IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

AUkko: Soitin itseasiassa äsken klinikalle, kun maanantaina neuvottiin, että ke-to voi uudelleen kysellä. En malttanut odotella pidempään.

2 blastokystia on laitettu jo pakkaseen
5 vielä seurannassa, jos pääsevät blastokysteiksi asti, ne pakastetaan
3 on pysähtynyt
1 oli alkuunkin jo hidas eli sekin pysähtynyt

En oikein tiedä, mikä tuo tilanne nyt sitten on? Alkuun näytti hyvältä, mutta vähän on kato käynyt.

Minkälaisia tuloksia muut on saaneet pitkällä viljelyllä?

Kestääkö muuten nuo blastot huonommin sulatusta? Vähän jäin miettimään, miksi kaikille meidän alkioille tehtiin pitkä viljely?
 
Mulle punktiolääkäri sanoi saaliista kertoessaan, että kannattaa olettaa about 30% hävikkiä ainakin hedelmöittymisessä ja siitä myös 30% hävikkiä oikein jakautumisessa.'
Kun laskin meidän lopullista tulosta niin oltiin itse asiassa aivan täydellinen koulukirjaesimerkki näköjään :D

Luis toivottavasti ne 5 seurattavaa kaveria jaksaa kehittyä myös oikein pakastusta varten!

Jennica toivotaan, että isompi annos potkaisee loput solut vielä kasvuspurttiin! tosiaan ei sieltä ultrastakaan aina voida täydellisellä varmuudella sanoa kuinka monta tulee, joten voit vielä yllättyä iloisesti. Toivon näin!

AUkko harmillista, että olet kovin kipeä vieläkin : / toivotaan, että kaiken sen kivun ja vaivan jälkeen tulos olisi se paras mahdollinen! :)

Henrietta oletko testannut jo? :whistle:

Hilleri Onneksi olette päättäneet jatkaa! keinoja on vielä käyttämättä kuitenkin ja yksityisellä puolella varmasti osataan ottaa paremmin huomioon erilaiset, joskus jopa vähän kokeellisemmatkin, keinot. Toivotaan niistä löytyvän teille paras lopputulos! :)

Itselle tuli mieleen vanhat kikat tulevaa PASia silmällä pitäen, eli greippimehut ja miniaspriinit. Ehkäpä voisin ottaa käyttöön kun lääkkeettömällä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, minäkin lueskelin eri lähteistä että 30-50% alkioista jatkaa kehitystä blastoiksi asti, eli siinä on aika paljon isompi hävikki kuin lyhyemmässä viljelyssä. Meillä siis seitsemästä munasolusta viisi oikein hedelmöittynyttä, joista vain yksi jaksoi blastoksi asti. Toivotaan parempaa onnea Luisin alkioille! Teillähän voi tulla tosi hyvä saalis kun noin monta vielä jäljellä :)

Tuolla aiemmin linkkaamassani asrm:n suosituksessa puhuttiin jotain myös blastojen pakastamisesta ja sulatuksesta selviämisestä, en kyllä tähän hätään muista mitä ja tällä kännykällä on hankala tavailla pdf-tiedostoja.

Kiitos Mandala tsempeistä!

Kyllä on aika monta kertaa tullut mieleen että miten yksikään ihminen voi ikinä onnistua lisääntymään, kun tässä on näin monta koetinkiveä ja monimutkaista prosessia joista täytyy selvitä että tuloksena olis terve vauva.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
sannnama Mulle on kaikki passit tehty luonnolliseen kiertoon ja ei oo tutkittu, että mistä johtuu ohut limakalvo. Aion nyt lääkäriltä vaatia että tutkittaisiin tämä mistä johtuu ohut limakalvo. Minidisperiniä en voi käyttää kun mulla on asa-allergia :'(.

Luis Meille lääkäri sanoi et ohuellakin limakalvollakin on raskaus alkanut. Mutta kun lukee netistä niin joka paikassa suositus on 6mm. Minusta meillä on ongelma kiinnittämisessä ja mietinkin et onko endometrioosi tullut takaisin lievempänä ja se estäisi kiinnittymisen.

Greippimehua olen kans miettinyt että pitäisi kokeilla. Oletko minkälaisia määriä sitä juonut ja missä vaiheessa kiertoa aloittanut?
Toinen mitä ajattelin kokeilla on kaverin suosituksesta (hän edustaa) on Fitlinen ravintolisät on kuulema ollut apua lapsettomuuteen.

Aukko Taemppiä ja toivottavasti ne viis muutakin jaksaa jakautua blastoiksi ja saatte pakkaseen monta huurunenää.

Minä nyt täällä keikun edelleen vaikka hoidot on nyt tauolla n. 3 kk :)
 
Viimeksi muokattu:
Ompas täällä taas tapahtunu.

HilleriHiiru:hug:Hienoa kuulla että ette vielä luovuttaneetkaan :)
Yksityisellä otetaan paremmin kaikki huomioon, eli varmasti saatte apua :)
Tosiaan jos limakalvon kanssa ollut ongelmaa, niin hassua ettei PASsia ole tehty lääkkeelliseen kiertoon.
Haluatko jäädä jo nyt valmiiksi listalle?

LuisTuo ei tosiaan ole huono tulos :)

Oli niin paljon kirjotusta, etten enää muista kuka kirjoitti ja mitä :)
Eli kirjoitan yleisesti.
Meillä hedelmöitty 9kpl ja kaikki ne selvis blastoiks, mikä tosiaan oli jo klinikan mielestä ihme.Itse veikkaan että oli kyllä tuurista kiinni, montako selviää.
Meillä lääkäri sanoi että on hyvä että tehtiin pitkä viljely,kun saaliskin oli noin hyvä.Hänen mukaan selviävät paremmin sulatuksesta kun 2päiväset.Tiedä sitten onko tuolla todellisuudessa vaikutusta.
Mutta voisin kuvitella että ne mitkä on pakastettu 2 päiväsinä, niiden selviytymismahdollisuudet ei ole niin selvillä kuin blastoissa.En tiedä onko tuota tutkittu, mutta ainahan pitkässä viljelyssä tippuu ns huonot pois.Luulisin että kun pakkasesta otetaan 2 päiväsiä, niin niiden selviytymisessä sulatuksessa käy suurempi kato?
Tämä on siis vain omaa pohdintaani, eli en tarkoita että lyhyt viljely olisi mitenkään huonompi vaihtoehto.

Mä juon R&D:n greippimehua lasin päivässä,ja samalla otan raskausvitamiinit.

Tsemii kaikille tasapuolisesti :)
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...ProgynovaLuget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....ivf.....synarela/gonal-f/ovitrelle/lutinus

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 1.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

AUkko...10/2010...ensimmäinen...endo...1.IVF 9/14...Elonva, Menopur, Pregnyl, Luget

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Piinailijat


Henrietta- 1.10
AUkko 2.1o
Sarah85 6.10

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikki! Olivat vähän hitaampia ne 5, joten vaikea arvailla niiden kohtaloa, mutta toivottavasti edes yksi saataisiin blastoksi pakkaseen.

Läiti: Miten voi olla teillä kaikki jaksoivat blastoiksi asti. Ihan ihmehän tuo on! :)

Hilleri: Mä taisin aloittaa sen greippimehun, kun suurimmat kk.vuotopäivät oli ohi. Mulla kestää kuukautiset viikon, mutta kolme viimeistä päivää on sellaista aika niukkaa vuotoa. Eli jossain viimeisten vuotopäivien aikana aloitin ja samoin sen vehnäalkioöljyn.

Taisin juoda 1-2 lasia päivässä. Saunajuomaksikin otin silloin greippimehua. Tropicanalla on ainakin täysmehua ja sit puriselin itse tosiaan greipistä. Vehnäalkioöljyn ostin luontaistuotekaupasta.

Ja sitten en tiedä mikä asetylisalisyylihapon vaikutus olisi limikseen eli aspiriinin tai disperiinin?
 
Viimeksi muokattu:
Lääkäri soitteli klinikalta, keskusteltiin endometrioosista et jos se on ruennut nostaa päätään niin olisi hyvä se saada pois eli laparoskopia mikäli oma sairaala rupeaa sen tekemään, nyt odotan sitten oman sairaalan lääkärin soittoa. Jos endo löytyy niin sitten sen poisto ja sammutushoito ennen stimulointia.

Lääkäri aikoi tutustua meidän hoitohistoriaan ajan kanssa, meillehän kaks hoitoa tehtiin julkisella ja yksi Väestöliitossa ja nyt jatketaan myös väestöliitolla. Nyt pelottaa että kun he keskustelevat klinikalla et jos ei olekkaan mitään vaihtoehtoja enää käytettävissä :'(. Mies aloittaa clomit nyt kun niitä täytyy syödä se kolme kuukautta. Onko kenelläkään minkään laisia kokemuksia DHEA:sta? Mihin sillä on vaikutusta ym.
 
Viimeksi muokattu:
Hilleri: Hyviä uutisia! Kuulostaa järkevältä, että endoa vähän poistettais ja sitten vielä kuurit päälle. Mä kävin justiinsa sen läpi ennen tätä ekaa IVF:ää. Toukokuun lopussa laparoskopia ja sitten kesäkuun puolivälistä syyskuun alkuun keltarauhashormonia. Yhdet menkat annoin tulla välissä.

En tiedä sekosiko mun kierto siitä ja siksi limakalvo vuoti ennen punktiota pois. Tosin mulla on tiputteluvaivaa ollut muutenkin eli se limis ei pysy. Mutta tyytyväinen oon, että kävin lapan ja söin sitä keltarauhashormonia.
 
Ja punktio meni hyvin. Juttelin hoitajan kanssa lääkkeistä, kun keväällä sain 2 päiväksi hullun migreenin ja olin aivan totaalisen kanveesissa kipujen ja migreenin kanssa, niin nyt sain vaan 0,5ml sitä morfiinijohdannaista kun normaali on 1,5-2ml. Kohdunkaulan puudutus molemmille puolille ja ilmeisesti vähän diapamia, ja sattuihan se piikittely, mutta pää pysyi selvänä. Kivun kanssa purin hammasta ja toistelin ääneen että ompa inhottavaa, mutta älä laita kipulääkettä. Toimenpide oli onneksi nopeasti ohi ja nyt ei ole (pahemman puoleisia) menkkakipuja kummempaa kipua, eikä sellaista superturvotusta saati migreeniä kuin viimeksi. Eli ihan jees.

Talteen saatiin 6 munasolua, nyt vaan peukut pystyyn. Huomenna soittavat onko hedelmöittyneet..
 
Anteeksi omanapaisuuteni, ajatukset ja tunteet taasen hieman sekaisin ja luvassa kai lähinnä purkautumista : /

Täysin samaa kaavaa mentiin kuin edellisissäkin ivf:ssä. Kerätyistä saatiin hedelmöitettyä 8kpl, joista kaksi selvisi siirtoon. Nyt on siis kaksi kyytiläistä matkassa. Loput kuusi olivat viallisia. Lääkäri näytti oikein piirroksen kera, että vikaan mennään siinä kohtaa kun siittiön ja munasolun tumat yhdistyvät. Uusi syntyvä tuma ei ns. pysy kunnolla kasassa vaan jää pullottamaan kuoren puolelle. Lääkäri kertoi tämän olevan seurausta jostain, jota nyky diagnostiikalla ei pystytä vielä hahmottamaan. Selitys lapsettomuudelle siis löytyy, mutta ei syytä, joka voitaisiin korjata :'(

Hoitaja kysyi lääkäriltä, päästäänkö vielä uuteen hoitoon, kun 3 ivf:ää on jo tehty. Siis jos kumpikaan alkioista ei pysy kyydissä. Ensin vaikutti siltä että lääkärin mielestä ei kannata enää yrittää, mutta kun kuuli meidän luomutytöstä niin totesi että miksipäs ei, jos me itse halutaan. Mitäpäs muutakaan sitä voi kuin yrittää - niin pitkään kun mahdollisuuksia annetaan. Lääkäri kertoikin että paljon on vielä lisääntymislääketieteen puolella sumun peitossa. Meilläkin luonnollisesti onnistui raskaus, jota sairaalaolosuhteissa ei saada aikaan sitten millään.

Nyt sitten pitäisi jaksaa tavallista arkea pyörittää. Kaipa aika alkaisi myös olla jonkinlaiselle surutyölle, sillä lääketiede ei nyt pysty antamaan takeita toisesta lapsesta. Kaikki hoidot yritään mitä saadaan, mutta taitaa olla ihme, jos meidän perheeseen saadaan lisää lapsia. Täytyy siis alkaa nauttia elämästä tämän yhden kanssa eikä haaveilla mahdottomuuksia - jää paljon ihanaa huomaamatta ja elämättä.

Testipäivä näytti olevan 6.10
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
LuisIhmeenähän sitä piti koko klinikan henkilökunta :)
SarahTsemppiä.Nyt kuitenkin 2 kyytiläistä matkassa,joten koita rentoutua.
Toivotaan että tärppää, eikä lisää hoitoja tarvitse enään suunnitella :hug:
 
Sarah: Iso myötätuntohalaus täältä. Tiedän tunteen - samoja mietteitä tänään täällä (kts. alempana...) Mutta nyt pidetään silti peukkuja teille! Kaksi kyytiläistä kuulostaa kuitenkin hyvältä!

Luis: teillähän oli ihan hyvät tulokset! Meillä 6 hedelmöittyneestä vain yksi selvisi blastoksi asti, eikä sekään kiinnittynyt. Toivotaan että noista viidestäkin vielä joku ehtii kelkkaan!

Timjamin soluille myös peukkuja!

Omaa napaa: Oltiin tänään siis toisen ICSIn suunnittelukäynnillä. Kuten arvasinkin, vähän huonoja uutisia tuli taas: lääkärin mielestä alkioiden huono kehitys viittaa siihen, että sekä munasoluissa että siittiöissä on vikaa. Diagnoosikin muuttunut "male factor onlysta" "multiple causes" :(

Seuraavalle kierrokselle lähdetään marraskuussa aika samoin eväin kuin viimeksi, muutamalla säädöllä: viikon estrogeenilääkitys (Progynova) edellisen kierron lopussa, jotta munasolut kypsyisivät tasaisemmin kuin viimeksi (kun ne oli aika erikokoisia ja paljon myös epäkypsiä). Irrotuspiikki ehkä myös vaihdetaan ja tehdään se kohdun raaputus. Muuta ei oikein meidän tilanteessa voida tehdä.

Aika tyrmätty olo on nyt. Vaikka lääkäri korosti, että kannattaa vielä yrittää, silti näyttää nyt todennäköisemmältä, että meille ei tule yhteistä lasta ja sen mukaan kannattaa alkaa elämäänsä suuntaamaan. Samoja mietteitä kuin Sarahilla siis, pitää alkaa suuntaamaan ajatuksiaan elämän muihin hyviin asioihin eikä odottaa, että milloin se vauva tulisi. Tänään aloin miettiä sitäkin, että vieläköhän sinne adoptiojonoon ehtisi?

Ainoat hyvät uutiset oli se, että yksi alkioista (se mikä viimeksi siirrettiin) oli sentään kolmepäiväisenä top-alkio ja se, että lääkäri kehotti yhä yrittämään myös luomuna, sekään ei ole mahdotonta siis.
 
Samoissa syvissä vesissä tosiaanUlriikka mennään. Tsemppiä teillekin :hug:

Nyt en aijo saattaa elämääni samaan jamaan kuin ensimmäistä lasta yrittäessä. Siis siihen jamaan, jossa ei ollut muuta kuin kierrot, piikit, odotukset ja pettymykset. Tein tuohon aikaan paljon asioita: kävin töissä, valmistuin ja menin naimisiin. Viimeisintä lukuunottamatta muistikuvat tuosta ajasta ovat harmaat. Vasta myöhemmin tajusin kuinka sumussa oon menny. Osasiko Ulriikka lääkäri sanoa teille syytä tarkemmin tähän tilanteeseen?

Eipähän tarvitse ehkäisystä huolehtia tästä eteenpäinkään :kieh:
 
Sarah: Ilmeisesti syy liittyy jotenkin miehen spermavikaan ja/tai siihen, että molempien solut ovat iän myötä huonontuneet merkittävästi. Kuvittelisin, ettei mun soluissa ole alunperin ollut suurempaa vikaa, kun olen nuorena saanut kaksi lasta suht helposti. Mieskin sai yhden lapsensa lähes luomuna, vaikka vuosien yrityksen jälkeen.

Tämä lapsettomuus ja yritys voivat tosiaan olla aikamoinen suo. Nytkin on välillä huono omatunto siitä, että ajatukset pyörivät niin paljon tässä enkä ole parhaalla tavalla lapsille läsnä. Pitäisi nauttia heistä täysillä nyt, kun vielä ovat hetken lapsia. Teidän tyttö taisi vielä olla aika pieni, nauti näistä vuosista, paljon ihanaa edessä vielä kun kasvaa :)
 
Sarah tsemppiä piinapäiviin, toivotaan ettei teidän tartte enää jatkoja miettiä tän jälkeen!

Timjami hieno juttu että tällä kertaa punktio oli parempi kokemus :) Peukut pystyssä pienten puolesta!

Omaa napaa: tänään pp 10 ja eilen testasin puhtaan negan. Keväällä tuoresiirrossa sain jo pp 9 digiin raskaana 1-2 mutta onko se niin että pakastetun alkion siirrossa ei välttämättä näy niin nopeaan? Elättelen toiveita :) Oloja ei oo, aikas usein nälkä mitä oli keväällä ku plussasin mutta rinnat normaalit jotka oli taas viimeks hyvin kipeät ja arat. Huomenna ajattelin testata uudestaan :)
 
Syvät pahoittelut Sarah :hug: on jotenkin aivan kummallista ajatella, ettei nykylääketieteellä jotain pystytä tekemään, syytä selvittämään, "korjaamaan". Onneksi kuitenkin sait kyytiläiset matkaan, nyt niitä kuuluisia tarrasukkia niin maan perhanasti!

Ullariikka tuo kohturaapaisu kuulostaa jännältä :O toivottavasti se olisi avain teidän onnistumiseen!

Mites Luis:in 5 seurattavaa kaveria tällä hetkellä porskuttaa?
 
Sarah, Ullariikka, samoissa lannistuneissa tunnelmissa :'(
Eilen kerättiin 6 munasolua, niistä vain 3 oli kypsiä ja vain 1 oli hedelmöittynyt. Suunniteltua 5pv pitkää viljelyä ei tehdä, kun ei ole mitään mistä ottaa niitä ”jyviä akanoista”. Se yksi siirretään vain 2-päiväisenä huomenaamulla, JOS on hengissä, JOS alkaa jakautua normaalisti. Ei tässä nyt todennäköisyyksillä juhlita.

Tosi lannistavaa, mä en tajua miten tää voi olla näin vaikeeta. Kyllä me yksi icsi kierros vielä tehdään, kyselen tosta Ullariikan mainitsemasta estrogeenihoidosta edellisen kierron loppuun, jos sillä saatais seuraavalla kerralla enemmän munasoluja. Jos ei vaan onnistu niin sen jälkeen pakko jo hyväksyä tilanne että ei me yhteistä saada ja etsiä elämästä jotain muuta. Onneksi on tuo yksi oma 2/3 lapsi, eli 2/3 ajasta mulla, 1/3 exällä. Oma eka tuli ekalla inseminaatiolla ja nykyisen miehen 2 lasta aiemmasta avioliitosta oli tulleet 1-3 kierrosta, niin ei tässä pitänyt olla mitään katastrofaalista vaikeutta. Simpat vaan huonontuneet jotenkin dramaattisesti ja kai oma kroppakin valmistautuu eläkkeelle.. Voisin jäädä kyllä itsekin tästä eläkkeelle samantien.

Kyllä tää niin sumentaa maailmankuvan. Onneksi huomenna tyttöjen ilta, saa kuulla miten muuten voi elää kuin näin.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen punktioitiin 20 munarakkulaa, joissa 8 oli vain solu. Hoitaja varoitteli hyperistä ja käski ottaa iisisti ja juoda paljon. Lääkkeitä meni taas maksimit punktiossa, mutta kyllähän tuo taas sattui pirusti.

Punktion jälkeen olo oli ihan ok. Sain särkylääkettä klinikalla ja illalla piti vielä 2 mg ottaa panadolia/panacod ja kivut pysyivät pois. Tänään olen pärjännyt yhdellä särkylääkkeellä. Punktion jälkeen taas antibioottia suoneen, jotta ei tulisi tulehdusta, koska jouduttiin menemään endometriooman läpi.

Nyt on jännitettävä huomiseen asti, että montako noista 8 nyt hedelmöittyy. Siirto huomenna puolen päivän maissa. Toivottavasti päästään tuoresiirtoon ja mahdollisemman moni munasolu nyt hedelmöittyy!
 
Timjami: voi ei, toi on niin masentavaa :hug: Miten teillä siis menikään tuo solujen kasvattelu (sori, en ehdi nyt lukea vanhoja viestejä)? Oliko rakkuloita alunperin vähän? Eikö siinä tapauksessa voisi myös lisätä lääkkeiden määrää, jotta munasarjat reagoisi paremmin? Meillä ei voi annostuksia juuri nostaa, koska rakkuloita oli suht paljon ja hyperin vaara uhkaa. Ainoa toivo on tuo että ne saataisiin kasvamaan tasakokoisemmiksi, koska kuulemma punktio pitää tehdä aina isoimpien mukaan.

Mä myös täällä jo mietin, että mihin sitä elämässään suuntaisi, jos tästä ei tule mitään. On vähän tyhjän päälle pudonnut olo. Mun lapset on mun luona vain 1/2 ajasta ja siitäkin yhä vähemmän, kun viihtyvät kavereiden kanssa koko ajan enemmän. Syli tuntuu vähän tyhjältä ja kaipaisin lisää perhe-elämää, mut jos sitä ei tule, niin täytyy löytää omaan elämäänsä jotain muuta innostavaa.

Mutta pidetään kuitenkin peukkuja sun yhdelle selviytyjälle! Yksi kaveri sai ivf-lapsen ainoasta hedelmöittyneestä solusta, eli toivoakin on :)

Untuvikon soluille peukkuja myös! :)
 
Viime keväänä Menopurin annostus oli 150 IU 9 päivän ajan ja saatiin 12 munasolua, joista muistaakseni 5 hedelmöittyi, 3 jakaantui ja 1 selvisi priimana blastoksi. Nyt ensin sama 150 IU, mutta nostettiin 200 IU puolivälissä ja tolla siis 4 isompaa ja 2 pientä munasolua, joista 3 kypsää ja joista vain yksi hedelmöittyi.

Onhan tässä uusperheahdistusta mukana, yhtenä päivänä sitä on pikkulapsen äiti ja toisena päivänä olo kuin 50v jolla lapset jo lähteneet kotoa.
 
Hankalia asioita nämä kieltämättä ovat. Me sovittiin jo miehen kanssa, että jos (lue kun) vuoto alkaa ja nega tulee niin myydään kaikki vauvatavarat joita on esikon jäljiltä säästelty. Ei tietänkään tytön muistotavaroita, mutta paljon muuta. Mulla tekis mieli laittaa ne myyntiin heti, mutta miehen mieliksi odotan. Sitten keskitytään nauttimaan pienen perheen hyvistä puolista kuten esim. matkustelusta ja sitten ostan sen pianon, josta olen haaveillut.

Pistelin tuossa eilen puolivahingossa liikaa pregnyliä. Kummallista kuviossa oli, että kun koko 5000iu annoksen laittoi sekoitettuna ruiskuun, sitä oli vain 0,3ml vaikka kaiken järjen mukaan sitä piti olla 1ml, joka 1500 iu:n jaettuna olisi ollut tuo 0.3ml. Kukaan sairaalan päivystyksessä tai apteekissa osannut sanoa mulle juuta tai jaata niin täräytin koko annoksen nahkaan :whistle: Hyperin merkkejä kehottivat seurailemaan polilta, mutta kiinnittymisen kanssa sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä, huh :saint:

Lutinuksesta... siis tosi ällöä käyttää verrattuna suun kautta napsittuun lugesteroniin. Alkkarit on valkosessa tahmassa koko ajan :$ Toki nuo luget ei pitäny mulla vuotoa viimeksi pois kokonaan. Sillä varmaan vaihtaneetkin lääkkeitä.

Huomasin muuten että pitkällä kaavalla hyvien munasolujen ja hedelmöittyneiden määrä on suhteessa ollut paljon parempi kuin lyhyellä kaavalla. Toki yhtä kaikki...lopputulos kuitenkin ollut sama. Eka pitkä kaava 14 kerättyä 12 hedelmöittynyt, toinen pitkä kaava 14/10 ja nyt lyhyellä 19/8
 
Mites muilla muuten nuo tyhjien munarakkuloiden laita? Itsellä saatiin ensimmäisessä hoidossa 23 munarakkulaa ja vain 8 oli munasolu, nyt tässä 3.hoidossa 18 munarakkulaa ja 8 taas vain munasolu. Onko teillä tullut kans paljon noita tyhjiä? Mistähän tuo johtuu...

Klinikalta ei tullut tänään soittoa, joten huomenna sitten siirtoon. Viimeksi 8 munasolusta 7 hedelmöittyi. Voi kumpa nytkin olisi sama tulos niin saataisiin pakkaseen alkioita.

Miten teillä muuten nuo raskaustestit? Naikkarilla on aina ollut verikokeesta, mutta en nyt kuollaksenikaan muista, että mones päivä se veritesti tehdään siirrosta. Mitenhän sitä malttaa taas olla testaamatta ennen virallista päivää...
 

Yhteistyössä