IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Solunen en tosiaankaan tarkoittanut ettei saisi udella vaan selittelin enemmänkin sitä, miksi en itse ole mitään kirjoitellut omasta tilanteestani. Aion kokeilla sitä punkkua tällä kertaa. Sopii syksyyn muutenkin ja kuivin suin ollut monta kuukautta :p Teitkö uutta testiä tänään?
Huomenna ajattelin vielä testata, mutta eiköhän tämä ole tässä. Punkku helpottaa ainakin hetkellisesti pahinta hoitoihin liittyvää ahdistusta:D
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 1.PAS tulossa 10/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf


Piinailijat

Pupuna112 siirto 8.10., testipäivä 19.10.
Solunen inseminaatio, testipäivä 19.10.
Maris83 siirto 14.10., testipäivä 27.10.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
Syyskuu
Carinem 3. IVF
Minut voi poistaa yrittäjien listalta, kun en siihen ivf:n asti koskaan päässyt. Plussasin syyskussa ja tänään jo n. 8+6 :love:.
 
heippa, minä liityn tänään tähän joukkoon :) 1,5v takana yritystä, 1v oltu hoidoissa (tehty OI:ta tableteilla ja injektioilla) ja nyt tänään ilmottauduttiin ivf:ään kun viimeinenkin induktio ei tuottanut tulosta. Syy selviääkin nimestä, ainoana syynä mun PCOS. Biokemiallisia on tähän matkaan mahtunut muutama kappale mutta sen suurempaa ei. :unsure:

Lyhyellä kaavalla lähdetään tekemään, tänään kp 1 ja huomenna alkaakin sitten ah niin rakas piikittely :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
Noni kyytiläinen haettu. Unohdin tietenkin täyden rakon ja muistin vasta tuntia ennen. Paniikissa litkin litran vettä tunnissa. Siirto meni kuitenkin kuulemma kuin oppikirjan mukaan eikä tuntunu missään. Pitäkäähän naiset peukkuja. Testipäivä 29.10. Onneks on viikonloppu niin saa levätä ja yrittää rentoutua. On ollut hektinen viikko.
 
Täälläkin piikittely aloitettu ja hyvinhän ne menee mut pari päivää ollu arka alavatsa vähän ku menkat alkamas ei kärsi tiukkoja housuja pitää ja kävelykin tuntuu ultrassakin kävin ja on siellä mahdollisesti lähes 30 rakkulaa kypsymässä, vielä olivat niin pieniä kaikki ettei kuulemma tiiä mitkä niistä lopulta lähtee kasvuun, mut edellisen hoidon perusteella veikkaan että kaikki. Nyt oli jostain syystä vähän isompi annoskin gonalii vaikka viimeksikin tuli niin paljon. Maanantaina ultrataan uudelleen mutta jo sunnuntaina pitää fyremadelkin aloittaa.
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 2.PAS
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#1ivf
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat


Maris83 siirto 14.10., testipäivä 27.10.
Ellinoora38, siirto 18.10. , testipäivä 29.10.
MyMa, siirto 18.10., testipäivä 31.10.
nuttu92 siirto 23.10., testipäivä 7.11.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
Syyskuu
Carinem 3. IVF
Lokakuu
Pupuna112 1.IVF
 
Viimeksi muokattu:
@Wintersun tervetuloa takaisin! Ja tottakai pääsee listalle, ihan vaan ilmoittamalla:) Siivosin listaa sen perusteella, että kävin läpi kaikki ja poistin ne joilta ei ollut moneen kuukauteen kommenttia. On niin pitkä muutenkin tuo pötkö, niin sai vähän selkeämmäksi.
Ja muutkin saa vapaasti nostella ja päivittää listaa, mä oon vaan sitä tässä tavannut tehdä mutta ihan vapaata riistaa se on:D

@Ellinoora38 oih me oltiin samana päivänä siirrossa! Ymmärrän kyllä että halusit pitää kynttilän vakan alla, vaikka täällä hyvä tsemppihenki onkin. Mutta nyt peukut meille ja muille piinailijoille:love:

Mitenkäs siis @Maris83, onko fiiliksiä?!

@Solunen kuinka pitkä kierto sulla yleensä on, että missä kp:ssa nyt liikut? Oot jo ihan satavarma että menkat sieltä tulis? Ettei olisi raskausoireita;)

@kiia-s siis oho mikä määrä, tuossa on kyllä hyperin riski aikamoinen :eek: No kaipa ne lääkärit tietää mitä tekee, ja toivotaan että munikset suoristavat rivinsä ja valitsevat parhaat sotilaat taisteluun :D (y)

@pcosilainen tervetuloa mukaan! Mulla kans lapsettomuuden syy pco, ja siitä johtuva ovuloimattomuus. Luomuna ei siis kiertoa ole ollenkaan ollut useampaan vuoteen. Toivottavasti teillä ivf tuo tulosta! Ootko julkisella vai yksityisellä? Tulehan listalle kans kun siltä tuntuu :)

@Eloveera-79 Niin ihanaa että olet jo noin pitkällä :love: Onnea teille ja toivotaan että kaikki sujuu loppuun saakka hyvin! (y)

Mulla tosiaan oli tänään myös siirto. 4-päiväinen sulatettiin eilen ja tänään siirrettiin varhainen 5 pvä blasto, hyvälaatuinen. Limis tosi hyvä 13mm, siirto helppo... No samat speksit oli viimeksikin ja silti nega:ROFLMAO: jotenkin itsellä kuitenkin hyvä fiilis nyt. Uskoisko sitä vähän intuitioon, että olisko nyt tähdet kohdillaan? :rolleyes: Testipäivä 31.10. Ovitrellen vuoksi. Vielä ehtis siis lokakuulla plussanneisiin:LOL:

Kaikille tasapuolisesti isot tsemppihalit, tosi kiva kun palsta on aktiivinen ja tulee uutta verta myös jengiin koko ajan:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@MyMa sulla hyvä limis. Mä just huomasin että mulla olikin se ihan paska eli vaan 8mm. Ilmankos lekuri ei sanonut tällä kertaa, että että hyvä limakalvo niin kuin viimeksi mainitsi. Vei kyllä fiilikset taas tosi matalaksi. Huoh on tää kyllä syvältä. Nyt otan lasin punkkua.
 
@MyMa sulla hyvä limis. Mä just huomasin että mulla olikin se ihan paska eli vaan 8mm. Ilmankos lekuri ei sanonut tällä kertaa, että että hyvä limakalvo niin kuin viimeksi mainitsi. Vei kyllä fiilikset taas tosi matalaksi. Huoh on tää kyllä syvältä. Nyt otan lasin punkkua.
Hei anteeksi, kun menin leveilemään! Höh, en ajatellut ollenkaan että tästä vois tulla paha mieli :unsure: MUTTA lohdutuksen sana; mulla oli 2017 siirrossa limakalvo vain 6,7mm ja poika syntyi siitä siirrosta silti :love: :love: Ilmeisesti limakalvon rakenne on tärkeä myös (joku kolmikerroksisuus..?) ja estrogeenilla se kasvaa koko ajan lisää. Että älä liikoja huoli @Ellinoora38 (y)❤
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Wintersun tervetuloa takaisin! Ja tottakai pääsee listalle, ihan vaan ilmoittamalla:) Siivosin listaa sen perusteella, että kävin läpi kaikki ja poistin ne joilta ei ollut moneen kuukauteen kommenttia. On niin pitkä muutenkin tuo pötkö, niin sai vähän selkeämmäksi.
Ja muutkin saa vapaasti nostella ja päivittää listaa, mä oon vaan sitä tässä tavannut tehdä mutta ihan vapaata riistaa se on:D

@Ellinoora38 oih me oltiin samana päivänä siirrossa! Ymmärrän kyllä että halusit pitää kynttilän vakan alla, vaikka täällä hyvä tsemppihenki onkin. Mutta nyt peukut meille ja muille piinailijoille:love:

Mitenkäs siis @Maris83, onko fiiliksiä?!

@Solunen kuinka pitkä kierto sulla yleensä on, että missä kp:ssa nyt liikut? Oot jo ihan satavarma että menkat sieltä tulis? Ettei olisi raskausoireita;)

@kiia-s siis oho mikä määrä, tuossa on kyllä hyperin riski aikamoinen :eek: No kaipa ne lääkärit tietää mitä tekee, ja toivotaan että munikset suoristavat rivinsä ja valitsevat parhaat sotilaat taisteluun :D (y)

@pcosilainen tervetuloa mukaan! Mulla kans lapsettomuuden syy pco, ja siitä johtuva ovuloimattomuus. Luomuna ei siis kiertoa ole ollenkaan ollut useampaan vuoteen. Toivottavasti teillä ivf tuo tulosta! Ootko julkisella vai yksityisellä? Tulehan listalle kans kun siltä tuntuu :)

@Eloveera-79 Niin ihanaa että olet jo noin pitkällä :love: Onnea teille ja toivotaan että kaikki sujuu loppuun saakka hyvin! (y)

Mulla tosiaan oli tänään myös siirto. 4-päiväinen sulatettiin eilen ja tänään siirrettiin varhainen 5 pvä blasto, hyvälaatuinen. Limis tosi hyvä 13mm, siirto helppo... No samat speksit oli viimeksikin ja silti nega:ROFLMAO: jotenkin itsellä kuitenkin hyvä fiilis nyt. Uskoisko sitä vähän intuitioon, että olisko nyt tähdet kohdillaan? :rolleyes: Testipäivä 31.10. Ovitrellen vuoksi. Vielä ehtis siis lokakuulla plussanneisiin:LOL:

Kaikille tasapuolisesti isot tsemppihalit, tosi kiva kun palsta on aktiivinen ja tulee uutta verta myös jengiin koko ajan:)
kiitos! :) mulla ovulointi tapahtuu mutta kiinnitystä ei.. hiukkasen pelottaa et onkoha muutakin vialla..:( ollaan julkisella! oltiin eka vuosi yksityisellä kevyemmissä. Limis on myös aina aivan surkea..

Sullahan on upeat speksit Myma! (y)(y) varmasti tärppää!

mut saa tosiaan laittaa listalle;)
pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#1ivf
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Blu
Hellurei kaikille!

Olen muutamia viestejä laitellut tässä vuosien saatossa ja tätä palstaa muutaman kuukauden seurannut taustalla nyt kun varmuudella olemme menossa ICSI-hoitoihin loppu-/alkuvuodesta.

Meidän taustasta sen verran, että olemme yrittäneet enemmän tai vähemmän jo vuodesta 2013 vauvaa, mutta ikinä ei minkäälaisia viivoja ole testiin saatu (paitsi ovistestiin :D) Täytän pian 32 ja mieheni on 35v. Miehelläni selvästi alentuneet siittiömäärät ja ilmeisesti myös liikkuvuudessa ongelmia. Minulla pitkät kierrot ja välillä ovulaatiota ei tapahdu.

Alkuvuodesta minulla aloitettiin tyroksiini subkliiniseen kilpparin vajaatoimintaan ja kaiken kukkuraksi nyt keväällä minulla todettiin kohdunkaulan koposkopiassa sellaisia muutoksia, että jouduin Loop-hoitoon. Nämä viivästyttäneet meidän hoitojen aloittamista. Muutokset saatiin poistettua (jee!) mutta edelleen HPV näkyi positiivisena. Se ei kuitenkaa ole lääkärin mukaan este, joten olemme tässä piakkoin varaamassa ICSI-suunnitteluaikaa Tayssiin.

Kovasti jännittää hormonihoitojen vaikutus minuun kun minulla on taipumusta ahdistuneisuuteen. Mutta täytyy vaan uskaltaa ja luottaa, että kaikki järjestyy.

Sellaiset tarinat meidän tilanteesta. Oliko täällä muita, jotka ovat TAYssissä hoidoissa? Kovin jännittää aina lukea teidän piinailuja ja lopputuloksia! Onnea kaikille plussanneille ja yritysonnea muille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@MyMa sulla hyvä limis. Mä just huomasin että mulla olikin se ihan paska eli vaan 8mm. Ilmankos lekuri ei sanonut tällä kertaa, että että hyvä limakalvo niin kuin viimeksi mainitsi. Vei kyllä fiilikset taas tosi matalaksi. Huoh on tää kyllä syvältä. Nyt otan lasin punkkua.
Taustalta: 8 mm on ihan optimi limakalvo!
Mulla onnistunut siirto tehtiin 6,1 mm limakalvoon, ei se paksuus kaikkea kerro.
Lasi viiniä kyllä tekee hyvää ja tsemppiä!

Että näin gallupkysymyksenä: mikä teillä on myöhäisin kp johon on tehty siirto? Mä jotenkin kuvittelisin, että kolme viikkoa alkaa olla maksimi??
Mulla oli siirto kp 31. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Testi ihan blankko eli mut voi poistaa piinailijoista, alkaisi vaan se vuoto:mad: Mulla siis kierto yleensä jotain 26-27 pvää @MyMa , mutta terolutit pitää kyllä tosi tehokkaasti mulla vuodon pois.

Mä olen miettinyt ihan samaa @Ellinoora38 tosta limakalvosta kun mulla ollut aina jotain 6-8 luokkaa ja joillain tuntuu olevan paljon paksumpi! Mutta olen sit kans miettinyt, että ehkä se on myös se rakenne sitten, mikä ratkaisee.

Mä meinaan siis sitä myo-inositolia nyt tosissani kokeilla, mutta ei kyllä Suomesta enää taida löytää. Inocapsia tilasin, mutta siinäkin päiväannoksena 3:sta kapselista tulee vaan 1g sitä myoinositolia kun sitä pitäisi ottaa 4g..Noh, pitää tilata ulkomailta. Mutta tämä nyt on tällaista pettymyksen käsittelyä, että jotain uutta täytyy yrittää viritellä, eikä tosta lääkärinkään mukaan mitään haittaa kai ole. Mulla oli vielä raskausdiabetes ekassa raskaudessa ja sen jälkeen ollut paastoarvot korkeahkot, niin tollainen verensokeriin vaikuttava juttu voisi mulla olla hyvä. Sorry, pitkä sepostus:D
 
@Solunen Voi harmi etteivät viivat jatkaneet vahvistumista, täältä lohtuajatuksia sinne. <3

Tervetuloa @pcosilainen, jospa ivf toisi toivotun tuloksen. (y) Siinä pystytään ainakin tarkemmin seuraamaan hedelmöittymistä ja alkioiden jakaantumista.

@MyMa Hyvältä kuulostaa tuo 5-päiväinen blasto, täältä kiinnittymisajatuksia sinne. (y) Me miehen kanssa tykätään kuunnella musiikkia ja ollaan nyt valittu levyjä sillä perusteella että mikä vois olla hyvää kiinnittymismusaa. :LOL::LOL::LOL:

@Silmu75 Mulla tehtiin siirto kp.21, punktio oli kp.18.

Mulle ei oikein kuulu mitään sen kummempaa, tunteet seilaa toivosta epätoivoon, enkä oikein jaksaisi ajatella koko asiaa kun ajattelusta menee ajatukset vain enemmän sekaisin. o_O:LOL::cry::unsure:
Viralliseen testipäivään on aikaa vähän reilu viikko, mutta ajattelin alkaa testailemaan jo huomenna, :geek: ehkä vähän pölöä, mutta sillai ainakin voi henkisesti valmistautua tulevaan. Oireita ei juurikaan ole ollut, vähän samantyylisiä mitä ennen menkkojakin yleensä on. Ja nehän voi tosiaan johtua joko raskaudesta, lähestyvistä kuukautisista tai sitten kaikista hormoneista joita kroppa on lähiaikoina vastaanottanut.
 
Blu
Mä tulin kommentoimaan "kohtalotoverina". Mulla todettiin 5/18 myös papassa muutoksia, sitä vaikeinta ja mulle tehtiin kesäkuussa eka leep. Sit elokuussa, lokakuussa ja joulukuussa. Tän jälkeen siirrettiin toiseen paikkaan hoitoon kun ei meidän sairaalassa saatu vieläkään pois. Viimeisin tehtiin maaliskuussa - 19 ja sit saivat kaikki pois. Siitä toipuminen olikin sit toinen juttu (vuosin 3kk ja kahdesti joutuivat suonen polttamaan kiinni). Nyt mullakin tilanne et kaikki saatiin pois mut olin nyt syyskuussa 6kk kontrollissa ja niit tuloksia odottelen. Yli vuoden on saatu siirtää ivf alkamista.
Ei taida mulla ainakaan tää ahdistus aiheesta helpottaa koskaa..

Voi ei, miten monta hoitoa olet joutunut käymään läpi. Onneksi sulta saatiin kaikki muutokset nyt vihdoin poistettua! Tosi inhottavan kuulonen toipumisprosessikin. Mulla kesti vuoto kuukauden ja sekin oli jo yhtä tuskaa! Se on kyllä aika pelottavaa aina odotella niitä tuloksia. Mulla kävi nyt viimeisin kolposkopia aivan älyttömän kipeää. Meinasin pyörtyä lopussa ja jouduin siellä pötköttelemään hetken koepalojen oton jälkeen. Aiempi ei sattunu yhtä paljon. Meinasivat, että kun kulunut niin vähän aikaa loopista, että kohdunkaula herkempi. Seuraava seuranta helmikuussa ja sinne lupasivat puudutuksen. Ellen ole raskaana jo silloin, niin sitten pelkkä papa-koe.

Onko sinulle sanottu mitään kohdunkaulan kunnosta noin monen loopin jälkeen? Olen käsittänyt, että voi vaikuttaa kohdunkaulan toimintaan raskaudessa/synnytyksessä jollain tavalla. Tai sitten voi olla, että ei tule mitään ongelmia. Onko sinulla siis HPV-virus ollut myös, joka aiheuttanut muutokset, vai joku muu? Kiitos kokemuksen jakamisesta. Aina helpottavaa jutella kohtalotovereiden kanssa <3

Toiseen aiheeseen, tämä on kyllä hauskaa, miten aina vaan jaksaa toivoa luomuraskautta joka kuukausi, vaikka tietää, että mahdollisuudet ovat häviävän pienet. Terveisin, menkat alkaa viikon päästä ja toivon juilimisten olevankin kiinnittymistä. Huoh :DD
 
Kiitos teille, jotka jaoitte kokemuksia limakalvoasioissa. Tuoresiirrossa oli 10 mm tai yli. No tässä on niin paljon kaikkea muuta stressiä, joka vienyt myös yöunet, että en kyllä muutenkaan mitään odota tältä kerralta. Elimistö eikä mieli nyt vain ole parhaimmillaan. Luin että stressi voi ilmeisesti myös vaikuttaa limakalvon ohueksi jäämiseen.

@Solunen en saanut sun kuvaa silloin auki niin en nähnyt kuinka selkeästi viivasta oli kyse mutta minkä merkin testin teit? Sun oireet kuulosti kyllä niin lupaavilta. Ikävää kun viiva hiipui pois. Mietin vaan kun keväällä mulla oli kemiallinen niin viiva näkyi yli viikon ja digissä tulos samoin. Sinä päivänä kun vuoto alkoi oli testi blanko. Kemialliset on kyllä hermoja raastavia kun sen pienen hetken ehtii jo innostua.

@MyMa tottakai saa ja pitää iloita omista hyvistä asioista. En itse ottanut ainakaan leveilynä :LOL: Ihanaa että olet hyvällä fiiliksellä. Mäki olin viime yrityksessä mutta nyt edempänä mainituista syistä fiilikset on tosi huonot. Pidän peukkuja sulle (y)

@Maris83 mitä oireita sulla on? Mulla oli viime yrityksessä munasolukeräyksen takia kaikki oireiden kirjo jo ennen siirtoa, joten silloin en osannut päätellä mitään mistään. Nyt taas ei ole mitään oireita ennestään, joten helpompi seurata. Kuoleman hiljaiselta vaikuttaa tosin siirrosta 1,5 vrk vasta.

mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
@Ellinoora38 no hyvä ettet pahastunut :whistle: Ja pakko kai sitä vähän on hehkuttaa, kun joku osuus tässä paskassa tarpomisessa menee hyvin, olkoonkin se sitten joku limiksen paksuus tai hyvin mennyt siirto :ROFLMAO: Mulla kans oireiden puolesta aika lailla... Nooh, hiljaista on. Ihan kuin 2 vrk siirrosta nyt olisi jotain raskausoireita;):cautious: Eilen oli koko päivän pientä kihelmöintiä alavatsalla. Tänään kohdunnapukka korkealla, jotkut tätäkin tarkkailee kuulemma, ei hajuakaan voiko se tarkoittaa jotain. Tai sitten se tarkoittaa tyyliin että virtsarakko on tyhjä ja siksi napukka nousee :D :p Tää nyt on taas tätä ihme vauhkoilua. Tsemppiä sinne myös (y)

@Maris83 kärsimättömänä kyselen, että joko testasit? :geek: Mikä dpo/pp sulla onkaan nyt menossa?

@Blu tervetuloa mukaan!:) Onpa teilläkin pitkä yritys jo takana, ja vielä tuommoista "ylimääräistäkin"paljon :(. Voisiko olla että se piilevä kilppari olisikin avain onneen...? Ainakin osaksi ehkä, nyt kun olet lääkityksen saanut. Toivotaan että ette joudu kauaa hoidoissa juoksemaan!

@Wintersun tuo hoitojen aloittamisen odottelu on sitten niin raivostuttavaa ja ahdistavaa :mad::unsure: Toivotaan että nyt alkaa homma rullata teilläkin sujuvasti!

@Solunen isot pahoittelut negasta :(:unsure:(n) Olikos teillä siis alkioita vielä odottamassa?

Omasta navasta tuossa ylempänä jo kerroinkin, eli pp2/dpo7 menossa ja ei oikein mitään oireita. Aivan täysin normaali olokaan ei silti ole, pientä turvotuksen tunnetta on, mutta se voi olla myös ruisleipä jonka söin eilen:LOL: (vatsalleni ei ruis oikein sovi). Kun menneet kaksi negaa tiesin jo etukäteen siitä, että tuntui ihan tavalliselta koko piinailun ajan. Vähän jotenkin rennommalla fiiliksellä jostain syystä olen nyt, tai ei ole semmoinen valmiiksi ahdistunut mieli kuten viimeksi. Ainakin vielä tuntuu, että saatan jopa pysyä päätöksessäni olla testaamatta kotona ennen veritestiä :cool::D
 
@Ellinoora38 Oireet olleet aika lieviä, rinnat tuntuneet raskailta ja välillä alavatsassa tuntunut pientä vihlontaa, melko harvoin tosin, mutta kuitenkin. Näähän voi tosiaan johtua ihan mistä vain, enkä normaalisti näin tarkasti edes tarkkailisi oman kehon tuntemuksia. :rolleyes:

@MyMa Tänään testasin aamuvirtsasta rfsu:n 25-herkkyyden testillä ja eihän siinä vielä mitään näkynyt. :geek:
Mä en tiä oonko ymmärtänyt nuo dpo:n ja pp:n laskemiset ihan oikein, mutta jos punktiopäivä on päivä 0. ja dpo:t on punktion jälkeisiä päiviä, niin tänään on dpo9 ja jos ensimmäiseksi piinapäiväksi lasketaan alkionsiirtopäivä niin sitten on pp7?
Seuraavaksi testaan vasta joskus dpo12 tienoilla kun turhaa ittensä kiusaamista se on testailla liian aikaisin. Mutta kun jotkut on plussanneet jo tosi aikaisin, niin sitä elättelee toiveita, että jos se omallakin kohdalla vois jo näkyä. :D Ja toisaalta myös se, että jos ei näy edes mitään haamuja niin varautuu jo pettymykseen. Oman mielenrauhan vuoksi jätän testailut kuitenkin nyt muutamaksi päiväksi.
 
@Ellinoora38 testi oli Pregcheck, tein sekä liuskoja että puikon. Mutta vuoto alkoi tänään vihdoin ihan kunnolla, että jospa pääsisi tästä päänsärystä ja hikoilustakin pikku hiljaa! Mutta en muuten yrittänyt liittää mitään kuvaa silloin siihen viestiin, jotain vaan sähläsin ja siihen tuli joku sellainen "liitetiedosto"-juttu, enkä saanut sitä pois:D En ihan hallitse täysin tätä sivustoa vielä..

Meillä ei tosiaan @MyMa ole pakkasessa mitään, kun sitä toista IVF-hoitoa yritettiin tehdä, mutta se saalis jäi niin laihaksi, että se muuttui inseminaatioksi. Soitan ensi viikolla klinikalle, jospa vielä ennen joulua yrittäisi toisen kerran saada munasoluja kerättyä, menisi vielä tämän vuoden lääkekattoon. Mutta tästä tulee nyt varmaan vähän tällainen taukokierto, mikä toisaalta sopii mulle ton vuoristorata-setin jälkeen ja ollaan myös lähdössä viikoksi Kanarialle, mikä tekee nyt kyllä tosi hyvää.

Täällä onkin useampia piinailemassa nyt! Jotenkin helpompi jännätä muiden piinailuja, kun ei tarvitse olla niin suurilla tunteilla siinä mukana;). Jospa tästä tulisi oikein plussa-aalto tälle syksylle!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa ja Ellinoora38
Mä en tiä oonko ymmärtänyt nuo dpo:n ja pp:n laskemiset ihan oikein, mutta jos punktiopäivä on päivä 0. ja dpo:t on punktion jälkeisiä päiviä, niin tänään on dpo9 ja jos ensimmäiseksi piinapäiväksi lasketaan alkionsiirtopäivä niin sitten on pp7?

@Maris83 Joo tolla lailla ne dpo:t juuri lasketaan(y) itte tykkään käyttää aina sitä, koska se ottaa huomioon alkion iän. Muuten vertailu on esim 3-päiväisen ja 6-päiväisen alkion välillä vähän epätarkka. Ihan kuin se alkioiden tai siirtojen vertailu muuten olis juurikaan järkevää, varsinkaan eri ihmisten kesken:LOL: Pp:tä täällä palstalla aika paljon kuitenkin näkee.

Toi sun dpo9 on kyllä tosi aikainen vielä. Eli ihan rauhassa voit vielä varrota plussaa:) esikoisesta sain plussan dpo16 (oli tosin melko vahva viiva jo, mutta myös herkkä testi 10mmol).

Tuohan se onkin noissa lievissä oireissa, että jos ei odottaisi raskautta niin tuskin edes huomaisi jotain pikku mahan nipistelyjä:D mutta ihan samaa tyyliä tuntemukset täälläkin! Tsemppiä!

@Solunen tosiaan, nyt muistinkin miten tuo teidän hoito kääntyikin inssiin. No toivotaan että vielä ehtisi ennen vuodenvaihdetta, ja onhan tässä hyvinkin aikaa. Loma tekee varmasti hyvää :rolleyes:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maris83
Pahoittelut @Solunen negasta! :(
Ja piinailijoille tsemppiä! Tuliskohan nyt plussa aalto tänne?:whistle:

Vihdoin tänään alkoi menkat..eilen oli siis kp 38:mad: mutta en kyllä ihmettele, työasiat ollut niin stressaavia että yöunetkin menneet. Josko se tästä helpottaisi.. Ensi viikon torstaina pitäisi alkaa tikuttelemaan ja perjantaina ultraus. Vihdoin alkaa tapahtua :)
Niin ja asiasta vähän toiseen, lueskelin omakannasta mitä lääkäri oli kirjoittanut ja katsoin papan tuloksen,kaikki ok. Mutta yksi asia jäi mietityttämään. Nimittäin mulle koko viime raskaus toitotettiin että kohtu on kallellaan taakse päin ja nyt oli merkattu että on eteenpäin kallellaan. Voiko kohtu vaihtaa asentoa? Tai ilmeisesti voi, mitä ihmettä :ROFLMAO:
Mukavaa maanantaita tyypit!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nuttu92
Hurjasti onnea minultakin @Pupuna112 plussasta, toivottavasti alkio on oikeassa paikassa ja kaikki sujuu hyvin! :)

Tsemppiä piinapäiviin @MyMa, @Maris83 ja @Ellinoora38, toivotaan plussaryntäystä lokakuulle! :LOL:

@Wintersun sinulle haluan erityisesti toivottaa tsemppiä tulevaan. Olen pian kaksi vuotta taustalta seurannut sinun/teidän taivalta ja ajatellut usein, että tuollaisen taustan omaavalle parille plussaa toivoo erityisen kovasti. Olen ihaillut suhtautumistasi muihin palstalaisiin pitkästä yrityshistoriastanne huolimatta, olet aina vastaillut ystävällisesti sekä jakanut paljon vinkkejä ja neuvoja. Toivottavasti saatte IVF-hoidot nyt vihdoinkin käyntiin ja se tuo teille sen kauan toivotun plussan. :)

Täällä tosiaan suunnitteilla 1. PAS luonnolliseen kiertoon ja eilen illalla pärähti hymynaama ovulaatiotestiin. Siirto sovittiin keskiviikolle. :) Jospa nyt vihdoin pääsisin siirtoon asti, eikä enää tulisi mitään viimehetken yllätyksiä! :cautious:
 

Yhteistyössä