistumaan. Nyt raskausviikkoja 7+5 eli viisi viikkoa siirrosta ja neljä viikkoa ekasta plussatestistä, viime viikolla ultrassa näkyi elävä tyyppi :love: tsemppiä piinailuun ja plussatuulia (y) toivottavasti mahdollisimman moni täältä pääsisi pian plussanneisiin!
 
Piinailijoille voimia pitkiin päiviin :) Toivottavasti aika kuluu pian ja saatte ne plussat testiin:love:

@justhope tsemppiä täältäkin siirtoon!

@Helinä87 oon pahoillani :( Jos yhtään lohduttaa, meille lääkäri sanoi vastaavassa tilanteessa et heidän näkökulmasta tilanne on hyvä. Raskautuminen on mahdollista ja se on aina hyvä merkki vaikka nyt ei siltä tunnu. Voimia sinne :love:

Synarela myöhästytti kiertoa sen verran, et kerkesin eilen jo polille ilmottaa, että tän päivän ultraa pitää siirtää. Viestistä noin vartti ja kierto alko ryminällä:LOL: Eli siis pääsinkin ultraan ja huomenna alkaa pistely. @Wintersun kyllä se Synarela aika pahalta maistuu kun jää tonne nieluun. Kyllä sen kans pärjää kun syö ennen sumuttelua :LOL:
 
No niin!
siirto 12.11., testipäivä 26.11.

Oli kuulemma tosi hyvä alkio, joka siirrettiin noin tunti sitten. Aika kauan meni siinä reitin etsimisessä, mutta löytyi lopulta. Olin jo suht positiivisissa fiiliksissä koko hommasta kunnes sitten klinikalta kävellessä kramppasi vatsaa aika lailla, ja nyt oon varma että pieleen meni heti. :unsure:
Onnea matkaan @Silmu75 !
Tuohon kramppaamiseen on muuten olemassa myos jokin estolaake. En ole itse kayttanyt, mutta ivf-palstalla tai luovutetuissa joku oli (@Mandala? @Nipsu_78? @Plusyks?)
 
@Puhalluskukka tehdäänkö siellä ultra kun vuoto alkaa? Alakautta?:eek:
@Pupuna112 Ihana kuulla! Kumpa me pian perässä. :love: Ja kiva kun käytte välillä täälläkin puolella höpisemässä. :)
@Silmu75 onnea kyytiläisestä! Mitä tuo vatsan kramppaaminen meinaa? o_O en ole aiemmin kuullut muiden sanovan semmoisesta mitään. Jos olit vain jännittynyt tms?:)

Aika menee hitaasti.. :coffee: elättekö piinapäivät myös niinkuin jo olisitte raskaana? Sallitteko yhtään alkoholia mm saunaolutta? Lakritsi? Burana? Miksi en kysynyt lääkäriltä :whistle::LOL:
 
@Jasmina20 Sanon vatsakrampiksi, mutta kohtuhan se tietysti kouristeli eli ihan menkkakipua se oli. Joillakin vissiin tulee aina kun kohtuun kosketaan ja näköjään kuulun siihen ryhmään.

Mä en ajatellut mitään alkoholia ja homejuustoa nauttia kun en niistä muutenkaan välitä, mutta lakritsia saatan syödä. :)
 
Joo, hyvä niin ettei väliä mikä päivä menossa! Saa nähdä myöhästyykö mulla menkat.
Mulla on elonva ekana lääkkeenä ja sen vaikutus on ilmeisesti n. Viikon.
Toivottavasti ei myöhästy ainakaan paljoa :)

@Jasmina20 tehdään se ultraus menkkojen aikana. Riippuu varmaan onko pitkä vai lyhyt kaava(n) Mulla siis pitkä kaava. Eihän se mikään mukava hetki siellä ultrassa oo, mut pienistä ei oteta :LOL:
 
Huutelen pitkästä aikaa taustalta kun lupasin pitää taukoa palstailusta. Komppaan @Rusakkonen siinä, että kohdun supisteluun on olemassa estolääkitys. Mulla supistukset oli ennen ja jälkeen tuoresiirron tosi voimakkaita ja kesti monta päivää. En vaan tajunnut kertoa lääkärille silloin kun luulin, että liittyy munasolujen keräykseen enkä ekalla kerralla ymmärtänyt kaikkea. Seuraavalla kerralla saan siirron yhteydessä estolääkityksen. Ärsyttävää, kun ei kaikkeen osaa varautua eikä kaikesta tiedä ennen kuin sen kokee. Toivottavasti @Silmu75 sinulla menee kaikki hyvin.
 
Kiitoksia teille kaikille tsempeistä! Ihanan kannustavia olette:love:

Täällä vuoristorata jatkuu edelleen. Sunnuntain runsaan vuodon jälkeen vuoto on rauhoittunut ja nyt taas tulee vain pyyhittäessä ja ihan vähän siteeseen tuhruvuotoa. Su-ma välisenä yönä oli tullut oikein kunnon iso hyytymä. Kipuja ei oikein ole ollut, pientä nipistelyä alavatsassa ja ihan vähäistä särkyä ajoittain. Hoitopaikasta neuvottiin tekemään uusi raskaustesti tänään ja se oli edelleen positiivinen ( mikä nyt ei tarkoita mitään :confused:) ja sitten kävin vielä iltapäivästä labrassa tarkistuttamassa hcg:n. Huomenna sitten ehkä vähän viisaampi....tai sitten ei o_O

Ei tähän kyllä olisi tälläistä enää toivonut. En kyllä mitään isoa toivoa pidä nyt yllä, että ei tulisi lisää pettymyksiä. Mutta kyllähän tää nyt sellaisen pelon luo kaikkiin tuleviinkin siirtoihin :(

@Silmu75 Mahtavaa, että siirtoon päästiin ja toivotaan, että krampit eivät vaikuttaisi mitenkään tuohon prosessiin. Itsellä ainakin ollut sen verran nippailuja ja särkyjä pitkin piinapäiviä, että ei tiedä mikä on aina mistäkin johtuvaa. Tsemppiä piinaviikkoihin(y)

@Jasmina20 Mulle sanottiin hoitopaikassa, että periaatteessa alkionsiirron jälkeen kannattaisi suhtautua asiaan niin kuin olisi raskaana. Itsellä toki on sellainen työ, missä vaaratekijöitä raskaana olevalle, niin keskustelu koski lähinnä niitä asioita. Mutta pyrin kuitenkin melko pitkälle noudattaamaan tätä ohjetta myös muussa arjessa.
 
  • Tykkää
Reactions: maikkukoo
Siirto täälläkin ohi, hyvin meni tällä kertaa :) Ei juurikaan tuntunut, kiitos kipulääkkeen, ja kun ei liikaa tuntunut, oli helpompi rentoutua. Joten tällä kertaa säästyin siltä kivuliaalta kohdunsuusta kiinni pihdeillä tms nappaamisella, reitti löytyi ilman sitäkin.
Perjantaina pitäs pistää gonapeptyl ja veritesti on 25.11. eli sinne asti saa piinailla.

Itse elän vähän sellasta hmm... keskitietä? siirtojen jälkeen. Kevennän hiukan liikuntaa (tosin harrastan silti, mutta en tee kovimpia harjoituksia), jos on särkyjä niin panadol ennemmin ku burana (mulla on semmonen käsitys et ibuprofeiini ja jotku muut saattavat haitata raskautumista / vaikuttaisi kohdun limakalvoon, ja kun muutenkaan ei oo alkiot kiinnityneet mulla niin en halua sitä entisestään vaikeuttaa) ja alkoholia en juo ollenkaan. Alkoholin suhteen tuntuu olevan aika montaa koulukuntaa, jotkuthan tykkää kokeilla sitä ns. kiinnittymisviini-juttua, itse taas aattelen että parempi ehkä kokonaan ilman kun ei se alkoholi kummiskaan mikään terveystuote ole :LOL: Ja itse vähennän huomattavasti myös kofeiinia piinailun ajaksi, satunnaisen pikku kupin kahvia tyyliin juhlissa otan jos on mutta en montaa kuppia päivässä.
Kai tää vaa sen verran kallista lystiä on nuo siirrot että tekee mieli edes jotain yrittää raskutumismahisten nostamiseksi, vaikka se kai pitkälti aika sattumankauppaa ja tuuria on kiinnittyykö vai ei :rolleyes:
Klinikalla toki mulle on sanottu että siirron jälkeen voi elää ihan normaalia elämää, sitä alkoholia jne ei nyt toki muutenkaan suositella mutta esim liikuntaan liittyen.
 
@Silmu75 tarrasukkia toivotaan sinne! :love:

Mulla alko kuin alkoki kierto eilen ja juuri pistin ekan gonal f annoksen. Mulla ei ikinä ole piikittelyt haitanneet, mutta jännästi sitä hieman epäröi itteä pistää :LOL:

Perjantaina on sitten jo eka ultra kp 5, jännää :)

Tsemppiä kaikille!
 
Hei kaikille!
Voisin liittyä tänne keskustelemaan. Meillä takana kohta kolme vuotta yritystä ja kolme keskenmenoa hieman reilu vuoden sisällä, mutta nyt ei ole viimeisen km jälkeen (12/2018) tapahtunut mitään. Keskenmenoille ei ole löytynyt mitään syytä, luultavammin ikä tekee jo tehtäviään. Julkiselle puolelle mentiin lapsettomuushoitoihin ja suoraan ivf -hoitoihin. Sumuttelut aloitin viime viikolla (kp23) ja ensimmäinen ultra olisi ensi viikolla. Mielialat vaihtelevat laidasta laitaan, tällä hetkellä tunne ettei tästäkään tule mitään..
Tsemppiä kaikille, varsinkin piinailijoille!
Voisin tulla myös listoille, jos joku jaksaa minut sinne siirtää.
Ensikatse#39 #2/2017#3. (miehen 1.)#selittämätön/ikä #1.IVF
 
@Ensikatse Tervetuloa mukaan!

@Silmu75 Mulla on meneillään Pp1, ja inhottavaa menkkamaista kouristelua :(
Voi hemmetti, olis pitänyt tajuta tämä, koska minulla yleensä ihan järjettömät kuukautiskivut, minkä olen kyllä maininnut lääkärillekin.
On tosiaan sen hintaista touhua, ettei paljoa huvittaisi kokeilla kovin montaa kierrosta ilman supistelun estävää lääkitystä. Ärsyttävää!! :mad:

@Rusakkonen ja @Ellinoora38 Kiitos tiedosta että estolääkitystä on olemassa.

@Silmu75, @Jasmina20 ja @justhope Tsemppiä piinailuun! :)

@Helinä87 Onpa inhottava tilanne! Toivotaan että kaikki kääntyisi parhain päin vielä :) Huomenna toivottavasti tiedät enemmän
 
Meilläki neuvotaan että siirron jälkeen voi elää normaalisti mutta kipulääkkeenä mielummin parasetamolia.
Miten muuten tuo gonapeptyl oli jos sitä käyttää kiinnittymisen tukemiseksi oliko se niinku alkion 6:na päivänä kun se pistetään vai miten? Oysissä kun ne ei suostunu siihen mutta koska mulla sitä ennen punktiota käytetään ja loput oli jääkaapissa ja tiesin että paljon muualla sitä määrätään niin käytin sitä tuossa kierrossa josta lapsi saatiin, oliko sattumaa vai gonapeptylin ansiota niin sitä ei toki tiedä mutta se on ainut kerta kun olen sitä käyttänyt ja seon ainut kerta kun raskaus jatkui ja nyt sitä taas on jääkaapissa joten aion sitä taas käyttää, pitää kyllä kysyä onko oysin kanta muuttunu, mutta joka tapauksessa aion sen pistää.
 
Ihan oikeesti, katsokaa sitä listaa, kesäkuuhun asti on ollut usempi plussa/kk ja sen jälkeen tosi köyhästi, ainoastaan lokakuussa oli 2. Miten saisi taas tilastot nousemaan, tsemppiä nyt piinailijoille (y)

Täällä vain odotellaan menkkojen alkua, että voisi taas miettiä jatkoja, turhauttava olo.
 
Mä otin molempien siirtojen jälkeen vähän varovaisemmin vaikka lupa ihan normaaliin elämiseen annettiin, etenkään kun ei mitään hyperstimulaatio-vaaraa ollut todellakaan. Mutta kuitenkin punktio on aina toimenpide ja tottakai lääkkeet on myös vaikuttaneet niin halusin myös sen piina-ajan antaa elimistöllle ja mielelle myös aikaa rauhoittua ja toipua ( varsinaista rauhoittumista joo piinapäivien keskellä eläminen).
Liikuin ja söin normaalisti mutta vältin rajua / hikiliikuntaa kuitenkin, eli salille en mennyt tuona aikana ja taisin hölkänkin pistää katkolle siksi ajaksi, viiniä otin siinä kiinnittymisen aikoihin tässä 2. siirrossa vähäsen parina päivänä mutta muutoin en alkoa juonut, no en juo siis muutenkaan, tässä toisessa siirrossa halusin sitä kokeilla kuitenkin. Saunassa en käynyt myöskään, siitäkin jotain tutkimusta oli että saattaisi haitata alkion kiinnittymistä mutta siis mene ja tiedä noistakin, taitaa olla ihan muista asioista kiinni, sekä en uimassa käynyt (oli kesäkuu) vaikka mieli olisi tehnyt. Kahvin juonnin taisin siksi aikaa lopettaa kokonaan. Mutta se sitten onko noilla vaikutusta ollut esim. siihen että tästä toisesta siirrosta raskaus alkoi niin vaikea sanoa. :) Ehkä se oli omalle mielelle sellainen että tavallaan halusi minimoida kaiken joka saattaisi vaikuttaa.

Tosta gonapeptylistä, mulle määrättiin se molempiin siirtoihin ja pistin aina kun alkio oli 6.pvän ikäinen. Tässä tokassa siirrossa mulla alkoi kyllä menkkakipuja / selkäkipuja tuntua jo edellisenä päivänä että onko silloin sitten jo aloittanut kiinnittymisen.
 
Juuri kun kirjoitin että ei haittaa vaikka tulisi monta ivf:ää, tuli tieto että pakkaseen ei selvinnyt kukaan.. kaikki mun "oireet" myöskin katosi tässä kuin tuhka tuuleen.. positiivista ei tarvitse kyllä taaskaan odottaa.. :cry: kohta on taas aika itkeä tämän kierron itkut ja valmistautua seuraavaan.. :(

tsemppiä kaikille ❤
 
Juuri kun kirjoitin että ei haittaa vaikka tulisi monta ivf:ää, tuli tieto että pakkaseen ei selvinnyt kukaan.. kaikki mun "oireet" myöskin katosi tässä kuin tuhka tuuleen.. positiivista ei tarvitse kyllä taaskaan odottaa.. :cry: kohta on taas aika itkeä tämän kierron itkut ja valmistautua seuraavaan.. :(

tsemppiä kaikille ❤
Voi harmi :unsure: oireettomuus ei silti kerro mitään, joten kyllä sieltä voi vielä plussa tulla. Tsemppiä! (y)
 
Voi ei @pcosilainen toi on kyllä ahdistava tieto! Voimia jännitykseen ja tuloksen odotteluun.

@Helinä87 sulla kans kyllä painajaismainen vuoristorata. Meillä oli edellisen siirron kanssa vähän samantapaista vuoristorataa, se on hirveän ahdistavaa.

Meillä on huomenna viimeisen alkiomme, blastokystin siirto. Toivon että hän tulee pakkasesta terveenä ja reippaana ulos ja ennenkaikkea kiinnittyisi ja tulisi syliin asti. Tässä pohdiskelen että vieläköhän tänään uskaltaisi värjätä hiusten tyvikasvun vaikka huomenna siirto. Harmaat hiukset tuolla tyvikasvussa hohtaa, mutta pelkään että värjääminen nyt vaikuttaa siihen kiinnittyykö ja selviääkö alkio. (n)
 
Voi ei @pcosilainen toi on kyllä ahdistava tieto! Voimia jännitykseen ja tuloksen odotteluun.

@Helinä87 sulla kans kyllä painajaismainen vuoristorata. Meillä oli edellisen siirron kanssa vähän samantapaista vuoristorataa, se on hirveän ahdistavaa.

Meillä on huomenna viimeisen alkiomme, blastokystin siirto. Toivon että hän tulee pakkasesta terveenä ja reippaana ulos ja ennenkaikkea kiinnittyisi ja tulisi syliin asti. Tässä pohdiskelen että vieläköhän tänään uskaltaisi värjätä hiusten tyvikasvun vaikka huomenna siirto. Harmaat hiukset tuolla tyvikasvussa hohtaa, mutta pelkään että värjääminen nyt vaikuttaa siihen kiinnittyykö ja selviääkö alkio. (n)
Sivusta huutelen, etta en varjaisi enaa. Minulla oli tosiaan sitten ihana noin 14 viikon taysharmaanvalkoinen juurikasvu, kun lopulta toisen kolmanneksen alussa varjasin, mutta kesti sen just ja just. :)
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
@Helinä87 Onpa raskasta, toivottavasti saat jonkun selvyyden tilanteeseen huomenna!

@justhope Hyvä, ettei siirto sattunut kamalasti. Mulla tuntui vihlaisu vasta siinä vaiheessa kun katetri viimein saatiin oikeaan paikkaan. Ja mitään neuvoja en saanut minäkään sen suhteen millaista elämää tässä kannattaisi seuraavat pari viikkoa elää, ts. mikään ei juuri vaikuta lopputulokseen. Musta on jotenkin lohdullista ajatella, että kunhan muistan ottaa lääkkeet, niin olen tehnyt voitavani.

@jonxu Tsemppiä pisteilyihin!

@Ensikatse Tervetuloa mukaan! Kyllä tässä mielialat vaihtelee matkan varrella moneen kertaan pienestä toiveikkuudesta epätoivoon.

@Emmelie75 Mulla ei ole enää ollut kramppeja, mutta sellainen arka olo alavatsassa. (Mulla menee kyllä välillä kohtu- ja suolistotuntemukset sekaisin, että voi olla mitä vaan.) Vähän ihmettelen miksei kaikille anneta rutiininomaisesti sitä supistelua ehkäisvää lääkettä? o_O Klinikalta vastattiin, että on normaalia että kohtu hieman supistelee siirron jälkeen. Toivottavasti oli meillä molemmilla vain sitä.

@odotuksenodotus Tsemppiä huomiseen siirtoon!

@pcosilainen Harmi, ettei mitään selvinnyt pakkaseen, mutta älä nyt vielä luovuta tämän yrityksen suhteen!

Mulla on jotenkin hassun epätodellinen olo. Vähän niinku ei olis käynytkään siirrossa vaan katsellut leffaa, jossa joku toinen kävi. :LOL:
 

Yhteistyössä