IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mut voi lisätä plussanneihin, perjantain verikokeessa raskaushormoniarvo 207, joka on hyvä <3 Hormonit vain ihan sekaisin, en ole nukkunut kunnolla viikkoon ja itken koko ajan.

@daim1, miksi sulle laitettiin kaksi kyytiläistä? Onko yleinen käytäntö?

@Milli-34, sulla varsinainen piinaviikonloppu! Toivottavasti maanantaina hyviä uutisia.

@Nipsu_78, olipas ikävä moka.

@lapsettomuuta10v ja @Haaveilija91, ikävä ettette plussanneet kanssani :(
 
Hei kaikille, täältä taustalta huutelen

Itsellä nyt alkamassa 2. IVF, ja aloin hyvissä ajoin syömään Q10 ja myo-inositolia perus vitskujen lisäksi. Täällä varmasti myös muita nuiden käyttäjiä..? Eli miten on, uskaltaako noita syödä stimulaation ajan vai voiko niistä olla jotain haittaa?
 
@Milli-34 Pikaista toipumista punktiosta ja toivotaan, että pääsette ma siirtoon ja jäis vielä pakastettavaakin!

@lapsettomuuta10v Pahoittelut negasta!

@Nipsu_78 Voi harmi, että mokan takia meni kierto sivu suun.

@NettA79 Myo-inositolista lääkäri sanoi mulle että jos ei oo PCOSia niin ei sitä oikeastaan kannata käyttää. Ekassa IVF-kierrossa käytin, tässä toisessa en. Q10:ä (ubikinolina) oon käyttänyt molemmissa kierroissa 200 mg (ja mies myös). Mitä olen lukenut niin se saattaa parantaa munasolujen laatua eli hyvin voi stimulaatiovaiheessa käyttää (tosin kannattaa aloittaa jo pari kuukautta ennen). Nyt punktion jälkeen puolitin annoksen.

Mua vaivasi edellis- ja viimeyönä karmeet selkäkivut ala-keskiselässä :unsure:. En oikein käsitä mistä johtuu, mahakin oli vähän turvonnut eli jotain ruuansulatukseen liittyvää ehkä? Viime yönäkin tallustelin pitkin kämppää ja venyttelin ties millä tavoilla, kun mikään asento ei ollut hyvä eikä parasetamoli tuntunut tehoavan. Päivisin olo on kuitenkin ihan OK, tänään ehkä tuntuu hiukan arkuutta. Muistelen, että samanlaisia yöselkäkipuja oli kyllä parina yönä viime vuoden puolellakin, mutta silloin mielestäni stmulaatiovaiheessa. Toivottavasti ens yönä sais nukkua kunnolla...
Testasin Pregnylin poistumista (10 päivää 5000 IU pistoksesta tänään) ja näkyi vielä testissä mutta aika haalea viiva. Tuntuu poistuvan aika hitaasti.
 
Hiljaiseloksi jäi minun kirjoittelut tänne heti alkuun, tämän PAS:n tulos oli jälleen kemiallinen ja siitä seurasi taas hirveän suuri pettymys ja suru ettei oikein mitään jaksanut tehdä... Nyt ehkä sitten yritetään taas kuopasta ylös ja kohti uutta suunnitelmaa.

@daim1 kyselit aiemmin, että lisäisitkö minut tuohon listaan, kiitos mielellään :) #-15#1#selittämätön#2IVF
Anteeksi, oon niin urpo uusi keskustelupalstalainen, etten oikein osaa itse ainakaan päivitellä itseäni tuohon :unsure: Kysyit myös siitä, oliko lääkäri sitä mieltä, että ruokavalion muutos auttoi munasolujen määrään tokassa IVF:ssä. Lääkäri oli sitä mieltä että kyllä se on todennäköisesti vaikuttanut. Tietysti on mahdollista, että ensimmäisen hoidon huono munasolusaldo oli sattumaa, mutta minulla on suvussa paljon autoimmuunisairauksia, joten lääkäri tarttui tähän seikkaan ja suositteli gluteenittomuutta. Keliakia kuulemma voi joskus olla piilevänä, jolloin ei näy vasta-ainetesteissä ja aiheuttaa salakavalasti mm. lapsettomuutta. Gluteenittoman ruokavalion myötä kyllä vatsantoiminta parani huomattavasti ja itse uskon että sillä oli vaikutusta myös tokan IVF:n parempaan tulokseen :) Onnea sinulle myös kyytiläisestä ja paljon tsemppiä piinailuihin! Toivottavasti plussa sieltä nyt tulisi!

@kirsillevauva Onnea tuhannesti plussasta! Antaa aina toivoa kuulla muiden onnistumisista näin epätoivon keskellä. Hurjasti tsemppiä sinne!! :)

Kaikille muillekin tsempit piinailuihin sekä kunkin omaan hoitovaiheeseen! <3

Nyt pakko hieman tätä omaa huonoa oloa ja pettymystä tänne vielä purkaa: Tästä PAS:sta siis tuli kemiallinen, samoin kun edellisestäkin PAS:sta. Tällä kertaa Hcg 18. Hailakan plussan sain testitikkuun pp9 josta se haalistui oikeastaan heti pois ja vuoto alkoi pp14. Tapasin lääkäriä uuden PAS:n suunnittelun merkeissä, mutta lääkäri totesi ettei kannata enää yrittää minulle luonnonkiertoon, vaikka kiertoni ja ovulaationi onkin kuulemma hyvin "kaunis". Joku siellä mättää kun alkio yrittää kiinnittyä, mutta menee kesken heti alkutekijöihinsä. Lääkäri määräsi vasta-aine kokeisiin jotka kustantavat n. 600 euroa. Ennen sitä ei kuulemma uutta PAS:ia tehdä. Noh, ensi viikolla noihin kalliisiin kokeisiin ja seuraavasta kierrosta sitten lääkkeellinen PAS kera synarelan ja zumejen :(

Oliko täällä muita kelle tehty lääkkeellinen PAS? Jännittää kauheesti tämä tuleva lääkerumba. Tuntuu, että toi luonnonkierto olisi onnistumisen kannalta kuitenkin jotenkin parempi. Entä kenelläkään tietoa noista vasta-aine asioista? Ilmeisesti sitten tulee kortisoni mukaan jos vasta-aineita löytyy, mutta ainakin oma fiilis on että peli taitaa kokonaan olla menetetty jos niitä vasta-aineita löytyy :( Miten voi olla näin typerä kroppa että hylkii sitä alkiota...
 
Hei kaikille, täältä taustalta huutelen

Itsellä nyt alkamassa 2. IVF, ja aloin hyvissä ajoin syömään Q10 ja myo-inositolia perus vitskujen lisäksi. Täällä varmasti myös muita nuiden käyttäjiä..? Eli miten on, uskaltaako noita syödä stimulaation ajan vai voiko niistä olla jotain haittaa?
Ite ainakin käytin toissa hoidossa eli 6.IVF:n piikkivaiheessakin, ja alotin 2kk ennen tätä. Mulle lääkäri suorastaan suositti sitä inositolia piikkienkin ajan, vaikka yleensä suhtautunu epäilleen useimpiin lisäkeinoihin, esim. luontaistuotteisiin siks, kun ei oo täyttä varmuutta mitä sisältää. Käytin silti samalla ubikinoniakin, ja onhan sitä kai jollain klinikoilla määrättykin piikkien ajaks isoja annoksia (600mg).
Oon lukenu jostain tutkimuksista että inositolista vois olla juuri pco:n kans hyötyä ja tulis enempi kypsiä soluja.. no mistä tietää. En usko että kellekään haittaakaan on, joskaan ei välttämättä hyötyäkään, kuten ei mulle ollu. Tosin mulla ei siis oo pco:ta, mutta yritin parantaa solujen laatua.
 
Moikka. Jaksaisiko joku vastata mitä lääkkeitä passiin voi tulla, jos se tehdään lääkkelliseen kiertoon? On vasta edessä se rumba ja yritin etsiä lääkevaihtoehtoja, mut en oikein löytänyt. Ja huolitaanko tänne tällainen "paluumuuttaja", jolla nyt yksi lapsi, mutta toista lähdetään kokeilemaan? Vai onko meille joku eri ryhmä? Tämän koin mukavaksi ryhmäksi.
 
Täällä pp11. Aamulla herätessä menkkakipuja tuntui niin vatsassa selässä ku jaloissakin. Alkanee menkat tässä viimestään ke ku olis testipäivä. Ei tuonu 2 ivf tulosta. Voi p*ska.
Ois sielä pakkasessa 3 mutta jotenki en usko nuihin pakastettuihin, huonommat mahdollisuudet raskautua jos tilastoja kattelee. :( jotenki ei ossaa edes itkeä enää, eka yrityksellä tippu niin korkealta alas ku ei onnistunu jotta varmaan mun keho hylkii koko prosessia ei jotenki jaksa luottaa näihin, varsinkin ku ole mikään nuori enää ja on näitä autoimmuunisairauksiaki tässä kaverina:cry:
 
Elämä alkaa voittamaan punktion jälkeen, paino nousi 2kg operaation jälkeen:whistle:, vatsa oli kuin potkupallo, mutta vuoto on onneksi jo loppunut, kiitos caprilonin:) Nyt vain kaikki tädet kohdilleen, ettei soittoa tule huomenna ja päästään siirtoon(y)

Pahoittelut @Taigariina ja @lapsettomuuta10v ettei tämä kierros tuonut teille sitä odotettua tulosta, on tämä kyllä varsin rankka kestävyyslaji, mutta ei luovuteta:love:

@shelterme kysyit Pas -lääkkeistä, ystävälläni oli viimeksi lääkkeellinen pas ja hänellä käytössä zumenon ja siirron jälkeen luget lisäksi. Tämä siirto toi hänelle plussan(y) Olen kuullut monelta, että pas-hoidossa olisi hyvä mahdollisuus plussata, siinä kun keskitytään huomattavasti enemmän mm. kohdun limakalvon optimaaliseen tilanteeseen. Tuoresiirrossa kun mennään niin paljon follien ja punktion aikataulujen mukaan.. tsemppiä(y)
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Ja pahoittelut kemiallisesta @Elisa_maria :unsure: Jos jotain hyvää etsii, niin se on kuitenkin hyvä asia, että raskaus on kuitenkin alkanut, vaikkakin vain pieneksi hetkeksi(y). Vaikkei se tällä hetkellä varmasti sinua nyt lohdutakaan. Mutta koita ajatella niin, että nyt vaan täytyy tehdä vielä pientä hienosäätöä, että raskaus saadaan jatkumaan, joskushan se voi olla ihan pieni juttu ja tämän jälkeen kaikki palaset loksahtaa kodilleen:)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Jaksaisiko joku vastata mitä lääkkeitä passiin voi tulla, jos se tehdään lääkkelliseen kiertoon? On vasta edessä se rumba ja yritin etsiä lääkevaihtoehtoja, mut en oikein löytänyt. Ja huolitaanko tänne tällainen "paluumuuttaja", jolla nyt yksi lapsi, mutta toista lähdetään kokeilemaan? Vai onko meille joku eri ryhmä? Tämän koin mukavaksi ryhmäksi.
Estrogeeniksi tulee kai yleisimmin Zumenon tai Progynova, tai joskus Estradot laastari, ja progesteroniks Lugesteron, Lutinus tai Terolut.
Onhan täällä paljon muitakin sekundaarisia.. itellä onnistunu 2 hoitoraskautta (tuoresiirto ja pas) ja yks aiempi luomu. Tänä vuonna yritetään siirtää vielä yks pas blasto.
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
@shelterme mulle tehtiin lääkkeellinen pas. Estrogeeninä oli Progynova, jonka aloitin ensimmäisenä vuotopäivänä. Keltarauhashormonina Lugesteron, joka alkoi kierron 16. Päivänä. Ei tästä siirrosta taida plussaa tulla mutta en ”syytä” siitä lääkkeitä. Joku muu ei nyt vain mennyt nappiin.

Onko kukaan epällyt passin epäonnistumista matalan hemoglobiiniarvon vuoksi? Mä epäilen että mulla jotain häikkää sen kanssa, kun yleensäkin kroppani on taipuvainen siihen. Menen heti tulevalla viiiolla työterveyteen mittaamaan arvot. Ja tiistaina selviää sitten varmaan miten uusi hoitokierros päästään aloittamaan.
 
@Taigariina älä vielä luovuta PAS:n suhteen! Tiedän kyllä tasan tarkkaan tuon sinun tunteen ja sen fiiliksen kun on niin pettynyt omaan kroppaan... Mutta minulle ainakin on sanottu, että nykymenetelmillä PAS:ssa on lähes samat onnistumismahdollisuudet kuin tuoresiirroissakin :)Täälläkin kirjoitteleville on tainnut tulla useille PAS:sta plussaa! Minä en ole koskaan päässyt tuoresiirtoihin, joten näillä on vain mentävä... Saako kysyä mitä atoimmuunisairauksia sinulla on taustalla ja onko ollut kortisonilääkitystä hoitojen tukena? Minulla vähän samaa ongelmaa ilmeisesti vaikkei mitään diagnooseja ole saatu... Ehkä nuo vasta-ainekokeet nyt sitten kertoisivat jotain.

@Milli-34 Kiitos tsempeistä :) Täytyy ehkä ajatella juurikin noin että olen edes pienenpienen hetken ollut raskaana ja ainakin alkiot ovat olleet ihan supertyyppejä (y) Toivottavasti mahdollinen kortisoni auttaisi seuraavassa PAS- siirrossa kiinnittymiseen ja se olisi se vaadittu juttu. Kyllähän tässä silti usko meinaa loppua ja tuntuu ettei tästä ikinä voi tulla mitään... Ja voi, toivottavasti pääsette siirtoon huomenna! Pidän peukkuja :) <3
 
Täällä pp11. Aamulla herätessä menkkakipuja tuntui niin vatsassa selässä ku jaloissakin. Alkanee menkat tässä viimestään ke ku olis testipäivä. Ei tuonu 2 ivf tulosta. Voi p*ska.
Ois sielä pakkasessa 3 mutta jotenki en usko nuihin pakastettuihin, huonommat mahdollisuudet raskautua jos tilastoja kattelee. :( jotenki ei ossaa edes itkeä enää, eka yrityksellä tippu niin korkealta alas ku ei onnistunu jotta varmaan mun keho hylkii koko prosessia ei jotenki jaksa luottaa näihin, varsinkin ku ole mikään nuori enää ja on näitä autoimmuunisairauksiaki tässä kaverina:cry:
Haluan sinua kannustaa meidän tilanteella @Taigariina .Kolmesta ekasta hoidosta ei tullut yhen mitään ja toivo hiipui ihan täysin. Neljäs olikin jotain ihan muuta, kolme blastoa siirretty ja näistä kahdesta PASsista plussat. Mullakin ikää alkaa olla ja munasoluissa laatu kärsinyt. Joten kaikki on vielä mahdollista:love:
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
@Haaveilija91 en tiedä onko se hb mikä raskautumiseen vaikuttaa, mutta rautavarastot kylläkin. Pelkkä hb-mittaus ei kerro rautavarastoista, koska hb voi olla hyväkin, mutta rautavarastot tyhjät. Eli kannattaa mittauttaa ferritiiniarvo.

Ja mitä tulee PAS vs tuoresiirtoihin niin varmasti vaihtelee paikoittain sitten. Ainakin mun klinikalla PAS siirrot ovat onnistuneempia kuin tuoresiirrot.
 
@Elisa_maria mulla on 1 tyypin diabetes ollut jo 24vuotta, ja alopecia löytyy sekä endometrioosia, nuo lääkärit laskee endon kans autoimmuunitaudiks. Kortisonia ei ole vielä kokeiltu ku se tahtoo nostaa verensokereita mutta kait sitä pitänee kohta kokeilla kans.
@hillan_kukka kiitos tsempeistä, jospa se meilläkin onnistuis. Aika näyttää.
Kiitos myös muilekki tsemppaajille. Vetää tää kyllä mielen alas välillä ja on rankkaa. Monenlaisia tunteita mahtuu kyllä. Nyt taas ei ole päivällä tuntunu menkkakipuja mutta aamulla oli niin voimakas jotta sieltä ne on taas tulossa. Johan tässä on 3vuotta yritetty jo saada yhteistä lasta, ja omaa ensimmäistä. Ikää meillä molemmilla 34vuotta.
Jaksuja ja voimia kaikille vaiheisiinne :love:
 
Joo tosiaan muistakaa mittauttaa ferritiiniarvo! Sattumaa tai ei, mutta mulla onnistui PAS (4,5 vuoden yrittämisen jälkeen), kun olin kuurilla nostanut ferritiiniarvoni 30 -> 80. Samassa kierrossa uutta myös estrogeeni, kortisoni ja akupunktio ennen ja jälkeen siirron - että joku noista auttoi tai sitten muuten vain tähdet oikeilla paikoillaan ja hyvä alkio :) Niin joo, munasolustimulaatio tehtiin ovulaation jälkeen, että sekin uutta.
MaiMei, rv15+3
 
Joo tosiaan muistakaa mittauttaa ferritiiniarvo! Sattumaa tai ei, mutta mulla onnistui PAS (4,5 vuoden yrittämisen jälkeen), kun olin kuurilla nostanut ferritiiniarvoni 30 -> 80. Samassa kierrossa uutta myös estrogeeni, kortisoni ja akupunktio ennen ja jälkeen siirron - että joku noista auttoi tai sitten muuten vain tähdet oikeilla paikoillaan ja hyvä alkio :) Niin joo, munasolustimulaatio tehtiin ovulaation jälkeen, että sekin uutta.
MaiMei, rv15+3
@Mandala ja @MaiMei joo unohdin kirjoittaa, että ferritiinin meinasin myös mittauttaa. Minusta vahvasti tuntuu siltä, että rauta-arvoissani on vikaa...taas...
 
Joo tosiaan muistakaa mittauttaa ferritiiniarvo! Sattumaa tai ei, mutta mulla onnistui PAS (4,5 vuoden yrittämisen jälkeen), kun olin kuurilla nostanut ferritiiniarvoni 30 -> 80. Samassa kierrossa uutta myös estrogeeni, kortisoni ja akupunktio ennen ja jälkeen siirron - että joku noista auttoi tai sitten muuten vain tähdet oikeilla paikoillaan ja hyvä alkio :) Niin joo, munasolustimulaatio tehtiin ovulaation jälkeen, että sekin uutta.
MaiMei, rv15+3
@MaiMei - out of interest, mita tarkoittaa ovulaation jalkeen tehty munasolustimulaatio; miten se tehtiin?
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2IVF
hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
Lallastiina
10.2. (5pv)
justhope 11.2.
daim1 14.2. (2x3pv)
Milli-34 17.2. (3pv)

:love: Plussat 2018 :love:

Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv)
Taigariina 2.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy.
 
Viimeksi muokattu:
@Elisa_maria sinut lisätty listaan :) hyvä, että ruokavalion muutos auttoi, vaikkei varsinaista diagnoosia ole tullutkaan. Ja kurjaa, että nyt kovasti yrittää se raskaus alkaa.. mä jotenkin uskon vaan edelleenkin siihen, että alkion laatu vaikuttaa eniten siihen, että alkaako raskaus/jatkuuko se. Niinkuin sanottu, niin se labrassa parhaalta näyttänyt alkio ei ole välttämättä se, josta raskaus alkaa, jne. Mutta toki kaikki tekijät on hyvä sulkea pois, joku siinä tosiaan on, kun yrityksistä huolimatta ei onnistu. Toivotaan, että selitys löytyy :)

@kirsillevauva kyselit onko yleinen käytäntö siirtää 2 alkiota.. niin meidän tilanteeseen vaikutti se, että saatiin vain nuo kaksi siirrettävää ja lääkäri totesi, että koska minullakin tätä lapsettomuutta (yhteensä kohta 7 vuotta takana) pitkä pätkä takana, niin ei varmaan ne kaksoset tässä kohtaa haittaisi (no eipä todellakaan :love:) ja että kahden alkion siirrolla kai voisi olla myös sellainen vaikutus, että se toinen alkio tukisi toista kiinnittymisessä. Meillä siirrettiin jo kerrain aiemminkin toisen ICSI:n ekassa PAS:issa myös 2 alkiota, joista sain haamuja testeihin ennen testipäivää, mutta jotka hiipuivat pois. Nyt tietysti jännittää, kun näistä tuoresiirroista ei mulla ole ikinä tullut mitään yritystäkään, että näinköhän nytkään. Sain viikonloppuna kunnon flunssan, josta nyt toipumaan päin.

@Milli-34 sun kuulumisia odotellessa :)

@Taigariina mä sitten taas uskon ennemmin PAS-siirtoihin - niinkuin moni täälläkin jo sanoi, niin toisilla klinikoilla jopa niillä paremmat onnistumismahdollisuudet. Ajoitus onnistuu ainakin paremmin.
 
Pikainen kysymys.. mihin aikaan olette pistäneet stimulaatiopistokset, illalla vai aamulla? Mä oon aina pistänyt illalla. Tähän hoitoon en saanut ohjeistusta, mutta vanhan kaavan mukaan olen iltaisin pistänyt. Jäin nyt vaan miettimään, kun mulle määrättiin yksi ylimääräinen jarru irrotuspiikin aamuksi, että kai lääkärillä oli käsitys, että tavallisesti pistän illalla. Oletan, että ylimääräisen pistoksen ajankohta määräytyi sen mukaan, kauanko jarrun halutaan toimivan, mutta jäi nyt kuitenkin mietityttämään, että olisiko lääkäri voinut ajatella mun pistävän yleensä aamuisin? Kun en nyt muista, sanoinko pistäväni ”illalla yheksältä” vai ”yheksältä”,kun oletin, että aina pistetään iltaisin. Onko tuo iltaisin pistäminen siis tavanomainen käytäntö vai onko siihen eri ohjeistuksia, mihin aikaan pistetään?
 
@krokus meidän klinikalta suositeltiin, että ilta-aikaan ja vielä samaan aikaan joka päivä on hyvä (pistelin siis yleensä 21:30 aikoihin) ja jarrut myös samaan aikaan stimulaation kanssa. Jos mietityttää yhtään, niin kysy ihmeessä klinikalta neuvoa. Ei niissä käynneissä kyllä millään jää kaikki mieleen. Ja en osaa yhtään sanoa mihin tuo ilta perustuu.
 
  • Tykkää
Reactions: krokus

Yhteistyössä