IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos kysymästä, aika tavalliselta tuntuu olo välillä vatsassa tuntunut pientä jomotusta... ja Luget turvottaa. Nyt on pp5, joten menee Lugejen piikkiin kaikki epämääräiset jomotukset ja turvotukset (tottakai toivon että kivut johtuis kiinnittymisestä, mutta sitä ei voi vielä tietää...).
Millon meinasit testailla? Vai odotatko testipäivään? :)

Täällä eletäänkin jänniä hetkiä joidenkin kohdalla. Nyt sormet ja varpaat pystyyn että pikkuiset pysyvät matkassa.

Lugeihin liittyen näyttää olevan tosiaan monta eri ohjetta. Tyksissä ne aloitetaan vasta samana päivänä kun tehdään siirto ja lopetetaan raskaustestiin.

Itsellä huomenna ensimmäinen punktio edessä. Saa nähdä millainen saalis sieltä tulee ja kuinka monta saadaan pakkaseen. Vähän jännittää mutta ei pahasti. Olen yllättynyt miten vähän tuntemuksia on ollut pistoksista, lähinnä vaan varsan turvotusta. Toivottavasti siirto tehdään torstaina suunnitelman mukaisesti ja voin liittyä jännääjien joukkoon :)

Täällä eletäänkin jänniä hetkiä joidenkin kohdalla. Nyt sormet ja varpaat pystyyn että pikkuiset pysyvät matkassa.

Lugeihin liittyen näyttää olevan tosiaan monta eri ohjetta. Tyksissä ne aloitetaan vasta samana päivänä kun tehdään siirto ja lopetetaan raskaustestiin.

Itsellä huomenna ensimmäinen punktio edessä. Saa nähdä millainen saalis sieltä tulee ja kuinka monta saadaan pakkaseen. Vähän jännittää mutta ei pahasti. Olen yllättynyt miten vähän tuntemuksia on ollut pistoksista, lähinnä vaan varsan turvotusta. Toivottavasti siirto tehdään torstaina suunnitelman mukaisesti ja voin liittyä jännääjien joukkoon
Edit: vatsan turvotusta ei varsan turvotusta

Aamulla digitestissä plussa, pp9. Eilen illalla huomasin lugea laittaessa hienoista ruskeaa tuhruttelua, tänään pyyhkiessä vähän verensekaistakin vaaleaa vuotoa tullut. Olen aivan paniikissa ja varma, että menee kesken :( Soitin päivystykseen, siellä nuiva suhtautuminen vaikka henkistä tukea ainakin tarvisin kipeästi. Käski soittaa huomenna klinikalle ja niin aion tehdä.

Tiedän, että alkuraskauden vuodot on yleisiä, mutta luotto omaan kehoon kaikkien näiden vuosien jälkeen pyöreä nolla ja kirves heitetty jo kaivoon. Pakkasessa meillä ei enää mitään, joten alkuvuodesta sitten ivf/icsi #2, jos tämä ei matkassa pysy.

Nyt kerään kaikki voimat ja lähden ystävän kanssa sovitusti jouluostoksille..

Aamulla digitestissä plussa, pp9. Eilen illalla huomasin lugea laittaessa hienoista ruskeaa tuhruttelua, tänään pyyhkiessä vähän verensekaistakin vaaleaa vuotoa tullut. Olen aivan paniikissa ja varma, että menee kesken Soitin päivystykseen, siellä nuiva suhtautuminen vaikka henkistä tukea ainakin tarvisin kipeästi. Käski soittaa huomenna klinikalle ja niin aion tehdä.

Tiedän, että alkuraskauden vuodot on yleisiä, mutta luotto omaan kehoon kaikkien näiden vuosien jälkeen pyöreä nolla ja kirves heitetty jo kaivoon. Pakkasessa meillä ei enää mitään, joten alkuvuodesta sitten ivf/icsi #2, jos tämä ei matkassa pysy.

Jos ei ole voimakasta kipua, tai hyytymiä niin koittaisin ottaa rauhassa, vaikka varmasti huolettaa. Tiputtelu on normaalia alussa :) Onnea plussasta <3

• Tykkää
Reactions: MammaMimosa
Täällä tosiaan surkeita uutisia, @janitainen toivon sulle että kaikki menee hyvin sen osalta mitä voi, ilman komplikaatioita. Ja voimia.. Ottiko mies tämän uutisen miten?

@Nytkö voi hiivatti sentään. Mones pas tää on sinulle?

Toivottavasti @Tuutikki84 ois onnenkantamoinen mukanaan <3

Onko siis Terolutit ja Lugestronit samoja asioita? Vai voiko ne olla yhtäaikaa käytössä, miten teillä on siis mennyt PASin aikana nää jutut?

Täällä menkoista selvitty melkein. Eli taas, nyt sen sadannenviidennenkymmenennen kerran toivo (vois painua hittoon jo, ettei aina tarviis lannistua!) nostaa päätään kuitenkin, ja follikkeliultraan on jo varattu aika tulevalle perjantaille, katsotaan sitten mikä tilanne ja päästäskös me nyt ihan oikeasti oikeasti siihen siirtoon. Edes kerran tänä vuonna.
Mä toivon niin kovasti, että päästäisiin ja kaiken tämän turhautumisen, hutikutien jälkeen me saatais olla niitä onnekkaita, jotka onnistus kaiken tämän jälkeen. Kyllä, ihan yhtä hienot mahdollisuudet on taas, että asteroidi tippuu klinikalle ja meidän alkiot sulavat tai korona sulkee kaikki klinikat tai lääkärit sairastuvat tai tai tai..
Mut JOS.

• Tykkää
Reactions: Tuutikki84

Aamulla digitestissä plussa, pp9. Eilen illalla huomasin lugea laittaessa hienoista ruskeaa tuhruttelua, tänään pyyhkiessä vähän verensekaistakin vaaleaa vuotoa tullut. Olen aivan paniikissa ja varma, että menee kesken Soitin päivystykseen, siellä nuiva suhtautuminen vaikka henkistä tukea ainakin tarvisin kipeästi. Käski soittaa huomenna klinikalle ja niin aion tehdä.

Eikä miten ikävää tuo vuoto! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa! Mä itseasiassa olin tulossa kirjoittamaan viestiä tänne että mikäs mulla nyt on kropassa meneillään..

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
14.11 Clearblue digital negatiivinen
15.11 eli tänään ruskeaa tuhrua joka alkaa punertaa pikkuhiljaa mutta ei vielä kunnon vuotoa. Virallinen testipäivä vasta kolmen päivän päästä eli ke 18.11!! Mitä ihmettä.. voiko menkat alkaa vaikka Lugesteronia menee aamulla 3x100 ja illalla 3x100??

• Tykkää
Reactions: MammaMimosa
Eikä miten ikävää tuo vuoto! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa! Mä itseasiassa olin tulossa kirjoittamaan viestiä tänne että mikäs mulla nyt on kropassa meneillään..

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
15.11 eli tänään ruskeaa tuhrua joka alkaa punertaa pikkuhiljaa mutta ei vielä kunnon vuotoa. Virallinen testipäivä vasta kolmen päivän päästä eli ke 18.11!! Mitä ihmettä.. voiko menkat alkaa vaikka Lugesteronia menee aamulla 3x100 ja illalla 3x100??
Sitä minäkin ihmettelen, miten tuota tuhrua tulee lugejen "läpi". Yleensä ei ole tullut merkkiäkään vuodosta negasiirroista ja nyt tästä plussasta tuhruttaa.

Päivän mittaan vähentynyt tuhruilu eikä tule kuin pyyhkiessä. Raskaustestissä viiva vahvistuu, otan tämän hyvänä merkkinä. Pelottaa sikana että viiva häipyy pois..

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
Moi! Mulla on menkat alkanu lugejen läpi ennen testipäivää v.2018 hoidoissa, annos oli 1x2 päivässö.

Moi! Mulla on menkat alkanu lugejen läpi ennen testipäivää v.2018 hoidoissa, annos oli 1x2 päivässö.
okei.. fiilis on kyllä ollut kokoajan sellainen että plörinäksi menimutta ärsyttää silti kun kroppa on taas ihan sekaisin. Mulla on kiertopäivä 26 ja normaalisti se on 32-34.. aamulla TYKSiin viestiä siis. En kuitenkaan uskalla lopettaa Lugeja ennenkuin he vastaavat. Mut ruskea vuoto on ”klönttistä” tai sellaista ”repaleista”..

okei.. fiilis on kyllä ollut kokoajan sellainen että plörinäksi menimutta ärsyttää silti kun kroppa on taas ihan sekaisin. Mulla on kiertopäivä 26 ja normaalisti se on 32-34.. aamulla TYKSiin viestiä siis. En kuitenkaan uskalla lopettaa Lugeja ennenkuin he vastaavat. Mut ruskea vuoto on ”klönttistä” tai sellaista ”repaleista”..
Mulle on ohjeistettu että ne saa lopettaa jos kunnon vuoto alkaa, koska ei ne pysy siellä. Mutta odota rauhassa,jos vielä toivoa ois? Ja oman klinikan ohjeet tietenki, tuntuu olevan niin laidasta laitaan ohjeistukset eri paikoissa.

• Tykkää
Reactions: Calico
vierailija
Äääh ikävää vuotoa!! Tuttua, mulla viimeaikoina tuhrulla alkaa vuodot. Pari päivää tulee ruskeaa juurikin repaleista sellaista...
Mulla ne Cyclogestit tosiaan pääsivät loppumaan ja nyt hain Lugeja viikonlopun yli. Vielä ei ole tuota tuttua vuotoa ilmaantunut. Virallinen testipäivä mulla on 21.11. pregnyl pistoksista johtuen, vaikka muuten me mennään samoissa punktion+siirron puolesta.

-m4rianne77

Äääh ikävää vuotoa!! Tuttua, mulla viimeaikoina tuhrulla alkaa vuodot. Pari päivää tulee ruskeaa juurikin repaleista sellaista...
Mulla ne Cyclogestit tosiaan pääsivät loppumaan ja nyt hain Lugeja viikonlopun yli. Vielä ei ole tuota tuttua vuotoa ilmaantunut. Virallinen testipäivä mulla on 21.11. pregnyl pistoksista johtuen, vaikka muuten me mennään samoissa punktion+siirron puolesta.

-m4rianne77
Tsemppiä sulle piinailuun! Toivotaan että vuodot pysyvät pois ja plussa pärähtää testiin!

• Tykkää
Reactions: M4rianne77
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille piinailijoille <3 Monta on täällä meitä joilla ollut siirrot suht samaan aikaan.

@Nato voimia ja valoa hoitokiertoon! Toivon tunteen käsittelyyn oon käyttänyt tässä PAS-kierrossa kirjakaupasta löytyneitä Toivon kortteja. Monien epäonnistumisten jälkeen se toivo kuitenkin aina herää jostain, ja minusta hyvä niin, koska muuten hoitoja olisi ainakin mun vaikea jaksaa.

Tuhruttelut täällä hiipuneet päivän mittaan lähes nolliin taas. Aamulla soitan klinikalle ja kysyn toimintaohjeet jatkoa varten. Veritestiin haluaisin päästä ainakin. Saa nähdä mitä klinikalla tuumivat himotestaajasta, joka ilmottelee plussasta jo viikkoa ennen virallista testipäivää

• Rakkaus
Reactions: Nato

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
Voi, mulla aina tullut läpi ihan viimestään 2 päivää ennen testiä PAS:seissa ja tuoresiirrossa vielä aijemmin...

@MammaMimosa tuhruttelu on ikävää todella.. voi olla tietystikkin harmitonta.. itseä se ei koskaan lohduttanut, en kyllä ikinä testannut etukäteen, vaan se väri paperissa "oli se testi" tiesin siitä tuloksen, kun siis aina alkoi vuoto ennen testipäivää lääkkeistä läpi. Mutta itseasiassa tuhruttelin silloin kun lopulta plussan sain.. eri asia toki kun ei ollut siirtoa, eikä siis tukilääkkeitäkään, mutta oli jo monta päivää tuhrutelut (ruskeaa) ja kerran jo testinkin tein "että vuoto alkais" kun yleensä sit alkanu heti kunnolla jos joskus vaan tuhrutellut.. mut se tersti oli nega, tai en kyllä kauaa ootellut. Kuitenkin siis nyt uskon että voi tuhrutella "harmittomasti". Alotin sillon sit luget varuilta ja jatkoinkin sit aika pitkälle.. en tiiä sattumaa vai ei, mut loppu se tuhruttelu. Mutta siis se ikävä aisahan on et ei ne tuossa vaiheessa vaan asialle voi mitään "tehdä".. veritesti toki tai siis 2 että näkee nouseeko arvot, mutta helverin piinalliset ajat edessä, tiedän kokemuksesta kun se yks tuulimuna notku mukana ja tummensi viivaa mutta vuoti.. eka arvo oli tosi hyvä mut sit parin päivän päästä ei ollut noussut juurikaan.. toivottavasti sinulle käy paremmin!

Äsken pamahti selkeä plussa testiin lähes heti ja tuhruilu yön aikana loppunut. Pahoinvointi velloo mahassa ja muistuttaa, että jotain on toisin. Olen päättänyt olla raskaana niin kauan, kunnes toisin todistetaan

@Domi tosi harmillinen kokemus sulla. Sehän tässä vaiheessa onkin ikävää kun ollaan niin voimattomia, ei voi oikein mitään muuta tehdä kuin odotella. Olen aina toivonut, että voi kun pieni edes yrittäisi kiinnittyä. Nyt ei se yritys enää lohduttaisi :cry:

Hei, pitkästä aikaa. Mahtaako täällä edes olla enää ketään tuttuja?

Onko kellekään jolla "heikot" munasarjat / vähän munasoluja, suositeltu/kokeiltu testosteronia ennen stimulaatiota? Käytetäänkö sitä Suomessa ollenkaan?

Käytiin lauantaina klinikalla katsomassa, josko voisi aloittaa stimulaation jo seuraavista menkoista (alkoi eilen), ja näkyi 5-6 antraalifollikkelia. Sitten lekuri mainitsi että yksi mahdollisuus on, ettei aloiteta vielä vaan kokeillaan ensin kuukauden aja testosteronigeeliä joka voi joissain tapauksissa parantaa tuloksia. Hämmennyin vähän kun ei asiasta ollut puhuttu ennen mitään! Eikö tästä olisi voinut kertoa jo joillain aiemmalla käynnillä... Sanoin siinä sitten että ei kun aloitetaan nyt vaan stimulaatiot, mutta kotona tulinkin katumapäälle. Sitähän sanotaan, että on hulluutta jatkaa asioiden tekemistä samalla tavalla ja odottaa toisenlaista tulosta, siksi olisi kiva kokeilla jotakin uuttaa perusstimulaation lisäksi.
Muutenkin tässä on ollut jo monta pientä juttua jotka on nakertaneet luottamusta lääkäriin/klinikkaan, ja eilen sitten tuskailin koko päivän, mitä tehdä. Jatkaako nykyisellä vai etsiäkö uusi klinikka, joka vaatii taas uusia käyntejä ja kaikki vaihtoehdot on kuitenkin n. puolentoista tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä.

Stimulaatio nyt joka tapauksessa lykkääntyy, kun en eilen epävarmuuden keskellä aloittanut pistoksia.

Tuhrusta, mulla on tuhrua säännöllisesti n. dpo9-10 alkaen menkkoihin asti. Niissä kolmessa kierrossa, joissa raskaus alkoi, oli tuhrun puuttuminen ensimmäisiä "oireita". Hoitokierroissa taisi olla myös tuhrua mutta vähemmän, päivän tai pari.

Hei, pitkästä aikaa. Mahtaako täällä edes olla enää ketään tuttuja?

Onko kellekään jolla "heikot" munasarjat / vähän munasoluja, suositeltu/kokeiltu testosteronia ennen stimulaatiota? Käytetäänkö sitä Suomessa ollenkaan?

Käytiin lauantaina klinikalla katsomassa, josko voisi aloittaa stimulaation jo seuraavista menkoista (alkoi eilen), ja näkyi 5-6 antraalifollikkelia. Sitten lekuri mainitsi että yksi mahdollisuus on, ettei aloiteta vielä vaan kokeillaan ensin kuukauden aja testosteronigeeliä joka voi joissain tapauksissa parantaa tuloksia. Hämmennyin vähän kun ei asiasta ollut puhuttu ennen mitään! Eikö tästä olisi voinut kertoa jo joillain aiemmalla käynnillä... Sanoin siinä sitten että ei kun aloitetaan nyt vaan stimulaatiot, mutta kotona tulinkin katumapäälle. Sitähän sanotaan, että on hulluutta jatkaa asioiden tekemistä samalla tavalla ja odottaa toisenlaista tulosta, siksi olisi kiva kokeilla jotakin uuttaa perusstimulaation lisäksi.
Muutenkin tässä on ollut jo monta pientä juttua jotka on nakertaneet luottamusta lääkäriin/klinikkaan, ja eilen sitten tuskailin koko päivän, mitä tehdä. Jatkaako nykyisellä vai etsiäkö uusi klinikka, joka vaatii taas uusia käyntejä ja kaikki vaihtoehdot on kuitenkin n. puolentoista tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä.

Stimulaatio nyt joka tapauksessa lykkääntyy, kun en eilen epävarmuuden keskellä aloittanut pistoksia.

Tuhrusta, mulla on tuhrua säännöllisesti n. dpo9-10 alkaen menkkoihin asti. Niissä kolmessa kierrossa, joissa raskaus alkoi, oli tuhrun puuttuminen ensimmäisiä "oireita". Hoitokierroissa taisi olla myös tuhrua mutta vähemmän, päivän tai pari.
Heippa! Enpä ole koskaan kuullut että testosteronilla voisi saada parempia tuloksia. Tämä kiinnostaa mua todella paljon! Multa katsottiin testotasot ennen hoitoja aikoinaan ja kohollahan ne oli PCOS:n vuoksi. Aiheuttaa myös "ihanaa" liikakarvoitusta yms oireita. Mutta munasoluja saatiin kerättyä aikoinaan muistaakseni 21. En tiedä onko näillä mitään yhteyttä toisiinsa.

Ymmärrän fiiliksen, kun tulee ihan puskista joku uusi kiemura hoitoihin. Mielellään näistä kuulisi etukäteen. Mulla tuli juuri ennen kuin alkio siirrettiin kohtuun tieto, että Gonapeptyl pitää pistää tukihoidoksi. Koko siirron ajan ajatukset oli vaan siinä, onkohan tuota lääkettä kotipaikkakunnan apteekissa - väliin kun sattui vielä viikonloppu. Puhelulla varmistui onneksi, että 4 kpl piikkejä löytyi.

Tänään pahoinvointi mulla voimistunut ja tuli yhtäkkinen mieliteko appelsiinituoremehuun, jota en yleensä juo ollenkaan. Klinikalta sain innostuneen vastaanoton ja kehotuksen nauttia jokaisesta pienestä onnenhetkestä. Hcg-verikokeen sain varattua torstaille. Varhaisultra olisi joulukuun puolivälissä ja sinne asti jatkuisi Zumenon ja Luget.

Täällä tosiaan surkeita uutisia, @janitainen toivon sulle että kaikki menee hyvin sen osalta mitä voi, ilman komplikaatioita. Ja voimia.. Ottiko mies tämän uutisen miten?

@Nytkö voi hiivatti sentään. Mones pas tää on sinulle?

Toivottavasti @Tuutikki84 ois onnenkantamoinen mukanaan <3

Onko siis Terolutit ja Lugestronit samoja asioita? Vai voiko ne olla yhtäaikaa käytössä, miten teillä on siis mennyt PASin aikana nää jutut?

Täällä menkoista selvitty melkein. Eli taas, nyt sen sadannenviidennenkymmenennen kerran toivo (vois painua hittoon jo, ettei aina tarviis lannistua!) nostaa päätään kuitenkin, ja follikkeliultraan on jo varattu aika tulevalle perjantaille, katsotaan sitten mikä tilanne ja päästäskös me nyt ihan oikeasti oikeasti siihen siirtoon. Edes kerran tänä vuonna.
Mä toivon niin kovasti, että päästäisiin ja kaiken tämän turhautumisen, hutikutien jälkeen me saatais olla niitä onnekkaita, jotka onnistus kaiken tämän jälkeen. Kyllä, ihan yhtä hienot mahdollisuudet on taas, että asteroidi tippuu klinikalle ja meidän alkiot sulavat tai korona sulkee kaikki klinikat tai lääkärit sairastuvat tai tai tai..
Mut JOS.
Toinen Pas oli. Eilen kävin niissä verikokeissa ja äsken soitin tuloksen ja negahan se oli.
Ihan hyvä että tein kotitestin niin ei tullu nyt niin paha romahdus kun viime kerralla jossa kotitestin näytti positiivista jo viikko siirron jälkeen ja vielä muutamaa päivää ennen virallista testi päivää.

Yhteistyössä