IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mandala: En tiedä vielä, miten niiden viiden alkion kävi, kun en oo kehdannut kysellä. Soittelin vähän turhan aikaisin silloin niitä väliaikatietoja ja ajattelin, että odotan nyt huomiseen.

Sarah85: Onko sulla ollut aina luget suun kautta? Mulla ne on ollu aina alakautta ja oon kuullut, et lutinus suttaa vähemmän, kuin luget! Jouduin kerran erään tutkimuksen takia ottamaan pari lugea suun kautta ja niistä tuli ihan kauhea pyörrytys! Mut mulla luget toimii ihan hyvin, kun laittaa ne alakautta. Ne pitää mun tiputteluvuodot pois.

Untuvikko80: Mulla oli 20 rakkulaa ja 13 munasolua saatiin. Tosin lääkäri kyllä sanoi, ettei ihan kaikkia tyhjentänyt. Eli tyhjiä oli muutama mullakin. Voisiko se johtua ihan käytettävästä lääkkeestä? Voisiko jollain toisella lääkkeellä tulla vähemmän tyhjiä?
 
Hei taas kaikille! Ompa sattunut ja tapahtunut, menin jo sekaisinkin mitä sivuja olin jo lukenut ja mitä en, kovasti yritin kuitenkin kahlata läpi.. Väsymys on kova! |O

Tsemppiä ja jaksamisia siis kaikille tasaväkisesti, tilanteesta riippumatta! :flower:

Jännitys kasvaa tässä, kun vuotoa odottelen saapuvaksi.. Nyt meneillään kp 35 vaikka olisi pitänyt olla lyhen kierron vuoro, liekkö sitten tuo Suprecur vaikuttaa... :confused: No on tässä vielä aikaa, ensviikon keskiviikkona eka ultra!

Sarahin(ko?) kommentista "eipä tarttee ehkäsyä miettiä" tuli mieleen niin meiän tilanne, luultavasti ollaan siis siinä "onnellisessa tilanteessa" että lapsilukua ei koskaan saada täyteen.. :( Alun alkujaan mieskin leikitteli ajatuksella VIIDESTÄ lapsesta, joka lopulta harventui että kolme olis maksimi, jonka jälkeen mulle tehtäisiin sterilisaatio - tällähetkellä toivo elää että kaksi saataisiin hoidoilla aikaiseksi, toki yksikin olisi jo lottovoitto :heart: ELI, jos kaksi saataisiinkin hoidoilla ja jos kolmatta ei koskaan kuulu, meillä voitaisiin hyvinkin mennä loppuelämä ilman ehkäisyä :O Joku "vara" siihen pitää vaan olla, että jos sattuukin se luomuihme tulemaan :)

Niin, tuli ihan mieleen että onko soveliasta kysellä ikäänkuin "galluppina", monestako lapsesta täällä kirjoittavat haaveilee/on haaveillut ja onko se luku/haave muuttunut lapsettomuuden myötä? Ja tietty kaikki ollaan onnellisia ja iloisia jo yhdestä :)
 
Viimeksi muokattu:
Sarah mulla ei lutinus pitäny vuotoa pois. Alkoi tiputtelemaan jo päivää ennen verikoetta ja sitten enemmän jo koepäivänä kunnes jätin sen pois vaikka seuraavana päivänä sain vasta tulokset.

Untuvikko mulla naikkarilla verikoe oli pp12, varmasti sullakin sama ellei vloppu tule väliin?

Voikohan ne tyhjät rakkulat olla ihan yksilöllistä ja sattumaakon? Mulle sanottiin että mulla kaikista rakkuloita löytyi solu mutta kuvittelisin että voi olla tsägää myös. Itsekin olen jo 35 vuotias nimittäin.

Eukko mä itse olen haaveillut vain yhdestä lapsesta, suurperheajatus kuulostaa lähinnä mulle painajaiselta ja siltä ett koko elämä pyörisi vain sen kodin pyörittämisen kanssa ja olen itse sellainen että tarvitsen kyllä omaa aikaa myös (oma aika mulle tosin on aina sellanen mihin mies kuuluu mukaan <3 ). Mies haluaisi enemmän mutta katsoo jos saadaan sitä yhtäkään aikaiseksi niin kyllä luulen että mun mielipide voittaa :D
 
Taidan jatkaa tällä vanhalla nm:llä nyt kuitenki vaikka se hiukan kkm jälkeen ahdistaakin.. kun tulee mieleen kaikki kesän muistot, odotuspuolella kirjottelut yms. :ashamed: "vanhat" vakiot kai tunnistaa tällä paremmin. Ja eipä se ahdistus tästä millään mihkään helpota (paitsi ehkä loppuun saakka onnistuneella raskaudella). Eihän se tapahtunu koskaan silti unohdu eikä toisaalta pitäiskään.

Oon aina halunnu useemman kun yhden lapsen, tais se 5 mullakin alunperin olla (tai pienenä 10!) mutta kyllä ne suurperhehaaveet on haudattu jo vuosia sitten. Tällä erää ajatellu että kahta yritän hoidoilla, eli sitten ois yhteensä 3 ja antaa olla sen jälkeen. Toki jos alkoita ois jääny pakkaseen niin kaikki siirtoon vaan, mutta sit tuskin koko hässäkkää enää jaksais alusta lähtien. Ikäkin alkaa tulla jo hiljalleen vastaan. Juu, eipä tartte tosiaan ehkäsyjä miettiä enää ikinä, että edes joku hopeereunus näinkin synkällä pilvellä...mitä nyt endoo välillä voi joutua pillereillä kuolettaan.

Klinikalle aika ultraan varattu ens tiistaille, tänään otettiin kilpirauhas- ja pvk verikokeet..
Jotenkin tuntuu jo valmiiks ettei huvittas yhtään mennäkään, jotain huonoja uutisia sieltä kuitenkin taas tulee. Mut parempi se vaan on kaikki huonokin tietää mahd. pian ja turha jäädä viivytteleen mitään, asiat kun harvemmin sillä mihkään muuttuu tai korkeintaan aina vaan huonompaan, sen kyllä on viime kuukausina oppinu karuimman kautta.
Mutta jos ihmeen kaupalla kaikki oiskin kunnossa, niin seuraavaa siirtoo vois varmaan miettiä ens kiertoon.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän valoa taas, se yksi ainoa hedelmöittynyt munasolu oli jakaantunut normaalisti ja siirrettiin aamulla. Tiistaiaamulla Gonapeptyl eli 6pv punktiosta (onko muillakin ollut 6pv punktiosta? Kuulostaa tosi pitkältä ajalta). Nyt pitäis olla toivomatta liikoja, kyllä se isku on taas kova parin viikon päästä. Pe 10.10 ois testipäivä ja siihen asti täytyisi muistaa luget alakautta 3 aamuin ja illoin, kännykässä on nyt hälytys, kun oma pää on jo niin laho. Vakuuttelivat että kyllä lugen hormonit imeytyy, vaikka täyteainetta valuisi ulos.
 
Täällä vähän masentunut Luis kirjoittelee pikaisesti alkiotilanteesta. Emme siis siihen tuoresiirtoon pääseet eli olemme pakastettujen varassa.

Keskiviikkona alkioiden 11 kpl tilanne oli tämä:

-4 alkiota on tipahtanut matkasta
-2 blastokystaa oli pakastettu
-5 oli vielä seurannassa

Nuo kaikki 5 olivat kehittyneet blastokystaksi asti, mutta niitä ei kannattanut pakastaa huonon laadun vuoksi.

Oikeesti? Mitä ihmettä? Miten voi olla, että saatiin 7 blastoa, mutta vaan 2 kelpasi pakkaseen.

Mistä tuo mahtaa kertoa? Johtuuko vain laboratorio-olosuhteista vai voiko soluissa olla kuitenkin jotain vikaa?

Kuitenkin alussa oli 11 alkiota :(
 
Täällä kans masentunut. 8 munasolusta vain 2 hedelmöittyi ivf:ssä ja tänää siirrettiin sitten parempi näistä. Tuossa toisessa oli vain 3 solua, vaikka lääkärin mukaan pitäisi olla jo 4. Aikoivat sen kuitenkin pakastaa. Kuitenkin sen verran kokemusta jo näistä 3 hoidosta on, että tuskin tuo tulee pakastuksesta selviämään ja kuolee taas sulatettaessa, kuten monelle alkiolle on jo käynyt... Paskat fiilikset! En jaksa uskoa, että tämä yksi siirretty alkio tulosta toisi. Huomisesta alkaen yhteensä 3 lutinusta aamuilla, päivällä ja illlalla. Verikokeisiin 8.10.2014 ja hoitaja soittelee tuloksista torstaina 9.10.2014.
 
Luis Mulle kävi 1. hoidossa hiukan samoin, 7 jatkoviljeltiin, 2 jaksoi blastoiks saakka mutta sitten nekin (hoitokertomuksessa lukee) lopettivat kehityksensä. Kyselin joskus näistä tarkemmin kun toi hämäs, että oliko sittenkin vaan liian heikkoja pakastukseen ja heitetty hengissä olevat roskiin mitkä muuten ois voitu siirtää jollei jo aiemmin ois siirretty 2 päiväsiä, mutta jäin jotenkin siihen käsitykseen (ja toivon!) että oli tosiaan kuollu eikä mitään laitettas haaskuun jos niissä ois ollu vähänkään toivoa. En tiä sitten miten pystyy erotteleen esim. hitaasti jakaantuvat kuolleista (kehityksen lopettaneista).. näyttääkö jotenkin erilaiselta, alkaako solut "luhistua" tms.?

Onnea siirtoon päässeille! Vaikka tuntus kuinka toivottomalta, niin sitähän ei koskaan kukaan tiedä miten näissä käy ja kuinka elämä voi joskus yllättää ilosestikin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi kylläpäs on masentunutta kansaa :( Perinteisesti on joka kuukausi jollain onnistunut joten lokakuun porukka häntä pystyyn, oon varma, että joku teistä plussaa vielä. Ja itse yritän plussata marraskuussa. Zemppiä ja halauksia kaikille murehtijoille ja piinailijoille. Monille miestä nää (toistuvat) hoidot vielä johtaa toivottuun tulokseen.

Oletteko muuten hoksanneet etä siinä IHOLLA sarjassa on pariskunta, joka kans painii samojen asioiden äärellä kun koko tämä ketju. Se mies siinä pohdiskelee hoitoja. Mainitsin tästä mun miehelle ja se aina puolivahingossa ajautuu telkkarin ääreen lukemaan lehteä, kun sarja tulee. Itseäkin kiinnostaa tuo miesnäkökulma, kun omasta miehestä sitä tihkuu ulos niin vähän, mitä tähän asiaan tulee. Monesta muusta asiasta on kyllä näkökulma tulossa ihan pyytämättä.

Hillerihiiru, hyvä päätös jatkaa hoitoja, uskon niin. En tiedä tuosta fragmentaatiosta, mutta olen itsekin miettinyt, että koska huono sperman laatu voi johtua geneettisistä syistä, niin voiko olla joku kromosomivika miehessä (voihan minussakin tietysti olla).. Toisaalta jos tupakoi askin päivässä 15 vuoden ajan, niin saattaahan sekin ihan riittää. Mutta jos olet yhteydessä klinikkaan lähiaikoina, niin kyseles varsin. Kiinnostaisi minuakin tietää asiasta jotain.

Ja mies syö clomit?! Millaisiin miehn ongelmiin clomifen voi auttaa?!

Mä haaveilen yhä kahdesta lapsesta, miehelle riittäis ykski.
 
Voi ei mitä masentavia alkiouutisia näin viikonloppuun! Näyttää olevan todella yleistä, että kova kato käy, meillähän oli sama homma. Halaukset kaikille kohtalotovereille! :hug: Mietin samaa kuin Retikka, eli eikös kuitenkin lopulta 80 prosenttia hoidoissa olevista onnistu? Varmasti siihen joukkoon kuuluu näitäkin tarinoita.

Luis: onneksi saitte kuitenkin kaksi pakkaseen, toivotaan että ne ovat elinvoimaisia! Ja Untuvikko, hienoa että pääsitte siirtoon kuitenkin, jospa tuo yksi vaikka yllättää!

Timjami77 hienoa, nyt vaan peukut pystyyn alkiolle! =) Mulla oli siirto viimeksi vasta pvänä 6 ja Gonapeptyl silloin samana päivänä.

EukkoI musta neljä lasta tuntuisi jotenkin hyvältä luvulta, en tiedä miksi. Nyt tavallaan onkin jo uusperheessä kolme (mulla 2 + miehellä 1). Jos vielä yksi onnistuttaisiin saamaan niin olisin tosi onnellinen ja se olisi viimeinen, ei ole rahkeita hoitaa hyvin enempää ja ikäkin tulisi vastaan. Varmaan joku ihmettelee, että miksi se yksi olisi vielä niin tärkeä, kun on jo noin monta, mutta on vaan niin voimakas halu saada yhteinen lapsi elämänsä rakkauden kanssa. Ja musta lasten kanssa on ihana elää, haluaisin vielä saada jatkoaikaa lapsiperhe-elämään, kun nuo olemassaolevat alkavat olla niin isoja. En haluaisi ryhtyä keski-ikäiseksi vielä! :)
 
Voin kun on murheinen perjantaifiilis täällä ihmisillä :hug: isosti jaksamista vaikean asian parissa kaikille tasapuolisesti! <3

Onnea Untuvikko kyytiläisestä! kuten sanottu niin kyllähän se voi ihan hyvin onnistaa silläkin, mutta ymmärrän kyllä että mielummin ajattelee negatiivisesti itseään suojellakseen. Tarrasukkia lähettelen kauhiasti kuitenkin! :hug:

Kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua leidit!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Untuvikko80
Retikka Meillä lääkäri määräsi miehelle clomifenit sperman laadun parannukseen, ei paranna liikkuvuutta mutta laatua voi parantaa. Mies syö 3kk ajan yhden tabletin joka toinen päivä. Olen ensi viikolla hoitavaan lääkäriin yhteydessä niin minäpä kysäisen se tutkimus maksaa meidän klinikalla 180€.

Minulle on tulossa laparoskopia lokakuussa tarkastetaan onko endometrioosi uusinut ja jos on niin sitten poistetaan ja sammutus hoito ennen uutta stimulointia.


Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä kaikille kyytiläisen mukaan saaneille, nyt toivotaan tähän ketjuun plussa puhuria :).
 
Voi surkeus tosiaan, yhdyn edellisiin kommentteihin ja pahoitteluihin! :hug:
Ikävää lähteä kyllä itsekin kohti viikonloppua näissä tunnelmissa. Minähän kävin tänään toisessa folli-uä:ssä ja tulos oli sama kuin ekassa folli-uä:ssä, eli isompia rakkuloita oli edelleen se 5 ja 1 vähän pienempi. Tiistaina kuitenkin punktioon ja jos mitään siirrettävää on, niin torstaina sitten siirtoon. Jännittttäääää. : /
Lääkärin puheista sain kuitenkin sellaisen kuvan, että vaikka rakkuloita olikin näin vähän, voivat ne olla parempilaatuisia, ovat kuitenkin kaikki lähes samankokoisia. Ja olen ymmärtänyt, että tässä pitkässä hoitokaavassa munasolut olisivat prosentuaalisesti parempilaatuisia saatuun rakkulamäärään verrattuna. Tähän on nyt vain luotettava, kun muuta ei voi.

Mutta tosiaan Untuvikolle ja Timjami77 onnea kyytiläisistä! Kuten lääkärinikin tänään totesi, niin ei tarvita kuin se yksi... :)

Itse haaveilin nuorena 2 lapsesta, mutta kun tapasin nykyisen mieheni (joka olisi halunnut 4-5 lasta), oma lapsilukutoivekin nousi kolmeen lapseen ja sellaista määrää vielä muutama vuosi sitten yhdessäkin mietimme. Mutta nyt oltaisiin todella tyytyväisiä yhdestäkin, en tiedä jaksaisiko tähän hoitorumbaan enää lähteä, jos yhdenkin lapsen saamiseen menee useita vuosia ja useita IVF-yrityksiä. Mutta todella toivon, että edes se yksi lapsi meille kuten muillekin teille palstalaisille suotaisiin.
 
Luis, miten se lääkäri tietää onko follissa munasolu jos ei se sitä tyhjennä? :eek: kun ei kai sitä ultralla nää? Ja en kyllä tiiä miks ne ei niitä sun viittä blastoa pakastaneet. Eivätkö tarkempaa syytä kertoneet?

Minä toivon tällä hetkellä kahta lasta, joku kun lapsilukutoiveista kyseli. Joskus oli toiveissa neljäkin, mutta se on pikkuhiljaa pudonnut tonne kahteen. Mutta jos nut siitä ekasta alottas.

risukasa, toivottavasti arvot olis riittävän hyvät ja pääsisitte siirtoon :) onko ne arvot sulla paljonkin heitelleet mitä nyt testaavat?

Timjami77, toivottavasti kyytiläinen tarrautuu kiinni :) meneekö sulla Lugeja siis yhteensä 6kpl/pv? Minkä vahvuisia? Mulla meni 200mgx3 eli yks aamulla, päivällä ja illalla. Mikähän noihinkin annoseroihin vaikuttaa?

Untuvikko80, iso tsemppihalaus sulle! Eihän sitä tiedä millanen sitkee sissi siellä on mukana!

-jennica-, tsemppiä ultraan! Toivottavasti laatu korvaa määrän :)

Minä täällä himmailen ja oottelen PASia. Käyn vaan teille kommentoimassa, kun tänne ei mitään uutta kolmeen viikkoon vielä kuulu. Minä niin vaan toivon et kierto venys päivän tai pari niin sit vois olla aika varma et syysloman sulku ei hankaloita asioita ja siirrä koko hommaa kuukaudella...
 
Voi että, täällä on ollut ikäviä uutisia Sarahilla ja Luisilla ja muillakin! Haleja teille kaikille ja toivottavasti ne ainokaiset siirretyt Sarahilla ja Untuvikolla ja Timjamillakin sit tärppäis!! Harmi että Luisilla kävi noin kova kato mutta teillä on nyt kuitenkin kaksi pakastimessa.

Haluaisitko Ullariikka kertoa vähän teidän hoidon kulusta, oliko teilläkin niin että iso osa kuukahti viljelyssä?

Jennicalle toivon myös todella että niissä harvoissa folleissa olis sit tosi hyviä munasoluja ja kaikki kypsiä!

Mietin onko meilläkin jokin vika sit soluissa, sain postissa lomakkeen johon labra on päivittäin merkinnyt kaikki speksit alkioista, mutta siitä on maallikon aika vaikea ymmärtää hölkäsen pöläystä.. siirretty blasto oli ollut 3ab eli ilmeisesti ihan ok mutta ne kaikki muut sitten enemmän tai vähemmän viallisia.. tuplaluuseriolo kun normaalisti lisääntyminen ei onnistu ja sit tässä ivfssäkin menee vähän pyllylleen. Argh!

Minä en ole koskaan ajatellutkaan enempää kuin yhtä lasta, eikä miehelläkään ole tainnut eriävää mielipidettä olla. Tähän on vaikuttanut se että koirat ja mulle tosi tärkeitä ja tuntuu etten pystyisi useamman lapsen kanssa hoitamaan hyvin niin montaa koiraa kuin haluan pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Havina Mulla tarkistetaan ne kilpirauhasarvot, kun thyroxin-lääkitystä nostettiin raskauden takia ja laskettiin taas normaaliks kun km todettiin. Suht hyvä, siinä 2 molemmin puolin ollu, tosin lähemmäs 1 ois vielä parempi. Hemoglobiini (112) putos alle viitearvon tyhjennyksen jälkeen, niin katotaan oisko normalisoitunu kun rautakuuriakin tullu syötyä. Ei tosin mikään ihmekään, sillon tyhjennyspäivänä sitä tavaraa tuli aivan järkyttävä määrä, 11 siteellistä läpimäräks, että niistä pysty puristaan verta lorisemalla (kokeilin yhtä)..
Pvk tulokset tulee varmaan tiistaihin mennessä tekstiviestinä, tsh/t4v:n saa tietää viikon päästä jälkitarkastuksessa.
Eniten tässä kammottaa missä kunnossa limakalvo on kaiken jälkeen ja onko kaikki ylimääränen tullu pois ettei joutus vielä kaavintaankin.
 
Viimeksi muokattu:



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...ProgynovaLuget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....ivf.....synarela/gonal-f/ovitrelle/lutinus

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 1.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

AUkko...10/2010...ensimmäinen...endo...1.IVF 9/14...Elonva, Menopur, Pregnyl, Luget

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Piinailijat


Henrietta- 1.10
AUkko 2.1o
Sarah85 6.10
Untuvikko80 8.10
Timjami 10.10

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Tinjami77Mulla oli tukemiseen Pregnyl.Eka annettiin punktiopäivänä(ke) toinen siirtopäivänä(ma) ja viimenen lauantaina ,jolloin punktiosta oli jo kulunu jo 10päivää.

Joku kyseli myös että montako haaveissa...ollaan uusio perhe,joten perheeseen kuuluu jo 3 lasta.Nyt ensin toiveissa 1 ja jos pakastimeen jotain jää niin ne laitetaan sisään.Tosin 2 on sit jo maximi.Uuteen hoitoon ei enään lähdetä.
 
Viikonloppuja :wave:

Olen kahdessa edellisessä ivf:ssä ottanut lugesteronit suun kautta. Ainakin silloin väittivät polilla, että vaikutus on sama kumpaa kautta ottaa.. eikä mulle tullut niistä huonoa oloa.

Perheen lapsilukumäärästä oli jotain galluppia menossa. 5 lasta on aina ollut mulla haaveena. 3 tuntuis myös ihan hyvältä, mutta jos vaan sen 2 saisi niin olisin tyytyväinen. Haluaisin että mun tytölläni olisi sisarus.

Tämä syyskuu tuntuu nyt olevan jotenkin huonojen alkioiden aikaa! Harmillista huomata että samassa veneessä istuu niin monta muutakin. Pakkanen tyhjänä ja huononoloisia kyydissä, mutta jospa se tästä.

Jännä tuo tukilääkitys miten erilainen se tuntuu olevan ainakin noiden piikkien suhteen. Mulle määräsi vain 1500 iu:ta siirtopäivänä, sitten jollain oli gonapeptyl useamman kerran ja jollain toisella pregnyliä useammin. Toivotaan että kyseessä on vaan potilaan yksilöllinen hoito ja meille kaikille paras ratkaisu :heart:

Kuten ehkä viestin sävystä huomaa niin mieliala on noussut jostain kumman syystä aivan onnellisuudeksi! Perjantaina ajattelin että nyt alan olla onnellinen tuon yhden ainokaisen rakkaan kanssa. Tässä nyt oon viikonlopun sitä tuijotellu, silitelly ja touhunnu. Ihana lapsi! Yhden lapsen kanssa matkustellaan sitten paaaaljon jos meille ei toista lasta suoda =)

Olo on ollut muuten melkoisen karsea varsinkin aamuisin ja iltaisin. Maha on niiiin turvoksissa ja munasarjoihin sattuu. Johtunee siitä että pistin pregnyliä vahingossa tripla-annoksen keskiviikkona :whistle: Täytys vissiin malttaa ottaa iisisti.

Sarah ja pp4
 
Joo, tuo tukilääketys todellakin ihmetyttää. Itselleni on määrätty vain lutinusta 3 x pv ja tuota on jokaisella kerralla pelkästään määrätty lääkkeeksi Naikkarilla. Jos tässä yksityiselle joudutaan ensi vuoden puolella, niin toivottavasti siellä käytetään muita tukilääkityksiä ja muutenkin toivotaan, että lääkitys saataisiin kohdalleen, jotta alkioita saataisiin useampia pakkaseen. Täällä piinapäivä 2 vasta meneillään ja mieliala ei ole hirveästi noussut.
 
AUkko, kiitos linkistä. Intpuduin etsimään enemmänkin juttua tuosta ferritiiniarvosta, joka siis minulla on matala, viimeksi muistaakseni 9. Viitearvothan ovat jotain 6-160, lähteestä vähän riippuen. Minulla normaalit siis, mutta monissa artikkeleissa puhutaan siitä että huonot arvot voisivat vaikuttaa raskautumiseen...
Asiaa kysyin lapsettomuuslääkäriltä ja tämä päivitteli vain että kuka idiootti nuo labrat on mulle määrännyt, kun ei tuota raudan varastoarvoa edes kuuluisi ottaa, vaan hemppari ois riittävän luotettava. Hempparihan voi olla tosi hyvä, mut kaikki varastot taas tyhjät.
Mut mistä se sikiö sitä rautaa saa, jos mulla on kaikki varastot tyhjät? :eek: Ja ei kai mikään istukkakaan ihan ilman rautaa kehity....

Sarah85, hienoa että mieliala on noussut. Vaikka se vaikeaa on positiivisena pysyä, niin enemmän se masistelu energiaa vie. Itse yritän vaihtelevalla menestyksellä olla miettimättä koko asiaa, mutta jos ei muuta, niin kipeät tissit muistuttelee tulevien mekkojen alkamisesta.

Itse olen täällä ihan sisustus-ja joulufiiliksissä. Pitäis kaivaa kaikki kynttilät esille, kun illat alkaa olla jo niin pimeitä et vois poltella :) mulla menee nää seuraavat kaks kuukautta nopsaan kun olen opiskelujeni taki harjoittelussa, joten se joulu tulee todella nopsaan. Ja vaikka en koskaan ole ollut mikään käsityöihminen niin neulominen ja virkkaaminen kutkuttelee mielessä... Mikähän mua vaivaa :D Mut hyvä siis että jotain muutakin ehtii miettimään kun tulevaa PASia.
 
Havina mullakin tulee syksyllä aina hirvee käsityöinnostus. Nyt oon aatellu kokeilla virkkaamista, mutta täytyy sanoa että isoäidin neliön kanssa on menny hermot jo useaan otteeseen. Sain viimein aikaiseksi ostaa kuminauhaa ja pujoteltua puuhelmet kaulakoruiksi....nimenomaan sitä tekemistä, joka vie ajatukset pois piinailusta.
 

Yhteistyössä