IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Joo Domi olis ollut tosi kiva piinailla yhdessä.:(
Toivottavasti sulla menee hyvin!

Tervetuloa Hipsunpöpsy!

Henrietan tietoja kanssa jännään!

Viljonkalla onkin näköjään ihan horminit sekaisin.:/ Ootko ajatellut tosiaan jossain ultrassa käydä?

Mä pistin pe-iltana pregnylin kun sitä ns.luomuihmettä tässä lääkäri halusi kokeilla, vaikka johtofollikkelit olikin tukospuolella.
Lauantaina piti sit valkkarin vuoksi ihan side laittaa, sunnuntaina alkoikin sit iltaa myöten ihan järkyttävät alavatsakivut. Kaikki tärähdykset ja yskäisyt oli ihan hirveitä. Samoin illalla tissit kipeytyi niin et on vieläkin ihan kosketusarat!:confused: Ei oo ikinä ollut näin voimakkaita ovis-oireita, kai tuo Pregnyl näitä aiheuttaa?
Tänään aloitin Terolutit ja perjantaina aloitan Progynovin. Lääkäri haluaa pohjustaa munasarjoja seuraavaan kiertoon jotta varmasti saatais paremmat rakkulatulokset kuin miten tässä kävi.

Nyt tässä sit vaan pari viikkoa menee ootellen menkkoja. Huoh.:sleep: Luomuihmeen piinapäivä on siis 11.10.

Koskas Mandalalla on se ultra?
 
Lottainen oho kuulostaa että sulla voisi olla oikein MEGA ovis tuloillaan jos noin kipuilee yms! mulla on ovikset aina ollut, myös hoidoissa, kivuttomia joten en osaa sanoa aiheuttaisiko lääkkeet tuollaista.
Mutta kuulostaa hyvältä jos nyt pystytään jo pohjustamaan varsinaista hoitokiertoa! (y)

Ultra on torstaina iltapäivällä, kauheasti jännittää kyllä :confused:
 
Pregnylistähän ovis on sen 36h, eli oli sen mukaan eilen aamulla. Lääkäri käski "tekemään töitä" la-su välisen yön ja su-aamun.:ROFLMAO:
Mut et ehkä nää on sit jotain ns.jälkioireita munisten irtoamisesta. Nyt vaan toivoo että ne olis lähteneet ristiin, jota kuulemma joskus tapahtuu, ja lähtisivät sieltä aukiolevan puolelta.
Mulla ei kyllä oo uskoa tähän, enemmän ootan et uusi ivf-kierto starttaa.

Tällä viikolla kuitenkin, huisaa! Saas nähdä löytyykö yksi vai kaksi sykettä.:love:
 
Luin juuri, joillekin Pregnyl voi aiheuttaa kovatkin oireet, taidan olla yksi onnekkaista. Mulla on rinnat niin turvoksissakin, etä just katoin peilistä et kivasti tursuaa niin et paidan läpi pullottaa.o_O:LOL:
Mulla kroppa reagoi ilmeisen herkästi hormoneihin. Esikoista kun silloin 2008 aloin odottaa, luulin olevani pahassa vatsataudissa jo pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Ja sitä pahoinvointia kesti ekat 2kk. Samoin nyt toissakierrossa kun oli kemiallinen, olin 3 päivää ihan tosi pahoinvoiva ja heikko. Jee.:cautious:
 
Lottainen - Täällä kanssa yksi kovasti pregnyliin reagoiva. Huomiseksi jo katsottu löysää paitaa töihin, ettei ihan pinkeänä ole rintavarustus ja vatsa näytä raskausvatsalta. :D Pistän pregnylin siis tänään illalla.

ON: Tänään ollu tosi paha olo, töissä välillä mietin, pitääkö tästä rynnätä oksentamaan vai pärjäänkö jos olen aivan paikoillaan. Aamulla huoletti munasarjojen seudun "kupliminen", ettei vaan munasolut siellä poksahtele rikki tai ovulaatio ole tullut ennen aikojaan. Nyt olo taas tilanteeseen nähden normaali, vatsa tuntuu raskaalta ja jomottaa ajoittain. Valkovuotoakin on ollut, onko muilla ollut vastaavaa jo ennen Pregnyliä? Lääkkeinä Menopur ja Orgalutran. Voi kun jarru ei olisi pettänyt..
 
ON: Piti aamulla tehdä testi ja verrata viivoja, mutta unohdin. Eli pitää odottaa huomiseen. Yritin soitella klinikalle, mutta sinne on välillä ihan mahdotonta päästä läpi :mad:. Tänään ei ollut mahkuja roikkua koko soittoaikaa yrittämässä eli pitää huomenna kokeilla uudelleen. En oikein tiedä saanko aikaa ultraan, luulisin että ensin pistävät verikoekontrolliin. Tuolla nuo ajat niin kortilla...

Lottaiselle tsemppiä oviksen kanssa ja talletteluihin. Jospa se luomuihme kuitenkin tapahtuisi (y)

Lia_ kyllä siinä loppuvaiheessa voi tulla kaikennäköisiä oireita eikä välttämättä johdu jarrun pettämisestä. Nyt vaan mahdollisimman rennoin mielin odottamaan punktiota..
 
Sulla on inhottavan epäselvä tilanne Vilijonkka! Toivottavasti saat selvyyttä pian.

Lottaisen ovisoireet kuulostaa aikas hyviltä! Toivotaan parasta(y)

Vitsit Mandala ai sullakin jo eka ultra, kuin jännää! Vastahan sä plussasit. Tsemppiä piinaaviin päiviin!

En ehtiny aamulla testata niin tein tunnin iltapisusta ja jokin haalea viiva tuli. Vasta keskiviikkona teen aamupissasta :) Nuo sofin testit on sillai ärsyttäviä että sanotaan että testitulos luettavissa 5min päästä ja silloin ei oo vielä melkein mitään näkyvillä, mulla menee joku 15-30 minuuttia kun testi vähän kuivunut että viiva alkaa näkyä mutta ei kai sitä silti vielä roskisplussaksi lasketa?!?
 
Henrietta ihanaa, kyllä siellä selvästi jotain tapahtuu! :love: Ja joo siis ne sofit on vähä ärsyttäviä. Mullakin niitä ekoja sai tuijotella testiajalla sillai ett iiiihan kuin siihen jotain piirtyisi mutta ei voinut olla mitenkään varma ja ekoissa missä näky mitää tuli jotain viivan varjoa näkyviin selvemmin testiajan jälkeen. Huomasin myös että sofeissa toinen viiva alkaa piirtymään aina vaan nopeammin ja selvemmin mitä enemmän hormonia on. Mutta nämä tikut tosiaan aika tummissakin haamuissa tummuu testiajan jälkeen vielä ennen kuivumista. Ja huomion arvoista on myös kaiketi sekin ett ne tummuu tooosi paljo hitaammin päivä päivältä tahtia kuin PC. Mähän testasin molemmilla jonku parisen viikkoa joka päivä :oops:
Nyt tarrasukkia Henrietta rekka kaupalla :love:

Lia mäkin pelkäsin ennen molempia punktioita vähän että entä jos munikset karkaakin että onko varma että jarrulääke toimii, mutta niin ne vain toimi :) tsemppiä tukalaan oloon, kohta helpottaa!
 
Henrietta Vautsi, toivottavasti huomenna aamulla olisi jo selvä viiva. Itse hehkutan pregcheck-testien puolesta, mutta toisaalta kannattaa pysyä samassa merkissä että voi vertailla.

Olen varmaan tulossa hulluksi... Niin tyypilliset ovisoireet ettei mitään järkeä (varsinkin limat) :eek:. Voi kunpa oliskin...en siis odota mitään luomuihmettä, vaan sitä että voisin odotella menkkoja parin viikon päästä alkavaksi. No ei auta muuta kuin odotella, huomenna r-testiä. Voi kun toivon, että se haalenisi itsekseen..
 
Kiitos Mandala ja Vilijonkka_ tsempeistä, täytyy vaan koittaa olla murehtimatta. Paniikki alkaa kyllä iskeä, vaikka itse punktiota en toimenpiteenä mukamas pelkää (heh heh, oon hyvä peittämään tunteita myös itseltäni, kyllä se tärinä vielä iskee jäseniin ;) ). Kokonaisvaltainen ahdistus koko tilanteesta, miten kauan tämä elämäntilanne vielä jatkuu vai muuttuuko se koskaan.

Vilijonkka_ vielä, voi että toivoisin, että tilanteesti normalisoituu pian. Hirveitä noi hetket kun joutuu odottamaan, eikä pääse jatkamaan yrittämistä.

Plussanneille tsempit, muistan hyvin keväältä tuntemukset, joita haamuplussaan liittyi. Koko ajan toivoi parasta ja valmistautui pahimpaan, mutta oli silti iloinen että jotain oli selvästi edes yrittänyt tapahtua.

Testeistä, viimeksi oli käytössä apteekin raskaustesti ja olin tyytyväinen. Eipä kai sillä testin merkillä ole väliä, samaa merkkiä vertailemalla tietty pystyy parhaiten seuraamaan tilannetta. Eihän nuo mitään halvimpia ole, mutta en ole muutenkaan mikään himotestaaja. :)
 
Terveisiä vatsataudista.:sick:

Lia mulla oli kans kunnon limailut jo ennen pregnyliä. Nou hätä(y)
Mulla ei nyt vatsakivuissa pää toimi, koska sulla olikaan punktio, huomenna? Tsemiä!:)

Toivotaan Viljonkka et ois se ovis nyt ja parin viikon päästä alkais uusi kierto!

Mä oon yleensä pysynyt apteekin raskaustesteissä, en oo ollut himotestaaja ikinä.
Mut kummasti tuo ivf muutti mieltä ja tilasin raskauskeijusta 15 liuskaa :p
Ajattelin et niillä voi vähän kurkkia osviittaa ennen virallista testipäivää.:rolleyes:

Oivoi Henrietta kuulostaa kyllä tosi hyvältä, jotain todella tapahtuu!:love:

Uuh..painun takaisin vaaka-asentoon.:sick:
 
Hei,

Olen lueskellut tätä palstaa pidempään. Olen aloittanut lapsettomuushoidot (ivf) ja nyt syön DHEA:ta. Kiertoni on ollut sekaisin, ja olen joitakin päiviä sitten syönyt myös letroja ja clomeja. Kuukautisia ei kuulu, ja vaikka olen vannonut, että en yhtään turhaa testiä enää tee, testasin tänään tällaisilla ovistestien kylkiäisenä tulevilla liuskoilla.

Tuloksissa näkyy kai haalea plusssa. Mut voiko se johtua noista lääkkeistä tai dhea:sta tai kohonneesta fsh-arvosta (ts. mahd. vaihdevuosista?)?

Mikä testi on sellainen, että sen voi tehdä kesken päivän, haluaisin testata uudelleen tänään, huomenna on klinikkakäynti?

Taustalla on keskenmenoja yms. joten en nyt uskalla juuri toivoa mitään.




 
Lottainen voi vatsatauti sentään, pikaista paranemista! :sick:(y) ja kyllä nämä hoidot vaan himotestaajan esiin saa jos sellainen on tullakseen :D :sneaky: Itse kyllä tykännyt ottaa mahdollisimman ajoissa selvää, että ei tarvi sitä paria viikkoa ennen virallista testiä olla olevinaan raskaana jos ei kerran ole. Ja noiden blastojen kanssa voi testailut aloittaakin tosi aikaseen muihin verrattuna, koska periaatteessahan blasto voisi kiinnittyä jo siirtopäivänä, tai sitten 1-4pvä siirrosta.

Viljonkka mä olen täällä jostain lukenut, että jos on hCG:ta veressä niin ovulaatiota ei voi tapahtua :unsure:
Toivotaan, että tilanne selviää pian parhaimmin päin! halit!

Maria kyllähän tuo plussalta näyttää ihan selvästi. Vaihdevuosissa hCG hormonia voi ilmeisesti olla kehossa muistaakseni joku 9yksikköä joten se ei välttämättä pitäisi näkyä testeissä? Onko sulla siis luomukierto takana vai siirto?
Mä sanoisin, että cittarin Pregcheck voisi olla hyvä päivätestaukseen.
Itse en ole ovista testannut raskaustesteillä mutta toisinpäin kylläkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Kiitti Mandala! Ovistesti näytti myös plussaa. Takana on luomukierto, jossa tosin piikiteltiin gonal-f:ää ja syötiin hormoneja. Siis hoidot meni ns. mönkään, eli jos hedelmöittyminen on tapahtunut, se on tapahtunut itekseen... Äh, tää on ihan kauheata, en kestä tätä toivoa ja sitten taas epätoivoa.... On tunne että taas vain kuvittelen.
 
Maria tiedän todellakin miltä tuo epätoivo tuntuu ja kun haluaisi vain saada HETI NYT tietää mikä tilanne oikeasti on!
Valitettavasti tässä ei kuule muu auta kuin joko jatkaa testailua ja katsoa tummeneeko viiva tikussa tai sitten käydä verikokeessa varmistamassa, tosin niissäkin kannattaa käydä kaksi kertaa sitten että näkee nouseeko se arvo oikein.
Jos haluat viivan tummenemista tutkia kotona niin kannattaa ostaa saman merkkisiä testejä millä useampana aamuna testaa, niin niitä voi sitten paremmin vertailla keskenään.

Ainoat lääkkeet mitkä voi näyttää väärää positiivista testeissä on pregnyl ja ovitrelle jota käytetään irrotukseen ja tukemiseen hoidoissa.

Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Maria_V
Juu, tiedän mandala et molemmat ei ole mahdollisia samaan aikaan. Siksi just hämmästelen tätä kropan toimintaa.
No jos jotain positiivista niin tänään selkeästi haaleampi viiva raskaustestissä kuin lauantaina. JEE, ehkä sittenkin se laskee itsekseen... Mähän kävin silloin km:n jälkeen tarkastusultrassa (5-10 päivää jälkikäteen, riippuu miten lasketaan) ja silloin ei näkynyt raskausmateriaalia eli toivottavasti pitää edelleen paikkaansa. Ennen jatkotoimenpiteiden vaatimista testaan vielä loppuviikosta. Jos silloin nega, niin sitten voin hengähtää.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Pregcheckin testitulos on yksiselitteisen positiivinen. Mutta voiko se johtua ovulaatiosta? Mun kierto on siis sen verran sekaisin, että mulla oli yksi munasolu viime viikolla siinä vaiheessa, että se saattaa ovuloitua, vaikka kuukautisten ois jo pitänyt tulla. Tosin sitä ennen salaa tekemäni Clearblue-testi näytti hyvin haaleaa plussaa jo viime tiistaina. Toisaalta siitä kaksi viikkoa aiemmin olin saanut pregnyl-pistoksen. Apua, auttakaa, mitä tämä on?
 
Voi Maria on kyllä kinkkinen tilanne, ei voi muuta sanoa! Netissä keskustelupalstoilla on eri mielipiteitä siitä voiko r-testi ovulaatiota näyttää; jotkut sanovat että ei voi mutta jotkut väittävät että heillä itsellään on haamuillut ovulaation aikaan. Omaa kokemusta ei siis ole. Valitettavasti sun vaan pitää odottaa sitä lääkärin mielipidettä asiaan, hän varmasti sitten ultraa ja katsoo miltä siellä näyttää. Toivotaan parasta lopputulosta!
 
  • Tykkää
Reactions: Maria_V
Kiitos Mandala!
Tää Pregcheck-testi näyttää positiivista näin vahvasti, voikohan ovulaatio saada aikaan tämmöistä?
Äh, mä olen ihan rikki taas epätietoisuudesta. Miehellekin oli jo pakko soittaa ja itkeä. Puhuttiin, et suhtaudutaan tähän vääränänä positiivisena kunnes toisin todistetaan ja puhutaan hu lekurin kanssa.

http://aijaa.com/CYsPvf
 
Hyvältähän toi Maria_V:n plussa näyttää!
Periaatteessa kai raskaustestin ei pitäs edes tunnistaa lh:ta eli ovulaatiohormoonia. Lh ja hcg on samantyyppisiä hormooneja, mutta jälkimmäisen kemiallisessa ketjussa on vielä joku lisäosa, mitä nimenomaan raskaustesti hakee, eikä sen pitäs reagoida pelkkään ovulaatiohormooniin. Sen sijaan taas ovistesti näyttää myös hcg:n koska siinä on se sama alkuosanen kun lh:ssakin.
Näin tää joskus jossain oli muistaakseni selitetty..
 
Maria V: halusin näin taustalta tulla kommentoimaan tuota tilannettasi (olemme itsekin IVF -hoidoissa ja lasta yritetty vuodesta 2012). En ole varma ymmärsinkö tilanteesi oikein, mutta tuli mieleeni oma kokemukseni viime talvelta. Olimme tuolloin ensimmäisessä IVF, joka ei onnistunut. Tästä seurasi välikierto ja seuraavan kierron alettua, aloimme piikittämään normaalisti (en tehnyt tuossa luomukierrossa testiä menkkojen alettua, koska en voinut kuvitellakaan, että olisin raskaana kun menkatkin alkoi ja oli kyseessä luomukierto).

Kontrollissa kun kerroin oudoista mahakivuista ja kun munasoluja ei ollut lähtenyt kasvamaan normaalisti, laittoi lääkäri minut verikokeeseen, josta selvisi, että minulla oli kohdun ulkopuolinen raskaus. Lääkäri varmasti laittaakin sinut kyllä huomenna verikokeeseen jos raskaustestikin näyttää plussaa. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kohdallasi kunnossa. Tsemppiä!!!
 

Yhteistyössä