Mulla oli silloin julkisella puolella (OYS) tukilääkkeenä Terolut. Nyt yksityisellä on ollut aina Lugesteron tai Cyclogest. Olihan Terolut helpompi, kun suun kautta otettiin mutta niistä tuli ainakin minulle paljo voimakkaammat sivuvaikutukset mm. rintojen turvotusta ja pääkipua. Alakautta otettavista mulle ei ole oikeastaan tullut mitään tuntemuksia, jos vertaa luonnolliseen kiertoon. Tiedä sitten, kumpi on parempi? Conapeptyl on mullakin ollut nyt kahdessa viimeisessä siirrossa ja monia se on kait auttanut. Haittaa siitä ei ainakaan kuulemma ole.Huomenta naiset!
Zannalle tervetuloa joukkoon ja onnea todella hyvin sujuneesta alkiosaaliista :O
Omat kuulumiset:
*Päästiin alkionsiirtoon eilen!!!* Wuhuu! Mä jännitin niin paljon eilen, että biologi soittaa, ettei tarvii tulla. Kyttäsin puhelinta ja kelloa kuin mielipuoli. Ensimmäistä kertaa tänä vuonna pitkän ja tuskaisen tien jälkeen uskalsin hymyillä eilen ja klinikalta lähtiessä onnen kyyneleet tulvahtivat poskille valtoimenaan. Käveltiin ihan hiljaa molemmat, sanomatta sanaakaan ja nyyhkyytäen. Vastaantulijat varmaan luuli, että meiltä on kuollut joku läheinen, mutta päinvastoin, me itkimme saadessamme mahdollisuuden uuteen elämään!
Mä olen niin onnellinen ja rauhallinen. En tiedä sekosinko näiden taisteluiden aikana jo vai mitä, mutta mieli on tyyni ja rauhallinen nyt. Siitäkin huolimatta, että tiedän näiden vuosien jälkeen kyllä, että alkionsiirto EI tarkoita avainta onneen ja meillä on vaan noin 20% mahdollisuus raskauteen. Ja alkio itsessään oli ihan outo, se ei kuollut sulatuksessa, mutta se ei myöskään lähtenyt jakautumaan yön yli viljeltäessä (kokemuksia tällaisista?!).
Tukilääkkeenä on siis Terolut (tämä on uusi lääke minulle, edellisellä klinikalla oli Lugestronit?) ja 2pv siirron jälkeen pistettävä Gonapeptyl (ei kokemusta).
Herkällä korvalla kuuntelen itseäni ja oireita ja nautin tästä rauhallisuudesta. Tänään siis pp1 ja oireina rauhallisuus sekä erikoinen tunne kohdussa. Vähän niinkuin se olisi "täysi" tai siellä olisi jotain.
Nyt leipomaan joulutorttuja ja laittamaan joulufiilistä alulle! Ihanaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti <3
-Nato pp1 (jihuuuu!!!)
Meilläkin saatu viimeistä hoitoa lukuunottamatta aina vaan yksi alkio, joka on siirretty. Viimeisessä hoidossa saatiin yksi pakkaseen eikä sekään halpaa ollut. Sen sulatuksesta ja viljelystä ym. tuli just kotiin 1500€ lasku. Ei hirveän kivalta tunnu testata nega samana päivänä, kun tulee lasku. :/ Tällainen joululahja tänä vuonna.. No, ajattelen, että myöhemmin harmittaisi, jos ei kaikkea yrittäisi. Mut nää on niitä valintoja, jotka jokainen hoitoihin osallistuva puntaroi omasta näkökulmasta. Ja joskus taloudellinen tilanne on sellainen, että se ei hoitoja mahdollista ja se on tosi surullista. Meidän ihan kaikki säästöt on mennyt näihin hoitoihin mutta kuten jo kirjoitin uskon, että myöhemmin harmittaisi, jos eI oltais kaikkea yritetty.Onnea plussanneille!
Ihanaa @Nato, että vihdoinkin pääsitte siirtoon asti! Toivotattavasti nyt tärppää!
@Zanna78 vau, tosi hyvä saalis teille silti tuli, kun saitte 5 pakkaseen. Se 17 olisikin ollut jo ihan uskomaton määrä. Oliko siihen jokin erityinen syy miksi kaikki viljeltiin blastoiksi? En ole ikinä saanut mitää pakkaseen, joten tuo vaihe ei ole minulle niin tuttu.
Meidän viimeinen ivf-kierros on nyt takana ja saatiin yksi alkio siirrettyä, eikä mitään pakkaseen. Viimeinen kerta siksi, ettei ole enää järkeä maksaa hoidoista, joiden hinnaksi tulee 4000-5000/alkio, kun mahdollisuus onnistua on olemattoman pieni. Testiin on reilu viikko, mutta en koe tätä aikaa enää kovin piinalliseksi. Toivoa on, muttei enää uskoa.
Nämä viestit menee jotenkin ihan sekaisin, ei aikajärjestykseen..Uudet viestit ei näy täällä.
Kaupallinen yhteistyö: Electrolux