IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Wintersun toivottavasti saat vihdoin viimeisen ja onnistuneen hoidon vaivaasi!! Ja sitten tämä projekti käyntiin vaan!
@nyuu kuulostaa hyvältä tuo uusi kaava! Jospa se olisikin se toimiva juttu!
@Rusakkonen kävin sun suosittelemassa paikassa Fredalla, se oli yksi niistä mitä itsekin löysin vaihtareiksi. Tykkäsin kyllä, ja uskon että sieltä saa apua. Mutta mun ongelma oli jo mennessä maksupolitiikka. Ja sitten kun siellä annettu suositus olisi käydä viikottain useita kertoja, niin en vaan voi. Yritin kysyä jos tulisin vain kerran, pari, mihin aikaan kannattaisi. Mutta se jäi epäselväksi. Itse tulkitsisin, että ennen (ja jälkeen) siirron olisi sellaisia ajankohtia. Kävin jo siis kaksi kertaa. Voi olla että mulla jäi tähän..

Eilen illalla ilmeisesti rajumpi pms..suutuin perheenjäsenelle eräästä asiasta ja sen jälkeen itkusuus ja tosi synkkä ja masentunut mieli. Onneksi oli jo myöhäistä ja menin nukkumaan. Tänään heräsin aivan liian aikasin, mutta onneksi se kamalin olo poissa. Mulla oli vastaavaa viime vuonna joulukuussa, tiedä sitten liittyykö tähän kaamokseenkin. Ja ainakin hormonit voi olla sekasin, kun normaali kierto vähän hakusessa. No jospa tuo ennakoisi menkkojen alkua ja pääsisin sitten hoitokaavaan. Jos olisi ollut normaali kiertoni, olisin jo tänään pistänyt Elonvan. Ja saanut lopettaa Progynovan, nyt niitä pitää edelleen popsia..
Ei tullut kovin valoisa kirjoituskaan, mutta onneksi on viikonloppu ja voi valita mitä haluaa tehdä:)
 
Hei osaatteko auttaa, kun nyt epäilen että olisi ovulaatio mutta tuo testiviiva ei ole kyllä yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta tuli näkyviin nopeasti sen 10min sisällä ja oikeastaan parissa minuutissa vahvistui. Kyseessä siis ovulaatiotesti. Toinen on 11maissa ja toinen kahden maissa tehty.

Näkyylö täällä kuvat ? http://aijaa.com/vW3K2T
 
Kyllä tää alkaa olla tässä :(. Torstaina jotain hailuinta taas herkkään testiin, sen jälkeen negaa vaan. Tänään yltyvää tuhrua. Rinnathan alkoi lässähtää jo alkuviikosta ja palasi omiksi tunnottomiksi itsekseen progesteronista huolimatta.
Ei oo kauheesti toivoa niiden pakkasessa olevien alkioidenkaan suhteen, miksi ne sen parempia olisivat kuin ekakaan, mutta täytyy kai ne nyt käyttää pois jos ylipäätään sulatuksesta selviävät.
Saako sanoa että v*tuttaa vaikka onkin vasta eka yritys?
 
Viimeksi muokattu:
@Lallastiina tietenkin saa v*tuttaa ja anna itselle aikaa. Sitten kun valmis niin kohti seuraavaa yritystä, ei se sitä katso ettei muista onnistuisi. Itsellä myös sama että vuosi sitten ei ivf onnistunut ja nyt koitetaan pakkaseen jääneitä kahta, joista välillä epäilen että selviääkö edes.

@Wintersun ihanaa kiitos vinkistä testata parilla eri testillä! Otin nyt myös apteekin testin ja eikös tuo nyt ovulaatiolta vaikuta? Ihan vähän vaaleampi testiviiva mutta suht sama kuitenkin niin eikö luulisi riittävän?

http://aijaa.com/Yapx08

Huomenna pitäisi aloittaa sitten lutinus niin ehkä tässä kierrossa päästään sittenkin yrittää kunhan pienet jatkaa kehittymistä. Ovat pakastettu 4 päiväisiä, onko ne silloin vielä blastoja?
 
Joudun nyt taas kysymään, kun ovulaatiotesti oli lopulta vahvimmillaan lauantai iltana eli eilen ja tänään sunnuntaina aamulla. Lutinus piti aloittaa ovulaatiosta seuraavana päivänä niin onkohan se kuitenkin tänään vaikka ovulaation huippu eilen myöhemmin illalla? Onkohan vähemmän haittaa siitä jos aloittaa jo vaan kun että odottaa esim tänään iltaan?
 
Ovulaatiosta vai siitä testin lh-huipusta laskettuna? Millon sulla siirto olis?
En tiedä koska siirto olisi vielä kun se lasketaan tosta ovulaatiosta, joka sattui nyt viikonlopulle. Mutta mulla on eilisestä aamusta alkanut viiva vahvistumaan ja eilisestä illasta tähän aamuun on viiva ollut todella vahva. Nyt juuri testasin niin testiviiva on tällä hetkellä jopa tummempi kuin kontrolliviiva. Mietin että pitäisikö aloittaa sitten illasta lutinus...?
 
Phaoittelut negan saaneille :(

Onpas tekstiä taas tullut viikon aikana kun en ole käynyt :) 10 päivää sitten pistin Pregnylin ja nyt odotellaan sitten vuotoa (muistelisin, että insseissä alkoi 11-12 päivää pregnylin pistosta). 1380 euron lasku + lääkkeet tuli hintaa niille kahdelle turhalle ja keskeytyneelle stimulaatiolle. Kela nyt vielä armahtaa sitten 171 euron korvauksilla, mutta niitä ei pääse ihan heti hakemaan kun lääkäri oli unohtanut allekirjoittaa korvauslappuset. Iso hinta, mutta huooh silti.
Yritän arpoa otanko Pergoveris-kynän mukaan ma-ke ulottuvalle työmatkalle. Periaatteessa vuoto voisi alkaa huomenna, jolloin ensimmäinen pisto olisi tiistai-iltana, mutta toisaalta ei jaksaisi turhaan ottaa semmoista riesaksi lentokentälle.

Täytyy paremmalla ajalla lueskella tarkemmin kirjoituksianne ja kommentoida :)
 
Onnittelut plussanneille ja tsemppi rutistukset muille.

Minä tein isänpäivän kunniaksi aamulla testi. Testissä luki: Raskaana, 2-3 viikkoa. :rolleyes:Jotenkin en uskalla asiaa vielä kovin iloita viimekertainen jälkeen, mutta toivoa on :)

Erilaisia oireita on ollut tämän kahden viikon aikana. Se mikä nosti toiveet pintaan oli etova olo ja väsynyt olin vähän normaalia enemmän.

Nyt olisikin kysymys: te jotka olette aloittaneet terolutit 2 pvä LH-plussasta jatkuuko terolutit siitä kaksi viikkoa vai siirrosta laskettuna 2 viikkoa. Jäi kysymättä kun nyt oli ensimmäistä kertaa terolutit käytössä jo siirtoon mennessä.
 
@Ihanapa onnittelut plussasta, olipa täydellinen päivä testata ❤

@atvk87 vahvimmat on olleet myöhään eilen illalla ja tänään aamupäivästä. Mutta ehkä päädyn aloittamaan tänään illalla tai huomenna aamusta. Meillä on pakkasessa kaksi neljä päiväistä jotka tarkoitus viljellä 5 päiväisiksi. Olisikohan siirto sitten to tai pe?

Ja kauan teillä näkyy ovulaatio kun mulla tulee vieläkin vahvat viivat tikkuun. En ole aiemmin tikuttanut näin antaumuksella kun nyt on pakko nähdä kauan näyttää sitä mutta tuo digi ehkä pakko ottaa takaisin käyttöön, aiemmin tein myös vaan niillä, kunnes tilasin halpiksia
 
Ihanapa onnea plussasta! :love:

Nomini mä kans noilla halppiksilla pelleilin, ennenkuin päädyin käyttämään pregchekin liuskoja (ja varmenus digillä, tilasin netistä kun olivat halvempia). Liuskat olivat yleensä tummat juuri tyyliin muutamana päivänä. Digi sit varmensi päivän (saattoi joskus olla jopa 2pv liuskan plussan jälkeen vasta digi plussa). Yllättävän kauan meni ennenkuin oppi liuskoja oikein käyttämään, tai siis että varmaksi tiesi milloin se oli positiivinen. Tsemppiä sulle, voithan huomenna soittaa ja kysyä mitä mieltä hoitava taho on. Tsemppiä! (y)
 
Ihanapa onnea plussasta! :love:

Nomini mä kans noilla halppiksilla pelleilin, ennenkuin päädyin käyttämään pregchekin liuskoja (ja varmenus digillä, tilasin netistä kun olivat halvempia). Liuskat olivat yleensä tummat juuri tyyliin muutamana päivänä. Digi sit varmensi päivän (saattoi joskus olla jopa 2pv liuskan plussan jälkeen vasta digi plussa). Yllättävän kauan meni ennenkuin oppi liuskoja oikein käyttämään, tai siis että varmaksi tiesi milloin se oli positiivinen. Tsemppiä sulle, voithan huomenna soittaa ja kysyä mitä mieltä hoitava taho on. Tsemppiä! (y)
Kääk voinkohan nyt olettaa että se ovulaatio on ollut nyt vai pitääkö metsästää digi vielä jostain..aion kyllä testailla noilla huomiseen että näkee alkaako haalistumaan ja aamulla soitto klinikalle että mitä tehdään.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Hei, no ei onnistunut tama yrityskierto. Uudet suunnitelmat kehitteilla laakarin kanssa. Nyt odotan kuukautisten alkamista, sitten tehdaan tassa kierrossa luultavimmin kohdun rapsutus ja tammikuun alussa sitten istutettaisiin se kolmas lahjamunasolusta muodostettu alkio. Oli aika raskasta, mutta pitaa vain yrittaa uudestaan. Tassahan kierrossa onnistumisprosentti oli taas pieni, mutta kaikkea pitaa kokeilla. Ensi kerralla todennakoisyysluvut ovat suuremmat. :)
 
Pahoittelut negasta sullekin @Rusakkonen !

Tänään kai virallisesti kp1 ja tarkoitus olis tehdä heti tähän kiertoon lääkkeellinen PAS, jos nyt käy niin hyvin että alkio(t) selviää sulatuksesta. Huomenna siis alkaa Zumenonit.

Silloin aikoinaan kun ovista testailin, mulla näytti yleensä plussaa kaksi päivää, joskus taisi olla kolmekin. Oli tosin One Stepin halpiksia. Ne kyllä toimi mulla ihan hyvin, ei ollut juuri epäselvyyksiä milloin on plussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Ihanapa Mulle sanottiin, että Terolutit saa lopettaa heti polilta annettuna testipäivänä, oli tulos sitten plussa tai nega. Eli se 2 viikkoa oviksesta. Ja minulla siis luonnon kiertoon tehty PAS :)

@Nomini Miten kävi ovisplussan metsästyksen kanssa, saitko sovittua siirtoon ajan?

@Lallastiina ja @Rusakkonen Pahoittelut negoista :unsure:

Omaa napaa, täällä ihan hirveät menkkakivut tänään päällä. Torstaina pitäisi vuoto alkaa vasta, vähän jo oon menettänyt toivoa plussasta. Tänään siis pp6. Virallinen testipäivä vasta lauantaina (pp 11), mutta vois kai sitä viimeistään keskiviikkona alkaa tikuttamaan. Mitään oireita en ole bongannut tässä kierrossa :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen voi <3 mietinkin mitä sinne teille kuuluu! Harmi juttu, oon tosi pahoillani <\3

Mulla alkoi tänään menkat, ja käytiin hakemassa Elonva tänään apteekista. Olo on tosi sekava, ja vähän oon miettinyt et jos tän hoitokierroksen menis ns. ”silmät kiinni”, eikä miettis pahemmin koko asiaa. Ei lukis kokemuksia netistä tai keskittyisi tulokseen, eläis vaan elämää. Kuitenkin on aika pieni luotto siihen et onnistuis, ja saatais alkioita. Elämä jatkuu kahdestaan miehen kanssa kummiskin.

Harmillisesti sotkee vaan tätä elämän suunnittelua nää hoidot ja epävarmuus. Mietittiin jo et varattais matkaa tammikuulle Dubaihin, mut sitten kuitenkin, jos päästäs vielä neljänteen hoitoon tai lahjasoluhoidot ois jollain mallilla, niin reissu vaan sotkis noita suunnitelmia. Kuitenkin tää lapsenteko on se ykkösasia elämässä ja haluisin vaan tän projektin päätökseen. :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Ihanapa Onnea plussasta!

@Rusakkonen Voi olen pahoillani epäonnistuneesta kierrosta :( Onko teillä monta lahjamunasolualkiota pakkasessa tällä hetkellä?

@nyuu Jee,hoitokaveri. Mullakin alkoi tänään vuoto.

Täällä tänään kp 1. Huomenna sitten Pergoveris 300 nahkaan illalla ja siitä lähtee vimppa hoito (jos päättyy keräykseen). Eli 4. IVF, mutta jo 7. stimulaatio.

Tsemppiä kaikille viikkoon :)
 
@nyuu tiedän tunteen, itsellä helpotti ekaa yrittäessä että en tokassa yrityksestä lukenut tai miettinyt oireita, mutta ei se enää jotenkin onnistu itseltä. Koitan kyllä nyt keskittyä töihin ja jouluun tässä ja olla liikaa miettimättä.

@Rusakkonen pahoittelut negasta, mutta hyvä että on jo seuraava suunnitelma valmiina

@Noran joo oma siirto olisi perjantaina, jolloin viljeltäisiin 4 päiväiset 5päiväisiksi. Mutta aloin stressaa että mitä jos ne ei selviä viljelystä niin pitäisikö kuitenkin laittaa 4päiväinen. Ja toista viljelisin sitten vaikka 5 päiväiseksi jos selviää. Huomenna on soitto lääkärin kanssa asiasta.

Tuo ovulaatio meni muuten klinikan mukaan niin että se lasketaan siitä kun se on alkanut kunnolla eli itsellä la iltana. Ja onneksi nousin illalla sängystä laittamaan vielä lutinuksen, koska niin se kuulemma pitikin eli vuorokausi ovulaatiosta. Nyt siis mennä lutinus ja klexane yhdistelmällä ja saa nähdä päästäänkö siirtoon to tai pe.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Olispa ihanaa kulkea tämä prosessi silmät kii! On henkisesti niin raastava matka. Mietin tänään sellaista et josko suunnittelisi vapaa-ajalle mahdollisimman paljon kaikkea kivaa ja yrittäis mahdollisimman vähän viettää vapaata oman päänsä kanssa jos se vaikka vähän lieventäisi stressiä asian ympärillä. Aina voi yrittää... Tsemppiä kaikille ja onnittelut plussista ja pahoittelut negoista. Onneksi on muita samassa veneessä!


@Rusakkonen voi <3 mietinkin mitä sinne teille kuuluu! Harmi juttu, oon tosi pahoillani <\3

Mulla alkoi tänään menkat, ja käytiin hakemassa Elonva tänään apteekista. Olo on tosi sekava, ja vähän oon miettinyt et jos tän hoitokierroksen menis ns. ”silmät kiinni”, eikä miettis pahemmin koko asiaa. Ei lukis kokemuksia netistä tai keskittyisi tulokseen, eläis vaan elämää. Kuitenkin on aika pieni luotto siihen et onnistuis, ja saatais alkioita. Elämä jatkuu kahdestaan miehen kanssa kummiskin.

Harmillisesti sotkee vaan tätä elämän suunnittelua nää hoidot ja epävarmuus. Mietittiin jo et varattais matkaa tammikuulle Dubaihin, mut sitten kuitenkin, jos päästäs vielä neljänteen hoitoon tai lahjasoluhoidot ois jollain mallilla, niin reissu vaan sotkis noita suunnitelmia. Kuitenkin tää lapsenteko on se ykkösasia elämässä ja haluisin vaan tän projektin päätökseen. :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Meilla on talla hetkella yksi lahjamunasolusta tehty alkio ja kahdeksan omista soluista muodostunutta alkiota pakkasessa. Seuraavaksi siis tarkoitus kayttaa sita lahjasolusta muodostettua, ilmeisesti tammikuun alussa. Niita omia sitten tarpeen yms. mukaan, vahitellen; niitahan ei ole geenitutkittu ja ne kaikki on saatettu alkuun tana vuonna.

Nyt olen taas aloittanut vitamiinit yms., ja mies syo gluteenitonta ruokaa ja vitamiineja. Talon myyntiin on otettu uusi kiinteistovalittaja, ja tyonhaku jatkuu. Jos vaikka pian kolahtaisivat elementit paikalleen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
No nii täälläkin eka ivf vihdoin aloitettu. Tänään oli follikkeleiden eka ultra. Hyvin oli alkaneet kasvamaan. Ilmeisesti niinkin hyvin jotta kertoivat että perjantaina on jo keräys eli ei tullukkaa ku 2 ultra. Se punktio kyllä jännittää mutta kaippa sitä hyvät lääkkeet saa että sen kestää. Sain mie diapaminki mukaan sieltä klinikalta että voin sen ottaa jo noin puol tuntia ennen vastaanottoa jotta eiköhän se tästä. Jännän äärellä.
Mulla tää 1 tyypin diabetes ja verensokerit vähän jännitti ku joutuu nuita lääkkeitä ottaan että miten vaikuttaa mutta vielä ainakaan ei o sokerit järkkynyt mistä olenkin onnellinen.
Elikkä yritystä ollu 1/2016 saakka, ensimmäinen ivf. Endometrioosihan se oli syynä ettei luomusti onnistunu. Pitikö sitä muuta ilmoitella jos tonne listalle haluaa
 

Yhteistyössä