IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos kaikille!

Negan testasin tänään. Kyllä peli nyt näyttäisi olevan menetetty :ashamed:

Eikä mies ainakaan parantanut mun oloa millään lailla, koska hänen mielestään mun ei kuulu itkeä, koska olen tiennyt riskit... Sain siis koko työpäivän pidäteltyä itkua, mutta kotiin päästyäni olen itkenyt tyynyt märiksi. Miten tuo mies voi olla niin kylmä ja tunteeton nyt, ei ollenkaan hänen tapaistaan :'( Jäin ihan yksin tunteideni kanssa, eikä mies osoittanut minulle minkäänlaista tukea :'(

Menen nyt ainakin hetkeksi miettimään asioita taustalle ja itkemään salaa suruni pois, jotta pääsen tästä taas jaloilleni.. Tämä minun tieni on ollut niin kovin pitkä ja kivinen, eikä loppua näy.

"Kuu katsoi ympärilleen ja kuiskasi Taivaalle: "-En näe kulkea pimeässä, tarvitsemme Valoa meitä johdattamaan ja tuomaan lämpöä." Taivas ja Kuu katsoivat alas Maahan ja huomasivat hiipuimaisillaan olevan Valon. "-Tuon me tarvitsemme." Kuu sanoi. "-Hän on täydellinen!" Taivas pyysi Sateenkarta noutamaan Valon luokseen. Ja Valo tuli pitkin Sateenkaarisiltaa. "-Olen väsynyt." sanoi Valo. "-Matkani on ollut pitkä." Ja Kuu otti Valon syleilyynsä ja nosti tämän korkeammalle. "-Olet tullut kotiin. Sinusta tulee Taivaan kirkkain Valo ja kaikki tulevat kutsumaan sinua nimellä Tähti. Kaikki näkevät sinun kauneutesi ja hyvyytesi Maasta käsin. Luot Valoa heidän poluilleen, jotka vielä Maassa etsivät omia teitään. Kun he katsovat Taivaalle, he muistavat sinut ja näin ollen tulet aina olemaan heidän muistoissaan. Vain kuiskauksen päästä heistä."" <3
 
Fibbis ja Cafe Latte :hug: pahoittelut. Kenellekkään ei sitä epäonnistumista soisi. Ja kaikkein pahinta on jos niitä tunteita vähätellään.


neiti Meilläkin hoitokiertoalkoi lauantaina menkkojen myötä. Ultra PAS:ia varten ois 28pv eli keskiviikkona. Alunperin normi kiertojen mukaan ois pitänyt olla siirto jo tammikuussa, mutta tietenkin toi oma kierto alkoi ekan siirron jälkeen kapinoimaan, joten menee toi siirto helmikuulle. Siis sikäli mikäli se ovis nyt tapahtuu ylipäätään.
 
NEITI täältä tullaan kuhan kuukautiset alkaa, pitäisi ihan tänään, huomenna tai ylihuomenna. Sitten Elonva, jesss, vihdoin jatkuu hoito! Punktio tapahtunee loppuviikosta viikolla 6.

VOI KURJAA LATTE JA FIBBIS!! Latella oli musta niin hyvän kuuloset oireetki! Ompa harmi. Mutta näitä hetkiä varten on myös tää ketju! Mun mielestä oma napailua ja pahaa mieltä ei missään nimessä kuulu pyydellä anteeksi :) Avautumaan vaan, me zempataan! Mun pettymyksessä auttoi aikanaan ne ketkä koki saman pettymyksen samaan aikaan (HAVINAAA <3). Kyllä se ajan kanssa suru muuttuu toivoksi ja uudeksi alkion siirroksi ja taas mennään! Ehkä se oli jotenki sun miehellekin sokki, että kuukautiset alko hyvissä ajoin ennen testipäivää ja avuttomuuden tunne sun surussa. Mun mies on aina ollu jotenki ahistunu mun itkusta, mutta tytyy sanoa että tän lapsettomuuden myötä siitä on kehkeytynyt mitä parhain lohduttaja! Jos tästä jotain hyvää haluaa etsiä niin luetaan kyllä toistemme mielialoja nykyään paljon paremmin.

Tosi kiva lukea teidän tuntemuksista! niin saman lainen tarina tällä! Opiskelut ammatti, vakaa parisuhde. Nyt minulla ne viimein on ja nyt sitä lasta ei kuulu. En oikeastaan ikinä ole ollut lasten kanssa tekemisissä koska olen sisarusteni kanssa suvun kuopuksia. Olen kamalan vaivautunut ystävieni lasten seurassa kun en jotenki yhtään osaa olla. En vaan tiedä mitä niille voisi puhua. Jotenki tuntuu hullulta sitten haluta sitä omaa, mutta tietysti sitä ihminen oppii äidiksi, sehän on mailman luonnollisinta. Mutta ei.. Mä tunnistan kans ton saman kateuden ja katkeruuden muiden rskausuutisista ja tuntuu epäreilulta kun täystäväni tupakoi työntäen pienen vauvansa vaunuja. En sekaannu muiden asioihin mutta moralisoin mielessäni. En pidä tästä katkeruudesta itsessäni ensinkään, sen ilmestyminen oli hieman järkytys, kärsimys ei kai kunista ketään. Lohdullista, että miehenikin tuntee katkeruutta kuullessaan muiden vauvauutisista. Vaikkei meillä hirvittävästi asioista keskustella, niin se syvä huokaus, jonka jaamme muiden lisääntymisen hetkellä riittää. Toivon, että jos joku muu tuntemani joskus kokee saman, voisin olla tukena.
 
Aika palata taas välikierron jälkeen palstailemaan. Päivittäin olen käynyt kyllä lukemassa kuulumisianne, mutta omat voimat kirjoittamiseen ovat olleet hukassa. Jotenkin ollut todella väsynyt olo joulun jälkeen, mutta nyt kevättä kohti alkaa taas mieli ja energiataso nousemaan. Luulen, että eniten mielen päälle on käynyt tämä odottelu ja välikierrot. Odottaminen ei sovi yhtään luonteelleni.

Meillä on siis tähän kiertoon suunniteltu tämän ekan IVF/ICSI-hoidon 2.pas ja tämä on samalla tästä hoidosta viimeinen, koska alkiot on sitten käytetty. Katselin, että mennään Mandalan kanssa aika samaa aikataulua. Jos hyvin käy, niin ollaan toistemme piinailukaverit. =) Tänään (kp11) kävin uä:ssä ja 20mm johtofolli löytyi, ovistesti ei vaan vielä näytä plussaa, joten tänä iltana pistän pregnylin mikäli plussaa ei iltaan mennessä tule. Tiistaina sitten siirto, jos se meidän 3-soluinen hidas alkio sulatuksesta selviää. Odotukset eivät ole kyllä korkealla, kun nämä meidän kaikki alkiot oli samanlaisia 3-soluisia... : /

Itsekin koen, että parasta vertaistukea olen saanut juuri täältä saman kokeneilta. Ja tiedän niin nuo inhottavat katkeruuden ja kateuden tunteet. Tunnen, että olen muuttunut ihmisenä ajatuksiltani ilkeäksi enkä välillä oikein enää tunne itseäni. Miehenikin on monesti sanonut, etten enää ole sama iloinen ja itsevarma itseni kuin vielä muutama vuosi sitten. En voi näistä tunteista kuitenkaan itseäni soimata, enhän näille itse mitään voi. Ja toisaalta on hyvinkin helpottavaa lukea, että myös muilla on aivan samanlaisia katkeruuden ja kateuden tunteita.
Olen itse myös samaa mieltä, että tämä lapsettomuus on lujittanut suhdettamme, mutta todella vaikeitakin aikoja on välillä ollut juuri tämän lapsettomuuden vuoksi. Pariskuntana olemme pärjänneet hyvin, mutta yksilönä luulen pärjänneeni huonommin. Meillä mies olisi valmis lähtemään jo adoptioonkin, itse en (ainakaan vielä). Minulla on niin kova tarve kokea raskaus ja äitiys alusta asti ja pelkään etten sitä saa koskaan kokea.
Meidän taustamme on sellainen, että mieheni olisi halunnut lapsia jo alle 20-vuotiaana edellisen puolisonsa kanssa, puoliso ei. Minä nuorempana teini-ikäisenä inhosin lapsia ja vannotin etten halua lapsia. Äitini sanoikin minulle, että älä koskaan sano tuollaista ääneen, se voi vielä kostautua (ja kostautuikin). Mieli alkoi muuttua 20-vuoden ikäisenä ja aloin haaveilla niistä perinteisistä häistä ja lapsista vaikkei ollut vielä sitä oikeaa miestäkään. Olimme noin 25-vuotiaita, kun tapasimme mieheni kanssa ja tiesimme molemmat heti mitä tulevaisuudeltamme haluamme. Eipä ole lasta vain kuulunut ja pelko kävi toteen. Osasin tätä kyllä pelätäkin jo silloin 20-vuotiaana, kun ensimmäisen kerran gynekologi epäili minulla endometrioosia. Mutta en halunnut uskoa meille käyvän kuitenkaan näin.

Isot halaukset Cafelle ja Fibbikselle! Tiedän tuon valtavan pettymyksen tunteen. Näihin hoitoihin sitä on jo ladannut paljon isommat odotukset. Mutta aina sieltä suosta vaan noustaan, olemme ihmenaisia! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # siittiöt
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Tammikuu:
Hedelmiina 1. IVF/ICSI, Primolut, Puregon, Orgal., Pregnyl, Lugest., Gonapep., punktio vk5
-jennica- 1.IVF/ICSI 2.PAS, siirto 27.1.
risukasa siirto 26.1.


Helmikuu:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Sofi12 2.IVF 1.PAS, siirto vk6 (4.-6.2.)
Neiti. 2.IVF, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron, punktio vk7-8
Mandala 1.IVF 3.PAS, lääkkeettömään kiertoon, lutinus tukena, siirto vk6
RiiMini 1.ICSI, Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide, punktio 2.2.
Nenna81 1.IVF,1.PAS, Luget, siirto helmikuun puolella
Retikka 2.ICSI, elonva, puregon, pregnyl+luget, punktio vk6
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8

Maaliskuu:
Havina 2.ICSI, Lääkkeet? (aiemmin primolut +Puregon +Orgalutran +Pregnyl +Lugesteron)

Piinailijat: :snotty:

Bonniemoi 26.1.
Kaisla78 2.2.

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Halaukset Cafe Lattelle ja Fibbikselle!

Täällä edelleen piinaillaan, vaikka olenkin aika varma, etten ole raskaana. Oireita ei juurikaan ole kuin rintojen arkuus, alavatsakipu ja turvotus. Klassisia menkka ja lutinus oireita..

En oikein tiedä pitäisikö tehdä testi vai ei. Kannattaako odottaa veritestiin? Mitä te olette mieltä?

Aiemmin oli keskustelua siitä, mistä kukin saa tukea tilanteeseen. Itse olen avoimesti kertonut meidän tilanteesta jo vuosia sitten kaikille ystäville, työkavereille ja esihenkilöille. Olen ajatellut, että selviän paremmin ilman typeriä kommentteja ja kysymyksiä näin. Varjopuolena on tietysti se, että kaikki kyselevat uusia hoitokuulumisia ja hoitokierron tuloksia. Olen ollut kuitenkin kaikinpuolin tyytyväinen valintaani. Koska teen neuvonta ja kriisityötä itse, on minulla paljon ammatillisia opiskelu ja työkavereita, joihin tukeutua tiukan paikan tullen. Tämän vuoksi en ole (ainakaan vielä) kokenut tarvetta mennä juttelemaan ulkopuolisen kanssa. Olen onnekas, kun psykososiaalista tukea löytyy läheltä..
 
Viimeksi muokattu:
Pahottelut ja jaksamisia vielä Cafe Lattelle!
Ihan uskomatonta käytöstä sun mieheltä! Näihin hoitoihin latautuu kyllä niin paljon toiveita ja odotuksia että epäonnistumista on lupa surrakin, eikä tarvi peitellä tunteita!

Mulla exä suhtautu kans tosi nihkeesti hoitoihin, hyvä jos suostu hirveellä patistuksella käymään punktiossa antaan panoksensa.. ja lopultahan sekin sit jäi 3. hoidossa, mikä johti eroon jne. Eli henkisellä tasolla kävin jo sillon yksin hoidoissa. Nyt ei onneks tarvi ressata kaiken muun lisäks vielä sitäkin onko niitä siittiöitä paikalla sillon kun tarvii.

Neiti, juu, oon nykysin vähän tarkotuksella pysytelly näiden listojen ulkopuolella, sillee enempi taustakommentoijana, kun niissä aikoinaan on tullu niin paljo roikuttua ja sit meni niin masentaviks kun tuntu että jää sinne aina viimesimpien "listanpitäjien" joukkoon kun muut lähes kaikki alko olla siellä plussanneissa... kai näihin listauksiin jonkinlainen kammo on kaikkien negojen ym. epäonnen myötä tullu.
Onhan se tietty selkeetä kuitenkin että näkee yhdellä vilkasulla minkälaisia tilanteita muilla on.
Harmi ettei täällä oo profiilissa sellasta allekirjotus-osioo mikä näkys aina joka viestin lopussa automaattisesti, johon ois merkattu onko lapsia, millon syntyny ja raskausyritys/hoitohistoriaa ja mitä tietoo haluaakin laittaa. Onhan siellä profiilissa joku tieto-osio mut ei moni sinne taida mitään laittaa.. täytyykin päivittää se itellekin, muistin et siellä ois ollukin jotain mut ei näköjään ollukaan.
Joo, mulla on siis yks laps joka täyttää pian 18v :heart: ja samana päivänä kun ois ollu kaksosten LA. Ristiriitanen päivä tästä lähtien, tietysti äärettömän ilon ja kiitollisuuden päivä, mutta myös murheellinen kun muistaa varmasti aina että nyt nekin ois niin ja niin vanhoja, jos ois....:(
Melkein tuntuu jo valmiiks että jos tää seuraava siirto nyt tapahtuu ja vielä suurempi ihme eli tulis +, niin se LA sijottus taas jonnekin erikoisaikaan, omien synttäreiden tienoille, eli ei se voi kuitenkaan hyvin mennä ku ois liian hyvää onnistuakseen.
 
Täällä tänään rv 11+6 np-ultrassa todettu sikiö kuolleeksi...
Vielä pakkasessa tavaraa, joten siirtoon heti kun lupa tippuu, mutta siihen voi mennä aikaa..Ehkä palaan sitten tälle saitille,tai sitten en...se jääköön nähtäväksi.

Pikasesti katoin tän viimesen sivun,moni on jo plussannu tai työn alla ja valitettavasti on tullut uutta porukkaakin mukaan.

Tsemppiä kaikille!
 
Täältä taustalta nyt piti alkaa kirjautumaan. Voi Läiti :'( :hug: Olen todella pahoillani, ihan kamalan väärin. Tuntuu, että kun kerran raskautuminenkin on meille jo vaikeaa, niin voisivat nämä sitten olla tapahtumatta. Lämpimiä ajatuksia ja voimia toivotan :hug:
 
Läiti: Olen todella pahoillani :'( :hug: Jaksamisia.

Pahoitteluni negan saaneille. :(

Itse varmaan aktivoidun taas hieman tällä palstalla taukoilun jälkeen. Meillä alkaa seuraavasta kierrosta 2. IVF, vuodon pitäisi alkaa helmikuun ekalla viikolla.
Eli mulle voi päivittää tuleviin hoitohin helmikuun kohdalle:
2. IVF, Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron, punktio mahd. vk 8
Viimeksi rakkulat eivät meinanneet millään kasvaa, mutta koska mulla on paha PCO alkuannostus on vain 200 kun ei kuitenkaan uskalla isommalla annostuksella lähteä.
 
Läiti voi ei :( juuri tulit mieleeni kun klikkasin tätä topicia listasta ja näin että sinä olet sen aloittanut. Olen niin kovin pahoillani, että näin tapahtui :hug: toivottavasti pakkasessa on se pysyvä plussa sitten :heart: voimia!

Ja myös suuren suure pahoittelut Fibbikselle ja Lattelle jos en ole muistanut niitä mainita. Surullisia aikoja negojen myötä :/

Vaikka se ei nyt näissä suru-uutisissa helpotakaan, niin positiivista on se, että tilastollisesti joku/jotkut plussaisi kyllä vielä tässä ihan piakkoin. Olisipa se Bonnie? ;)
 
Läitin uutiset muistutti taas, että on jotenkin tosi ristiriitaista toivoa maailman eniten plussaa ja samalla kuitenkin pelätä sitä vähintään yhtä paljon.
Viiva testissä ei tarkoita vielä mitään, vaikka häijysti antaa luvan haaveilla paljosta. :(
Julmaa peliä tämä toivominen.
 
Läiti, luin ajatuksella tuon sun alkuperäisen aloituksen.
Varovasti ehdotan, että tiedustelet lääkäriltä jatkoa varten Metforem-lääkitystä. Se on diabeteslääke, mutta sen on todettu ehkäisevän PCO:n aiheuttamia keskenmenoja.
Lääkärit voi nihkeillä määräämisessä, jos potilaalla ei ole häikkää sokereissa tai ylipainoa, mutta koska tuosta lääkkeestä ei ole myöskään mitään haittaa (pahoinvointia voi olla aloitusvaiheessa), kannattaa ylipuhua...
 
Testasin puhtaan negan, pp13, joten se siitä. Huomenna veritesti, pakko kai sinne mennä.

Vituttaa ja väsyttää. toivottavasti seuraava siirto tehdään edes putkeen, eikä taas niitä turhia välikiertoja.

Läitille voimia <3
 
Viimeksi muokattu:
Huh! Moikkamoi! Palstalla käy sellainen kuhina ettei perässä pysy! Niin toivoin että entiset tutut oisi jo päässyt jatkamaan matkaa, mutta tuttuja nimiä näkyy... minä odottelen täällä menkkoja ja toivon et ens kierrossa pääsis alottamaan jo primolutit (mulla ollut 1tbl/pv, jollain täällä tais olla 3/pvä). Kovin vaan näyttää et hoito siirtyy, tuo hiihtoloman sulkuviikko on niin huonosti mun kiertoa ajatellen. Eli ei vielä pistellä, maaliskuussa lienee hoito vasta (punainen päivityspyyntö ei onnistu puhelimella...) ihana Retikka et vielä muistat mut, jaettiin sama hoito, samaan aikaan ja vielä samanlainen lopputulos... nyt en ihan kerennyt sun kans samaan aikaan uuteen hoitoon :D
 
Voi röhnä BONNIEMOI, :( varaudu yhteen välikiertoon ennen pakastealkion siirtoa. Se on käytäntö hoidon jälkeen aika monessa klinikassa. Palautuu munassrjat tosta tehotuotannosta.
Kylläpä nyt tuli tilastotappioiden tammikuu, joulukuussa oli niin hyvä plussapöhinä. Järkyttää vieläki toi LÄITIN menetys ja eräällä palstalla kävin lohdutukseksi seuraamassa miten muiden tuttujen raskaus etenee, niin eiköhän vaan ollut yksi synnyttänyt kurjien välikohtausten jälkeen viikolla 22 :(((( On kyllä ollut molemmat naiset mun ajatuksissa ja mieli maassa koko viikonlopun. Turha kait tässä on mitään kohtuutta saati oikeuksia perätä, kun lisääntyminen tuntuu olevan mailman epäoikeudenmukaisinta, mutta hemmetti, että sen lapsen saamiseksi pitää käydä läpi kaikenlaista ja sitten vielä kohtukuolema. Tähän ei ihmisoikeusjärjestöt voi auttaa.

Ristiriitaisin tuntein piikitin elovan nahkaan lauantaina. Se vaikuttaa viikon joten saan olla ko ellun kana keskiviikkoon asti jolloin aletaan jarruttamaan. Perjantaina ultrassa sovitaan punktiosta.
 

Yhteistyössä