IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Anteeksi nyt tulee vuodatusta, mikä jonkun korvaan varmasti kuulostaa kiittämättömältä valitukselta - joten skippaa suosiolla jos ärsyttää kun raskaaksi tullut valittaa aiheesta. Ymmärrän enemmän kuin hyvin.

En vielä tiedä verikokeen tulosta, mut joo raskaana ollaan. Mulla vaan iloa asiasta lannistaa mies, ja hänen suhtautuminen koko asiaan. Ehkä voin syyttää asiasta vain itseäni. Hän on tosi ihana ja luonteva muiden lasten kanssa, ja sen vuoksi olen varma, että hänestä tulisi hyvä isä - jopa parempi vanhempi kuin minusta äiti.
Mutta. Hän siis ei ehkä alun perin olisi lasta halunnut, ja taipui asiassa minun takia. Hän ilmeisesti kokee, että olen pakottanut hänet noihin hoitohin mukaan. Sinänsä vaikea olisi oikeasti ketään pakottaa, jos hän ei purkkiin tavaraansa tee, niin
Ehkä itsellekin tämä plussa tuli hieman yllätyksenä, kun tästä on muodostunut eräänlainen prosessi, jota vain mekaanisesti suorittaa. Mies siis ilmeisesti toivoi negatiivista, ja tämä latistaa omaa asennetta tähän nyt todella paljon. Mietin, että olikohan tämä sittenkään hyvä idea. En tiedä haluanko lasta niin kovasti, että olisin valmis hänet kasvattamaan yksin.
Toivoisin, että tämä olisi vain alkushokkia, joka hiljalleen menee ohi, mutta... Ja toisaalta taas en usko, että ikinä antaisin itselleni anteeksi jos nyt tarkoituksella keskeyttäisin raskauden - se varsin olisi parisuhteen loppu.
Noh, luotan toisaalta eräänlaiseen johdatukseen, uskon, että asiat menevät kuten ne on tarkoitettu. Toki tässä tapauksessa tarkoitusta on kyllä lääketieteellisesti avustettu.

Äh, meinasin poistaa koko tekstin, mutta olkoot. Ei kaikilla ole niin täydellistä, mitä somekanavat on pullollaan. Katsotaan mitä lähiviikot tuovat tullessaan.
Toivottavasti teillä muilla on puolisot, jotka tukevat teitä tässä matkassa.

//vuodatus päättyy
Hei.. vastaan nyt tähän, vaikka ilmeisesti "tilanne on jo vähän laantunut". Mutta siis itsehän hoitojen aikaan lukemattomat kerrat omaa oloa pahenti pettymysten kohdalle se kun miestä ne ei "liikuttaneet yhtään" Ja meillä toki viellä se tilanne että hän ei yhtää ole "lapsi ihminen" ei koskaan ole pitänyt kenenkään vauvaa sylissa jne. Ja jo ennen kun aloitettiin yrittäminen ja itse olisin jo halunnut, niin olin varma ettei hän koskaan "suostu/halua lasta" joten voit uskoa että itselläkin oli aina se fiilis että oon pakottanut, mutta tosiaa, järjellä eihän kukaan nyt huvikseen noihin hommiin kai lähde, miellyttääkseen toista (ei kyllä muutenkaan kuulu hänen tapoihin :) ) No siis meillä nyt se lopullinen plussa oli niin täys yllätys ja hämmennys ja epatodellinen et ei siitä itsekkään tippaakaa "nauttinut" kun ei siihen uskonut edes.. Mutta kun ekassa ultrassa käytiin (tai minä olin jo käynyt yksityisella 5+ jotain ja 7+ jotain, mut mies ei päässyt niihin mukaan) niin sit oli ihan hiljanen (siis normaalia enemmän) ku lähettiin kotiin.. olin et jaah.. itse teki mieli hyppiä ja riemuita.. sit ku kysyin et mikä, ei mikään.. sit olin et iskikö paniiikki.. ni siihen oli silleen et noooooh jotain sen tapaista.. :) Että jos miehesi ei varsinaiseti oli sanonut mitään sellaista ettei olisi plussaa halunnut ym. niin ehkä vaan "ylireakoit".. Ja kun myöhemmin kirjoitin että laittoi kden vatsalle niin... se on paljon.. <3 hyvä siitä tulee, anna aikaa.. JA siis onnea plussasta ja ihanaa raskautta!

Mullekkin tänne suuret tsempit kaikkeen tähän harmauteen, vaikka juuri kukaan ei varmaan enää minua "tiedäkkää".. Mutta ihmeitä tapahtuu!!!

• Tykkää
Reactions: janitainen ja Nato
vierailija
Hei, anteeks tulen väliin huutelemaan, mut ajattelin että täällä joku tietää :) ollaan siis menossa lapsettomuus hoitojen ensikäynnille joulukuussa ja miehen pitäis tietenkin näyte toimittaa. Mies aika herkkä ja mulla pieni epäilys et tuleekohan siitä näytteen annosta mitään ehkä jos voidaan kotona se tehdä.. mut siis kuin että tähän olisi jostain saatavilla silastic kondomeja joista sen sperman voisi kaataa kuppiin ja sitten kuppi toimitetaan sinne tutkimuksiin.. urbaani legenda vai täyttä totta? Mistä niitä kumeja sitten saa jos niitä voi käyttää? Kiitos jo vastauksista! <3

Hei, anteeks tulen väliin huutelemaan, mut ajattelin että täällä joku tietää ollaan siis menossa lapsettomuus hoitojen ensikäynnille joulukuussa ja miehen pitäis tietenkin näyte toimittaa. Mies aika herkkä ja mulla pieni epäilys et tuleekohan siitä näytteen annosta mitään ehkä jos voidaan kotona se tehdä.. mut siis kuin että tähän olisi jostain saatavilla silastic kondomeja joista sen sperman voisi kaataa kuppiin ja sitten kuppi toimitetaan sinne tutkimuksiin.. urbaani legenda vai täyttä totta? Mistä niitä kumeja sitten saa jos niitä voi käyttää? Kiitos jo vastauksista! <3
Meillä mies sai tarvikkeet hoitavasta yksiköstä ja anto näytteen kotona. Piti puolen tunnin sisällä olla labrassa ja pysyä huoneenlämpöisenä. Jatkossa kyllä joutui antamaan näytteet sitten paikan päällä kun itse hoidot käynnissä.

Heippa! Hyppään nyt mukaan tähän viestiketjuun kun aloitettiin hoidot tällä viikolla. Taustasta sen verran et oon itse 37 ja meillä on yksi 8v lapsi ennestään. Otin ensimmäiset pistokset ke, vielä ei tunnu mitään erityistä. Ne jotka ovat olleet alkion keräyksessä (tai miksi sitä nyt kutsutaankin) niin millainen kokemus se oli? Kuinka kauan kesti ja oliko kivulias kokemus?

Heippa! Hyppään nyt mukaan tähän viestiketjuun kun aloitettiin hoidot tällä viikolla. Taustasta sen verran et oon itse 37 ja meillä on yksi 8v lapsi ennestään. Otin ensimmäiset pistokset ke, vielä ei tunnu mitään erityistä. Ne jotka ovat olleet alkion keräyksessä (tai miksi sitä nyt kutsutaankin) niin millainen kokemus se oli? Kuinka kauan kesti ja oliko kivulias kokemus?
Olen ollu punktiossa kaksi kertaa. Molemmat kerrat sujuneet hyvin. Aluksi laitettiin kanyyli käteen, sitten sai suun kautta särkylääkettä ja halutessaan rauhoittavan (en kokenut tarvitsevani). Sitten itse toimenpiteessä ei kestänyt kauan (10-15min) ja kipulääkettä sai suoraan suoneen pariin otteeseen. Pientä nipistelyä tuntui, mutta hyvin kesti. Kotiin pääsi ko 1-2h päästä ko oli saanu pissattua ja ei ollu vuotoa.

Olen ollu punktiossa kaksi kertaa. Molemmat kerrat sujuneet hyvin. Aluksi laitettiin kanyyli käteen, sitten sai suun kautta särkylääkettä ja halutessaan rauhoittavan (en kokenut tarvitsevani). Sitten itse toimenpiteessä ei kestänyt kauan (10-15min) ja kipulääkettä sai suoraan suoneen pariin otteeseen. Pientä nipistelyä tuntui, mutta hyvin kesti. Kotiin pääsi ko 1-2h päästä ko oli saanu pissattua ja ei ollu vuotoa.
Kiitti vastauksesta! Tuliko siitä sairaslomaa?

@Nato mahtavaa että asiat etenee! Pääsitkö siirtoon?

@Nytkö tsemppiä piinailuun :)

Täällä mennään kohti neljättä siirtoa joka ois maanantaina. Tänään tuli ovisplussa, ja näköjään lääkäri päättänyt että siirretään kolmepäiväinen tällä erää... ja taas just ton kolmen päivän päästä. On kyllä vähän turhan nopea aikataulu ja huono aika muutenkin, koska mulla ois tietenkin maanantaina ollut yksi koulutus töissä ja hirveällä kiireellä nyt sitten pitää kaikki muu perua. Ei jaksais ylimääräistä stressiä enää tähän, ärsyttää ettei multa tietenkään kysytä että onko tuo aika edes mitenkään mahdollinen kun näin nopeasti tuli. Odotin että ois siirretty viisipäiväinen, mutta varmaan tarkoituksena on että pakkaseen jää kolme- ja viisipäiväiset alkiot, että jos ei tästä raskaus ala, niin tuleviin luonnonkiertoihin siirtäminen on sitten helpompaa aikataulullisesti. Kertoo näistä mun alkionsiirroista kyllä kaiken se, että pitää jo varautua siihen ettei tästäkään raskaus ala.

Ihan suoraan sanottuna ei oo itselläkään mitään odotuksia siitä että tästä mitään tulisi, ihan tappiomielialalla mennään. Blastoilla on yleensä paremmat mahdollisuudet muutenkin, ja jos nekään ei kiinnity niin en hirveästi odota ihmeitä kolmepäiväiseltä. Ainut hyvä puoli on, että kun tehdään luonnonkiertoon niin Luget on vain 12 päivää ja 2 per päivä.

Ja jos ei tästä tosiaan raskaus ala, niin aion pitää suosiolla taukoa jonnekin kevääseen asti. Tosi väsyttävää rampata jatkuvasti ultrassa ja siirrossa, joka kuukausi peräkanaa, ja järjestää muuta elämää eli lähinnä töitä sen mukaan että pääsee sinne. Julkisella kun on, niin niitä aikoja ei voi hirveästi valita. Ja ei voi ennakoida esim. työvuorosuunnittelussa sitä että pääsisi helpommin lääkäriin, koska ne ajat tulee korkeintaan parin viikon varoitusajalla. En oo töissä kertonyt kenellekään että ollaan lapsettomuushoidoissa, enkä aiokaan kertoa, joten oon vaan aina sanonut että on "yksi meno" tai lääkärikäynti tms.

Ja nyt silti on vähän syyllinen olo samaan aikaan, kun toiset joutuu odottamaan pelkkään siirtoon pääsyä pitkään ja mä täällä valitan, vaikka pääsin siirtoon... pahoittelut siitä. Ihan liikaa stressiä nyt vaan kaikesta. Ärsyttää myös se kun ei voi itse vaikuttaa mihinkään :censored:

@Nato mahtavaa että asiat etenee! Pääsitkö siirtoon?

@Nytkö tsemppiä piinailuun

Täällä mennään kohti neljättä siirtoa joka ois maanantaina. Tänään tuli ovisplussa, ja näköjään lääkäri päättänyt että siirretään kolmepäiväinen tällä erää... ja taas just ton kolmen päivän päästä. On kyllä vähän turhan nopea aikataulu ja huono aika muutenkin, koska mulla ois tietenkin maanantaina ollut yksi koulutus töissä ja hirveällä kiireellä nyt sitten pitää kaikki muu perua. Ei jaksais ylimääräistä stressiä enää tähän, ärsyttää ettei multa tietenkään kysytä että onko tuo aika edes mitenkään mahdollinen kun näin nopeasti tuli. Odotin että ois siirretty viisipäiväinen, mutta varmaan tarkoituksena on että pakkaseen jää kolme- ja viisipäiväiset alkiot, että jos ei tästä raskaus ala, niin tuleviin luonnonkiertoihin siirtäminen on sitten helpompaa aikataulullisesti. Kertoo näistä mun alkionsiirroista kyllä kaiken se, että pitää jo varautua siihen ettei tästäkään raskaus ala.

Ihan suoraan sanottuna ei oo itselläkään mitään odotuksia siitä että tästä mitään tulisi, ihan tappiomielialalla mennään. Blastoilla on yleensä paremmat mahdollisuudet muutenkin, ja jos nekään ei kiinnity niin en hirveästi odota ihmeitä kolmepäiväiseltä. Ainut hyvä puoli on, että kun tehdään luonnonkiertoon niin Luget on vain 12 päivää ja 2 per päivä.

Ja jos ei tästä tosiaan raskaus ala, niin aion pitää suosiolla taukoa jonnekin kevääseen asti. Tosi väsyttävää rampata jatkuvasti ultrassa ja siirrossa, joka kuukausi peräkanaa, ja järjestää muuta elämää eli lähinnä töitä sen mukaan että pääsee sinne. Julkisella kun on, niin niitä aikoja ei voi hirveästi valita. Ja ei voi ennakoida esim. työvuorosuunnittelussa sitä että pääsisi helpommin lääkäriin, koska ne ajat tulee korkeintaan parin viikon varoitusajalla. En oo töissä kertonyt kenellekään että ollaan lapsettomuushoidoissa, enkä aiokaan kertoa, joten oon vaan aina sanonut että on "yksi meno" tai lääkärikäynti tms.

Ja nyt silti on vähän syyllinen olo samaan aikaan, kun toiset joutuu odottamaan pelkkään siirtoon pääsyä pitkään ja mä täällä valitan, vaikka pääsin siirtoon... pahoittelut siitä. Ihan liikaa stressiä nyt vaan kaikesta. Ärsyttää myös se kun ei voi itse vaikuttaa mihinkään
Jos yhtään lohduttaa niin mulla on masussa (rv37) nyt kaksipäiväisenä siirretty, joten ei välttämättä kerro alkion ikä laadusta. Joskus niillä on paremmat mahdollisuudet kehittyä kohdussa kuin maljalla. Tsemppiä, pidän peukkuja, että pikkuinen tarraa tällä kertaa kiinni!

• Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Domi minä muistan sinut pitkän ajan takaa, yrititte ihan älyttömän kauan vauvaa ja teillä oli ihan kamalasti epäonnea hoidoissa

Vierailijalle näytteen luovutuksesta: Meillä sama homma, on aika arka puoliso. Ekalla kerralla saatiin purkki kotiin johon ohjeet miten toimia ja tosiaan 30min sisällä näyte piti viedä ja säilyttää tasalämpöisenä kuljetuksen ajan.

Seuraavalla kerralla, ennen munasolupunktiota miehen piti hoitaa bisnes sairaalalla. Siihen on heillä oma huone jossa viihdykettä. Epäilin, että mitenköhän menee, jos mies ajattelee kuinka moni muukin mies siellä "jonottelee" ja kaikki käyvät kirjaimellisesti vaan vetämässä käteen siellä. Tilanne meni kuitenkin hyvin, hän jännitti niin paljon, että asia hoitui varmaan 30 sekunnissa. Miehet toimivat niin eri tavalla, kuin naiset. Itse en pystyisi, eikä varmaan kukaan nainen pystyisi pakottamalla laukeamaan. Hui.

Jeppis83 tervetuloa joukkoon! Meidän punktio meni ihan kohtalaisesti, sain hyperin, eli munasarjat aktivoituvat liikaa hormoneista ja olin aika kipeä, sain 2vkoa saikkua sen takia (punktioon saakka). Hormoneista ei tullut muuta, kuin älytön akne. Mies voi olla eri mieltä ;)
Sairaalassa minua jännitti aivan älyttömästi, ja otin rauhoittavan. Lisäksi suonen kautta sai kipulääkettä ja hoitaja oli vierellä koko ajan rauhoittelemassa, kirjaimellisesti. Pelkäsin ihan älyttömästi. "keräily" oli hankalaa, sillä munasarjani muutenkin ovat piilossa ja joutui vähän painelemaan, mutta kyllä sen kesti. Olin myöskin punktion jälkeen aika kipeä, seuraavana päivänä varsinkin virtsaaminen tuntui ihan KAMALALTA ajatukselta, se sattui tosi paljon, ihankuin alipaineella munasarjoja olisi vedetty lyttyyn. Meni kuitenkin ohi noin 2:ssa päivässä. Tuoresiirtoon ei päästy hyperin takia koskaan, vaan hedelmöittyneet alkiot laitettiin pakkaseen joista nyt vauvaa yritämme saada. Ja vaikka niitä muniksia vaikuttaisi olevan "ainakin miljoona", eli vaikka he saisivat kerättyä 20kpl muniksia, se ei tarkoita että sen verran alkioita tulisi. Osassa munasoluissa ei ole sitä solua,ja osa ei hedelmöity. Meidän saalis oli tuosta kaikkinensa 6kpl pakkaseen laitettavia alkioita.

@Tuutikki84 ja muutkin ketkä jaksaa vielä lukea, meillä on varmasti suomen huonoin tuuri näissä hoidoissa. Nytkun siirsimme alkiot yksityiselle, jossa niitä siirtoja tehdään viikonloppuisin niin alkioita otettiin sulamaan 2kpl, siirto olisi ollut lauantaina (tänään), niin kumpikaan alkio EI selvinnyt. Sinne meni n.1000e rahaakin. Että semmosta.

Odotellaan taas, että pääsis odottamaan. Tuntuu kyllä siltä, että tämä on ikuinen taival. Odottavan aika on niiiiiiiiin pitkä. Jo ajatuksena, että taas odotetaan noin 30 päivää tuntuu lamauttavalta. Entäs jos ne loputkaan alkiot eivät selviä? Sitten uusi punktio, +10.000e lainaa lisää. Apua. Takelteleeko kukaan muu tällaisessa hullunmyllyssä ja miten te selviätte tästä?!

Hei, luin muutaman sivun ja erilaisissa tilanteissahan täällä ollaan ja koitetaan pitkää matkaa jaksaa. Olen usein taustalla, kommentointi jää vähemmälle. Tukea ja halauksia menetyksiä kokeneille ja isoja onnitteluja jo onnistuneelle <3

Itselläni tilanne se, että kesäkuun ekan ivf:n ja kahden alkionsiirron jälkeen päästiin nyt uuteen punktioon maanantaina. Pitkällä kaavalla tällä kertaa. Tuoresiirto oli torstaina ja pakkaseen vielä saimme 3 alkiota! Kaikki kerätyt hedelmöittyivät, olen niin kiitollinen.
Tukihoitona menee Cyclogest 1x1, pregnyl pistokset 4 kpl 3 päivän välein sekä Gonapeptyl huomenna.
Kyllä tässä kädet ristissä saa olla pitkät ja piinaavat tovit taas....huh.

Hei, luin muutaman sivun ja erilaisissa tilanteissahan täällä ollaan ja koitetaan pitkää matkaa jaksaa. Olen usein taustalla, kommentointi jää vähemmälle. Tukea ja halauksia menetyksiä kokeneille ja isoja onnitteluja jo onnistuneelle <3

Itselläni tilanne se, että kesäkuun ekan ivf:n ja kahden alkionsiirron jälkeen päästiin nyt uuteen punktioon maanantaina. Pitkällä kaavalla tällä kertaa. Tuoresiirto oli torstaina ja pakkaseen vielä saimme 3 alkiota! Kaikki kerätyt hedelmöittyivät, olen niin kiitollinen.
Tukihoitona menee Cyclogest 1x1, pregnyl pistokset 4 kpl 3 päivän välein sekä Gonapeptyl huomenna.
Kyllä tässä kädet ristissä saa olla pitkät ja piinaavat tovit taas....huh.
Minä täällä taustalla myös aina vaan olen enkä juuri kirjoittele.. nyt oli pakko sinulle vastata koska meillä on sama tilanne kuin teillä! Toinen IVF, tällä kertaa pitkä kaava. Maanantaina oli punktio ja siirto torstaina! Meillä kerättiin 9 munasolua joista 8 kypsiä ja kolme hedelmöittyi. Viime IVF oli lyhyellä kaavalla ja silloin saatiin 5 TOP-alkiota. Nyt siis hieman vähemmän alkioita mutta toivottavasti nyt tärppää. Takana jo KOLME kohdunulkopuolista raskautta ja leikkausta..

• Rakkaus
Reactions: M4rianne77
Minä täällä taustalla myös aina vaan olen enkä juuri kirjoittele.. nyt oli pakko sinulle vastata koska meillä on sama tilanne kuin teillä! Toinen IVF, tällä kertaa pitkä kaava. Maanantaina oli punktio ja siirto torstaina! Meillä kerättiin 9 munasolua joista 8 kypsiä ja kolme hedelmöittyi. Viime IVF oli lyhyellä kaavalla ja silloin saatiin 5 TOP-alkiota. Nyt siis hieman vähemmän alkioita mutta toivottavasti nyt tärppää. Takana jo KOLME kohdunulkopuolista raskautta ja leikkausta..
Ihan samoissa siis mennään. Onpa jännää!! Voi toivon sinulle vain sitä parasta tällä kertaa ♡ iso tsemppipeukku!

• Rakkaus
Reactions: Calico
vierailija
Heippa!
Meillä on PAS suunniteltuna tähän kiertoon parin viikon päähän. Nyt olen kuitenkin ihan hirveässä keuhkoputkentulehduksessa, ja tarvitsen antibiootit. Onko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta? Meneekö siirto varmasti pieleen jos on ab-kuuri alla?

vierailija
Varoitus: sisältää synkkää avautumista elämän vaikeudesta.

Olen jo liian vanha julkiselle puolelle (meni ihan vähän yli ikärajan 39,5v., kun lähettävä lääkäri hidasteli lähetteen kanssa). Asiasta ei auttanut valittaa. Harmittavan päiväntarkat rajat heillä, kun on kovasti ruuhkaa.

Oma lapsi omilla munasoluilla oli toiveissa. En osaa selittää miksi, mutta miehen kanssa tehdyllä yhteisellä päätöksellä lahjamunasolu/-alkio ei ole (nyt vielä, jos koskaan) vaihtoehto. Todella pitkään olen yrittänyt, siis yli vuosikymmenen ja mieskin on ehtinyt jo vaihtua tässä vuosien kuluessa.

Jo ollessani parikymppinen todettiin hiipuvat munasarjat verikokein. Olin useamman vuoden vakavasti sairaanakin sen jälkeen. Uskomatonta miten monta vuotta tässä on valunut hukkaan. Pahimmillaan julkisella puolella minulle naurettiin, ettei kaikkien tarvitse tehdä lapsia. Sellaiseen alistuu, kun ei muutenkaan ollut helppoa silloin.
Nyt minulla on ihana mies, joka tukee minua täysin.
Silti on nyt tyhjä olo.
Moikka!
Samanlainen tarina takana. Tosin sama mies kuvioissa. 2 ivf hoitoa ja 3 keskenmenoa takana. Endometrioosi ja ikää 40. Leikelty munasarjoja ja munatorvikin poistettu. IVF vaste oli huono vaikka solut laadukkaita. Luovuimme toivosta 2 vuotta sitten, mutta nyt olemme menossa lahjasoluhoitoon joulukuussa. Se ei tuntunut yhtään omalta ajatukselta pari vuotta sitten, mutta sitten kypsyi päätökseen. Mä ajattelen, että rakkaus voittaa. Ei aina tarvitse olla omat geenit.
Tsemppiä ja etähaleja. Tiedän niin tuon tunteen.

• Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
vierailija
Hyppään mukaan tähän keskusteluun, meillä ensimmäinen IVF meneillään, AMH noin 0,4 ja FSH vaihdellut 8-29 välillä, joten ryhdyttiin suoraan IVF heti ensikäynniltä.

Nyt menossa kp 10, kaksi ultraa takana ja folleja näkynyt yhteensä 6-8... Kaavana Flare Up, eli Zumenon ennen kuukautisia, sitten synarela ja menopur, menopur ensin 300 ja nyt 375. Huomenna seuraava ultra ja punktiota tähtäillään joko perjantaille (kp 14) tai seuraavan viikon alkuun.

Yllättävän ok:sti mennyt, olen ollut ihan tolkuttoman väsynyt ja nyt alkaa olemaan vatsassa vähän tukala olla, mutta ei mitään pahempaa.

Sormet ristissä, että tuo follimäärä vielä vähän kasvaisi...
Saako kysyä tuosta Zumenoninsta, eli mitä tekee ja tuleeko sivuoireita? Mulla tulossa ekaa kertaa lahjasoluhoitoon tuo lääke. Muut alkaakin olla tuttuja omista IVF hoidoista.

@Nato no höh, teillä on kyllä ollut tosi huonoa onnea :( toivottavasti ensi kierrosta pääsette siirtoon ja alkio selviää. Pitkältä se odotus kyllä tuntuu varmasti, varsinkin kun ootte jo muutenkin saaneet odotella näin kauan. Voimia!

@jonxu kiitokset tsempeistä! <3 onhan se toisaalta niin, että ei voi tietää jos vaikka nuo kolmepäiväiset ois laadultaan parempia kuin blastot. Tilastot sanoo että blastoista alkaa enemmän raskauksia, mutta tilastot ei aina kaikkea kerro.

@Calico ja @M4rianne77 tsemppiä teille piinailuun :) Teillä molemmilla jo pitkä matka takana, pidän peukkuja että tällä kertaa tärppäisi <3

Mäkin kävin tänään siirrossa taas kerran... nyt on se kolmepäiväinen matkassa mukana sitten. Viikonloppuna oli jotenkin tosi apeat tunnelmat, vähän toivoton fiilis. Nyt kuitenkin on jo hieman mieliala kohentunut, ja yritän parhaani mukaan vaan olla liikaa ajattelematta kaikkea ja stressaamatta. Ehkä tällä kertaa en edes ala testata niin aikaisin kuin viimeksi, ettei sitten tuu paha mieli jo ennen testipäivää jos ei ole tärpännyt. Saa nähdä, jaksanko odottaa...

• Tykkää
Reactions: Nato
@Nato no höh, teillä on kyllä ollut tosi huonoa onnea toivottavasti ensi kierrosta pääsette siirtoon ja alkio selviää. Pitkältä se odotus kyllä tuntuu varmasti, varsinkin kun ootte jo muutenkin saaneet odotella näin kauan. Voimia!

@jonxu kiitokset tsempeistä! <3 onhan se toisaalta niin, että ei voi tietää jos vaikka nuo kolmepäiväiset ois laadultaan parempia kuin blastot. Tilastot sanoo että blastoista alkaa enemmän raskauksia, mutta tilastot ei aina kaikkea kerro.

@Calico ja @M4rianne77 tsemppiä teille piinailuun Teillä molemmilla jo pitkä matka takana, pidän peukkuja että tällä kertaa tärppäisi <3

Mäkin kävin tänään siirrossa taas kerran... nyt on se kolmepäiväinen matkassa mukana sitten. Viikonloppuna oli jotenkin tosi apeat tunnelmat, vähän toivoton fiilis. Nyt kuitenkin on jo hieman mieliala kohentunut, ja yritän parhaani mukaan vaan olla liikaa ajattelematta kaikkea ja stressaamatta. Ehkä tällä kertaa en edes ala testata niin aikaisin kuin viimeksi, ettei sitten tuu paha mieli jo ennen testipäivää jos ei ole tärpännyt. Saa nähdä, jaksanko odottaa...
kiitos tsempeistä! Jaksamista ja rutkasti onnea sun piinapäiviin myös:love:

Nyt tulee valitettavasti pelkkää ON.
Kävin polilla ultrassa ja siellähän ei näkyny asukasta pussissaan. Lääkäri sanoi, että olisi 7+1 joten siellä pitäisi näkyä sikiö jne. Tuulimuna siis.
Pyysin, että otetaan tyhjennys vasta ensi viikolla, koska meillä on sovittu viikonloppuna muutto! En tiedä toivonko, että alkaisi vuotaa itse, vai että tosiaan selviäisin ensi viikkoon. Vähän pelottaa se lääkkeillä tyhjennys, mulla on superkivuliaat menkat muutenkin, niin mitäköhän tuo mahtaa sit olla.

Toivottavasti nyt piinailijoilla on myötätuulet mukananne!

Kävin polilla ultrassa ja siellähän ei näkyny asukasta pussissaan. Lääkäri sanoi, että olisi 7+1 joten siellä pitäisi näkyä sikiö jne. Tuulimuna siis.
Pyysin, että otetaan tyhjennys vasta ensi viikolla, koska meillä on sovittu viikonloppuna muutto! En tiedä toivonko, että alkaisi vuotaa itse, vai että tosiaan selviäisin ensi viikkoon. Vähän pelottaa se lääkkeillä tyhjennys, mulla on superkivuliaat menkat muutenkin, niin mitäköhän tuo mahtaa sit olla.

Voi ei, oon niin pahoillani ❤

• Rakkaus
Reactions: janitainen
@janitainen mä olen tosi pahoillani!! Itsekin juuri tuon kävin läpi 2 vk sitten samana päivänä 7+1 mulla todettiin tuulimuna. Mä en ollut yllättynyt, koko ajan oli tunne ettei kaikki ole kuten pitää, muttei sitä helpommaksi tehnyt. Voimia sulle tähän. Itsellänikin vielä ihan kesken asian käsittely, en ole toipunut henkisesti, fyysisesti kyllä.
(täällä ihanastion otettu osaa ja Tupsulit ja @Nato kommentoitte hyvin rohkaisevasti kiitos siitä). Janitaiselle voimia tähän kaikkeen <3 :(

• Rakkaus

Voi ei.. mä oon niin pahoillani! Jaksamista ❤

• Rakkaus
Vierailija
Heippa kaikille! :)

Kirjoittelen suoraan tänne, kun koen enimmäkseen kuuluvani tähän ryhmään. En edes tiedä miksi kirjoitan, mutta varmaankin vertaistukea kaipaan jossain määrin.

Olen siis 38.vuotias ja meillä yritystä on takana vasta puolisen vuotta. Itsellä todettu aikanaan pco ja siksi hakeuduin jo muutaman kuukauden yrityksen jälkeen yksityiselle gynelle kun ikääkin jo on. Nyt menossa siis kuudes kierto ja apuna jo toista kiertoa Letrozole ja Bemfola. Ensimmäinen kierto näiden kanssa ei tuottanut toivottua tulosta, mutta tämä kierto on jo varsin lupaava. :) Viime viikolla oli kontrolliultra kp13, jossa näkyi kolme johtofollikkelia, yksi vasemmalla 16mm ja kaksi 15mm oikealla. Siinä sitten hetki tuumailtiin, että uskalletaanko hoitoa jatkaa, mutta kolmoisraskauden riski nähtiin hyvin pieneksi omalla historiallani, joten riski otettiin. Kp14 pistin ovitrellen ja ovulaatio osui sunnuntaille. Ja olikin varsinainen superovulaatio kaikista oireista päätelleen. Nyt tässä sitten jännitellään ja toivotaan parasta. Tosin epätoivo tuntuu iskeneen jo nyt syystä tai toisesta...

Tämän kierron jälkeen otetaan vähän huilia ja lähete julkiselle puolelle lähtee. Mennään julkiselle sitten suoraan ivf:ään jos ei nyt tässä kierrossa onnistu. Toki ensin on hieman tutkimuksia jne. Mietin tässä vain, että kuinka rankkaa se ivf sitten onkaan, kun jo nyt Bemfolat ovat aiheuttaneet aivan mahdottoman väsymyksen joka jatkuu nyt jo toista viikkoa. Samoin ovitrellen ja tuon ovulaation jälkeen olo on ollut kuin jyrän alle jääneellä. Koko selkää ja lantion aluetta särkee. Ei edes huvita lähteä kuntosalille tällä fiiliksellä... Onko teillä muilla ollut samanlaiset oireet näistä lääkkeistä?

Tsemppiä teille kaikille ja kiva jos joku jaksaa vastailla! :)

Heippa kaikille!

Kirjoittelen suoraan tänne, kun koen enimmäkseen kuuluvani tähän ryhmään. En edes tiedä miksi kirjoitan, mutta varmaankin vertaistukea kaipaan jossain määrin.

Olen siis 38.vuotias ja meillä yritystä on takana vasta puolisen vuotta. Itsellä todettu aikanaan pco ja siksi hakeuduin jo muutaman kuukauden yrityksen jälkeen yksityiselle gynelle kun ikääkin jo on. Nyt menossa siis kuudes kierto ja apuna jo toista kiertoa Letrozole ja Bemfola. Ensimmäinen kierto näiden kanssa ei tuottanut toivottua tulosta, mutta tämä kierto on jo varsin lupaava. Viime viikolla oli kontrolliultra kp13, jossa näkyi kolme johtofollikkelia, yksi vasemmalla 16mm ja kaksi 15mm oikealla. Siinä sitten hetki tuumailtiin, että uskalletaanko hoitoa jatkaa, mutta kolmoisraskauden riski nähtiin hyvin pieneksi omalla historiallani, joten riski otettiin. Kp14 pistin ovitrellen ja ovulaatio osui sunnuntaille. Ja olikin varsinainen superovulaatio kaikista oireista päätelleen. Nyt tässä sitten jännitellään ja toivotaan parasta. Tosin epätoivo tuntuu iskeneen jo nyt syystä tai toisesta...

Tämän kierron jälkeen otetaan vähän huilia ja lähete julkiselle puolelle lähtee. Mennään julkiselle sitten suoraan ivf:ään jos ei nyt tässä kierrossa onnistu. Toki ensin on hieman tutkimuksia jne. Mietin tässä vain, että kuinka rankkaa se ivf sitten onkaan, kun jo nyt Bemfolat ovat aiheuttaneet aivan mahdottoman väsymyksen joka jatkuu nyt jo toista viikkoa. Samoin ovitrellen ja tuon ovulaation jälkeen olo on ollut kuin jyrän alle jääneellä. Koko selkää ja lantion aluetta särkee. Ei edes huvita lähteä kuntosalille tällä fiiliksellä... Onko teillä muilla ollut samanlaiset oireet näistä lääkkeistä?

Tsemppiä teille kaikille ja kiva jos joku jaksaa vastailla!
Hei. En osaa sulle noista lääkkeistä sanoa, mutta tuli mieleen että onko teillä mieheltä otettu jo näytettä? Meillä nimittäin kävi niin, että luulin koko ajan minussa olevan vian ja laukoin yksityisellä ja söin hormoneja jne. Sitten vasta vuoden yrittämisen jälkeen saatiin julkiselle lähete ja vasta silloin selvisi, että miehessä vika. Jos oltais aiemmin tajuttu testata mies niin oltais varmaan päästy aiemmin hoitoihin. Ihan näin vinkkinä :)

Yhteistyössä