IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pahoittelut negan saaneille ja muilekki vastoinkäymisille. On tämä rankkaa :(

Meil oli tänään soittoaika lääkärille uutta ivf varten. Kokeillaan nyt toisella yrityksellä pitkän kaavan mukaan, alan sumuttelemaan 21.12 eli joulu ja uusvuos menee vaihdevuosioireissa :confused: toivottavasti eivät ole kovin pahoja :ROFLMAO::whistle: eka ultra sitten heti 2.1 jonka jälkeen aloitetaan piikit. Kuulema vaihtaa senkin lääkkeen. Ohjeet tulee postissa tälläviikolla. Toivottavasti tämä kaava toimis mulla paremmin :rolleyes:
 
Mä jännäsin ovuloinko luonnollisesti ja päästäänkö siirtoon. Sain onneksi positiivisen tuloksen ovulaatiotestistä lauantaiaamuna ja illalla tuntui oviskipua. Soitin tänään klinikalle ja sovittiin torstaille siirtoaika. Jännittää:barefoot: Miten sitä voi olla miettimättä tätä koko ajan:rolleyes: Onneksi on joulu lähellä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ei tullut sitä pelättyä soittoa aamulla! (y) Pelkäsin vielä koko 2,5 tunnin ajomatkankin että koska se soi ja joutuu kääntää auton nokan takaisin kotiin... :ROFLMAO: Mies ei lähtenyt mukaan mutta se laitteli whatsapp-ääniviestejä vähän väliä: ”Ei kai ne nyt enää soita...? Ei kai...? Eihän...?” :LOL: Raukka kans jännitti niin että ei saanut viime yönä oikein nukuttuakaan. :D

Niistä mun 3 solusta 2 oli hedelmöittynyt. 1 (parempi) siirrettiin tänään ja toista vielä jatkoviljellään ja jos kaikki menee hyvin niin se pääsee pakkaseen. :)

Jos joku päivittää listaa niin mut sais laittaa nyt sitten ensimmäistä kertaa piinailijoihin! :love:
Testipäivä on 24.12. :D:love:

Toivottavasti tapahtuis todellinen joulun ihme ja saatais aattoaamuna se maailman paras joululahja! :love::love::love:
 
Voi ei @Wintersun kun homma pitkittyy! Saitko mitään tietoja vielä milloin se leikkaus mahdollisesti on ja millainen se on toipumisen kannalta, vai onko sulle tulossa nyt suunnittelukäynti sinne isompaan sairaalaan? Varmasti hyvä että menette sinne lapsettomuushoitojen suunnittelukäynnille, hyvä on pitää se asia vireillä tässä rinnalla koko ajan niin että mahdollisimman pian pääsette eteenpäin kun tilanne sen sallii.

@justhope :( pahoittelut kun jäi negaksi. Kyllä mä niistä sun lähettämistä kuvista ajattelisin että kiinnitysyritys on kuitenkin ollut. @Lallastiina lle myös pahoittelut. :(

@Mariah33 paljon onnea kyytiläisestä! :love: Toivottavasti saatte vielä sen yhden pakkaseen. Toi puhelunjännittäminen on kyllä kamalaa, been there! @WishingUponAStar mun mielestä kuulostaa oikein hyvältä että viljellään blastoksi asti!

@AuroraK hienoa että ihan kohta pääset siirtoon! @Taigariina hyvä että kokeillaan nyt erilaista hoitokaavaa, joillainhan pitkä toimii paremmin. @Jantzu lle tsemppiä pian alkavaan uuteen hoitoon!

@Rusakkonen, sulla on tehokkaat suunnitelmat kuten aina! Kunpa tammikuun siirto nyt toisi plussan tullessaan! @kirsillevauva kin pääsee melkein samoihin aikoihin piinailemaan, jee!

@Ninnupinnu , testin teko jouluaattona voi olla aika paha. Jos sulla hermot kestää, niin testauksen lykkääminen voisi olla hyvä vaihtoehto, tai sitten niin, että aloittaa testauksen tosi aikaisin, että olisi etukäteen aavistusta siitä missä ollaan menossa - kummin sitten tuntuukaan oman pään kannalta parhaalta.

@nyuu jos lääkäri teitä rohkaisee vielä uuteen hoitoon ryhtymään, niin kyllä hän ajattelee että mahdollisuudet on olemassa. En usko että yksityiselläkään lähdetään suosittelemaan toivottomia hoitoja. Kovasti tsemppiä päätöksentekoon, miettikää ihan rauhassa.

@Nipsu_78 , hienoa että olet päässyt aloittamaan stimulaation! Toivottavasti hyvä saalis tulossa. Kurjalta kuulostaa toi pistokipu. Onneksi enää muutama ilta jäljellä. Pistokohtaa varmaan olet vaihdellutkin, tuota ehdotettua ihon viilentämistä etukäteen voisi kokeilla.

@BlackCat ymmärrän kyllä että testit polttelee, mutta varmaan kannattaa vielä joitakin päiviä odottaa. :) Rautaisia hermoja piinailuun, toivottavasti odottelu palkitaan plussalla!
 
Te joilla on jo useampi (3+) hoitoa takana, niin miten ihmeessä jaksatte?

Täällä lääkärin kans juteltu, käski tankkaamaan d-vitamiinia ja inositolia, sen jälkeen suositteli neljättä. Me vaan ei tiedetä miten siitä selviää ja onko mitään järkeä... tietääkö kukaan muka ketään kellä ivf 4, 5 tai 6 ois muka tuonu tulosta jos ekat kolme ei oo >_>
Meillä on takana 4 hoitoa, joissa siirtoon päästiin kolmessa. Nämä kaikki julkisella puolella, kun yksi hoito epäonnistui syystä tai toisesta. Ja nyt neljännestä tuli viimein plussa, vaikkakin olimme se tilastokeskenmeno tuossa marraskuun plussa-aallossa. Mutta meillä ei tullut vielä tunne, että tämä oli tässä ja niin jatkettiin, vaikka onhan tämä välillä ihan syvältä. Onneksi ei ihan putkeen olla vedetty, kun välillä pitää aina jonotellaiuteen hoitoon.
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI 1.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? # 1. IVF / 1. PAS (lääk.)
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön # 2.IVF/ 1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH # 3. IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi # 1. IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar # 11/17 # 3. # ? #1. IVF

Piinailijat:
BlackCat
19.12. (2pv)
Mariah33 24.12. (3pvä)

:love: Plussat 2017 :love:
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Mulla huomenna aamulla alkionsiirron ajoitusultra lähisairaalassani. Sieltä lähettävät tiedon Naistenklinikalle ja sieltä soitetaan mulle huomenna ja kerrotaan, ehtiikö siirron tehdä vielä tähän kiertoon niin, ettei sattuisi jouluviikolle, jolloin naikkari on kiinni.
Ovista olen tekstaillut eilisestä asti ja jatkan, jos huomenna limakalvo näyttää hyvältä ja siirtoon päästään...
 
Moi.
Parin vitutus viikon jälkeen päätettiin ettei tää homma voi jäädä tähän. Tyksistä kun ei olla vieläkään saatu mitään järkevää syytä miksi päättivät hoidot lopettaa niin käytiin tänään ensikäynnil felitakses.

Päätettiin et mulla vaihdetaan koko lääkitys ja miehelle annettiin ohjeistus ja lääkkei myös. Selvästikin ongelma on miehen siittiöissä. Lääkäri ultras kivekset, ensimmäinen lääkäri joka oli huolissaan siittiöiden määrän ja laaadun nopeasta laskemisesta. Miehellä ollut ihan ok arvot 2-3vuotta sitten ja nyt surkeat. Eli mies syömään inomania ja letrozolia seuraavat 3kk. sit vasta seuraava punktio ja toivotaan et saadaan parempaa tavaraa ulos.

Mulle stimulaatioon menopur ja jarruks procren. Helmikuun puolivälin jälkeen seuraavat menkat niin matka jatkuu taas. Väläyteltiin jo kyl lahjasiittiöitä mut en usko et sinne asti lähdetään. Tästä tulikin mieleen et voiko suomessa käyttää esim veljen siittiöitä vai onko luovuttaja aina ns tuntematon?

En nyt viel listoille tule koska yksi kynnys täytyy viel ylittää. Meillä on Tyksiin viel jälkikäyntiaika tammikuun lopussa ja käydään kuuntelemassa miksi hoitojen päättymiseen päätyivät.

Mut onnea kaikille plussista! Piinailijoille pitkää pinnaa ja meille muille peukkuja pystyyn miljoona <3
 
@millionnea -hienoa kuulla, että katse ja reitti löytyi eteenpäin. Ja onhan tuo nyt ihan maalaisjärjellä omituista, ettei miehen siittiöiden laadun laskemiseen ole otettu kantaa TYKSissä. Saatte nyt senkin kiven käännettyä ja selvitettyä.
Täällä istuskelen juuri autossa kotiinpäin, 5pv:n ikäinen blasto, kuulemma erinomainen, laitettiin kyytiin hetki sitten. Toinen meni pakkaseen ja kuulemma 4 hyvää haluavat vielä jatkoviljellä huomiseen. Olen siis piinailevien riveissä tämän joulun. Tapanina testipäivä... Tsemppiä kaikille, kyllä tää on melkoista myllerrystä keholle ja päälle.
 
Hienoa, että lähditte vielä koittamaan! @millionnea Aika ikävältä tuo TYKS:in touhu kohdallanne kuulostaa...

Tsemppiä! @Lallastiina

Jee, lisää piinailijoita :love:@WishingUponAStar

Pp 7 ja tyylipuhdas nega testattu :( tiedän, että on aikaista, mutta testit tuli tänään postissa ja pakkohan sitä oli heti koittaa...

Onko joku muuten lukenut tai kuullut, että pas:eissa voisi hcg nousta normaalia hitaammin? Olin lukevinani siitä jostain vähän aikaa sitten, mutta enpä nyt löytänytkään tietoa.. Pakko elätellä toiveita mahdollisimman pitkään :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
2päiväisen alkion siirron jälkeen on kyllä todella aikaista testata pp7. Mä olen saanut just ja just silmällä erottuvan haamun varjon 5päiväisen alkion siirron jälkeen pp5 ja mulla alkoi hCG nousta aika kovaa vauhtia (kävin verikokeissa). Kylmiä hermoja ja uudelleen testausta vähän myöhemmin!
 
@Haaveilija91 toivotaan limakalvon menevän tarpeeksi parempaan suuntaan että pääsette etenemään (y)

@BlackCat Luulisi ettei vielä näy testissä noin aikaisin. Hankala se on kyllä malttaa olla testaamatta kun testit on tulleet. Tsemppiä:)

@millionnea Onpa mukava kuulla että päätitte jatkaa :) Kyllä sitä voimaa jostain onneksi löytyy!

@WishingUponAStar Kuulostaa hyvältä! :love: toivotaan onnea että kiinnittyisi.

Jännittää kyllä mahdottomasti huominen siirto. :rolleyes: Mies jää kotiin, enköhän kuitenkin selviä. :):p
 
Eka kertalainen täällä moi! Ensimmäistä kertaa siis kirjoitan ja ensimmäinen icsi alkionsiirto takana. Tänään pp7. Tuun hulluks. Testasin aamulla negan, tiedän ettei olis kannattanut, mutta mikä siinä on kun ei voi itelleen mtn? Oon myös satamiljoonaa kertaa luvannut että en lue enää mtn enkä googlaa enkä varsinkaan liity mihinkään keskusteluun mukaan. Olen siis lukenut about kaikki viestinne, kaiken mitä ikinä googlesta löytyy, googlannut kipeästä nenästä lähtien kaiken oireisiin viittaavan. En tiiä miten selviin ens keskiviikkoon, jolloin verikoe.
Tää on ihan hullua.. :unsure:
 
No nyt loytyi jotain, mika on voinut olla koko ajankin tassa haittaamassa. Eli verikoetulokset tulivat. TSH oli 3.0 eli siis kyllakin normaalin rajoissa, mutta raskautta yrittaessa ideaalisti arvo ei saisi olla suurempi kuin 2.5. Minulla on nyt tassa 1.5 vuoden aikana otettu TSH neljasti naiden hoitojen takia; ensin oli samalla tavalla hiukan koholla, sitten kahdesti oli hyvin alle 2.5 ja nyt taas yli sen arvon. Eli koska arvot voivat tietenkin vaihdella paivasta paivaan ja vuodenajasta toiseen, niin onhan tassa voinut olla niinkin, etta tietamattani arvo on voinut olla hiukan koholla aikaisemminkin ja alkion ollessa sisalla myos. Eli nyt siis aloitan kilpirauhaslaakityksen - kunhan saadaan eurooppalainen resepti minulle tanne perille (arvatkaapa kahdesti, saisinko taalla laakarilta laakkeita, jos menisin tassa yleislaakarille pyytamaan, ja jos arvo olisi normaalin rajoissa? No taatusti en saisi!) - viimeistaan ensi viikon lopussa taikka jouluaattona, milloin nyt sitten paasen kansainvalisen reseptin hyvaksyvaan apteekkiin. Hyva juttu, etta selvisi!!!

Testosteroniarvot olivat viitearvojen sisalla, tosin useimmat aika alhaisia, eli DHEA:n syonnista ei ainakaan siina mielessa ole haittaa ja aloitin senkin taas uudestaan. Metformiinin syonti muuten alentaa testosteronia. Minun varmastikin kannattaa myos muistaa syoda naudanlihaa silloin talloin (en syo mitaan kalaa tai merenelavia, vaikkakin kalaoljyomega3:sta otan) ja muistaa ottaa D-vitamiinit, jotka myoskin olivat yhdessa vaiheessa minulla alhaalla. Sinkki on myos hyvaksi testosteronituotannolle.

Ferritiini oli taas jalleen tippunut 34:aan. Otin siis viime viikolla rautatankkauksen ja mittaus oli tietenkin otettu ennen sita, mutta silti laakari kehotti nyt ottamaan rautaa 100mg paivassa. Eli nyt otan sen (plus myos sen, mita monivitamiinissa on, ja otan nyt sitten myos hiukan lisasinkkia). Otan talla hetkella noin 25 eri vitamiinia ja lisaravinnetta paivassa estrogeenin lisaksi!!! :)

Peukut pystyyn, etta saan laakkeet pian ja etta tama auttaa! Ja tyroksiinilaakitys voi auttaa kasittaakseni myos laihtumaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
@millionnea Suomen nykyinen lahjasolujen käyttöä koskeva hedelmöityslaki sallii "tutun" sukusolujen käytön eli esim. miehen veljen tai muun mahdollisen luovuttajan. Se miten maksuasiat siinä menee niin siitä en tiedä, kuvittelisin että henkilö luovuttaa klinikalle soluja, saa siitä korvauksen ja te maksatta luovutetun siittiön hinnan klinikalle heidän protokollien mukaan. Näin voisin kuvitella asian olevan, mutta en ole aivan varma. Meillä on siis lahjasiittiöt hoidossa käytössä ja pohdimme myös tutun luovuttajan käyttöä eli miehen veljen, mutta olemme päätyneet "anonyymiin" suomalaiseen lahjoittajaan. Viidessä hoidossa oli kyllä ensin tanskalainen luovuttaja, mutta nyttemmin ollut sitten suomalainen. Lähinnä hinnan vuoksi.

@BlackCat Ihan kuin olisin minäkin jostain tuon lukenut, että olisi hiukan hitaampi, mutta riippuisiko se myös siirretyn alkion iästä jotenkin? Meidän klinikalla on kyllä hiukan eri viiteraja tuoresiirtoisille ja pakkasalkioille hcg-taulukossa. Syytä en tiedä. Voisinkin kysäistä.

@Haaveilija91 Toivottavasti limakalvo ehtii kasvaa :)

@Rusakkonen On kyllä korkea TSH raskautta ajatellen. Minusta meille sanottiin, että TSH pitäisi raskautta ajatellen olla aina alle 2 hedeln, mielellään mahdollisimman lähellä yhtä. 25 vitmiinia, wou, kunnioitusta. Mulla tekee tiukkaa muistaa jo foolihappo ja D-vitamiini. Muita ei olla edes suositeltu.

Limakalvoasioiden kanssa ollaan täällä jännän äärellä. Tänään on ultra mahdollista PASia varten. Jos limakalvo on ok ja muutenkin kaikki tähdet kohdallaan niin siirto onnistuisi vielä ennen joulua ensi viikolla. Jännittää hurjasti miten käy. Rahaa nyt tietenkään ei ole, mutta voihan sitä jouluna riisipuuroakin syödä.
 
@millionnea Suomen nykyinen lahjasolujen käyttöä koskeva hedelmöityslaki sallii "tutun" sukusolujen käytön eli esim. miehen veljen tai muun mahdollisen luovuttajan. Se miten maksuasiat siinä menee niin siitä en tiedä, kuvittelisin että henkilö luovuttaa klinikalle soluja, saa siitä korvauksen ja te maksatta luovutetun siittiön hinnan klinikalle heidän protokollien mukaan. Näin voisin kuvitella asian olevan, mutta en ole aivan varma. Meillä on siis lahjasiittiöt hoidossa käytössä ja pohdimme myös tutun luovuttajan käyttöä eli miehen veljen, mutta olemme päätyneet "anonyymiin" suomalaiseen lahjoittajaan. Viidessä hoidossa oli kyllä ensin tanskalainen luovuttaja, mutta nyttemmin ollut sitten suomalainen. Lähinnä hinnan vuoksi.

@BlackCat Ihan kuin olisin minäkin jostain tuon lukenut, että olisi hiukan hitaampi, mutta riippuisiko se myös siirretyn alkion iästä jotenkin? Meidän klinikalla on kyllä hiukan eri viiteraja tuoresiirtoisille ja pakkasalkioille hcg-taulukossa. Syytä en tiedä. Voisinkin kysäistä.

@Haaveilija91 Toivottavasti limakalvo ehtii kasvaa :)

@Rusakkonen On kyllä korkea TSH raskautta ajatellen. Minusta meille sanottiin, että TSH pitäisi raskautta ajatellen olla aina alle 2 hedeln, mielellään mahdollisimman lähellä yhtä. 25 vitmiinia, wou, kunnioitusta. Mulla tekee tiukkaa muistaa jo foolihappo ja D-vitamiini. Muita ei olla edes suositeltu.

Limakalvoasioiden kanssa ollaan täällä jännän äärellä. Tänään on ultra mahdollista PASia varten. Jos limakalvo on ok ja muutenkin kaikki tähdet kohdallaan niin siirto onnistuisi vielä ennen joulua ensi viikolla. Jännittää hurjasti miten käy. Rahaa nyt tietenkään ei ole, mutta voihan sitä jouluna riisipuuroakin syödä.
@gemmy - joo mulla oli tuolla tavoin ihan hyva ja hyvin alhainen arvo kahdesti ja nyt tuo. Ei siis ole aina ollut jollain rajalla. Siksi yritan saada tabletteja kayttoon.
 
Viimeksi muokattu:
Oon myös ymmärtäny että tsh pitäs olla raskautta ajatellen 1 paikkeilla, tai ainakin alle 2.. ite sain aikoinaan lääkityksen (kinuamalla) kun arvo oli 2,9.
Hurjasti tsemppiä Rusakkonen, ihailtavan sinnikkäästi kyllä jaksat monenmoisia konsteja käyttää, kumpa nyt alkas tulosta jo tuleen! (y)
 
Oon myös ymmärtäny että tsh pitäs olla raskautta ajatellen 1 paikkeilla, tai ainakin alle 2.. ite sain aikoinaan lääkityksen (kinuamalla) kun arvo oli 2,9.
Hurjasti tsemppiä Rusakkonen, ihailtavan sinnikkäästi kyllä jaksat monenmoisia konsteja käyttää, kumpa nyt alkas tulosta jo tuleen! (y)
Kiitos @lullaby hyvista toivotuksista!

Huomaan saamistani vastauksista nyt, etta kaikki taalla nyt sitten ilmeisestikin luulevat, etta minulla on keikkunut arvo 2.5 pinnassa kaikissa testeissa. Asia ei ole niin. Laakarini aikaisemmin sanoi ihan samaa, etta arvo pitaa olla ykkosen tienoilla ja kahdesti tosiaan tana vuonna oli. Kuka muu kuin mina edes mittaisi uudestaan neljannen kerran, jos saa kahdesti hyvan arvon? Ensimmainen arvo koholla, otettiin uusintatesti ja hieno arvo. Kolmas testi hieno arvo. Kinusin, etta nyt kaikki testit kehiin mita keksitaan ja sitten otettiin tuo 4. testi ja arvo oli tuo. Minun pointtini oli, etta ei kannata luottaa testeihin kovin kauan, jos on ikina ollut mitaan testeissa, tilanne voi aaltoilla, niin kuin minulle kavi. Nythan sitten laakkeilla saadaan laskemaan se ihan minne vaan ajan kanssa.

Please ettehan enaa kirjoita, etta juu arvo pitaa olla pieni - tiedan toki kylla ja ihan tarpeeksi taas sattuu sisaisesti uuden laakkeen lisaaminen - suolaa vaan haavoihin taas. Molemmilla vanhemmilla oli kilpirauhasen vajaatoiminta enka itse ole joutunut mitaan laakkeita ennen kayttamaan. Nytkin on niin sanottu normaali arvo, mutta kun on tama raskausprojekti. Ja valitettavasti en voi sille mitaan, etta nyt viimeisimmalla kerralla laakari kaytti emailissa arvoa 2.5 eika 1 tai 2, varmaan 2.5 on ehdoton siedettava maksimi. Yritin vain laittaa, etta kannattaa testailla edelleen...
 
Viimeksi muokattu:
@gemmy mulla oli yhdessä vaiheessa naikkarilla ollessa perus limis sen 6mm. Sitten kun se alkoi jäämään sen alle niin alettiin siirtoja tekemään lääkkeelliseen kiertoon. Se 6mm oli heille kipuraja. Vaikka kyllä sanoivat, että heillä joku oli raskautunut reilu 4mm limiksellä, mutta todella harvinaista.
Ei mulla kai koskaan 8mm paksumpaa ole ollut ja kaksi raskautta alkanut ihan hyvin. En uskoisi 7,3mm olevan mitenkään liian huono. Tärkeämpää kaiketi on, että siirto tehdään oikeaan aikaan.
 

Yhteistyössä