IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kyselin klinikalta voinko saada PAS:n joulukuussa. Ei mitään estettä, nyt kun vointi on hyvä ja veriarvot kunnossa. Laskeskelin, että aika tiukille menee kun joulun pyhät pukkaa päälle. Yksi vaihtoehto on siirtää viimeinen alkio lääkkeelliseen kiertoon, jolloin aikataulu olisi helpommin säädettävissä.

Onko kukaan raskautunut lääkkellisessä kierrossa? Kun joskus aiemmin hoitava lääkäri puhui, että keskenmeno riski on suurempi lääkkeelliseen kiertoon. Hän sanoi, että sitä ei tarkalleen tiedetä miksi näin on, mutta yksi teoria on, että naiset joilla kierto ei muutenkaan toimi ja on isommat ongelmat raskautumisessa ja siksi suurempi km-riski, saisivat muutenkin todennäköisemmin km. Toinen vaihtoehto oli, että lääkkeillä raskaus on "keinotekoisempi" eli siihen itsessään sitten liittyisi km riski. Vähän jäi arveluttaan, että kannattaako hätäillä ja ottaa luonnollinen kierto ja mieluummin sit tammikuulle, jos ei joulukuussa ehdi. Toisaalta mietin, että tuolla lahjasolupuolella on tullut nyt raskauksia useampia lääkkeelliseen kiertoon, että kyllä kai hyvä alkio kiinnittyy sitten oli kierto millainen hyvänsä? Uskoa tähän alkioon ei juuri ole, se on hännänhuippu ja ilmeisesti semmonen kuudennen päivän blasto eli vähän hidas...

Yks juttu on vielä se ferritiini, oon nyt tehostanut raudan ottoa, mutta edelleen arvo pyörii just ja just 30 yläpuolella, ei tahdo millään nousta paremmaksi. Oon ihan kade teille eteläsuomessa oleville, jotka voi hakea iv-rautaa ilman ongelmia. Mulla kuitenkin tuo arvo pyörinyt vuosia 15-30 välillä vaikka oon vuosia popsinut rautaa... Ja otan omasta mielestä ihan laadukkaasti, aterioiden välillä tai tyhjään mahaan c-vitamiinin kanssa. Yritän vielä jotain kautta saada lähetteen, itse rautainfuusio ei maksa täällä "isolla kirkolla" kuin 300-400 e, riippuen kuinka paljon annetaan.

Pahoittelut @Nytkö negasta <3 Mikä teillä pakkasen tilanne?

• Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Kyselin klinikalta voinko saada PAS:n joulukuussa. Ei mitään estettä, nyt kun vointi on hyvä ja veriarvot kunnossa. Laskeskelin, että aika tiukille menee kun joulun pyhät pukkaa päälle. Yksi vaihtoehto on siirtää viimeinen alkio lääkkeelliseen kiertoon, jolloin aikataulu olisi helpommin säädettävissä.

Onko kukaan raskautunut lääkkellisessä kierrossa? Kun joskus aiemmin hoitava lääkäri puhui, että keskenmeno riski on suurempi lääkkeelliseen kiertoon. Hän sanoi, että sitä ei tarkalleen tiedetä miksi näin on, mutta yksi teoria on, että naiset joilla kierto ei muutenkaan toimi ja on isommat ongelmat raskautumisessa ja siksi suurempi km-riski, saisivat muutenkin todennäköisemmin km. Toinen vaihtoehto oli, että lääkkeillä raskaus on "keinotekoisempi" eli siihen itsessään sitten liittyisi km riski. Vähän jäi arveluttaan, että kannattaako hätäillä ja ottaa luonnollinen kierto ja mieluummin sit tammikuulle, jos ei joulukuussa ehdi. Toisaalta mietin, että tuolla lahjasolupuolella on tullut nyt raskauksia useampia lääkkeelliseen kiertoon, että kyllä kai hyvä alkio kiinnittyy sitten oli kierto millainen hyvänsä? Uskoa tähän alkioon ei juuri ole, se on hännänhuippu ja ilmeisesti semmonen kuudennen päivän blasto eli vähän hidas...

Yks juttu on vielä se ferritiini, oon nyt tehostanut raudan ottoa, mutta edelleen arvo pyörii just ja just 30 yläpuolella, ei tahdo millään nousta paremmaksi. Oon ihan kade teille eteläsuomessa oleville, jotka voi hakea iv-rautaa ilman ongelmia. Mulla kuitenkin tuo arvo pyörinyt vuosia 15-30 välillä vaikka oon vuosia popsinut rautaa... Ja otan omasta mielestä ihan laadukkaasti, aterioiden välillä tai tyhjään mahaan c-vitamiinin kanssa. Yritän vielä jotain kautta saada lähetteen, itse rautainfuusio ei maksa täällä "isolla kirkolla" kuin 300-400 e, riippuen kuinka paljon annetaan.

Pahoittelut @Nytkö negasta <3 Mikä teillä pakkasen tilanne?
Olen juuri plussannut lääkkeellisestä PAS-kierrosta. Lääkkeinä Zumenon ja Lugesteron. Omaa kiertoa ei ole olemassakaan, joten luonnonkiertoon tarvittaisiin myös lääkkeellistä tukea. Onpa ikävää kuulla, että km-riski olisi vielä suurempi meillä lääkkeellisillä..

Alkiosta, meidän alkio todellinen hännänhuippu. Papereiden mukaan 4. lk, NT. Silti se nappasi kiinni. En lainkaan uskonut tähän viimeiseen PAS-hoitoon (1. Ivf/ICSIN 4. PAS).

Olen juuri plussannut lääkkeellisestä PAS-kierrosta. Lääkkeinä Zumenon ja Lugesteron. Omaa kiertoa ei ole olemassakaan, joten luonnonkiertoon tarvittaisiin myös lääkkeellistä tukea. Onpa ikävää kuulla, että km-riski olisi vielä suurempi meillä lääkkeellisillä..

Alkiosta, meidän alkio todellinen hännänhuippu. Papereiden mukaan 4. lk, NT. Silti se nappasi kiinni. En lainkaan uskonut tähän viimeiseen PAS-hoitoon (1. Ivf/ICSIN 4. PAS).
Onneksi olkoon @MammaMimosa <3 Tarrasukkia pienell <3 Mä luulen, että kyse on loppupeleissä hyvin pienistä prosentuaalisista eroista km:n todennäköisyydessä. Jos lääkkeelliseen liittyisi OIKEASTI ISO riski km:lle, ei sitä varmaan suositeltaisi niin yleisesti. Joillakinhan se on oikeasti ainoa oikea mahdollisuus, esim. jos ovikset osuu toistuvasti viikonloppuun tai oma kierto ei toimi. Ja ihana kuulla, että teilläkin heikompi alkio nyt kiinnittyi. Onhan se niinkin, ettei alkiosta voi päätellä kuin pienen osan mikroskoopilla, totuus on usein toisenlainen, hyvät ei kiinnity ja huonomman näköiset yllättää <3 Mä just sitä mietin, että aika monet lahja-alkiolla raskautuneet ovat nimenomaan raskautuneet lääkkelliseen kiertoon, koska oma kierto lääkkeillä synkronoidaan luovuttajan kierron kanssa. Ja raskausprosentithan ovat lahja-alkioilla erinomaiset. Eli ei se "vika" voi varmaan olla niinkään lääkkeissä vaan todennäköisesti alkioissa tai yksilöissä on se alttius. Eli toisin sanoen ehkä sitä uskaltais kokeilla tän viimeisen lääkkeelliseen kiertoon. Jospa meillä kävis kans niin ihana tuuri kuin teille @MammaMimosa <3

• Tykkää
Reactions: Nato ja MammaMimosa
@Nato mä oon käsittänyt, että luteaalitukena on yleensä joko Terolut tai Lugesteron, ei molemmat yhtä aikaa... ellei sitten joskus harvoin? Luget on progesteronia, Terolutit taas dydrogesteronia (googlasin), sitä en taas tiiä mitä eroa noilla on... :D ei tainnut hirveästi olla apua tästä vastauksesta :unsure:

@Nytkö pahoittelut negasta :( Onko teillä vielä pakkasessa alkioita?

@MammaMimosa onnittelut plussasta :) toivottavasti pieni pysyy matkassa <3

Oonkohan mä ainut täällä, jolla ei ole kokemusta tuosta "tuhruttelusta" ennen menkkoja :O ehkä joskus nuorempana on jotain ollut, mutta nykyään menkat on sellaiset että tulee sitä verta aikansa ja sitten ne vaan loppuu. Ei mitään ruskeaa ennen tai jälkeen. Vuotoa sen sijaan saa kyllä tosissaan odottaa joskus, ja Luget on pitäneet ne poissa ihan täysin. Nythän mulla tässä luonnonkiertoon tehdyssä siirrossa Luget lopetetaan neljä päivää ennen kuin on virallinen testipäivä, ja se onkin hyvä koska jos tästä ei raskaus ala, niin eiköhän ne menkatkin sieltä tule sitten pian.... ei tarvii niitä jäädä odottelemaan enää sen pidempään.

En oo vielä uskaltanut testata. Oireita on vaan vatsan turvotus ja pienet kivut välillä, edes rinnat ei oo turvonneet niin yhtään, eikä ne tunnu kipeiltä. Muutama päivä sitten naamaan pamahti yhtäkkiä pieniä finnejä ihan hirveästi, ja kaulaan tuli leuan alle molemmin puolin ihan järkyt paukamat! En tiiä sitten johtuuko nuo hormoneista, vai oisko syypää maski jota täytyy pitää töissä about koko ajan ja aina kun käy jossain ihmisten ilmoilla... eli se kuuluisa "maskne" -ilmiö. Onneksi ne finnit on pääosin jo hävinneet :D

Joten vois kyllä päätellä, että iso osa oireista oli Progynovan aiheuttamia, ne mielialan vaihtelut ja päänsäryt ja hikoilut ja muut. Jos nyt en raskaana ole, niin ehdottomasti jatkossakin haluan luonnonkiertoon siirron, on tää mukavampaa kun ei koko persoona muutu hormonihirviöksi ja elämä sujuu entiseen malliin.

• Tykkää
Reactions: Nato ja MammaMimosa
@Tupsuli Kiitos onnitteluista! Me ollaan kuljettu pitkä tie lapsettomuuden kanssa, ja raskauden jatkumisen suhteen luottamusta omaan kehoon on vaikea löytää. Hankala miettiä, haluaisinko kokeilla lääkkeellistä hoitokiertoa, jos oma kierto toimisi. Sitä vaihtoehtoa kun ei oikein ole, ja PAS:t tehty aina lääkkeelliseen. Lääkkeellinen kierto on minusta "helppo" toteuttaa, eikä lääkkeiden sivuvaikutuksia voi omalla kohdallani ainakaan verratakaan siihen, millaiset olot stimulaation lääkkeistä tuli.

@Tuutikki84 Kiitos onnitteluista! Plussatuulia kovasti sinulle <3 Minullakin Luget pitää vuodon täysin poissa hoitokierroissa. Lukuun ottamatta nyt tätä plussakiertoa ja viikonlopun tuhruilua. Mietinkin olisiko se voinut olla kiinnittymiseen liittyvää..

Huomenna mulla HCG-verikoe. Jännittää tosi paljon!

Onko muuten kellään kokemusta, että kohdun limakalvo olisi siirtopäivänä ohuempi kuin edellisessä ultrassa? Mulla oli ma 2.11. PAS-ultra, ja limakalvo oli 13 mm. Pe 6.11. siirtopäivänä se oli enää 8-9 mm! Lääkäri totesi, että limis on hieman "tiivistynyt". Olin asiasta todella ihmeissäni, kun aina ennen limakalvo on paksuuntunut vielä siirtoon. Odotin tyyliin 15 mm lukemia. Siinäkin mielessä erikoista, että plussa tästä hoidosta tuli.

• Rakkaus
Tupsuli kirjautumatta
Limakalvo tosiaan tiivistyy siirtoon mennessä, ihan normaali ilmiö, ei hätää. Se on hyvä merkki, tarkoittaa että limakalvon muutokset tulee synkroniassa ja alkiolle on parhaat olosuhteet <3 Tosin ei oo kokemusta vielä lääkkeellisestä passista, mutta tuon tiivistymissanan oon kuullut ulottuen yhteydessä. Olispa siellä @Tuutikki84 nyt pienen pieni asettumassa mukavasti pesäänsä <3 ja tsemppiä @MammaMimosa huomiseen, hyvät lukemat sieltä varmasti tulee!

• Tykkää
Kiitos @Silmu75 , oonkin seurannut lahjaalkionsiirtoketjuakin ja huomannut, että onnistumisia on viime aikoina tullut sielläkin <3 Kyllä taidan sen lääkkeellisen nyt kokeilla. Kolme kertaa luonnolliseen nyt siirretty ja lh-nousun ajankohta vaihtelee niin paljon, että liekkö mullakaan enää normikiertoa. Ehkä se lääkkeellisyys oliskin se juttu. Ja ihana kuulla, että hitailla blastoillakin raskautuu. Kiitos kommenteista, nyt paljon paremmalla mielellä jään odottamaan joulukuuta. Toivottavasti meidän viimeinen hippunen selviää sulatuksesta <3

• Tykkää
Reactions: Silmu75
@MammaMimosa tsemppiä huomiseen!

Sen verran omia kuulumisia, huomenna olisi follikkeliultra, että nähdään missä mennään (kp9). Tilasin lisää CB:n ovulaatiotestejäkin, ne on niin paljon helpompia, kun nuo tikut. Tulen hulluksi noiden ovulaatiotikkujen kanssa, kun niissä on aivan liikaa tulkitsemisen varaa ja viimeeksikin CB:ssä oli hymynaama ja oireet olivat sen mukaiset, mutta RFSU:n sekä Pregcheckin testissä oli hailakat viivat! Jos siis olisi ollut vain noita testejä niin ohi olis mennyt heittämällä koko ovis.

Luultavasti ovuloin tulevana sunnuntaina ja luonnonkierto. En tiedä mitä ajatella siirrosta, päästäänkö me nytkään (5:s yrityskerta, 11kk yritetty putkeen + aiemmat hoidot siis). Jääkö taas kiinni päivästä, koronasta, ovulaation väärästä ajankohdasta tai siitä, että alkiot eivät kestä sulatusta. Huoh.

Jännittää oikeastaan kaikki, mutta olen toiveikas.

Niin no mä plussasin lääkkeellisestä kierrosta, ja oli tuulimuna...
Luulen kuitenkin, että se lapsettomuuden pohjasyy vaikuttaa enemmän tähän kuin se onko kierto oma vai lääkkeellinen Uskon kyllä. että omalla kohdallani mun tuulimuna johtuu vain endometrioosistani ja siitä että se heikentää munasolujen laatua. Siitä mun useat luomut biokemiallisetkin varmaan johtuu.

@MammaMimosa: Paljon onnea, vaikuttaa tosi lupaavalta!

Mulla oli tänään elämäni ensimmäinen tuoresiirto. Mikäli oikein ymmärsin niin alkio oli jakautunut hyvin ja se taisi olla 8 soluinen (3pv). Pakkaseen meni 3 odottelemaan jos tämä ei tärppää. Nyt sitten alkaa jännät viikot.

Onnittelut♡ @MammaMimosa !!

Mun testipäiviä on 21.11. Äsken menin pissaamaan ovulaatiotestiin :D kun niitä tuolta kaapista löytyi, etsin siis raskaustestejä mutta niitä ei ollutkaan. En malttaisi millään enää piinailla...
Noh, sain siihen kaksi viivaa, että mitä ihmettä se tarkoittaa? Tässä vaiheessa kiertoa? Eikä mulla ole raskausoireita enkä usko plussaan millään todennäköisyydellä...koen vaan lugeista johtuvia tissijomoja sekä kipua vasemmalla munasarjassa lähes päivittäin.

@MammaMimosa se on vaikea tietää. Mitä klinikalla sanottiin? Mulla oli pp14 hcg 144 ja oli tuulimuna. Onnistuneessa raskaudessa pp13 arvo oli 504. Ne voi silti olla yksilöllisiä, ja onnistuneita raskauksia on matalilla arvoilla. Alkion ikä vaikuttaa myös. Mulla on siirretty aina nuoret alkiot, vain 2 pv ikäiset.

@MammaMimosa se on varmasti parasta. Olen tullut siihen tulokseen, että noiden hcg-mittausten aiheuttama tuska on turhaa. Luomustikin plussannut vaan katsoo että testi on plussa ja sillä siisti ja ultrassa sen sitten näkee. Mulla hcg nousi tosi hyvin kontrolleissa ja arvo oli esim 5+0 oikein hyvä, mut silti oli tuulimuna. Arvot ei siis kertoneet mitään asioiden tolasta. Muut merkit kyllä, joita havaitsin.

Vastaavasti huonommilla arvoilla voi olla onnistunut raskaus.

Toivottavasti kaikki menee sinulla hyvin !

• Rakkaus
Reactions: MammaMimosa
Kiitos tuesta @Liiby <3 Omakin salainen toiveeni oli että ei kontrolloitaisi tuota arvoa. En muista milloin olisin ollut näin stressaantunut ja suorastaan ahdistunut jostain asiasta. Verikokeen tuloksen odottelu oli ihan helvetillistä, ja jouduin sitä vielä yön yli miettimään yksikseni ennen kuin pystyin soittamaan lääkärille. Oli helpotus kuulla lääkärin suusta, ettei arvo mikään toivoton missään nimessä ole. Raskaus joko jatkuu tai ei, enkä minä voi sitä asiaa hallita. En voi aiheuttaa mitään isoa vahinkoa pienelle, enkä toisaalta myöskään edesauttaa asiaa. Aion nyt keskittyä omaan ja parisuhteen hyvinvointiin ja jäädä odottamaan varhaisultraa.

Ihanaa viikonloppua kaikille teille ja iso kiitos tuesta, jota olen täällä uutena saanut <3

• Tykkää
Reactions: Liiby
Negatesti taas testattu tästäkin siirrosta. Kyllä tämä vaan on niin järkyttävän turhauttavaa. Monta tuhatta meni rahaa. Pakkasessa toki kolme alkiota. En osaa edes enää olla toiveikas vaan käyn hoidoissa tottumuksesta. Eniten tässä harmittaa hinta mikä on tullut tässä ihan kaupan päälle eli ihana ja lämmin toista kunnioittava parisuhde ja aktiivinen seksielämä on kuihtunut täysin hoitojen alle. Kun luomumahdollisuutta ei ole ja jokainen kerta muistuttaa vaan raskaista hoidoista... en edes kaipaa mieheltäni läheisyyttä saati lohdutusta, koska olen niin pettynyt ja vihainen omalle keholleni...tätä en halunnut :(

Negatesti taas testattu tästäkin siirrosta. Kyllä tämä vaan on niin järkyttävän turhauttavaa. Monta tuhatta meni rahaa. Pakkasessa toki kolme alkiota. En osaa edes enää olla toiveikas vaan käyn hoidoissa tottumuksesta. Eniten tässä harmittaa hinta mikä on tullut tässä ihan kaupan päälle eli ihana ja lämmin toista kunnioittava parisuhde ja aktiivinen seksielämä on kuihtunut täysin hoitojen alle. Kun luomumahdollisuutta ei ole ja jokainen kerta muistuttaa vaan raskaista hoidoista... en edes kaipaa mieheltäni läheisyyttä saati lohdutusta, koska olen niin pettynyt ja vihainen omalle keholleni...tätä en halunnut
Mistä te muut saatte voimaa ja toivoa jatkaa vuosien tuloksettomien yritysten jälkeen? Käyttekö moni terapiassa?

Mistä te muut saatte voimaa ja toivoa jatkaa vuosien tuloksettomien yritysten jälkeen? Käyttekö moni terapiassa?
Pahoittelut @M4rianne77 negatiivisesta! On se vaan niin väärin :(

Kuulostaa valitettavan tutulta tuo, miten hoidot vaikuttaa mm. parisuhteeseen. Me ollaan välillä pidetty taukoa hoidoista, ne on niin raskaita jo ihan kehollisestikin, henkisestä puolesta puhumattakaan. Minä käyn myös juttelemassa psyk shn luona.

Tänään meillä virallinen testipäivä ja plussa tikkuun, digiin kuitenkin edelleen 1-2. Ei se minun hcg vaan lähde nousemaan. Pakko soittaa huomenna oman kaupungin naistenpolille ja kysyä mitä tehdään. Mun tapauksessa kun on lääkityksiä jotka pitäisi nyt muuttaa plussan myötä, mutta ei tämä vaan oikealta tunnu. Eilen todella kovat vatsakrampit ja olin varma että vuoto alkaa. Luget varmaan pitää sen vielä poissa. Voihan kaikki tuntemani kirosanat :(

• Surullinen
Reactions: M4rianne77 ja Liiby
Lara83
Hei, uutena voisin kirjoittaa tännekin, kun tavallaan toive olisi päästä ivf-hoitoon. Meillä on nyt meneillään letrozol ovulaatioinduktio + inseminaatio HUSin hoidossa. Takana yritystä 10/2018 alkaen, alkuraskauden km 12/2018 ja 6/2019. Sen jälkeen en olekaan tullut enää raskaaksi.

Mitään kummempaa syytä ei ole löytynyt kuin mulla välillä epäsäännölliset kuukautiset. Mutta siis mulla on jo lapsia edellisestä liitosta. Sekä kuopus että tuo 2018 raskaus sai alkunsa ekasta kierrosta, että "alunperin" olen tullut ihan helposti raskaaksi ja jotakinhan tässä on nyt mennyt vikaan 2018 lähtien.

Luotto tähän hoitoon on aika nolla kun en ole 1,5 vuoteen tullut raskaaksi. Tänäkin vuonna kuitenkin jo 10 tikutettua ovista ilman yhtään tärppiä. Turhauttaa myös että se HUSin viestintä on jotenkin niin "konemaista". Kysymyksiin ei oikein vastata mitään ja olo on että ollaan jossain hoitoputkessa jossa tehdään konemaisesti samat asiat kaikille.

Voisiko joku teistä kokeneemmista vähän valaista julkisen logiikkaa? Että missä vaiheessa inseminaatioista siirrytään ivf-hoitoon, vai odotellaanko tässä vaan ns ikuisesti? Mikä on se peruste, jolla päätetään ivf-hoitoon ryhtymisestä?

Entä jos saisin kolmannen keskenmenon - tehdäänkö siinä vaiheessa jotain testejä, jotka oikeasti saattaisivat paljastaa jonkun syyn tälle? Olen yrittänyt tätä kysyä moneen otteeseen ja vastaus on aina vaan että "sitten selvitettäisiin jos niin kävisi". Jos tietäisin mikä se selvitys olisi, maksaisin sen ilomielin yksityisellä nyt heti. Sori tää avautuminen, mutta tuntuu tosi turhauttavalta kun varmaan kaikki heidän asiakkaat on aika hetkillä mutta viestintä on tommosta nuivaa. Lisäksi tietty ikää tulee koko ajan lisää, mikä ei varsinaisesti helpota.

Hei, uutena voisin kirjoittaa tännekin, kun tavallaan toive olisi päästä ivf-hoitoon. Meillä on nyt meneillään letrozol ovulaatioinduktio + inseminaatio HUSin hoidossa. Takana yritystä 10/2018 alkaen, alkuraskauden km 12/2018 ja 6/2019. Sen jälkeen en olekaan tullut enää raskaaksi.

Mitään kummempaa syytä ei ole löytynyt kuin mulla välillä epäsäännölliset kuukautiset. Mutta siis mulla on jo lapsia edellisestä liitosta. Sekä kuopus että tuo 2018 raskaus sai alkunsa ekasta kierrosta, että "alunperin" olen tullut ihan helposti raskaaksi ja jotakinhan tässä on nyt mennyt vikaan 2018 lähtien.

Luotto tähän hoitoon on aika nolla kun en ole 1,5 vuoteen tullut raskaaksi. Tänäkin vuonna kuitenkin jo 10 tikutettua ovista ilman yhtään tärppiä. Turhauttaa myös että se HUSin viestintä on jotenkin niin "konemaista". Kysymyksiin ei oikein vastata mitään ja olo on että ollaan jossain hoitoputkessa jossa tehdään konemaisesti samat asiat kaikille.

Voisiko joku teistä kokeneemmista vähän valaista julkisen logiikkaa? Että missä vaiheessa inseminaatioista siirrytään ivf-hoitoon, vai odotellaanko tässä vaan ns ikuisesti? Mikä on se peruste, jolla päätetään ivf-hoitoon ryhtymisestä?

Entä jos saisin kolmannen keskenmenon - tehdäänkö siinä vaiheessa jotain testejä, jotka oikeasti saattaisivat paljastaa jonkun syyn tälle? Olen yrittänyt tätä kysyä moneen otteeseen ja vastaus on aina vaan että "sitten selvitettäisiin jos niin kävisi". Jos tietäisin mikä se selvitys olisi, maksaisin sen ilomielin yksityisellä nyt heti. Sori tää avautuminen, mutta tuntuu tosi turhauttavalta kun varmaan kaikki heidän asiakkaat on aika hetkillä mutta viestintä on tommosta nuivaa. Lisäksi tietty ikää tulee koko ajan lisää, mikä ei varsinaisesti helpota.
Itse raskauduin 06/2018 heti pillereiden lopettamisen jälkeen, siitä keskenmeno ja sen jälkeen en ole raskautunut. Olemme kokeilleet inseminaatioita 3 kpl ja ivf hoitokierros nro 2 nyt menossa. Eikä yhtään haamua edes koskaan tässä välissä. Kaikkii kuulemma aina niin loistavasti ja hyvä edellytys raskauden alkamiseen siksi mentiin pitkään insseilläkin ja mun keho toimii kuin kello ovululaation ym osalta...ja silti paskat! Ikää tulee lisää, pian peli on menetetty ja en ymmärrä mikä on vikana. Edelliset lapset tulleet heti kun lupa on annettu ja uuden miehen kanssa siis hänen spermansa vasta-vasta-ainetekijät nyt ongelmana. Mun mielestä kyllä mun kehossa jotain muuta vialla, koska eikö nuo vasta-aineet ole hyvin hoidettavissa ivf:llä?
Mitä testejä voisin vaatia?
Sinulle myös tsemppiä, että te pääsisitte eteenpäin ivf:ään josko se toisi onnen ♡

@M4rianne77 pahoittelut negasta :( kyllähän nuo hoidot vaikuttaa hyvin monilla negatiivisesti parisuhteeseenkin, varsinkin kun ne pitkittyy. On niin rankkaa henkisesti. Voisi varmaan verrata moneen muuhun elämän kriisiin, jotka koettelee parisuhdetta. Ihannemaailmassa lapsettomuushoidoissa olevat parit saisi halutessaan hoitojen ohelle psyykkistä tukea, esimerkiksi pariterapiaa tms. Yksityisellä varmaan saakin, mutta sekin maksaa... :/

Mulla on täällä ollut jännät paikat. Tein ekan testin jo torstaina (Onestepin liuska) johon tuli ihan sellainen haalea, mutta _oikea_ toinen viiva... perjantaina tein uudestaan ja sain vähän vahvemman viivan, illalla vielä uudestaan ja taas oli vahvempi :O eilen tein Clearbluen digitestin ja sehän sanoi, että"Raskaana 2-3". En vieläkään tajua tätä, voiko tää olla totta. Vähän epäuskoinen olo. Tänään tein aamulla vielä neljännen Onestepin liuskatestin mutta siinä viiva ei ollut vahvistunut, aika sama kuin perjantaina. Toivottavasti se on vaan noiden testien ominaisuus, että ei niihin tuu kovin vahvaa viivaa... CB kuitenkin antoi niin hyvät lukemat että haluaisin luottaa siihen. Ostin vielä tänään apteekin oman raskaustestin jonka teen huomenna ja sen tuloksen mukaan mennään sitten, koska huomenna on virallinen testipäivä.

En uskalla hirveästi vielä iloita tästä, kun pelottaa niin kauheasti että jos se meneekin kesken tai jos onkin vain tuulimuna tai jotain. Torstaista eiliseen mulla oli vähän väliä kipuja vatsassa, poltteli, nipisteli, tuntui paineen tunnetta ja kaikenlaista. Eilen ja perjantaina oli vähän huono olo ja ruokahalukin kateissa. Tänään taas ei ole ollut noita oireita enää ja tottakai jo mietin, että olikos se nyt sitten siinä... mutta mitään ei oo vuotanut ainakaan.

Kiitokset hirveästi kaikille tsempeistä, ja mä niin sydämestäni toivon että jokainen täällä saisi vielä lapsen syliin <3 tää on niin pitkä matka monelle meistä.

@M4rianne77 me mentiin ihan oma-alotteisesti terapiaan. Yhdessä, minun aloitteestani. Nuo miehet kun tuppaa olemaan aika jurnottavia, eivätkä osaa pukea sanoiksi omia ajatuksiaan eivätkä ymmärrä naisten ajatuksia, varsinkaan hormonihuuruisten naisten ajatuksen juoksua, kun ei sitä tajua itsekkään välillä.
Seksielämä on kärsinyt, läheisyys on kärsinyt, usko on melkein loppunut ja eron partaallakin ollaan kiikuttu riitojen takia, joita tämä kaikki ahdistus, korona, lapsettomuus aiheuttaa. Tämä on ollut erittäin vaikea vuosi todella monelle, lapsettomille varmasti tuplavaikea koska klinikat oli kiinni, hoidot viivästyivät, karanteenit sun muut.
Ollaan saatu terapiasta apua onneksi. On helpompaa, kun täysin ulkopuolinen kuuntelee meidän ajatuksia ja ottaa niihin kantaa, sillä kahdestaan näitä pohtiessa tulee vain riitaa helposti, sillä tottakai molemmat ajaa vaan sitä omaa ajatusta takaa, eikä käsitä mitä toisen päässä liikkuu. Suosittelen. Vaikka pariskuntien välillä on vahva rakkaus, se näköjään voi helposti kadota tai jäädä taka-alalle näissä asioissa. Ikäänkuin unohtuu se perimmäinen syy, miksi ylipäätään on sen toisen kanssa koska molempien fokus on vain siinä suorittamisessa.

@MammaMimosa toivon kovasti, että olisi kyse vain vähän hitaasta syttymisestä ja kaikki olisi hyvin ja plussa vahvistuisi!

Laralle en osaa julkiselta puolelta muuta sanoa, kun että tuttavamme oli hoidossa HUS:sissa ja heille tehtiin yhteensä 5 tuloksetonta inseminaatiota, ja niitä aiottiin vielä jatkaa! He ottivat hatkat juurikin tympääntyneenä tuohon jossitteluun ja siirtyivät yksityiselle IVF-hoitoihin. Meillä taas niin yksiselitteinen lapsettomuus, että tutkimuksista suoraan päästiin ICSI-hoitoon, meillä ei ole mitään muuta mahdollisuutta.

@Tuutikki84 sulle varovaiset onnittelut. Ne OneStepin tikut on ihan kökköjä! Minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin? (olen varmaan kysynyt jo tuhat kertaa, mutta näitä sivuja on ihan todella hankala selata sekoamatta!)

Omat kuulumiset:

Tänään (sunnuntaina) ovulaatioplussa. Meillä pakkasessa siis ne 3-päiväiset alkiot ja saatiin sulatus + siirtoaika perjantaille? Mun matikka nyt ei riitä tähän, että millä ilvellä niin myöhään, kun julkisella puolella laskettiin tavallaan ovulaatioplussasta +1pv + alkioiden ikä = 4pv:n päähän?

Juurikin sitä uskoa ja toivoa nyt kaivataan todellakin, olisikohan tämä kerta nyt se ensimmäinen kerta tänä vuonna (!!!) kun pääsemme ihan oikeasti siirtoon saakka, vai kaatuuko tämäkin taas johonkin..

• Tykkää

Yhteistyössä