IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tervetuloa AaVee :)

Julkisella mun ymmärryksen mukaan lääkkeetön PAS tehdään sikäli kuin naisen kierto toimii hyvin eli ovulaatio tapahtuu ja kohdun limakalvo kasvaa sopivan paksuksi. Lääkkeellinen sitten tehdään mikäli missään näissä asioissa on häikkää. Mulla tehtiin Naistenklinikalla molempia, aluksi lääkkeettömästi mutta sitten pakkasen lopun häämöttäessä kun limis jäi kerran 5mm ja siirto peruttiin ja otettiin lääkkeellinen käyttöön. Luget tai Lutinus tulee joka tapauksessa lääkkeettömässäkin käyttöön.
Sitten yksityisellä (ainakin siellä missä minä käyn) käytetään 'avustettua omaa kiertoa' jossa pienillä lääkemäärillä tuetaan oikeissa kohdissa kiertoa oman kropan toimintaa ja saadaan siirron ajoitus kuntoon.

Tsemppiä! (y)
 
Terveisiä klinikalta.
Rakkuloita ei ollut kehittynyt kunnolla, 2 oli isoimpia reilusti eli johtofolleja mut tukossa olevalta puolelta. Niklas toivoo luomuihmettä "nyt toteutetaan taikoja ja toivotaan et menis just nyt ristiin" ja laitan huomenna irrotuspiikin ja loppukiertoon terolutit ja joku toinen.
Ens kiertoon vahvemmat annostukset.

Suru. Pettymys.
Just my luck.:cry:
 
Lottainen voi itku että kaksi oli kirinyt nyt niin kovaan vauhtiin muita edelle. Mutta siis ei kai tukossa oleva johdin vaikuta niin paljon nyt kun kuitenkin munasarjan läpi tehdään punktio? vai siis tehdäänkö punktio nyt tähän kiertoon? Harmittaa sun puolesta jos ekassa hoidossa menee jotain persiilleen, ei oo kivaa :(
 
Ei tehdä punktiota. Niklas sanoi että ei kiusata kroppaa kahden rakkulan tähden kun reservissä on niin paljon palluroita. Et nyt vaan ns.luomuna.
Kierron loppuun sit progynova ja ens kierron alusta menopur 275 annoksella et saatais enemmän rakkuloita kasvamaan.
 
Täällä voisin aivan uutena liittyä joukkoonne.

Keväällä tehty ensimmäinen ICSI, tuloksena kemiallinen. Pakkaseen ei saatu mitään, lääkityksenä Gonal-F ja Orgalutran.

Nyt aloitettu uusi stimulaatio Menopurilla ja Orgalutranilla, tänään 7. päivä. Menopurissa kauhistutti alkuun pieneltä kuulostava annos, 112,5. Tänään ultrassa kuitenkin selvisi, että folleja (7-13mm) on yhteensä 34, eli annosta ei tosiaan ole tarvetta nostaa. Tuli myös tiukka kielto tehdä mitään hytkyttävää urheilua, ei kyllä tulisi mieleenkään kun alkaa jo nyt tuntua tukalalta.

Punktio keskiviikkona 30.9., mahdollisesti blasto ja siirto vasta maanantaina. Miehen siittiötilanne jännittää, on nyt kesken hoidon alkanut lisäkives oireilemaan ja on siitä johtuen antibioottikuurilla. Nyt ei auta kuin toivoa parasta, ei tätä enää kesken voida jättää.

Lisäilen kohta itseni tuonne listaan, kunhan osaan vaan käyttää tätä keskustelupalstaa. :) Hevostalli.netin puolelta tulin tännekin keskustelemaan, kun siellä ei vauvaa yrittävien ketjussa juurikaan ole nyt hoidoissa olevia (terkkuja vaan muille ketjulaisille, jos tänne eksytte). Yrittämään ollaan alettu 2012 vuoden loppupuolella, eli kohta on kolme vuotta täynnä.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, vielä en osaa henk. koht. kenellekään kommentoida kun vasta tutustun tähän ketjuun. Nyt lukemaan sivuja taaksepäin..
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 # toinen(eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco/endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio/siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO # 1.IVF
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo # 2.IVF/2.PAS
Jännää
# 1/2015 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Mandala # yli 2v. yhteensä # ensimmäinen # johtimet poistettu # 2.IVF / 1.PAS
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön/vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo/siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
kop kop
# 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt # 1.IVF/ICSI/2.PAS
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-s # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF
leona_ # 10/2013 # ensimmäinen # selittämätön/endo? # 1.IVF/2. PAS
grey83
# 2015 # ensimmäinen # monitekijäinen # suoraan 1.IVF
Mari32
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/endo# 4.ICSI
Lottainen
# 2011 # toinen # munatorvi tukossa # 1.IVF
Aanis
# 2013 # toinen #epäsäännöllinen kierto/myöhäinen ovis # 1.IVF
maljakko
# 1.IVF/1. PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # epäsäännölinen kierto/myöh ovis # 2.IVF
AaVee
# 2010 # toinen # 1.IVF / 1.PAS
Lia_ # 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön # 2. ICSI


Piinailijat: :whistle:

Henrietta - testipäivä 1.10.
nans - testipäivä 3.10.


Plussanneet 2014: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Plussanneet 2014: :love:
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen)
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti - luomu
Elokuu 2015
Mandala 2.IVF (kem)
Viljonkka_ 1.IVF 2. PAS (km)

Syyskuu 2015
iinukka_ 2.IVF
kop kop 1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78 (kem)
Mandala 2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Tervetuloa Lia :) harmi että kenenkään pitää tänne puolelle eksyä mutta tämä ketju on ollut kyllä henki reikä ja korvaamaton apu <3

Lottainen harmi juttu mutta parempi varmasti loppu peleissä kuitenkin että aloitatte puhtaalta pöydältä uudestaan. On tämä naisen kroppa kyllä joskus ihmeellinen kun ei voi ennalta tietää mitä kaikkea voi niin sanotusti mennä pieleen :unsure: mutta eipäs kuitenkaan nuolaista ennen kuin tipahtaa, jospa vaikka luomuplussa tulisikin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Voi ei lottainen, kävipä huono tuuri. Toivottavasti luomuihme tapahtuu ja jos ei, niin seuraavassa parempi suunnitelma. Varmaan kuitenkin järkevää taloudellisesti näin, vaikka nyt ei siltä tunnukaan. Jaksamisia *halaus*

Tervetuloa Aavee tuolta toiselta puolelta tänne. Itse en ole päässyt tuoresiirtoon, mutta kaksi lääkkeellistä PASsia takana. Itsellä kierto mitä sattuu ja limis ohuen ohut. Tämän vuoksi lääkkeellinen PAS on ainut 'vaihtoehto'. Kuten Mandala sanoikin niin lääkeettömän ja lääkkeellisen lisäksi on myös puolilääkkeellinen, jolloin ovulaatiota buustataan. Normaalissa lääkkeellisessä ei ovulaatiota tapahdu ollenkaan, vaan limakalvo kasvatetaan vaihdevuosilääkkeillä (estradot-laastari tai zumenon). Ja lääkettömässä kierrossa sitten pitääkin bongata luomuovis ja toivoa, että aikataulut menee hyvin. Varmasti sulle valitaan klinikan puolelta paras vaihtoehto.

Tervetuloa Lia_, vaikka ei tähän ketjuun toivoisi kenenkään liittyvän. Nyt vaan kasvattelemaan muniksia, paljon näyttää olevan tulossa. Toivottavasti ei tukaluus käy mahdottomaksi. Itselläni oli myös aika huima saalis (yli 60) ja klinikalla oltiin sitä mieltä, että miten ihmeessä pystyn enää liikkumaan... Sanottiinko sulle, että tuoresiirtoon ei välttämättä tuolla määrällä uskalleta lähteä?

Täällä oli kyllä sellainen plussapuhuri äskettäin, että uusia keskustelijoita on mukava saada mukaan.

Mandala ihana sun hcg-tulos. Vautsi vau, vitsit kun olen onnellinen sun puolesta :love:.

ON: Suunnittelin aluksi lokakuuhun lohtulomaa km:n jälkeen, mutta nyt päätinkin laittaa elämän muita osa-alueita kuntoon. Iski kunnon sisustuspuhuri ja päätin laittaa kotia uuteen uskoon. Lisäksi sovin itseni kanssa, että liikuvuus ja venyvyys saavat lisääntyä eli kroppa kuntoon :sneaky:. Pakko keksiä muita asioita, ettei laske päiviä seuraavaan kiertoon, siirtoon, piinapäiviin, plussaan/negaan, uuteen kiertoon jne.
 
Mandala - Kiitos, näistä tosiaan on apua. Varsinkin, kun ei lähipiirille halua puhua koko hoidoista, niin edes netin kautta tuntemattomille voi purkaa kokemuksiaan. Onnea muuten plussasta, ihanaa lukea onnistumisista!

Vilijonkka_ - Ohhoh, yli 60 kuulostaa suorastaan kamalalta! Tuoresiirrosta kyllä puhuivat ja siihen varattiin alustava aikakin (alustava siksi, että voi vaihtua blastosta parin päivän viljelyyn vielä). Tietty jos tulee hyperi, niin ei siirretä. Edellisessä oli hieman vähemmän folleja ja silloin olin viimeiset päivät aika kipeä. Punktion jälkeen oli suorastaan helpottunut olo, ei sattunut enää niin paljoa. :)
Suosittelen lämpimästi tuota kuntoilua ja sisustusta viemään ajatukset muualle. Itse pyrin kesätauon aikana unohtamaan koko hoidot, ja aina kun alkoi harmittaa lähdin lenkille, tallille tai puuhailin jotain kotona. Kunto kasvoi ja vointi parani.
 
Mandala aivan mielettömästi onnea sulle odotukseen! Mahtava verikoe tulos! Vihdoinkin:love:

Henrietta toivottavasti tulos muuttuu vielä kun aika aikaisessa olet testannut. Itsellä viimeksi kun testasin ja oli sit se kummallinen plussa joka hiipui pois niin pp8 hyvällä mielikuvituksella jotain ehkä näkyi.

Tervetuloa uudet! Mukavaa että tulee uusia kun sellainen plussa aalto kävi.

Joku kyseli tuosta ajoituksesta kun viimeksi siitä kirjoittelin. Siitä on jo kyllä aikaa, anteeksi kun en ole kerennyt vastata:notworthy:

Mutta siis meillä tuoresiirto ei tuottanut plussaa. Sitten seuraavaksi pas. Ovulaatiosta yritettiin saada aikaiseksi clomifenillä. Menin ultraan ja lääkäri ei nähnyt yhtään johtofollia eli lääke ei ollut toiminut vaikka aina ennen oli. No käski kuitenkin tikuttaa oviksen? ? No pari päivää siitä sain hymynaaman ja soitin oys että mitäs nyt kun ei siellä kerta ollut sitä johtofollia?? Sanoivat vaan että joo kyllä se on ovulaatio. Yritin sitten selittää että jos mun pco vois tehdä sen. Joo ei kyllä se on ovulaatio jos tikku niin näyttää. ...
No tyhmänä ja toiveikkaana uskoin. Olinhan oottanut jo niin kauan että päästään siirtoon. Nimittäin punktion jälkeen kaksi välikiertoa ja sitten joulu tauko jne...
No siirto tehtiin, vuoto alkoi lutinusksen jälkeen jo pp3 tai pp4
Tästä sanoin mutta kaikki kulkemaan ok.

Seuraavaksi letrozol ja ovulaation mukaan mennään. Ultrassa kp12 jo kaksi follikkelia n. 18 ja oliko 23mm. Käski tikuttaa jo samana päivänä ja niin tein ja samantien hymis. Soitin ja siirto varattiin ja ihmettelin lääkärille miten voi olla 23mm rakkula että onko normaalia?? Nauroi vain mulle.
No siirtoon taas ja kun siirtoa alettiin tehdä kysyin näkyykö rakkuloita enää että pystyykö sitä näkemään onko ne ironneet ja onko ovulaatio tapahtunut.
Lääkäri katsoi ultra lla ja siellä möllötti kaksi entistä suurempaa möllykkää. Ihmettelin ja lääkäri vain myhisi jotain ja sanoi ettei voi erottaa onko keltarauhanen vai mikä.
Taas vuoto alkoi pp3.
Sitten tuli kipuja ja menin lääkäriin. Ultrassa näkyi kysta, eli tämä lääkärin viimeksi ultraama hyvä follikkeli tai keltarauhanen.. Melko osaamatonta porukkaa jos ei lääkärinä osaa sellaisia erottaa toisistaan.
Leikkaus varattiin kiireellisenä mutta silti sitä venytettiin monta kuukautta ja aina peruttiin.. sanottiin ettei noin iso kysta voi hävitä itse kun siitä kysyin.
No loppujenlopuksi se hävisi? ? Leikkausta ei tehty ja uuteen siirtoon taas. Yritin jo kysellä lääkkeellistä (progynova tms) mutta ei kuulema ole tarvetta kun olen niin hedelmällinen nainen ja ovulaatio tapahtuu. Kysyin että mistä hitosta lääkäri päättelee niknettä se tapahtuu kun ei sitä ole tutkittu edes??
Kysyi että oletko saanut positiivisen lh testin? Minä että joo. No kyllä se silloin todistaa sen tapahtuneen.:eek: Mitä v#**$a?? Yritin pöljä selittää että ei se niin mee että se aina tarkoittaisi ovulaatiosta mutta lääkäri vain nauroi ja kyseli että mitä tarkoitan... Tosi väsyttävää selittää tollasta ihmiselle jonka olettaa tietävän asiasta.
No taas seuraava kierto ja letrot.
Kp.12 16mm follikkeli. Käski alkaa tikuttaa. Jotenkinaavistin jotain tuntemuksistani ja kysyin että voiko testi näyttää jos nyt positiivista vaikka rakkula liian pieni? Et mitä jos? Ei kuulema voi että liian pieni vielä.
Tuntemukset osui oikeaan ja testi samana päivänä hymiö. Soitin taas ja siirto varattiin. Epäilin tätä taas. Rakkula kun oli niin pieni vielä ja puhuin taas siitä pco:sta. Ei kuulema vaikuta..
Siirtoon ja vuoto taas pp3 tai 4.
Yritin taas sanoa että aiheuttaako lutinus sen vai väärä siirto ajankohta. Nimittäin aina siirron jälkeen hirveet supistelut. Ei kuulema. Yritin jo pyytää jotain muuta tukilääkitystäkin.
No tähän viimeiseen sitten sain lääkkeellisen. Puhelin keskustelussa kysyin lääkäriltä onko mahdollista tehdä se lääkkeelliseen ja lääkäri vain tyhmänä puhelimessa että mitä tarkoitan lääkkeelisellä, ai letroja? ? Hohhoijaa. .. Kerroin hänelle sitten progynovasta ym. Ihan niinkin hän ei olisi tiennyt. Sanoi vain että no minäpä kirjoitan sulle tuota ja tuota vaikka.. Heippa.

No niitä söin ja aloitin saamani luget ja siirto tehtiin ja siitä elämäni eka toinen viiva testiin! Joka kuitenkin hiipui pois mutta sain siitä kyllä intoa ja positiivista mieltä jatkoa varten. Ehkä se sittenkin on mahdollista.
Anteeksi hirveä romaani mutta hankala kirjoittaa lyhyesti näistä (y)


Anteeksi kirjoitusvirheet en ehdi korjaamaan niitä nyt!
Eli ajoin siis sitä takaa että luulen meidän kaikissa siirrossa ajankohdan olleen ihan väärä. En usko että alkio voisi kiinnittyä koska se siirretään väärään aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sulla flow se ajoitus on mennyt kyllä ihan täysin perseelleen, ei edes mitenkään pienestä kiinni! ja kauhea miten osaamattoman kuuloista porukkaa :eek: Tuo sun kemiallinen kyllä todistaa sinunkin kohdalla sen, että kyllä siellä kohdun ja alkion kommunikaatio toimii, eli ei auta kuin odottaa se TEIDÄN alkio mikä on täysin elinkelpoinen jatkaa elämää sun masun pienessä yksiössä :love:

Viljonkka kuulostaa tosi kivalta! Meillä vuoden lopulla tehtiin laminaatit koko rakennuksen asuntoihin niin siitä innostuen laitettiin järjestystä yms uuteen uskoon. Se on kyllä hauskaa touhua!
Pitäisi itsekin saada itseään niskasta kiinni tuon kuntoilun suhteen. Mulla vaan JOKA vuosi venähtää salilla käymisen kesätauko melkein talvilumille asti :LOL: oon niin laiska sen suhteen ett inhottaa oikein. Varsinkin kun selän yms tukilihakset aina tyyliin surkastuu sitten veke ja päätetyössä paikat kiittää :confused:
 
Tervetuloa Lia ja toivotaan että punktiosta paljastuu monta munasolua!

Ohhoh miten huonosti on tosiaan mennyt flown ajoitukset!:mad:

Viljonkalla hyvät suunnitelmat, kuulostaa kivalta syksyltä.:)

ON: Yksi nukuttu yö auttaa laskeutumaan tuolta pettymyksen puusta. Ehkä pettymys oli niin suuri siksi, että koko ajan pelättiin lääkärin kanssa liian suurta rakkulamäärää että ei voinut ajatellakaan että tässä voisi käydä näin. Onneksi olen nyt keksinyt paljon hyviä juttuja: lääkäri on sydämellinen työlleen omistautunut tyyppi, joka ei rahankiilto silmissä tee väkisin punktiota. Ensiksi ehdotti inssiä sen sijaan, mutta muistutin että ne pulleat rakkulat ovat tukospuolella niin turhaan sit yritettäis sitäkään. Nauroi, että nyt saatte tehdä yllätyksen sekä meille että teille. Lisäksi lääkäri aikaisti mun kiertoa: lääkkeillä ovis tapahtuu jo sunnuntaina kun omaan kiertoon se olis tapahtunut vasta ens viikon loppupuolella. Eli jo parin viikon päästä pitäis alkaa vuodon ja päästä uuteen alkuun. Lisäksi löysin vielä hyvän lauseen: "You never know what worse luck your bad luck has saved you from -Cormac McCarthy"
Eli nyt mietin tämän niin, että jotain pahempaa olisi luultavasti tapahtunut joten hyvä kun stoppasikin jo nyt.
Onni onnettomuudessa myös sen tyhjän menopur-lääkkeen kanssa: olisin ostanut sen nyt sit vähän kuin turhaan koska eilen ei enää tarvinnut pistää.
Lääkäri jäi nyt vain miettimään, olenko on/off -tyyppi. Onko niin et tuotan rakkuloita joko pari tai sit sen viiskyt. No, jää nähtäväksi. Pitkään lääkäri näitä mietti ja pohti, mitä lääkettä mihinkin väliin, niin pitkään että seuraavan vastaanotto venähti ainakin sen 20 min. Kyllä täältä noustiin taas.(y)
 
Siihen tulokseen minäkin Mandala olen tullut että ajankohta on ollu aina ihan perseellään. Siksipä harmittaakin tuhlatut alkiot jos niistä olisikin voinut raskaus alkaa jos aika olisi ollut oikea... Eipä voi tietää.
Lottainen kyllä varmasti harmittaa mutta toivottavasti pääsette pian uudelle kierrokselle! Muistan itse kun ennen punktiota peloteltiin hyperillä ja sanottiin jo etten pääse tuoresiirtoon niin kyllä sitä itkettiin monta päivää. Tuntui sillon pahalta kun sitä oli odottanut niin kovasti. Mut sit hyperiä ei ollutkaan. Ja vasta jossain ketjussa luin tyypistä jolla oli kasvanut johtofolli sile puolelle jossa ei ollut johdinta. Inseminaatio peruuntui ja seuraavaan kiertoon aioittiin nostaa lääke annosta jotta folleja tulisi runsaammin ja myös ehkä toiselle puolelle. No tämä henkilö oli kuitenkin tullut raskaaksi ja kaikki lääkäriä myöten ihmeissään että miten se on mahdollista..
Eli siis tsemppiä sullekin luomuiluun(y)
Eihän sitä koskaan tiedä;)

Itse söin nyt letroja ja eilen nähtävästi ovulaatio. Sain tikkuun niin vahvat viivat ettei koskaan oo ollu aiemmin. Saahan sitä toivoa...
Niin ja soittelin lääkärille että voisinko laittaa sitä pregnyliä kun oon syöny letroja että kun kotona koitetaan ihan luomusti että jos se varmistais sen irtoamisen, kun luulen et siinäkin jotain häikkää..
Sanoi mulle että ei pregnyliä tarvi kun mulla tapahtuu ovulaatio muutenkin ??? Olin että mitä? Mistä tiiät ku ei oo tutkittu koskaa? Sanoi että pregnyl heikentää kohdun limakalvoa ja tekee sen epäsuotuisaksi alkiolle kiinnittyä... :eek: Kysyin että miksi sitä sitten käytetään insseissä jne. Mutisi vain jotain jostain tutkimuksista...

Kyllä me ollaan nyt vahvasti menossa yksityiselle, on tämä muutenkin raskas asia että vielä pitää kestää tuollaisia osaamattomia lääkäreitä! !
 
Täh, pregnyliä käytetään todella paljon lapsettomuuushoidoissa ja nyt se onkin sitte muka huono? Ei huh huh mitä meininkiä.. Täytyy kyllä miettiä miten siellä teidän sairaalassa ketään ylipäätään raskautuu tuolla porukalla, saavat kiittää tähtiä!

Lottainen hyvä että mieli on parempi ja katse tulevassa (y) ja erityis peukutukset, että seuraavalla kerralla lääkitys saadaan kuntoon ja tasaista kasvua muniksiin!
 
se on muuten nykyään jännää et tuolla kanta.fi:ssä näkyy noi lääkärien tekstit. Pisti muuten silmään kun siell luki niistä mun magneettikuvista et jotain signaalimuutoksia löytyy, mut ei mitään sellasta et sitä pitäis tutkia enemmän aijon seuraavalla kerralla kun meen tuolla polilla käymää niin kysyn sitä et mitä se tarkoittaa. Eilen tuli käytyä sen psykologin juttusilla ja uus aika sovittiin niin kun on eka ivf-hoito tehtynä et kun tietää sitten olenko raskaana vai en. Outoa kun pääsee ens viikolla piikittelee itseensä lääkkeitä ja samalla piti ottaa sinne polille mukaan se orgalutran kun ennen ekaa ultraa en saa sitä pistää itseeni. Samalla viikolla kun on se toinen ultra käynti niin siin oli joku aika hoitajalle on vissiin vähän pidempi käynti koskien punktioo niin mitäköhän siel sit mahtaa tapahtua?
 
Olipas kurjaa Lottainen, mutta hyvä että parempi mieli jo..nää hoidot on aina kyllä yllätyksiä täynnä..
Aika "mielenkiintoisia" juttuja flow'n lääkärillä ollut kyllä matkan varrella:cautious: huh huh..

Mandala kyseli, ja siis se kemiallinen oli tän hoidon lopputulos täällä..että ei muuta kun leuka rintaan ja kohti viidettä icsiä sitten loppuvuodesta..koitan nyt nollata päätä ja kroppaa..

Hirmuisesti onnea matkaan kaikille tasapuolisesti <3
 
hannuliini - Mulla se pidempi käynti oli niin, että kävin ultrassa ja sen jälkeen menin käytävälle odottamaan pääsyä hoitajan luokse (tässä sitä aikaa sitten menikin). Hoitajan kanssa käytiin punktioon valmistautuminen läpi ja hän antoi ohjeita punktiosta toipumiseen. Ensimmäisellä kerralla opasti pregnylin ampullien käytössä ja muutenkin vastaili kysymyksiin. Eli ei ollut mitään tutkimuksia mun kohdalla, opastus vaan.
 
Täällä tulisi yksi lisää mukaan joukkoon. Olemme aiemmin olleet useissa inseminaatioissa sekä yksityisellä että julkisella. Tämä on ensimmäinen IVF-hoitomme. Taustalla siis selittämätön lapsettomuus. Osaisko joku neuvoa kelataksin tilaamisessa punktion yhteydessä ja mistä saisin kelataksia varten sen todistuksen? Julkisella siis olemme ja unohdin kysyä sieltä enkä enää ehdi kysyä ennen punktiota. Onnea kaikille hoitoihin!
 
Osaisko joku neuvoa kelataksin tilaamisessa punktion yhteydessä ja mistä saisin kelataksia varten sen todistuksen? Julkisella siis olemme ja unohdin kysyä sieltä enkä enää ehdi kysyä ennen punktiota.
Eiks tän saa sairaalasta/lääkäriltä lähteissä ja ne myös tilaa sen taksin...muistaakseni mulla ainakin näin kun joskus kotiuduin jostain operaatiosta.
 
Heips!

Voi kun ikävää Lottainen ettei nyt rakkuloita tullutkaan, seuraavassa kierrossa ollaan varmaan viisaampia niin pystytään lääkitystä muokkamaan. Se aina ärsyttää kun venyy tai tulee takapakkia ja sit joutuu odottamaan.

Uusille tervetuloa!(y) Toivotaan teille pikavisiittiä!

Vauvayritys joo kelataksin lapun kirjoittaa hoitohenkilökunta kun oot lähdössä kotiin eli kysy punktiossa siitä. Ja varaa aikaa kun tuohan ei oo sellainen tilanne ettet voisi yhdessä muiden kanssa matkustaa niin ne yhdistelee kyytejä. Mun kaveri oli leukaleikkauksessa ja 15km matka kesti 2h kun kyysättiin jotain mummoja samalla ja sitten pysähdyttiin vielä apteekissakin! :) Mutta toivotaan että saat omana taksin!

Testejä en oo tehny, on vaan luovuttanut olo. Oon jo tehnyt hoitosuunnitelman seuraavan kiertoon! Haluun takaisin lääkkeellisten pasien pariin ja sitten niitä alkioita voidaan kasvattaa blastoiksi asti, meillä vielä kahdeksan pakkasessa. Ja haluun jotain tukilääkettä vaikka meidän lääkäri ja tuola klinikalla ollaan hyvin sitä mieltä että jos ei oo mitään todettu niin ei ole hyötyä mistään kortisonista yms.
 
Mari no voi harmi mutta kyllähän tuon positiivisena pystyy näkemään kun yritystä selvästi oli! Hirmusti tsemppiä tulevaan hoitoon.

Henrietta oletko miettinyt että juuri kortisoonista olisi apua? Mulla oli periaatteessa vaan pieni määrä lugeja tukena mutta kuitenkin ne letrot mitä söin alkukierrossa oli tukilääkettä kierron loppuun. En nyt sitte tarkalleen tiedä mikä toimintaperiaate niissä on. Samoin se ovitrellen pienien määrien pistäminen ennen ovulaatiota jotain tukee lopussa myös.

Tervetuloa vauvayritys :)
 
Tervetuloa joukkoon mukaan vauvayritys.

hannuliini se pidempi aika on hoitajan ohjausaika, jolloin käydään läpi mitä punktiossa tapahtuu. Sinänsä ihan hyvä sisältö ja saa esittää kysymyksiä, mutta jos on yhtään netistä asiaa selvittänyt niin sitten aika tuttuja juttuja siinä. Tiesitkö, että TYKSissä ei mielellään oteta sitten puolisoa mukaan toimenpiteeseen? Itselle se oli hyvä juttu, kun miehen olis ollut vaikea päästä. Mutta muistan kun nolona sitä kysyin, että voinko tulla yksin.. Hakuvaiheessa pitää olla saattaja, mutta kyllä mut ainakin sieltä ihan yksin kotiutettiin.

flow kylläpä tuntuu aika osaamattomalta toiminnalta. Ihan kamalaa! Toivottavasti nyt paremmin suunniteltu ja toteutettu hoito olisi tulossa.

ON: PRKLE!!! Tein tänään r-testin, josta moni olis kateellinen... Eli edelleen raskaushormonia aika paljon kehossa, sillä selvä plussa testiin pärähti. Milloinkohan pitäis olla huolissaan...? Nyt 3 tai 4 viikkoa keskenmenosta, taitaa tulla siis pitkä kierto. Ärsyttää!!! Reilumpi vuoto loppui n. 2 viikoa sitten ja viikkon ei ole edes tullut tuhrua. Nyt tietty pelkään, että keskenmeno kuitenkin keskeytyi eli kaikki ei tullut ulos. Voi, ei...miksi tämänkin pitää olla näin hankalaa?? Tähän asti tämä tietty tuntuikin menneen liian 'helposti'.
 
Mä kyl mielellään ottaisin sen miehen sinne mukaan jos on vaa mahdollista. Ja omalla tavalla et tässä painais myös vaakakupissa se sitä sen psykologin kanssa puhuttiin tästä tulevasta hoitohommasta. Se kun kävin torstaina siellä psykologin luona niin mulle tuli vähän sellainen olo kuin olisi hullun leima otsassa. Ja toivon mukaan et seuraavaks ku meen ultrattavaksi niin olis joku vähänkin ymmärtäväinen lääkäri paikalla. Miten sit se miehen näyte? Käy sen antamassa samana päivänä etukäteen? Se psykologin käynti oli myös siitäkin erikoinen kun se kysys multa et miltä tuntuu kun joku lähipiiristä saa lapsen niin johon vastasin et kyl siitä vähän kateellinen on ja se on kuulemma ihan normaali reaktio ihmisellä. Seuraa käynti sinne varattuna kun on eka koeputkihedelmöitys tehtynä ja siinä vaiheessa tiedetään et tulinko raskaaks vai en.
 
Vilijonkka_, suna menisin mahdollisimman pian ultraan tarkistaan tilanteen. Vai onko mahdollista että oisit heti km jälkeen tullu luomusti raskaaks? Ootko testannu ennen tätä onko ollu välillä hailumpi?

Mulla tuli 3 viikkoa kkm:n tyhjennyksestä ehkä tihrustamalla ja hyvällä mielikuvituksella havaittavaa haamua ja 4 viikon päästä rfsu ja pc molemmat negaa. Tästä parin viikon päästä kun luuli jo että ois pääsemässä uuteen siirtoon, havaittiin negoista huolimatta kohdun perällä jotain ylimäärästä. Tästä otettiin näyte ja r.materiaaliahan se vieläkin oli. Siinä sitten meni peukaloita pyöritellessä pari kk että pääsi kohdun huuhteluun ja sen jälkeen vielä taukokierto ennen uutta pas:ia...

Tuntuu jotenkin epäreilulta että ainakaan täälläpäin keskenmenopotilaat ei pääse edes tyhjennyksen jälkeen julkiselle tarkistusultraan, kun taas esim. abortin jälkeen se kuulema tehdään aina. Mullakin se tarkistus ois tehty vaan neuvolassa tunnustellen...mitähän tostakaan muka selviää jos siellä joku sormenpään kokonen istukanpala vieläkin on kuten munkin tapauksessa?! :mad: yhtä tyhjän kanssa..
 
Mä olen oikeasti järkyttynyt kun näitä tämänkin ketjun tarinoita lukee, että miten vähän tarjotaan/on saatavilla tukea ja jälkitarkastuksia keskenmenon jälkeen. Ja erityisesti jos se kerran on vakio abortin jälkeen :eek: kuitenkin keskenmeno on suurimmaksi osaksi varmasti henkisesti erittäin paljon raskaampaa jos kerran toivottu raskaus. Jos asiat vielä venähtää sen takia ettei pääse yrittämään/hoitoihin pian uudestaan niin voi prkl :mad:

Toivottavasti Viljonkka pääset eteenpäin tässä asiassa pian. Ehkä tosiaan olisi hyvä vaatia ultraa julkiselta, jotta asian voisi tarkistaa? halit!
 

Yhteistyössä