IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Ellinoora38 meillä puolisoni on halunnut tulla kaikille klinikkakäynneille mukaan. Olen kyllä sanonut, että ei ole pakko tulla ja pärjään ultrausreissuilla yksinkin, mutta hän itse haluaa olla kaikessa mukana :). Punktioon otan hänet ihan mielelläni mukaan kunhan sen aika koittaa, muistan lahjoituskerralta että minulle tuli rauhoittavista lääkkeistä vähän huono olo ja jouduin odottamaan jonkun aikaa klinikalla ennen kuin päästivät kotiin. Jos taas käy samoin, on kiva ettei tarvitse odottaa yksin klinikalla. Varmasti on pariskuntakohtaista tämä ja toisille voi olla luontevampaa käydä klinikalla yksin.

Onnea plussasta @kirsillevauva :love:
Joo mies tulee ilman muuta mukaan klinikalle, kun antaa samalla omankin ”tavaransa” mutta tarkoitin juuri sitä itse punktiotoimenpidettä. Sitä olen tässä mietiskellyt ja taidan mennä siihen itekseni.
 
Kyllä mulla mies on ollut mukana tietysti jo senkin takia että näyte pitää hänenkin antaa ja meillä satojen kilsojen välimatka eikä autoa saa myöskään ajaa sen jälkeen. Itse punktiossa ei ole ollut mutta mun kanssa kyllä sielä ”odotustilassa” missä oon sängyllä maannut ja odottanut pääsyä punktioon. Ja ihan kiva on ollut kun hän on sielä odottanut mua toimenpiteestä. Siihen punktioon en ole häntä kaivannut koska niin kivulias se ei mun kohdalla koskaan ole ollut ja lääkkeet vaikuttaneet lisäksi hyvin.:) Mutta sinnehän saa puolison ottaa että sitä ei tarvitse murehtia!
Joo tätä mäkin just mietin, että itse punktioon menis yksinään mutta mies tulee toki mukaan klinikalle kun hänkin antaa näytteen. Kivuliaisuudesta en vielä mitään itse tiedä koska ekaa kertaa menossa. Kiva kuulla että kaikilla ei ainakaan satu.
 
Kiitos @jonxu kysymästä, punktio oli super helppo, ei lainkaan kipuja ja olo ollut koko ajan lähes normaali. Ikävää puolestaan se, että tulos oli pohjat verraten aikaisempiin, ensimmäistä kertaa ms saatiin vain 2, tyhjiä oli 6:( en tiedä eikö menopur vain sopinut minulle vai oli kierto muuten vain huono, sillä aiemmin ei ole koskaan ollut yhtäkään tyhjää ja saalis ollut huomattavasti parempi. Saa nähdä päästäänkö siirtoon ollenkaan:unsure:
 
Kiitos @jonxu kysymästä, punktio oli super helppo, ei lainkaan kipuja ja olo ollut koko ajan lähes normaali. Ikävää puolestaan se, että tulos oli pohjat verraten aikaisempiin, ensimmäistä kertaa ms saatiin vain 2, tyhjiä oli 6:( en tiedä eikö menopur vain sopinut minulle vai oli kierto muuten vain huono, sillä aiemmin ei ole koskaan ollut yhtäkään tyhjää ja saalis ollut huomattavasti parempi. Saa nähdä päästäänkö siirtoon ollenkaan:unsure:

Voi harmi, toivottavasti nuo kaksi kuitenkin hedelmöittyvät hyvin ja pääsette siirtoon (y)
 
Heippa! Kommentoin vain tästä sivusta tuota lisäravinnekeskustelua että Sermatrop ja Inofolic ovat ihan tutkittuja ja patentoituja valmisteita, joita ainakin minulle ovat nimenomaan suositelleet 3 eri lääkäriä kahdelta Suomen suurimmista lapsettomuusklinikalta (Felicitas ja Dextra). Ko. lääkärit taas suhtautuivat nuivasti muihin ravintolisävalmilteisiin koska totesivat että ei ole tutkimuksia, mutta näistä valmisteista oli siis klinikalla ihan näytekappaleet näytillä.
Inofolichan on todettu auttavan nimenomaan PCOS-läisillä mutta esim minulla on täysin päinvastainen ongelma (munisten vähyys) mutta lääkäri suositteli sitä silti ja totesi vielä että lopeta kaikki valmisteet IVF:n ajaksi, paitsi Inofolicia voit jatkaa ”koska se on eri asia”.

Jos englanti sujuu niin tutkimuksia löytyy aika paljon englanniksi nimenomaan myo-inositolista (naisille).


Sermatropia taas molemmat klinikat suosittelivat (ilman kysymistä) ja kertoivat olleen mainioita tuloksia (en tiedä tarkemmin siittiöongelmien laadusta) mutta siis kyseessähän on antioksidanttivalmiste ja antioksidantit suojaavat soluja hapettumistressiltä, joka niitä tuhoaa. Tupakointi, huono ruoka ym lisäävät happiradikaalien määrää mutta antioksidantit taistelevat sitä vastaan. Tämä siis tapahtuu koko kehossa mutta spermassa korkea happiradikaalien määrä korreloi yleensä dna-fragmentaation (vauroiden) määrään.

Meillä oli spermassa korkea oksidatiivisen stressin (ROS reactive oxygen species) lukema, joka normalisoitui Sermatropin käytön myötä.

Antioksidantithan ovat tärkeitä meille kaikille (ja myös antioksidanttihoidon vaikutusta muniksiin tutkitaan) ja kukaan harvemmin niitä liikaa saa. Suosittelisin kyllä kokeilemaan sen 3 kk jos spermassa mitään ongelmaa on, kuka tietää jos auttaisikin ja haittaa ei varmasti ole. Hinta on kohtuu korkea, olisiko ollut yli 80€ mutta silloin tein etsintätyötä ja yliopistonverkkoapteekki-paikasta löytyy halvimmalla, 65€.

Nuo ainesosat ei sikäli ole kovin ihmeellisiä että itse olen sen 4 kk Sermatrop-kuurin jälkeen syöttänyt miehelle noita kaikkia ainesosia mutta erillisistä purkeista kun valmiiksi jo noita monenlaisia valmisteita lotota löytyy. Lääkäri oli kyllä eri mieltä, hänen mielestään Sermatrop on ainoa luotettava, patentoitu ja tutkittu(y)

Onnea matkaan teille(y)
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas tulossa 8/19
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat



:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF[/QUOTE]
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
 
Onko jollain faktatietoa Naikkarin (nykyinen Tilkka) kesäsulusta? Kuullut paljon ristiriitaista tietoa siitä. Keväällä sanottiin, että 24.8. jälkeen alkavasta vuodosta voi ilmoittautua, Viikko sitten kun olin heihin yhteydessä niin sanoivat että viikosta 25 lähtien. Nyt sitten kaverille oli sanottu että 26 viikon jälkeen. Ihmeellistä!
 
Ihanaa @kirsillevauva , että viivat vahvistuneet! Nyt tarrasukkia teidän pienelle sinne! :love:

@Ellinoora38 Mulla myös ollut kaksi ihan siedettävää punktiota. Ei se nyt kivalta tunnu, mutta en nyt voi sanoa että olisi kipeääkään tehnyt. Mä sain normi kipulääkkeet ja rauhoittavaa, ja pärjäsin niillä molemmilla kerroilla oikein hyvin. Ja sen rauhoittavan ansiosta ei vähän päästä enää oikein edes muista, että miltä se toimenpide tuntuikaan :D

@Milli-34 teillä olisi siis tuoresiirto tähtäimessä, vai pas? Toivotaan nyt kovasti, että nuo kaksi hedelmöittyisivät! Meilläkin tuli ekassa IVF:ssä vain yksi alkio, mutta se hedelmöittyi ja oli siirtäessä top-luokkaa. Raskaus ei kylläkään alkanut tuolloin (jäi kemialliseksi).

Nyt on vissiin aika hiljaista piinarintamalla vähän aikaa, vai oliko joku vielä lähiaikoina menossa kohti siirtoa?

ON:Mulla alkoi vihdoin ja viimein menkat tänään. 5 päivää lääkkeiden lopetuksen jälkeen! Huh, olisin odottanut jo paljon aiemmin. No nyt siis kp10 ultraan ja kp20 uusi PAS, jos kaikki näyttää hyvältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Aloitan uudessa työpaikassa parin viikon kuluttua ja mietin miten pääsen sieltä livahtamaan hoitoon. Mulla tulee olemaan viikonlopputöitä, joten siis myös arkivapaita. Jos se limakalvoultra on kp10-12, niin mille päiville siirto suunnilleen ajoittuu - siis jos limakalvo on paksuuntunut odotetusti? Tai siis tarkemmin haen sitä, että kuinka tarkka se siirtopäivän ajoitus on, että saiskohan sen osumaan niihin arkivapaisiin?
 
@Silmu75 mulla on menneissä kolmessa ja nyt tulevassa neljännessä siirrossa ollut tavoitteena, että siirto on kp20. Samalla lailla ultra ollut noin kp10-12 (paitsi nyt kesälomien takia oli vasta kp18 ja pieleenhän se meni). Jos on PAS niin ei oo ihan niin päivän päälle, kun lääkkeillä voidaan antaa vähän pelivaraa. Toisaalta jos on tuotesiirto, sittenhän alkion ikäkin vaikuttaa. Eli noin 3-5 pvä ovulaatiosta siirto, alkion iän mukaan. Pakastesiirrossahan voidaan alkio ottaa sulamaan juuri siten, että se on kp20 valmiina. Täällä on ihan tiukkaa faktaakin hieman: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00868

Ymmärrän hyvin sun tilanteen työpaikan suhteen, mekin mentiin uudelle kierrokselle nyt mun hoitovapaan lopulla ihan tarkoituksella. Mulla on sellainen työ, josta ei voi kesken päivän lähteä minnekään. Nyt on siis tosi hankalaa jatkossa, kun tulee uusi siirto ja pitää yritää jotenkin järjestää oikeille päiville vapaata. Enkä ole töissä halunnut pomolle kertoa hoidoista (ja nyt hoitovapaan aikana oli pomo vielä vaihtunutkin...)
 
@MyMa Unohdin mainita, että tietysti pitää olla pas jos haluaa pelivaraa. Mutta tosiaan jos limakalvon kanssa ei nyt ole ihan niin tarkkaa, niin ehkä ajoitus jotenkin onnistuu. Maanantaina näen varmaan työvuorolistan, niin hahmotan paremmin tilanteen. Enkä siis tosiaan aio kertoa töissä hoidoista kun haastattelussa kysyttiin (lainvastaisesti) onko lapsia ja tuleeko, ja sanoin etten tiedä mutta alan olla aika vanha - mikä tietysti on totta. Ajattelin osoittautua niin hyväksi tyypiksi, että jos tärppää niin löytyy ymmärrystä sille, että mun kaksi unelmaa nyt vaan sattuivat toteutumaan samaan aikaan. :) (Hoidoista en tietysti kertois silloinkaan.)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Hei,

liityn palstalle, kun pitkän kaavan toteutus syyskuussa vahvistui eilen. Tässä kierrossa yritetään luomusti toki vielä (y), koska johtava rakkula oli jo näkyvissä.

#40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019/ikä # 1 ivf
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ensimmäisen lahjoituskerran punktio ei ollut kivulias, menin aika hönöön niistä lääkkeistä ja muistan jutelleeni vähän levottomia lääkärin kanssa :D punktion jälkeen huilaamossa tuli huono olo ja taisin oksentaakin kerran. Toiseen punktioon annettiin sitten vähemmän lääkkeitä etten olisi niin huonovointinen, no en ollut mutta se taas muistaakseni vähän sattui. Ei mitenkään sietämättömästi mutta eri tavalla kuitenkin kuin edellisellä kerralla. Tavallaan mielenkiinnollakin odotan sitä, miten homma sujuu tällä kertaa. Me päätettiin pitää välikierto viimeisen inseminaation jälkeen ja nyt tuntuu, että aika matelee. Ensi viikolla suunnittelukäynti ja pistokset päästään aloittamaan luultavasti reilun kolmen viikon päästä.
 
Heippa! Kommentoin vain tästä sivusta tuota lisäravinnekeskustelua että Sermatrop ja Inofolic ovat ihan tutkittuja ja patentoituja valmisteita, joita ainakin minulle ovat nimenomaan suositelleet 3 eri lääkäriä kahdelta Suomen suurimmista lapsettomuusklinikalta (Felicitas ja Dextra). Ko. lääkärit taas suhtautuivat nuivasti muihin ravintolisävalmilteisiin koska totesivat että ei ole tutkimuksia, mutta näistä valmisteista oli siis klinikalla ihan näytekappaleet näytillä.
Inofolichan on todettu auttavan nimenomaan PCOS-läisillä mutta esim minulla on täysin päinvastainen ongelma (munisten vähyys) mutta lääkäri suositteli sitä silti ja totesi vielä että lopeta kaikki valmisteet IVF:n ajaksi, paitsi Inofolicia voit jatkaa ”koska se on eri asia”.

Jos englanti sujuu niin tutkimuksia löytyy aika paljon englanniksi nimenomaan myo-inositolista (naisille).


Sermatropia taas molemmat klinikat suosittelivat (ilman kysymistä) ja kertoivat olleen mainioita tuloksia (en tiedä tarkemmin siittiöongelmien laadusta) mutta siis kyseessähän on antioksidanttivalmiste ja antioksidantit suojaavat soluja hapettumistressiltä, joka niitä tuhoaa. Tupakointi, huono ruoka ym lisäävät happiradikaalien määrää mutta antioksidantit taistelevat sitä vastaan. Tämä siis tapahtuu koko kehossa mutta spermassa korkea happiradikaalien määrä korreloi yleensä dna-fragmentaation (vauroiden) määrään.

Meillä oli spermassa korkea oksidatiivisen stressin (ROS reactive oxygen species) lukema, joka normalisoitui Sermatropin käytön myötä.

Antioksidantithan ovat tärkeitä meille kaikille (ja myös antioksidanttihoidon vaikutusta muniksiin tutkitaan) ja kukaan harvemmin niitä liikaa saa. Suosittelisin kyllä kokeilemaan sen 3 kk jos spermassa mitään ongelmaa on, kuka tietää jos auttaisikin ja haittaa ei varmasti ole. Hinta on kohtuu korkea, olisiko ollut yli 80€ mutta silloin tein etsintätyötä ja yliopistonverkkoapteekki-paikasta löytyy halvimmalla, 65€.

Nuo ainesosat ei sikäli ole kovin ihmeellisiä että itse olen sen 4 kk Sermatrop-kuurin jälkeen syöttänyt miehelle noita kaikkia ainesosia mutta erillisistä purkeista kun valmiiksi jo noita monenlaisia valmisteita lotota löytyy. Lääkäri oli kyllä eri mieltä, hänen mielestään Sermatrop on ainoa luotettava, patentoitu ja tutkittu(y)

Onnea matkaan teille(y)
Kiitos ja ihanaa, kun jaksoit kirjoittaa! Minulle on tullut jo asiaan vasymys, eli olen muutaman kerran kirjoittanut asiasta laajemmin ja loytyisivat ne kaikki meidan ottamamme valmisteet yms. toki naista ketjuista (erityisesti IVF-ketjusta), mutta nyt en enaa jaksa, vaan annan nykyaan vaan menna, jos sanotaan, etta ei kannata ottaa. :) Meilla miehella oli tosiaan - vasta siis hoitojen jo jonkin aikaa kestettya todettu - sperman oksidaatio ja defragmentaatio, vaikka siittioiden maara ja liikkuvuus olivat hyvat. Han sitten soi 7kk Sermatropia ja myos kuukauden Inomania plus muita lisaravintoaineita han antioksidantteja; olin tehnyt hiukan tutkimusta tuolloin maksimimaarista, etta soisi oikeanlaisia ja ettei tulisi liikaa (esim. E-vitamiinia han soi ja piti syoda nimenomaan sita, jossa on kaikki tokoferolit yms.).

Mistas sen tietaa, mika lopulta teknisessa mielessa vaikutti, mutta niista omista ja luovutetuista munasoluista, joissa oli pre-Sermatrop (yms.) -siittioita, en koskaan plussannut. Hanta ei varmaan olisi edes tutkittu, jos emme olisi lopulta pyytaneet, koska alkutestit nayttivat hyvilta. Rahallisista syista emme koskaan enaa testanneet hanta uudestaan, etta paraniko oksisaatio-/defragmentaatiotaso, mutta siis plussasin joka tapauksessa.

Minusta miehen ‘hoidossa’, jos pitaa jarjen nyt yhtaan kasissa maarien suhteen, ei onneksi helpolla voi vikaan voi menna, jos noita ottaa. (Yksittaisten arginiinitablettien kanssa hanella oli kylla ongelmia, kun ne olivat kooltaan niin isoja. Ja maca ja spiruliina ei eivat sopineet hanen vatsalleen, niin noita lisia hanella esimerkiksi ei sitten kaytetty.)
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas tulossa 8/19
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

Milli-34 siirtopvä 23.8, testipäivä 6.9

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF[/QUOTE]
Elokuu:
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
 
Multa oli mitattu ihan outo koe, vaikka pyysin hcg:tä. Tuo on ilmeisesti sama, mutta vähän eri? S -Koriongonadotropiini, 221. Olikin ihan pirun kallis, 80 e!!!! Mitä ihmettä ne ovat tutkineet? Olen ihan hämmentynyt. Tulkitsen nyt kuitenkin niin, että olen vahvasti raskaana <3.

Maanantaina käyn uudestaa, ja katson, onko arvo noussut. En tarvinnut kuin yhden siteen, ja siihenki tuli aika vähän vuotoa. Pyyhkiessä tulee vähän. Tämä onkin eka kerta, jos minulla onkin vaaratonta vuotoa raskaudessa :) Aina tarkoittanut keskenmenoa!
 
Multa oli mitattu ihan outo koe, vaikka pyysin hcg:tä. Tuo on ilmeisesti sama, mutta vähän eri? S -Koriongonadotropiini, 221. Olikin ihan pirun kallis, 80 e!!!! Mitä ihmettä ne ovat tutkineet? Olen ihan hämmentynyt. Tulkitsen nyt kuitenkin niin, että olen vahvasti raskaana <3.

Maanantaina käyn uudestaa, ja katson, onko arvo noussut. En tarvinnut kuin yhden siteen, ja siihenki tuli aika vähän vuotoa. Pyyhkiessä tulee vähän. Tämä onkin eka kerta, jos minulla onkin vaaratonta vuotoa raskaudessa :) Aina tarkoittanut keskenmenoa!

Koriongonadotropiini on juuri hcg.. Terveisin labratäti :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Kyllä se on @kirsillevauva ihan oikea koe, ja asiantuntijakin vielä varmisti:D(y) Ja tosi hyvä lukema!! Oon kovin iloinen puolestasi :) Onko mitään tuntemuksia?

@Eloveera-79 velkommen till mukaan!

@Milli-34 ei se määrä vaan laatu:love: Mahtavaa että pääsitte siirtoon! Nyt toivotaan että kiinnittyy hyvin (y)

@Silmu75 siis niin tympeää tuo, että haastattelussa kysytään lapsista ja vielä, että aiotko tulevaisuudessa hankkia!! Multakin on kyllä lähes joka haastattelussa jotenkin kysytty "kerrotko vähän itsestäsi, onko perhettä, mitä harrastat" - tyyliin.. Vähän niinkuin kautta rantain. Jotkut varmasti ihan vaan aidostikin jutustelee lämpimikseen, mutta kyllä mä aina ajattelen että yritetäänkö tässä nyt urkkia työasioita ajatellen kuitenkin. Ihan niinkuin isolla osalla töissäkäyviä ei olisi lapsia muutenkin :X3: Oon kans menossa maanantaina työhaastatteluun. Laskeskelin jo, että jos syyskuun siirrosta tärppää niin ehdin silti olla töissä yli koeajan:D No vähän menee asioiden edelle, mutta kai haaveilla saa..
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Onpas täällä hiljaista. :sleep:

Miten piinailijoilla menee? :whistle:

Mie olen täällä odotellut menkkoja, mutta ei kuulu eikä näy :unsure: tympeää jos kovasti siirtyy nyt hoidon aloitus. Tai onhan tässä marraskuuhun aikaa vielä, mutta tympäsee silti.
 
Onpas täällä hiljaista. :sleep:

Miten piinailijoilla menee? :whistle:

Mie olen täällä odotellut menkkoja, mutta ei kuulu eikä näy :unsure: tympeää jos kovasti siirtyy nyt hoidon aloitus. Tai onhan tässä marraskuuhun aikaa vielä, mutta tympäsee silti.
Mulla viimeinen luomupiina menossa. Nyt dpo 6. Rinnat ei ole ollut kipeät viime huhtikuun keskenmeno/kemiallisen kierron jälkeen, mutta voi veljet, että nyt onkin kipeänä monen kuukauden edestä.

Huomenna ivf- suunnittelukäynti klinikalla. Vähän jännittää.
 
Onpas täällä hiljaista. :sleep:

Miten piinailijoilla menee? :whistle:

Mie olen täällä odotellut menkkoja, mutta ei kuulu eikä näy :unsure: tympeää jos kovasti siirtyy nyt hoidon aloitus. Tai onhan tässä marraskuuhun aikaa vielä, mutta tympäsee silti.
Oliko muuten sun kohdalla mikä syy, että juuri marraskuuhun asti on aikaa? Mulla on ollut niin nopeaa tämä eteneminen asioissa, että en ole ihan kartalla, että mikä kaikki asioita viivästyttää.
 

Yhteistyössä