IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tänään kp1, jee (kierto reilusti yli 40 päivää). Pakko oli tulla kesken loman hehkuttamaan, nyt menis aika hyvin aikataulut :). Klinikalle en ehtinyt kesken laskettelun soittamaan mutta huomenna oli määrä aloittaa laastarit eli kaipa pääsiäisen jälkeen saa vielä ajan ultraan PASsia varten.

Kaikille oikein mukavia pyhiä.
 
Olen ihan pihalla kaikesta mitä täällä on tapahtunut, kun en ole oman hoitotauon välissä jaksanut ajatella näitä asioita ollenkaan. Ollaan miehen kanssa vain odotettu postia polilta... Iloista postia tuli tänään ja ehditään tehdä 2. ICSI ennen kesäsulkua :)
Mulle voi päivittää: 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl

Ensimmäisessä hoidossa piikitin Fostimonia ja kypsiä soluja saatiin vähän. Nyt ovat vaihtaneet Menopuriin ja toivon että sillä saadaan parempia tuloksia. Ekassa hoidossa jäi vain yksi siirrettävä alkio, joten toiveet on nyt korkealla.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Retikka :hug: Olen pahoillani :( En tiedä mitä sanoa, vaikka kuvittelen käyneeni läpi jotain samankaltaista ennen kuin löytyi se yksi. Sillä erolla tosiaan, että minun munasolut ei hedelmöittyneet ja olivat aina vaan huonoja. Meidän kohdalla löytyi sitten se yksi, joka saatiin siirrettyä ja josta kasvoi upea lapsi.
En osaa kuin sanoa, että toivon vielä teillekin käyvän niin, että se yksi löytyy <3 Voimia!

Tuo alkioiden lahjoitus onkin mielenkiintoinen asia. Jos joskus kävisi niin, että meidän lapsiluku olisi täynnä, niin voisin varsin ajatella, että harkitsisimme alkioiden lahjoittamista. Mut se on kyllä sellanen juttu, että sitä pitäisi varmasti miettiä moneen kertaan. Ja onko siinä niin, että lapsi voisi etsiä biologiset vanhemmat sitten myöhemmin kuten adoptiossa?

Neiti. pettymys huokuu kyllä viestistäsi ja voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu. Onko julkiset hoidot poissuljettu vai miksi olette yksityisellä (anteeksi, jos olet jo kertonut ja minä olen unohtanut).
Tsemppiä jokatapauksessa ja ihanaa kevättä kuitenkin :)

Vilijonkka_ Oih! Hieno juttu :) Tiedän niin tuon tunteen, kun itsekin odotin kuin kuuta nousevaa, että päästään tähän PAS-kiertoon!
Toivottavasti tästä tulee onnekas kierto sinulla :) Ihanaa pääsiäistä!

Hilippa tervetuloa takaisin :) En ole ennen kuullut lääkkeestä Fostimon.. Täytyypäs yleissivistyksen vuoksi googlettaa se. Mut ilmeisesti stimuloiva lääke kuitenkin.
Toivottavasti toinen hoito toisi sitten onnen ja saisitte ensin kunnon saaliin ja sitten sen vauvalaisen kasvamaan massuun :) Onneksi tämä kevät on niin mahtavaa aikaa, että ties vaikka nyt sitten päästäisiin kaikki plussa-aallon matkaan.
Tsemppiä tulevaan hoitoon!

Oman navan päivitykset on tässä:
Eilen siis kp 12 ultrassa löytyi 10mm limis ja siirtopäiväksi määrättiin keskiviikko. Meidän alkio otetaan sulamaan tiistaina ja keskiviikkona sitten toivottavasti päästään se siirtämään kyytiin. Jännittää hirmusti, että selviääkö ylipäänsä yksikään pakkasesta, mut toivotaan niin.
Kysyin jo mahdollisuutta tehdä toinen passi heti perään, jos siirrettävää jää ja sain myöntävän vastauksen. Eli ainakin tässä nyt keväällä kovasti vielä yritetään.

Lääkäri oli positiivisella mielellä siitä, että olen hedelmällinen, kun vaan saadaan se alkio kyytiin - kun se kemiallinen raskaus on sitten enemmänkin alkiosta johtuva kuin niistä muista vallitsevista olosuhteista johtuva. Esikoinen sai alkunsa TOP-alkiosta, mutta nämä pakkasessa olevat on kaikki 2-laatuisia, mutta siis hyviä lääkärin sanojen mukaan.
Täytyy toivoa, että seuraava alkio on elinkelpoinen ja jatkaa matkaansa lapseksi asti <3

Hyvää Pääsiäistä!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 17)

PAS:
RiiMini 5.ICSI 1.PAS (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
PAS:

Piinailijat: :snotty:
-jennica- 2.IVF 8.4 ?
Saga76 1.IVF 2.PAS 10.4
L@ura82 4. ICSIN 1. PAS testipv. 10.4
Untuvikko80 4. IVF 1. PAS Testipäivä 11.4.

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS
Huhtikuu 2015



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos päivityksestä Jännää
Minun oli vakaa aikomus eilen päivittää, mutta sitten unohdin ja menin nukkumaan.

Pääsiäinen on mennyt ihan mässytellessä eikä loppua näy. Kahtena aamuna vaaka on näyttänyt +1kg edelliseen päivään ja se on ihan hirvittävä määrä turvotusta.
Se tietysti lähtee kyllä, jos vaan pääsen eroon tästä mässyttelystä.. Jos en, niin ei lähde.

Tsemppiä piinailijoille ja piinan odottajille!

Meillä piina toivottavasti alkaa 8.4. ja testipäivä olis siitä 2 viikon päässä, eli 22.4. mut saa nyt sitten nähdä miten käy. IIKS

Riimini 5.ICSI 1.PAS
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Ristiriitaista, kun on kiva kun on pitkät vapaat, mutta ärsyttävää, kun siirto viivästyy sen takia :D
En millään malttaisi odottaa keskiviikkoa.

Jokapäivä luulen, että huomenna mies menee töihin, mut ei se päivä ole vielä tullut. Mut ihan kiva kyllä, että ehtii "kyllästyä" vapaaseen.

Vielä huominen ja sitten ylihuominen ja sitten toivottavasti päästään askel eteenpäin.

Hyvää pääsiäistä edelleen!
 
Hei kaikille, olen täällä uusi ja aika lailla lennosta naikkarin IVF/ISCI hoitorumbaan vedetty pääsiäisen aikataulujen vuoksi. Hoito on ollut tiedossa jo kohta lähes pari vuotta, mutta vasta nyt uskaltauduimme koko hoidon kestämään. On muuten todella vaikeaa ajoittaa hoitoa elämään, huh. Taustoja itsestäni, olen 35 vuotias, pcolainen ja kilpparikin vetää kovasti vajaalla. Mieheni siipoissa ei ollut vikaa, mutta iän ja pcon takia päädyttiin lyhyeen antagonistiin. Piikitykset menivät suht ok, puregon ja orgalutran, ovitrelle irrotukseen. Kova hypeririski oli ja aika maltillisesti otettiin koko hoito. Punkteeraus viimeinen maaliskuuta ja hyvin se meni hyvien lääkeannosten vuoksi; sain rauhoittavaa ennen kanyylin laittoa, sitten salissa suoneen jotain niin mahtavaa, että höpötin omiani, itse punkteeraus tuntui pääasiassa kovalta nipiatelyltä, välillä kovemmilla vihlaisuilla. Pelkäsin siis tosi paljon ja kammoan kaikkia neuloja ja pelkään itse kipua. Kerättiin yhteensä 21 follikkelia. Heräämössä/seurannassa olin pari pakollista tuntia, olotila oli tosi hyvä ja omasta mielestäni olin järkeväkin :) pisu sattui sitten tosi paljon ja sain panadolia ja sitten lääkäri kertoikin, että 11 munasolua saatiin.
Kotiin kun päästiin niin vahvojen lääkkeiden heitettyä olin kuin kuoleman kourissa kivun takia, ravasin 90 asteen kulmassa pissalla kun piti juoda vähintään kolme litraa nesteitä hyperin estämiseksi, maha oli tosi kipeä ja viiltävää kipua jatkui aina perjantaihin saakka. Oikeastaan kipu voimistui sietämättömäksi hetkillä jolloin rakko oli täynnä ja oli tuskaista odottaa torstain mahdollista alkion siirtoa kun hätä oli kova. On muuten piinaavaa odottaa kotona pari päivää, että mitähän ne solut siellä tekee, kun hoitokerta on ensimmäinen. Biologi sitten kertoi meille, että 9 oli lähtenyt kauniisti kasvuun ja 8 siirrettiin pakkaseen ja yksi pääsi matkaan mukaan. En siinä tajunnut kysyä mitään jakautumisesta yms.kun oli tunteet pinnassa. Hyperi oli myös lieventynyt ja munasarjat kuulemma normaalin kokoiset. Turvotusta kyllä vieläkin todella paljon ja arkuutta vatsassa. Mitään vuotoja ei ole tullut missään vaiheessa ja nyt on luget päällä. Lauantaina iski aamulla yllättäen järjetön vihlontakipu kohtuun, piti oikein keskittyä hengittämiseen etten olisi alkanut hyperventiloimaan kivusta --> olisiko liian aikaista kiinnitykselle, mitä olette mieltä? Eilen ja tänään tuntuu tasaisesti vihlontaa ja nippailuja. Verikoe on 14.4 ja tuntuu pitkältä odottaa vielä yli viikko..
Kiteytettynä
PP 31.3
Siirto 2.4
Verikoe 14.4

Toivotan kaikille paljon tsemppiä! Lähipiirissä on samaa läpinäkyviä ja vasta kun hoitorumbaan joutuu itse, niin saa perspektiiviä mitä tämä oikeasti tarkoittaa.
 
Hei
-Rusina80 ;
Ihana kuulla noin selkeästi ja yksityiskohtaisesti sun tarina IVF :stä.
Meillä tämä edessä syksyllä NKL.lla(nyt vaan jonotetaan... ) ja kun sain tämän kirjekuoren jossa kerrottiin kyseisen hoidon eteneminen ymym.. niin kyllä mua ihan oikeesti alko hirvittää ja pelottaa.
Isoja juttuja kumminkin! Mutta kyllä se siitä, ja onneks en oo tän asian kanssa yksin.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja sulle plussatuulia
 
ilo2010, tsemppiä jonotukseen! Kaikkea kauhua kuulin julkisen puolen hoidoista, mutta oikeasti kun sinne pääsee, niin homma etenee samalla tavalla kuin yksityisellä, eli paikka on auki tai kiinni silloin kuin on pakko ja ultrat yms. ajoitetaan samalla tavalla. Meitä aikanaan eräs yksityinen klinikka pelotteli, ettei julkisella pääse ultraan jne. Punkteerauspöhnässä kehuin lääkäriä ja hoitajia huipputyypeiksi ja samalla linjalla jatkoin myös siirtopäivänä. :) odotus on piinaavin, mutta kyllä se palkitaan!

Se miksi kerron tarkasti eri tuntemuksia, johtuu siitä, että itse etsin niitä eri kanavista. Minua peloteltiin ja kannustettiin, mielentila oli sekava. En oikein osannut asennoitua mihinkään, mutta se mikä yllätti oli se tuskainen kipu punkteerauksen jälkeen kun lääkkeiden teho loppui. Kaikki tiedämme, että panadolilla ei kipuja saa koskaan pois ja monta kertaa oli käsi jo buranapurkilla. Lisäksi hyperistä kerrottiin vain pakollinen, ravasin vaalla vähän väliä, paino nousi pahimmillaan parissa päivässä 3,5kg ja se kaikki oli nesteen muodossa vatsassa. Jokaisella kun on erilaiset tuntemukset, niin on todella vaikea sano mikä on oikea tila ja tunne. Kivunkin kun aistii eri tavoin. Itse punkteerauspäivänä kun kuuntelin kanssasisarien voivotteluja sermien takana, niin ihmettelin että eihän tämä nyt niin paha ole, kyllä sen kestää. Kotona kun sitten tyli se "puukonviilto", olin eri mieltä. Kirosin mielessäni mieheni ja itseni, että miksi lähdin tähän, vielä sen hyperinkin takia. Tunteet vetävät vuoristorataa aika lailla. Ja aina ne kuultaa, koska jo nyt pari päivää pahimmista kivuista, niin odotan sitä ensi viikkoa ja koen asian olleen sen arvoinen. Ensi viikolla tosin mieli voi olla muuta! Paras vitsi ehkä oli kun lähdettiin naikkarilta ja sanoin hoitajille, ettei tämä nyt niin paha ollut. Sain muilta kanssasisarilta murhaavia katseita.

Onneksi tällainen ryhmä on olemassa ja pääsemme tukemaan niin hyvässä kuin pahassa.
Aurinkoa teille!
 
Huomenna alkaa arki, pääsiäisvapaat on vietetty. Huomen aamusta labraan ja folliultraan.. meillä reilu kuukausi vielä odottamista siihen ivf:n suunnittelu käynnille. Mä jotrnkin toivon et huomenns siel vastaanotolla olis joku lääkäri joka omaa empatia ja ymmärtämistaidon kuin et siellä on kylmä vastaanotto..
 
Rusina80;
Hyvä kun joku puhuu myös niistä ikävistä puolista näissä hoidoissa juurikin niillä oikeilla sanoilla, vaikka nää on just niitä mitä ei kyllä toivois kellekkään... En kumminkaan usko että sä olisit ainut jolle on näin käynyt.
Ja kunnollista selontekoa tapahtuneesta saa kyllä hakea. Vaikka nämäkin ovat tietysti aivan henkilökohtaisia asioita kuinka kunkin kroppa hoidot vastaanottaa, mutta silti.

Kuinka kauan sä olit kotona ja "pois pelistä" niin sanotusti ton punkteerauksen jälkeen?
Ja kävitkö tai soittelitko lekuriin tosta hyperistä? Auttoko kukaan sua siinä?

Ja todellakin tiedostan että Panadolin napsiminen kipuun on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei auta yhtään!! Mä olisin ollu ihan paniikissa ja satavarmasti myös siinä Buranapurkissa kiinni.

Luin netistä että hyperiä voi lisäpahentaa hoidosta johtuva alkanut raskaus, jospa sä kuulut oireitesi puolesta tähän onnelliseen joukkoon joka plussaa tästä :) :)
Piinapäiviä vai mitä ;)
 
Tervetuloa Rusina! Mun punktio kokemus oli melkein 100% samanlainen. Suoneen saatavat lääkkeet sai olon todella mukavaksi ja rennoksi, mutta niiden haihduttua jo osastolla oli kävely ja liikkuminen kivuliasta. Mulla kivut jatkui ehkä noin viikon, vaikka pahimmat oli noin kolme ekaa päivää. Mä söin maksimiannoksen panadolia himassa eli kolmena eri aikana päivässä 1g panadol. Tosin kyllä seuraavan kerran kun punktio on edessä niin meinaan syödä buranaa, koska ei se enää mitään ovulaatiotakaan enää siinä vaiheessa sotke. Ja eikös burana mainoksessakin sanota, että ainoastaan raskauden viimeisellä kolmanneksella ei sitä enää saa syödä.

Mun tarina eroaa sillä, että hyperiä ei tullut.
Mulle lääkäri sanoi, että hyperin toteamiseen kotikonstein on yksi vaikuttavista tekijöistä pissaaminen, eli jos pissaa ei oikein meinaa tulla vaikka on juonut koko ajan vettä, niin sitten saman tien soittoa lääkäriin. Tietysti myös hurja turvotus on juuri yksi oireista.

Tsemppiä piinailuun Rusina. Mun ymmärryksen mukaan alkio kiinnittyisi noin viikon hedelmöittymisestä, mutta en kyllä yhtään tiedä miten se menee näissä hoidoissa ja eri ikäisinä käytetyissä alkioissa.
 
Eipä avautunut huhtikuun plussatili ainakaan minusta. Puhdas nega testattu lauantaina ja vuoto alkoikin jo sunnuntaina. Näköjään näissä tuoresiirroissa vuoto alkaa aiemmin.

Toivotan vain parempaa onnea muille, oma onni taitaa olla lopullisesti hukassa. :'(
 
Täällä taas km, onneks edes tässä vaiheessa.

Meidän hoidot oli tässä.

Tsemppiä kaikille tulevaan ja toivotaan että kaikki pääsee haluamaansa lopputulokseen :heart:

Me jatketaan elämää eteenpäin, erikseen kun lapsia kuitenkin on :)
 
jennica & Läiti suuren suuren pahoittelut molemmille! :hug:
Ja Läitille toivottelen kovin paljon hyvää jatkoa :heart:

Täälläkin näyttäisi alkavan jo tiputtelemaan. Normaalisti tiputtelee rusehtavaa ennen menkkoja, nyt tulee veren väristä. Ehkäpä tämä kierto jää vaan lyhyeksi ja päästään aloittamaan sitä lääkkeellistä PASsia tämän rundin viimeistä alkioampullia varten.
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 17)

PAS:
RiiMini 5.ICSI 1.PAS (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
PAS:
Jännää 1.IVF 1.PAS lääkkeellinen kierto

Piinailijat: :snotty:
Saga76 1.IVF 2.PAS 10.4
L@ura82 4. ICSIN 1. PAS testipv. 10.4
Untuvikko80 4. IVF 1. PAS Testipäivä 11.4.
Rusina80 1. IVF/ICSI verikoe 14.4

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
-jennica-, Läiti :hug: :'( voimia tästä eteenpäin, ei oikein muuta osaa sanoa....meinaatko siis että ette yritä enää toista hoitoa, sullahan on ollu tosi hyvät raskausluvut näissä kuitenkin..vaikka ymmärrän jos ei tällä hetkellä paljoo lohduta. Mut toivottavasti onnistuis kuitenkin vielä tavalla tai toisella, jos vielä mahdollista että luomustikin..

Tänään folli-uä, molemmin puolin 1 x 12mm ja 5-6 kpl 9-11mm. Jotenkin heikolta vaikuttaa kun muistelisin että aiemmin ollu kuitenkin sellasta yli 10 per munasarja. Lääkäri tietysti kehuskeli kuinka hyvältä näyttää ja moni ois kateellinen, mut eihän sitä tiedä monetko noistakin vielä on tyhjiä. Tuskin sinne enempääkään enää ilmaantuu, tai ei ainakaan ehtis enää kasvuun mukaan.
Vielä ainakin 3 päivää bemfolaa ja orgalutran (tuntus kyl olevan normaalia tylsempiä ne piikit, että pitää oikein survasta nahan läpi :$) ja pe katotaan uudestaan ja päätetään onko punktio ma vai ti.
Ja taas otin puheeks sen alkiomäärän siirroissa, että kyllä onneks voidaan kattoo tilanteen mukaan jos tulee rupumpia niin ei se yks sit niin ehdoton oo. Mutta etenkin itsellisillä pyritään ykssikiöisiin raskauksiin. Että kai siihen nihkeyteen sekin mun tapauksessa vaikuttaa. Tosin taitaa tulla niin heikko määräkin ettei tollasta edes välttämättä joudu tässä hoidossa "murehtiinkaan".. Viimesimmästä (26 kypsää solua, 4 siirrettyä alkioo) pitää kuulema huomioida sekin että solut oli pakastettu ja ihme ylipäätään että niistäkin silti alkoi se raskaus.
Sain mukaan paketin raskaus-monivitamiinia sieltä, kuulema se voi jo tässä vaiheessa haitata jos on tavallisessa monivitamiinissa mukana a-vitamiiniakin!? Oon luullu et haittais vasta jos raskaus alkaa... no ompa tossa nyt ainakin moninkertasesti folaatteja jos se nyt mitään niiden solujen laatuun vaikuttaa.

Ai niin ja uusille tervetuloo! =)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli käytyä folliultrassa vasemmalla oli yks 12mm ja oikealla yks 11mm rakkula, limis oli 9.1mm, perjantaihin jatkuu pistely toivonmukaan ne lähtee kasvamaan. Oli taas sellasta runnomista toivon mukaan perjantaina olis vähän helläkätisempi lääkäri..
 
Rusina80 tervetuloa ja kiitos kattavasta hoitohistoriasta! Minä oon kans sellanen, että tykkään asioita kirjata ylös itseäni ja muita vastaavaan tilanteeseen joutuvia ja sen vuoksi esim tein tuon ketjun, jossa seurataan hoidon kulkua ja piinapäiviä. Siitä on tavallaan helpompi sitten käydä tutkimassa miten itsellä on mennyt tai vertaamassa miten muilla on mennyt.
Ketjussa voi seurata tarkkaankin kaikkia oireita tai sitten vaan luetellen "faktat".
Käy ihmeessä tutustumassa ja kirjaa omasi sinne meidän jatkoksi :) Se ei ole ns. keskusteluketju, joten sinne ei niin nopsasti kaikki tieto "huku".
Tässä vielä linkki siihen:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2434657-hoidon-ja-piinapaivien-oireet-ja-tulos-seuranta/
Minulla ensimmäinen punktio oli ihan hirvein ja olin todella kipeä sen jälkeen. Kaksi seuraavaa päivää kuljin lähes kontaten, kun suoristuminen ei onnistunut. Kipu hellitti vain yhdessä asennossa. Sain silloin viikon sairaslomaa suoraan. Punktiossa munasarjat oli 10cm ja munuaisen muotoiset...
Siirtoon emme päässeet eikä sitä olisi varmaan tehtykään sen hyperin takia, vaikka jotain olisi saatukin hedelmöittymään.
Viimehoidossa minulle tuli hyperi ja olin siitä yhden yön osastolla. Sitten se onneksi hellitti. Raskaus alkoi ja loppui heti kemiallisena.
Minulla punktiot ovat hellittäneet onneksi pitkin matkaa, vaikkakin viimepunktio (neljäs laatuaan) oli taas vähän vaikeampi. Jouduin kipuihin ottamaan panadolin ja buranan lisäksi vielä litalginia. Ja sain punktion jälkeen vielä suoneen jotain särkylääkettä.
Kotona tilannetta vaikeutti 2v taapero, jonka kanssa lepo jäi vähälle, vaikka se on hyvin tärkeää hyperissä.
Toivottavasti hoito onnistuu ja hirveästi tsemppiä piinapäiviin! :)

Läiti :hug: pahoittelut ja voimia <3 Kaikkea hyvää teille elämään :)

-jennica- :hug:

risukasa ihan uusi tuttavuus tuo bemfola? Onko se vastaava noiden Puregon/Menopur/Gonal/Pergoveris kanssa?
Munasolujen määrästä tuli mieleeni, että minulla on aina pysynyt se määrä suunnilleen vakiona huolimatta siitä montako follia on puhkottu. Aina tuli 5-7 solua, mut suurin osa kypsiä.
Nyt tässä viimeisemmässä hoidossa tuli 10 solua ja ihan ennätysmäärä kypsiä, kun niitä tuli 6. Ja hedelmöittyi 4.
Eli toivottavasti sieltä silti tulee hyvä saalis :)
Ootko kokeillut Ubikinolia/Ubikinonia tai sitä Gelee Royalea? Niiden sanotaan parantavan hedelmällisyyttä ja nuorentavan soluja jne. Minä otin käyttöön, mutta nyt en sitten tämän lääkityksen kanssa enää käytä, kun ei haluta ovista.
No, mutta tsemppiä !!

hannuliini hyvä limis! Onko teillä siis tulossa inssi? Tsemppiä!

Omaa napaa
Huomenna aamulla soitan labraan ja toivottavasti sieltä kuuluu hyviä uutisia! En kestä edes ajatella, ettei kuuluisi.
Siirto on iltapäivällä, jos vaan kaikki menee niinkuin on tarkoitus :)
Nyt pitäisi mennä suihkuun ja nukkumaan, että saisi aamulla päivän kunnolla käyntiin..
 
RiiMini Joo, bemfola on samaa kun gonal-f, mutta vähän halvempaa, omavastuu annoksella 225 on "vain" 53e kun gonalilla se ois lähemmäs 66e. Pieni säästö sekin, vaikka taitaa se lääkekatto täyttyä silti jo tästä hoidosta.
Kyselin noista luontaistuotteista lääkäriltä voisko kokeilla, mut se oli taas se vakiovastaus että ei ehkä kannata "kun ei tiedä mitä kaikkee sisältää, miten vaikuttaa" jne. Kuulema ainoat joista voi olla oikeesti hyötyä on foolihappo ja d-vitamiini! Eli en niitä nyt ainakaan tähän hoitoon sit vielä ottanu.. jotakin joskus liian kauan aikaa sitten, ekana yritysvuotena sitä tuli kokeiltua vaikka mitä kotikonsteja, mm. helokkiöljyt ja omenaviinietikat, eikä niihin jääny itellekään oikein vankkaa uskoo kun ei "yllättäen" auttanu mitään.
 
Tänään oli Pas suunnittelu, lääkkeelliseen kiertoon päättivät, koska ovulaatio ja kierto pituus heittelee lyhyestä pitkään, nii helpompi sitten ajoittaa. Ja nyt kp sen verran pitkällä, etteivät ehdi jarruttaa ovulaatiota.
Ilmeisesti saan laastarin ja luget, mutta koska oon jo ovulaation kynnyksellä hoito siirtyy seuraavaan kuukautisten alkuun. :p odotus siis jatkuu..eli tää hoito menee kaiketi huhtikuun loppuun toukokuun alkuun. Nyt mennää kp 10. Kerranki ODOTTAA kuukautisia :D
Oli mukava mieslääkäri, eli miellyttävästi meni ja iloisin mielin oottelen malttamattomana..
Plussaus tuulia nyt huhtikuulle naiset!


Lisäystä: Vilijonkka Käyn kyllä kurkkimassa sinun tilannetta!! ja muidenkin :popcorn: Saitko ultra aikaa?
hannuliini harmi kun oli kova käsittely, Mutta tosiaan hyvä limis. Toivotaan mukavampaa ensi kertaa. Mulla muistaakseni siinä 5, jotain, mutta nyt vasta kp 10, että paksuushan kasvaa, loppukiertoa kohden vielä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Mulla sattus eilen olee se lääkäri josta en pidä yhtään. Viimeks kävin kans niin et munasolut oli sen reilu 10mm ja päivää myöhemmin oli jo sen verran 17mm vai 19mm et reippaasti olivat kasvaneet.. Toivossa on hyvä että elää. Mä toivon et perjantaina olisi joku muu kuin se eilinen lääkäri.. Meille tehdään vielä kevät oi hoitoja ku ivf suunnittelu käynti on vasta toukokuun puolen välin jälkeen et elokuussa varmaan alkaa ne hoidot..
 

Yhteistyössä